Projekta ID
23-TA-1542Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Norādām, ka likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas ietvaros diskusijas par prioritārajiem pasākumiem ir noslēgušās un saskaņā ar Ministru kabineta 26.09.2023. sēdes protokola Nr.47 43.§ 2.punktu attiecīgi lēmumi par atbalstāmiem prioritārajiem pasākumiem ir pieņemti, tai skaitā atbalstīts papildu finansējums Satiksmes ministrijai prioritārajam pasākumam “Dzelzceļa publiskās infrastruktūras uzturēšana” 19 000 000 euro apmērā 2024.gadam un turpmāk ik gadu. Ņemot vērā minēto, rīkojuma 3.punkts ir precizējams vai svītrojams.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Plāna projekts
Iebildums
Plāna projektā nav veikti precizējumi nepieciešamā valsts budžeta finansējuma apmēram un izziņā sniegtie skaidrojumi un atsauces uz Satiksmes ministrijas sagatavoto ziņojumu “Par valsts akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš” turpmāko darbību” (23-TA-480), kas iesniegts Valsts kancelejā, bet nav skatīts Ministru kabineta sēdē, nerisina Finanšu ministrijas iepriekšējā atzinumā norādīto, ka pie ierobežotiem valsts budžeta resursiem un kopējām valsts prioritātēm nav adekvāti paredzēt, ka vienīgais situācijas risinājums LDz finanšu situācijas risināšanai ilgtermiņā ir tikai lielāka valsts budžeta finansējuma piešķiršana. Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt un precizēt.
Vienlaikus, ievērojot, ka detalizēta informācija un aprēķini par plāna projektā norādītājām LDz izmaksām un to pieaugumiem netiek sniegti, uzskatām, ka jautājums par to pamatotību ir Satiksmes ministrijas kā LDz kapitāldaļu turētājas atbildībā.
Vienlaikus, ievērojot, ka detalizēta informācija un aprēķini par plāna projektā norādītājām LDz izmaksām un to pieaugumiem netiek sniegti, uzskatām, ka jautājums par to pamatotību ir Satiksmes ministrijas kā LDz kapitāldaļu turētājas atbildībā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Plāna projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka plāna projekta 8.sadaļā pieminētais 3 pakāpju publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja finanšu līdzsvara sasniegšanas mehānisms tieši neizriet no Dzelzceļa likuma, attiecīgi uzskatām, ka izziņas 19.punktā sniegtais skaidrojums ir nepietiekams, tāpēc lūdzam šo mehānismu detalizēti atspoguļot plāna projektā nevis atsaukties uz plānu, kas bija spēkā līdz 2022.gadam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Plāna projekts
Iebildums
Lūdzam izziņas 20.punktā Satiksmes ministrijas sniegto skaidrojumu iekļaut plāna projekta 9.sadaļas beigās.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Plāna projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam plāna projekta 10.sadaļā attiecībā uz finanšu līdzsvara nodrošināšanu skaidri norādīt, ka attiecīgais finansējums nav uzskatāms par garantētiem ieņēmumiem, bet gan tas ir atsevišķi izvērtējams un Ministru kabinetā izskatāms jautājums.
Norādām, ka likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas ietvaros diskusijas par prioritārajiem pasākumiem ir noslēgušās un saskaņā ar Ministru kabineta 26.09.2023. sēdes protokola Nr.47 43.§ 2.punktu attiecīgi lēmumi par atbalstāmiem prioritārajiem pasākumiem ir pieņemti, tai skaitā atbalstīts papildu finansējums Satiksmes ministrijai prioritārajam pasākumam “Dzelzceļa publiskās infrastruktūras uzturēšana” 19 000 000 euro apmērā 2024.gadam un turpmāk ik gadu, tomēr finanšu līdzsvara nodrošināšanai finansējums nav piešķirts, kas nozīmē, ka šobrīd Satiksmes ministrijas budžetā nav paredzēts finansējums šādam mērķim.
