Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 22.augustā.
Projekta ID
22-TA-1713
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
26.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 100.2. apakšpunktam noteikumu projekta pirmajā punktā pārraksta likumā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam. It īpaši norādām, ka frāze "ko paredzēts lietot ceļu un ielu būvniecībā un cementa, betona, potaša un kaustiskā potaša ražošanā" ne tikai neatbilst iepriekš minētajai prasībai par likumā noteiktā pilnvarojuma pārrakstīšanu noteikumu 1. punktā, bet arī ir atsevišķa norma attiecībā uz izmantošanas nolūku, kas būtu ietverama citviet projektā (piemēram, projekta 2. punktā vai 2.1. apakšpunktā). Attiecīgi lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ievērot vienveidīgu stilistiku ar citiem normatīvajiem aktiem atkritumu statusa izbeigšanas jomā un izvērtēt iespēju formulēt 4. punktu līdzīgi kā, piemēram, Ministru kabineta 2022. gada 24. maija noteikumu Nr. 317 "Kārtība, kādā izbeidz piemērot atkritumu statusu šķeldai, skaidām un putekļiem, kas iegūti no koksnes iepakojuma vai noteikta veida koksnes būvniecības atkritumiem" (turpmāk - noteikumi Nr. 317) 5. punktu. Tostarp lūdzam arī, ņemot vērā izziņā norādīto, ka ""apsaimniekotājs" šeit ir funkcionāli atkritumu pārstrādātājs", lietot terminu "pārstrādātājs", kā tas tiek lietots arī citos normatīvajos aktos par atkritumu statusa izbeigšanu noteiktiem atkritumiem, tostarp jau iepriekš minētajos noteikumos Nr. 317, vai arī sniegt skaidrojumu, kādas ir saturiskās atšķirības starp attiecīgajiem subjektiem un kāpēc būtu tomēr lietojams cits termins. Turklāt, ņemot vērā, ka projekta 3.4. apakšpunkts un 4. punkts saturiski regulē un attiecas uz vienu un to pašu jautājumu, aicinām izvērtēt iespēju tos apvienot vienā normā (piemēram, 4. punktā).  Attiecīgi lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atkārtoti lūdzam anotācijā skaidrot un pamatot, kādēļ projekts attiecas tieši uz konkrētajiem pelniem, kā arī kādēļ paredzēti tieši konkrētie izmantošanas nolūki un ne citi. Proti, anotācijā ietvertas norādes, ka projekts attiecas uz konkrētiem pelnu veidiem un paredz noteiktus izmantošanas nolūkus, taču nav sniegts pamatojums pēc būtības, kādēļ attiecīgie pelnu veidi un izmantošanas nolūki ietverti, vien sniegta norāde uz biedrības “Latvijas atkritumu saimniecības asociācija” īstenotu izvērtējumu. Attiecīgi lūdzam anotācijā sniegt izvērstāku pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Aicinām precizēt anotācijā norādīto, ka "Noteikumu projekts paredz nosacījumus jauna komersanta izveidošanai [..]". Šāds apgalvojums nav korekts, jo noteikumu projekts definē "apsaimniekotāju" noteikumu izpratnē, turklāt komersantu veidus noteic Komerclikums. Attiecīgi aicinām precizēt teikumu, ietverot noteikumu projektam atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Aicinām anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā izdalīt katru Eiropas Savienības regulu savā tabulas daļā. Turklāt nav pilnīgi skaidrs, kādēļ tabulā ietverta norāde uz Komisijas 2008. gada 16. decembra Regulas (EK) Nr. 1272/ 2008 par vielu un maisījumu klasificēšanu, marķēšanu un iepakošanu un ar ko groza un atceļ Direktīvas 67/548/EEK un 1999/45/EK un groza Regulu (EK) Nr. 1907/2006 4. panta 1. punktu, ja noteikumu projekta 1. pielikuma II nodaļas 3. punktā ietverta atsauce uz VI pielikuma 1. daļu. Attiecīgi lūdzam sniegt skaidrojumu vai precizēt tabulu vai projektu.
Papildus aicinām novērst neuzmanības kļūdu anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā (proti, norādi, ka "Tā kā noteikumu projekts ir uzskatāms par tehnisko noteikumu projektu, par to 2022. gada 25. maijā sniegta informācija Eiropas Komisijai atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijā Nr. 1 “Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektiem” noteiktajai kārtībai.")
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atkārtoti aicinām izvērtēt, vai norāde projekta 19. punktā gan uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2006. gada 14. jūnija Regulas (EK) Nr. 1013/2006 par atkritumu sūtījumiem 28. panta 1. punktu, gan uz 2. punkta iespējamu piemērošanu ir pilnībā korekta, ņemot vērā, ka 2. punkts attiecas uz atkritumu klasifikāciju. Nepieciešamības gadījumā aicinām precizēt projektu un anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-