Atzinums

Projekta ID
23-TA-1533
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
27.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai pārejas punktā noteiktais periods, ņemot vērā likumprojekta pieņemšanas gaitas procesu Saeimā, nebūs pretrunā ar likumprojekta 12. pantā minētajiem pārejas periodiem, kas tiks ietverti 35. un 36. pārejas noteikumu punktā. Ja likumprojektu pieņems tikai, piemēram, š.g. septembrī, tad likuma 14.1 panta 2.1 un 2.2 daļa stāsies spēkā ne ātrāk kā 2025. gada 1. ceturksnī. Savukārt validācijas nosacījumi brukšanas maksas atvieglojumu saņemšanai reģionālajos un pilsētas maršrutos ar e-id karti pilnā apmērā ar pārejas noteikumiem tiek paredzēti jau no 2025. gada 1. janvāra.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumiem Nr. 414 "Braukšanas maksas atvieglojumu noteikumi" 5. punktam  personām ar I vai II invaliditātes grupu un personām līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kā arī personai, kas pavada personu ar I invaliditātes grupu vai personu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, ir tiesības bez maksas izmantot sabiedrisko transportlīdzekli, kas pārvadā pasažierus pilsētas nozīmes un reģionālās nozīmes maršrutā.
Likumprojekta 6. pants paredz izteikt likuma 14.1 panta 2.2 daļu jaunā redakcijā, tostarp paredzot , ka  pilsētas nozīmes maršrutos to personu identifikācijai, kuru braukšanas maksas atvieglojumi tiek kompensēti no valsts budžeta, var tikt izmantoti arī valstspilsētas pašvaldības noteiktie elektroniskās identifikācijas līdzekļi. Savukārt likumprojekta  12. pants paredz likumu papildināt ar pārejas noteikumus ar 35. un 36. punktu, nosakot pārējas periodu braukšanas maksas atvieglojuma saņemšanai, validējoties ar e-Id karti.

Lūdzam skaidrot anotācija, kā identifikācija braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanai tiks nodrošināta pilsētas nozīmes maršrutos, kur atsevišķa braukšanas maksas validācijas kārtība nav paredzēta. Ja tāda tiek paredzēta kā obligāta visās valstspilsētās, lūdzu skaidrot, vai tiks tādējādi nodrošināta vienlīdzīgs iespējas izmantot brukšanas maksas atvieglojumus neatkarīgi no piederības pilsētai. Tāpat lūdzu skaidrot par iespējām saņemt braukšanas maksas atvieglojumus saistībā ar grozījumiem likumā, ar kuriem paredz  noteikt, ka prasības uz Ogres pašvaldību, kas  attiecināmas uz valstspilsētām, piemēro no 2026. gada 1. jūlija – kā validācija braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanai tādējādi tiks īstenota šajā pašvaldībā līdz laikam, kamēr pilnvērtīgi uzsāks darbu pilnveidotā braukšanas maksas atvieglojumu validācija ar e-ID kartēm.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam sniegt informāciju par personu aptveri, kurām ir piemērojami braukšanas maksas atvieglojumi un kurām ir izsniegtas e-ID kartēm ar jau iestrādātu speciālu funkcionalitāti (lietotni), lai saņemtu braukšanas maksas atvieglojumus . Tāpat lūdzam sniegt skaidrojumu, kā tiek paredzēts mazināt risku, ka informācijas trūkuma dēļ sabiedrības locekļi nav informēti par nosacījumu maiņu braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanai, it īpaši bērni, kas jaunāki par  15 gadu vecumu un kuriem personapliecinošs dokuments nav obligāts . Tāpat lūdzu sniegt informāciju, ka minētos braukšanas maksas atvieglojumus ar e-ID karti varēs saņemt bērnu ar invaliditāti un personu ar I invaliditātes grupu pavadošās personas, t.sk.pārejas periodā
 
Piedāvātā redakcija
-