Norādām, ka likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas ietvaros diskusijas par prioritārajiem pasākumiem ir noslēgušās un saskaņā ar Ministru kabineta 26.09.2023. sēdes protokola Nr.47 43.§ 2.punktu attiecīgi lēmumi par atbalstāmiem prioritārajiem pasākumiem ir pieņemti, tai skaitā atbalstīts papildu finansējums Satiksmes ministrijai prioritārajam pasākumam “Dzelzceļa publiskās infrastruktūras uzturēšana” 19 000 000 euro apmērā 2024.gadam un turpmāk ik gadu, tomēr finanšu līdzsvara nodrošināšanai finansējums nav piešķirts, kas nozīmē, ka šobrīd Satiksmes ministrijas budžetā nav paredzēts finansējums šādam mērķim.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Plāna projekts
Iebildums
Izziņas 24.punktā norādīts, ka plāna projekta 2. pielikuma tabula “Kopsavilkums par valsts finansējuma plānā iekļauto uzdevumu īstenošanai nepieciešamā valsts budžeta līdzekļu naudas plūsmu” ir precizēta, tomēr secinām, ka izmaiņas attiecīgajā tabulā nav veiktas.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka joprojām 2023.gadam tiek norādīts, ka nepieciešams papildu finansējums 55,5 milj. euro apmērā, bet nav sniegts skaidrojums, kā šādu finansējumu plānots nodrošināt. Papildus ir zināms, ka saskaņā ar Ministru kabineta 26.09.2023. sēdes protokola Nr.47 43.§ 2.punktu Satiksmes ministrijai ir atbalstīts papildu finansējums prioritārajam pasākumam “Dzelzceļa publiskās infrastruktūras uzturēšana” 19 000 000 euro apmērā 2024.gadam un turpmāk ik gadu, bet šāda informācija plāna projektā nav norādīta. Turklāt plāna projektā nav skaidrots, kāda būs Satiksmes ministrijas turpmākā rīcība, ievērojot, ka likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas procesā nav piešķirts papildu nepieciešamais finansējums apmērā, kas norādīts iepriekšminētajā tabulā.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka joprojām 2023.gadam tiek norādīts, ka nepieciešams papildu finansējums 55,5 milj. euro apmērā, bet nav sniegts skaidrojums, kā šādu finansējumu plānots nodrošināt. Papildus ir zināms, ka saskaņā ar Ministru kabineta 26.09.2023. sēdes protokola Nr.47 43.§ 2.punktu Satiksmes ministrijai ir atbalstīts papildu finansējums prioritārajam pasākumam “Dzelzceļa publiskās infrastruktūras uzturēšana” 19 000 000 euro apmērā 2024.gadam un turpmāk ik gadu, bet šāda informācija plāna projektā nav norādīta. Turklāt plāna projektā nav skaidrots, kāda būs Satiksmes ministrijas turpmākā rīcība, ievērojot, ka likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas procesā nav piešķirts papildu nepieciešamais finansējums apmērā, kas norādīts iepriekšminētajā tabulā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Plāna projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka plāna projekta 2.pielikuma tabulā “Rail Baltica” ailē “Vidēja termiņa budžeta ietvara likumā plānotais finansējums (tūkst. euro)” nesakrīt ar Satiksmes ministrijas budžeta apakšprogrammas 60.07.00 “Eiropas transporta infrastruktūras projekti (Rail Baltica)” 2022. gada izpildes rādītājiem un Satiksmes ministrijas budžetā 2023. gadam un turpmākajiem gadiem plānoto finansējumu, attiecīgi lūdzam precizēt.
Attiecībā uz budžeta apakšprogrammai 60.07.00 ““Eiropas transporta infrastruktūras projekti (Rail Baltica)” ailē “Nepieciešamais papildus finansējums (tūkst. euro)” norādīto finansējumu, norādām, ka tas ir atkarīgs ne tikai no Ministru kabineta pieņemtajiem lēmumiem, bet arī no iespējām piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu, attiecīgi lūdzam precizēt atsaucē “*” norādīto.
Papildus ņemot vērā, ka likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas ietvaros diskusijas par prioritārajiem pasākumiem ir noslēgušās un saskaņā ar Ministru kabineta 26.09.2023. sēdes protokola Nr.47 43.§ 2.punktu attiecīgi lēmumi par atbalstāmiem prioritārajiem pasākumiem ir pieņemti, un to ietvaros nav piešķirts papildu finansējums Satiksmes ministrijas budžeta programmai 49.00.00 “Rail Baltica projekta infrastruktūras pārvaldības funkcijas nodrošināšana”, lūdzam ailē “Nepieciešamais papildus finansējums (tūkst. euro)” precizēt informāciju attiecībā uz budžeta programmu 49.00.00 “Rail Baltica projekta infrastruktūras pārvaldības funkcijas nodrošināšana”.
Attiecībā uz budžeta apakšprogrammai 60.07.00 ““Eiropas transporta infrastruktūras projekti (Rail Baltica)” ailē “Nepieciešamais papildus finansējums (tūkst. euro)” norādīto finansējumu, norādām, ka tas ir atkarīgs ne tikai no Ministru kabineta pieņemtajiem lēmumiem, bet arī no iespējām piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu, attiecīgi lūdzam precizēt atsaucē “*” norādīto.
