Atzinums

Projekta ID
21-TA-1408
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Reģionālo attīstības centru un novadu apvienība"
Atzinums iesniegts
18.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta anotācijā par šo punktu skaidrots, ka “VPVKAC darbības nodrošināšanas fiksētā daļa ir summa, ko ik gadu pašvaldībai piešķir 1 200 euro apmērā par katra VPVKAC darbību, kas var tikt izmantota VPVKAC darbinieku piemaksām un VPVKAC uzturēšanas izdevumiem”. 

Aicinām veikt aprēķinus un pievienot tos Noteikumu anotācijā, atspoguļojot, cik reāli pašvaldībām izmaksā VPVKAC uzturēšana un kāds ir darbinieku atalgojums, tajā skaitā, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem. Šādu aprēķinu rosinām, jo uzskatām, ka 1200 eiro GADĀ ir pārāk maza summa, lai gūtu reālu atspaidu izmaksu segšanā pie esošā cenu kāpuma valstī, domājot par uzturēšanas izmaksām, kā arī, kas attiecas uz VPVKAC darbinieku piemaksām, lūdzam izvērtēt, vai nebūtu lietderīgi domāt par tādu dotācijas apmēru, lai varētu vismaz daļēji segt pašvaldības izdevumus VPVKAC darbinieku atalgojumiem (ne tikai simboliska iesaiste). Lūdzam ņemt vērā apstākli, ka VPVKAC minimālais sniegto pakalpojumu grozs ar katru gadu tiek papildināts ar jauniem valsts pārvaldes iestāžu pakalpojumiem, kas, protams, ir labi, taču vienlaikus liek domāt, ka arī izdevumi starp valsts un pašvaldību budžetiem būtu savstarpēji jāsabalansē. Lemjot par šo jautājumu, lūdzam ņemt vērā, ka no 1.03.2022. Valsts ieņēmumu dienests deleģē ar pilnvarojumu VPVKAC pieņemt gada ienākumu deklarācijas, proti, VID speciālisti nepieņems, bet to darīs VPVKAC speciālisti (sanāk ka VID kaut kur ietaupa, bet VPVKAC piemaksas nav paredzētas). Lai arī šāds darba pienākums VPVKAC darbiniekiem bijis iestrādāts arī iepriekš, faktiskā situācija valstī kontekstā ar Covid19 pandēmiju, kad VID klientu apkalpošanas nodaļas fiziski ir slēgtas un iedzīvotāji dodas uz VPVKAC, ieviesusi būtiskas korekcijas, kas nav saistītas tikai ar darba apjoma pieaugumu, tā ir nedaudz cita darba specifika VPVKAC darbiniekiem, intensitāte, apjoms un nereti darbinieki par šo pauž neapmierinātību. Iespējams, ka labākais veids būtu piemaksa, taču ar paredzēto finansējumu tam noteikti nepietiks, savukārt pašvaldību budžetu ietvaros tas nav iespējams. 
Piedāvātā redakcija

2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Anotācijā skaidrots, ka” mainīgā daļa, kas tiek aprēķināta, naudas vienības apmēru reizinot ar katras pašvaldības visu VPVKAC iepriekšējā kalendārajā gadā sniegto pakalpojumu skaitu, kas reģistrēts pakalpojumu vadības sistēmā, un ņemot vērā klientu apkalpošanas un pakalpojumu sniegšanas prasības, kas noteiktas citos normatīvajos tiesību aktos publisko pakalpojumu jomā”. Aicinām apsvērt, vai visi VPVKAC sniegtie pakalpojumi ir uzskaitāmi vienādi (iespējams, ka par tādiem pakalpojumiem, kā VID deklarāciju aizpildīšana, būtu piemērojama cita uzskaites sistēma, paaugstināti koeficienti u.tml.). Kā arī mainīgās daļas naudas vienība 1 EUR par pakalpojumu ir pārāk maz, ir bažas, vai 1) Noteikumu projektā paredzētās dotācijas atsvērs iepriekšējā finansējuma modeļa dotāciju, 2) vai mainīgā daļa šādā apmērā, kā tā ir šobrīd, spēs motivēt darbiniekus sniegt vairāk pakalpojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-