Projekta ID
21-TA-52Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Iepirkumu uzraudzības birojs iebilst pret Likumprojekta 8. panta pirmās daļas 2. punkta regulējumu par to, ka Iepirkumu uzraudzības birojs pārbauda, kā tiek ievērota metodika un lūdz svītrot šo punktu, tā kā nav bijusi arī šāda vienošanās. Vienlaikus arī pēc būtības nesaskatām šāda regulējuma par pirmspārbaudēm nepieciešamību, tā kā SIF pirmpārbaudes tiks veiktas atbilstoši jau izstrādātai metodikai. Izsakam priekšlikumu atstāt iepriekšējo redakciju. Vienlaikus lūdzam skaidrot, vai šis ir paralēlais regulejums citiem normatīvajiem aktiem par atbalstu trūcīgajiem vai arī nomainīs tos.
Piedāvātā redakcija
Iepirkumu uzraudzības birojs lūdz saglabāt iepriekšējo/pašreiz spēkā esošo redakciju, kas pašreiz noteic šādi: "Iepirkumu uzraudzības birojam ir pienākums veikt finansējuma saņēmēja izdarīto publisko iepirkumu dokumentācijas un iepirkuma procedūru norises pirmspārbaudi un sniegt rekomendējošus atzinumus".
2.
Likumprojekts
Iebildums
No likumprojekta 1.panta regulējuma izriet, ka likumprojekta joma ir noteikt programmas vadībā un ieviešanā iesaistīto institūciju pienākumus un tiesības, un programmas vadībā iesaistīto institūciju lēmumu pieņemšanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību, kā arī nosacījumus programmas finansējuma piešķiršanai. Taču likumprojekta 10.pants paredz programmas īstenošanā iesaistītās institūcijas. Lūdzam precizēt vai skaidrot vārdu “īstenošanā iesaistītās institūcijas” atšķirību ar vārdiem “ieviešanā iesaistītās institūcijas. Tāpat nav viennozīmīgi skaidrs, vai likumprojekta 10.panta 1.punktā noteiktā atklātā atlasi ir tā pati atlase, kas noteikta likumprojekta 27.pantā noteikta - kā atklāta konkursa norise. Ja tā lūdzam salāgot redakcijas vai ietvert skaidrojumu likumprojekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespēju precizēt likumprojekta 14.panta 3.punktu izsakot to šādā redakcijā “3)ir pasludināts projekta iesniedzēja maksātnespējas process, ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, apturēta vai pārtraukta projekta iesniedzēja saimnieciskā darbība vai projekta iesniedzējs tiek likvidēts”, jo pēc patreizēja redakcija satur novecojušas un kopumā nekorektas norādes. Maksātnespējas procesa likums vairs neparedz terminu sanācija, bankrots, izlīgums.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt ar skaidrojumu anotācijas III sadaļas "Cita informācija" punktā (12.lpp.) norādīto informāciju: "Programmai papildus indikatīvi plānotais valsts budžeta vai no ES finansējuma pārdalāmais finansējums 5 720 000 euro piešķirams pēc MK informatīvā ziņojuma "Par ESF+ programmas īstenošanas finansēšanu 2026.-2027.gadā" atbalstīšanas valdībā saskaņā ar MK 2021.gada 31.maija rīkojuma Nr.360 5.punktā (prot. Nr.44 29.§) noteikto", ņemot vērā, ka nav saprotams formulējums par valsts budžeta vai no ES finansējuma pārdalāmā finansējuma piešķiršanu pēc informatīvā ziņojuma "Par ESF+ programmas īstenošanas finansēšanu 2026.-2027. gadā" apstiprināšanas Ministru kabinetā.
Vienlaikus norādām, ka gadījumā, ja programmas īstenošanai būs nepieciešami papildu valsts budžeta līdzekļi, jautājums par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu ir skatāms Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
Vienlaikus norādām, ka gadījumā, ja programmas īstenošanai būs nepieciešami papildu valsts budžeta līdzekļi, jautājums par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu ir skatāms Ministru kabinetā gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta un vidēja termiņa budžeta ietvara likumprojekta sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju lietotā termina “uzraudzību” aizstāšanu ar vārdu “pārraudzību”, ņemot vēra Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulai Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 72.panta 1.punkta “d” apakšpunktā noteikto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt likumprojekta 5.panta 6.punkta nepieciešamību vai papildināt ar atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 27.aprīļa regulas (ES) Nr.2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK prasībām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam salāgot likumprojektā noteikto spēkā stāšanās termiņu (Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.) ar anotācijas 1.2.punktā norādīto spēkā stāšanās termiņu (01.01.2022.)
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas III sadaļas 6.punktā (11.lpp.) minētajā informācijā "Pēc Programmas stāšanās spēkā LM, SIF un FM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nepieciešamo finansējumu Programmai 2022. gadam lūgs pārdalīt no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai"" dzēst LM un FM, ņemot vērā, ka atbilstoši anotācijas III sadaļā norādītajam LM un FM finansējums tiek plānots sākot ar 2023.gadu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt III sadaļas 6.punktu (10.lpp.), svītrojot otrreiz norādīto plānoto finansējumu vadošās iestādes (LM) funkciju nodrošināšanai 87 957 euro apmērā 2023.gadam, ņemot vērā, ka minētais finansējums ir norādīts divas reizes.
Piedāvātā redakcija
-