Papildus ņemot vērā, ka likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” sagatavošanas ietvaros diskusijas par prioritārajiem pasākumiem ir noslēgušās un saskaņā ar Ministru kabineta 26.09.2023. sēdes protokola Nr.47 43.§ 2.punktu attiecīgi lēmumi par atbalstāmiem prioritārajiem pasākumiem ir pieņemti, un to ietvaros nav piešķirts papildu finansējums Satiksmes ministrijas budžeta programmai 49.00.00 “Rail Baltica projekta infrastruktūras pārvaldības funkcijas nodrošināšana”, lūdzam ailē “Nepieciešamais papildus finansējums (tūkst. euro)” precizēt informāciju attiecībā uz budžeta programmu 49.00.00 “Rail Baltica projekta infrastruktūras pārvaldības funkcijas nodrošināšana”.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Plāna projekts
Iebildums
Norādām, ka šobrīd Satiksmes ministrijas budžetā nav piešķirts finansējums LDz finanšu līdzsvara nodrošināšanai, savukārt dzelzceļa publiskās infrastruktūras uzturēšanai finansējums 2024.gadam un turpmāk ik gadu ir paredzēts 64 257 527 euro apmērā, tai skaitā ņemot vērā ar Ministru kabineta 26.09.2023. sēdes protokola Nr.47 43.§ 2.punktu atbalstīto prioritāro pasākumu.
Finanšu ministrijas ieskatā šobrīd līguma projektā iekļautās normas paredz saistību uzņemšanos bez finansiāla seguma. Vienlaikus norādām, ka nav korekti uzskatīt, ka trūkstošais finansējums būtu piešķirams no budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, kā tas minēts Satiksmes ministrijas skaidrojumā izziņas 28.punktā.
Ņemot vērā minēto, atkārtoti lūdzam pārskatīt un precizēt daudzgadu līguma projektā noteiktās normas, tai skaitā tiesības un pienākumus, tai skaitā nosakot, ka valsts budžeta finansējuma piešķiršana LDz finanšu līdzsvara nodrošināšanai nav automātiska un nav uzskatāma par garantētiem ieņēmumiem, tieši pretēji – jautājums par attiecīgā finansējuma nodrošināšanu ir atsevišķi izvērtējams un izskatāms Ministru kabinetā.
Atgādinām, ka Likuma par budžetu un finanšu vadību 46.panta ceturtā daļa paredz, ka saistības, kuras no budžeta finansētu institūciju vadītāji uzņēmušies attiecībā uz budžeta līdzekļiem bez asignējuma, pārsniedzot piešķirto asignējumu vai pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, nav uzskatāmas par valsts saistībām.
Finanšu ministrijas ieskatā šobrīd līguma projektā iekļautās normas paredz saistību uzņemšanos bez finansiāla seguma. Vienlaikus norādām, ka nav korekti uzskatīt, ka trūkstošais finansējums būtu piešķirams no budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, kā tas minēts Satiksmes ministrijas skaidrojumā izziņas 28.punktā.
Ņemot vērā minēto, atkārtoti lūdzam pārskatīt un precizēt daudzgadu līguma projektā noteiktās normas, tai skaitā tiesības un pienākumus, tai skaitā nosakot, ka valsts budžeta finansējuma piešķiršana LDz finanšu līdzsvara nodrošināšanai nav automātiska un nav uzskatāma par garantētiem ieņēmumiem, tieši pretēji – jautājums par attiecīgā finansējuma nodrošināšanu ir atsevišķi izvērtējams un izskatāms Ministru kabinetā.
Atgādinām, ka Likuma par budžetu un finanšu vadību 46.panta ceturtā daļa paredz, ka saistības, kuras no budžeta finansētu institūciju vadītāji uzņēmušies attiecībā uz budžeta līdzekļiem bez asignējuma, pārsniedzot piešķirto asignējumu vai pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, nav uzskatāmas par valsts saistībām.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Plāna projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka izziņas 29.punktā nav sniegts pietiekams skaidrojums uz Finanšu ministrijas izteiktajiem iebildumiem, kas attiecas uz valsts budžeta nepieciešamās dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas izmaksu straujo pieaugumu, atkārtoti lūdzam sniegt nepieciešamo informāciju par ieguldīto resursu sociāli ekonomisko atdevi, t.i. – par nepieciešamo valsts budžeta dotāciju apjoma izmaiņām ilgtermiņā un pretī saņemto publisko labumu, ņemot vērā iepriekš izteiktos iebildumus.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Plāna projekts
Iebildums
Konstatējām, ka indikatīvā dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāna 2023.-2027.gadam projektā iekļautā saturiskā un kvantitatīvā informācija par Kohēzijas politikas ES fondu līdzfinansētu un Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) plāna, t.sk. Eiropas Komisijai iesniegto ANM plāna grozījumu, ietvaros paredzētām investīcijām nav atbilstoša aktuālai situācijai vai ir kļūdaina vai neizsekojama saskaņā ar Finanšu ministrijai zināmiem datiem un faktiem, balstoties uz Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas datiem, t.sk. par 2014.-2020.gada ES fondu plānošanas perioda ietvaros VAS “Latvijas dzelzceļš” nespēju pabeigt projektus līdz 31.12.2023. un plānoto rīcību, t.sk. projektu finansēšanu divu plānošanas periodu ietvaros (posmošana). Attiecīgi lūdzam pārbaudīt informācijas aktualitāti un datu pareizību visā plāna projektā, t.sk., 11.4. punktā “Investīcijas infrastruktūras modernizācijā un attīstībā” un 3.pielikumā “Kopējais investīciju apjoms dzelzceļa infrastruktūras attīstībai no 2020.gada līdz 2027.gadam”. Vēršam uzmanību, ka 3.pielikuma 3.1.punktā “Kohēzijas fonda līdzfinansētie projekti (KF)” ir iekļauta informācija arī par ANM finansētiem projektiem, kas atšķiras no 3.pielikuma 3.3. punktā “Atveseļošanas un noturības mehānisma finansētie projektu (ANM)” sniegtās informācijas. Lūdzam pārskatīt un precizēt pielikuma tabulās iekļauto informāciju vai skaidrot, ja tomēr objektīvi pamatoti kas atšķiras no Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas datiem par ES fondu projektu līgumiem.
