Atzinums

Projekta ID
24-TA-2844
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Plānošanas dokumenta projekts
Iebildums
Projekta pases 4.1.apakšpunktā ir norādīts projekta kopējais finansējums, bet nav norādīts tā sadalījums pēc resursu avota, līdz ar to lūdzam papildināt 4.1.apakšpunktu, norādot  ERAF finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļā nav sniegta informācija par projekta “Vienotā būves datu reģistrācijas procesa transformācijas” ietvaros izveidoto informācijas sistēmu uzturēšanas izmaksām, lūdzam atbilstoši papildināt anotācijas 3.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3.sadaļā ir sniegta informācija par projektam nepieciešamo finansējumu 2025.gadam, savukārt projekta pasē ir norādītas plānotās aktivitātes 2026. un 2027.gadā, līdz ar to lūdzam norādīt projekta īstenošanas laiku, attiecīgi precizējot anotāciju un projekta pasi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam atsevišķi norādīt projekta plānoto ES fondu finansējumu un valsts budžeta finansējumu. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam rīkojuma projekta 4.punkta aizstāt vārdus "finansējuma saņēmēju" ar vārdiem "projekta iesniedzēju", ņemot vērā, ka atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumam par finansējuma saņēmēju uzskatāms subjekts, kura projekta iesniegums ir apstiprināts šajā likumā noteiktajā kārtībā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plānošanas dokumenta projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai projekta pases 2.2.apakšpunkts papildināms ar 2014.-2020.gada plānošanas periodā īstenotu projektu "Kadastra informācijas sistēmas modernizācija un datu pakalpojumu attīstība", kura ietvaros veiktas tādas aktivitātes kā Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas pielāgošana un sistēmas datu apmaiņas procesu pilnveidošana ar citām valsts informācijas sistēmām. Aicinām norādīt, ka nepastāv dubultā finansējuma risks.
Ņemot vērā tiesību akta projekta skaņošanas un apstiprināšanas procesam nepieciešamo laiku, pēc kura nepieciešams laiks projekta iesnieguma izstrādei un iesniegšanai, kā arī tā vērtēšanai, aicinām izvērtēt termiņu risinājumu ieviešanai produkcijā, nepieciešamības gadījumā to precizējot projekta pases 5.2.apakšpunktos. 
Lai izvairītos no nekorektas interpretācijas riskiem, aicinām pārskatīt projekta pases 5.2.3.apakšpunktā sniegto informāciju, precizējot, vai tiks veikta portāla kadastrs.lv pilnveide vai tiks izveidots jauns pašapkalpošanās portāls. 
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka šis teksts:
"Vienotā būves datu reģistrācijas procesa transformācija:
1) samazinās pakalpojuma sniegšanas laiku;
2) vienkāršos būvniecības un ar datu reģistrāciju saistītos procesus;
3) maksimāli ļaus atteikties no objektu datu ievākšanas manuāli, apvidū;
4) ļaus pāriet uz modernām datu apstrādes pieejām;
5) uzlabos Kadastra datu aktualitāti;
6) mazinās birokrātisko slogu, kas tika izvērsti diskutēts birokrātiskā sloga mazināšanas darba grupās;
7) risinās izaicinājumus, lai pavērtu iespējas investīciju piesaistei nekustamā īpašuma attīstības jomā;
8) nodrošinās iespēju nekustamā īpašuma attīstības jomas uzņēmējdarbības pārstāvjiem jautājumus risināt un pakalpojumus pieteikt digitāli;
9) palielinās publiskās pārvaldes sektora efektivitāti, pieejamo datu atkalizmantošanu un informācijas pieejamību;
10) uzlabos datu kvalitāti." 
vairakkārt tiek atkārtots anotācijā. Lūdzam precizēt anotācijas redakciju, atstājot šo tekstu tikai vienā sadaļā, nepieciešamības gadījumā turpmāk tekstā lietojot atsauci uz šiem 10 punktiem.

 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu pārliecību, ka projekta ietvaros netiek sniegts komercdarbības atbalsts saimnieciskās darbības veicējam, un ņemot vērā to, ka tā ir būtiska informācija projekta izvērtēšanai, lūdzam papildināt rīkojuma projekta anotāciju un pasi ar informāciju, vai finansējuma saņēmējam un sadarbības partneriem sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā atbalsts saimnieciskai darbībai un kā komercdarbības atbalsts. Skaidrojam, ka, ja atbalsts plānots, piemēram, valsts deleģētas funkcijas veikšanai, kas atbilstoši Valsts atbalsta jēdziena dokumenta 17.punktam nav saimnieciskā darbība, lūdzam norādīt arī normatīvo aktu, kas nosaka finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru pienākumu veikt projektā iekļauto valsts pārvaldes uzdevumu, lai pamatotu, ka projekta ietvaros radītā informācijas un komunikācijas tehnoloģijas risinājumi ir nepieciešami konkrētu valsts  deleģētu funkciju veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas tabulā kā kārtējo gadu norādīt 2025.gadu, atbilstoši precizējot tajā iekļautos datus.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 6.sadaļas skaidrojumu, tā kā atsevišķa projekta saturs nav iekļauts MK noteikumos Nr.338. Proti, minētajos noteikumos ir atrunāti 1.3.1.1. pasākuma vispārīgi ieviešanas nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk