Projekta ID
25-TA-839Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
04.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ministru kabineta 2021.gada 7. jūlija rīkojums Nr. 484, Satiksmes ministrija 2021. gada 20. septembrī ir izveidojusi darba grupu (rīkojums Nr. 01-03/167 “Par Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānošanas koordinācijas darba grupu”) nosaka koordinācijas darba grupas sastāvu, kas neietver Ekonomikas ministriju un uzņēmējus pārstāvošās organizācijas, savukārt apakšgrupas sastāvs nekur nav skaidrots. Aicinām papildināt informatīvo ziņojumu ar pilnu plānotās apakšgrupas sastāvu.
Informatīvā ziņojuma 1.1. sadaļā norādīts,ka "IPMP izstrādē svarīgi nodrošināt funkcionālās pilsētas teritorijas attiecīgo dalībnieku, piemēram, iedzīvotāju, pilsoniskās sabiedrības organizāciju pārstāvju un ekonomikas dalībnieku, atbilstošu iesaisti plāna izstrādē un īstenošanā jau no paša sākuma un visa procesa laikā, lai tas tiktu plaši akceptēts un atbalstīts", tāpēc aicinām ziņojuma 2.2. sadaļā ietverto tabulu papildināt ar informāciju par to, ar kurām organizācijām un ekonomikas dalībniekiem un kuros posmos ir plānotas diskusijas un ziņojumā plānā ietverto aktivitāšu saskaņošana.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ekonomikas ministrija aicina informatīvo ziņojumu un sadarbības IPMP programmu papildināt ar uzdevumu, kas stratēģiski veicina inovatīvu transporta risinājumu izstrādi, ieviešanu un attīstību, paredzot valsts un pašvaldību iesaisti šī mērķa īstenošanā.
Latvijai ir būtiskas priekšrocības, lai kļūtu par testēšanas, attīstības un ieviešanas platformu moderniem transporta risinājumiem, kas vienlaikus veicina arī investīciju piesaisti un uzlabo pilsētvides kvalitāti. Tādēļ pilsētmobilitātes politikas kontekstā Ekonomikas ministrija aicina ņemt vērā arī inovatīvu transporta risinājumu attīstības potenciālu, kas var dot būtisku ieguldījumu gan valsts konkurētspējā, gan investīciju piesaistē, gan pilsētvides kvalitātes uzlabošanā. Kā piemērus šādu risinājumu virzieniem var minēt:
- pašbraucošo transportlīdzekļu izmantošanu pilsētvidē, tostarp sadarbībā ar uzņēmumiem, kas izstrādā un testē autonomās braukšanas tehnoloģijas, elektrisko un ūdeņraža transportlīdzekļu plašāku integrāciju, kā arī atbilstošas infrastruktūras attīstību;
- viedās satiksmes vadības sistēmas un datu analītikas risinājumus, kas ļautu pilsētām efektīvāk pārvaldīt transporta plūsmu;
- modernus, videi draudzīgus loģistikas un mikromobilitātes risinājumus, piemēram, bezpilotu piegādes transportu, mikromobilitātes koplietošanas modeļus u.c.
Šādu tehnoloģiju attīstības veicināšana palielinātu Latvijas pievilcību starptautiskajiem investoriem un augsto tehnoloģiju uzņēmumiem, stiprinātu Latvijas inovāciju ekosistēmu, veicinot jaunu uzņēmumu rašanos un pētniecības institūciju sadarbību ar industriju, nodrošinātu ekonomisko izaugsmi, jaunu darbvietu radīšanu un eksportspējīgu risinājumu attīstību, uzlabotu sabiedrisko pakalpojumu kvalitāti un drošību, veidojot modernu, drošu un videi draudzīgu pārvietošanās vidi.
Latvijai ir būtiskas priekšrocības, lai kļūtu par testēšanas, attīstības un ieviešanas platformu moderniem transporta risinājumiem, kas vienlaikus veicina arī investīciju piesaisti un uzlabo pilsētvides kvalitāti. Tādēļ pilsētmobilitātes politikas kontekstā Ekonomikas ministrija aicina ņemt vērā arī inovatīvu transporta risinājumu attīstības potenciālu, kas var dot būtisku ieguldījumu gan valsts konkurētspējā, gan investīciju piesaistē, gan pilsētvides kvalitātes uzlabošanā. Kā piemērus šādu risinājumu virzieniem var minēt:
- pašbraucošo transportlīdzekļu izmantošanu pilsētvidē, tostarp sadarbībā ar uzņēmumiem, kas izstrādā un testē autonomās braukšanas tehnoloģijas, elektrisko un ūdeņraža transportlīdzekļu plašāku integrāciju, kā arī atbilstošas infrastruktūras attīstību;
- viedās satiksmes vadības sistēmas un datu analītikas risinājumus, kas ļautu pilsētām efektīvāk pārvaldīt transporta plūsmu;
- modernus, videi draudzīgus loģistikas un mikromobilitātes risinājumus, piemēram, bezpilotu piegādes transportu, mikromobilitātes koplietošanas modeļus u.c.
Šādu tehnoloģiju attīstības veicināšana palielinātu Latvijas pievilcību starptautiskajiem investoriem un augsto tehnoloģiju uzņēmumiem, stiprinātu Latvijas inovāciju ekosistēmu, veicinot jaunu uzņēmumu rašanos un pētniecības institūciju sadarbību ar industriju, nodrošinātu ekonomisko izaugsmi, jaunu darbvietu radīšanu un eksportspējīgu risinājumu attīstību, uzlabotu sabiedrisko pakalpojumu kvalitāti un drošību, veidojot modernu, drošu un videi draudzīgu pārvietošanās vidi.
Piedāvātā redakcija
-