Lūdzam izvērtēt iespējas salāgot/papildināt plāna 11.4.apakšsadaļā "Investīcijas infrastruktūras modernizācijā un attīstībā" norādīto informāciju teksta daļā, kur norādīti projekti, kurus plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām. Ņemot vērā, ka šeit projekti norādīti kā tādi, kas tiks pabeigti līdz 2023.gada beigām, savukārt turpmāk tekstā minēts, ka "Sakarā ar projektu “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšana” un “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” būvniecības līgumu termiņu pagarinājumu saistībā ar būtiskiem materiālu ražošanas un piegāžu sarežģījumiem ģeopolitiskās situācijas dēļ, plānots projektus īstenot pakāpeniski divos ES fondu plānošanas periodos, t.i. 2014.-2020. gada un 2021.-2027. gada plānošanas perioda ietvaros, nodrošinot ES fondu līdzekļu pieejamību arī pēc 2023.gada beigām.", nepieciešams precizēt informāciju, lai neveidojas pretrunas.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt informāciju par nožogojumu un gājēju pāreju ierīkošanas projektu, jo, ņemot vērā Finanšu ministrijas rīcībā esošo informāciju, šis projekts varētu potenciāli tikt pārtraukts.
Lūdzam precizēt 3.pielikuma "Kopējais investīciju apjoms dzelzceļa infrastruktūras attīstībai no 2020.gada līdz 2027. gadam" tabulā "Atveseļošanas un noturības mehānisma finansētie projekti (ANM)" norādīto informāciju, papildinot, kuras investīcijas un pasākumu ietvaros plānotas norādītās investīcijas (66 123 888 euro apmērā). Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Atveseļošanas fonda plānam 1.1.1.1.i. investīcijas 1.1.1.1.i.2. un 1.1.1.1.i.3. pasākumu ietvaros plānotais Atveseļošanas fonda finansējums ir 72 700 000 euro (atbilstoši tam, kā ir minēts zemāk esošajā tabulā "3.3. Atveseļošanas un noturības mehānisma finansētie projekti (ANM)".
Lūdzam izvērtēt iespējas salāgot/papildināt plāna 11.4.apakšsadaļā "Investīcijas infrastruktūras modernizācijā un attīstībā" norādīto informāciju teksta daļā, kur norādīti projekti, kurus plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām. Ņemot vērā, ka šeit projekti norādīti kā tādi, kas tiks pabeigti līdz 2023.gada beigām, savukārt turpmāk tekstā minēts, ka "Sakarā ar projektu “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšana” un “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” būvniecības līgumu termiņu pagarinājumu saistībā ar būtiskiem materiālu ražošanas un piegāžu sarežģījumiem ģeopolitiskās situācijas dēļ, plānots projektus īstenot pakāpeniski divos ES fondu plānošanas periodos, t.i. 2014.-2020. gada un 2021.-2027. gada plānošanas perioda ietvaros, nodrošinot ES fondu līdzekļu pieejamību arī pēc 2023.gada beigām.", nepieciešams precizēt informāciju, lai neveidojas pretrunas.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt informāciju par nožogojumu un gājēju pāreju ierīkošanas projektu, jo, ņemot vērā Finanšu ministrijas rīcībā esošo informāciju, šis projekts varētu potenciāli tikt pārtraukts.
Lūdzam precizēt 3.pielikuma "Kopējais investīciju apjoms dzelzceļa infrastruktūras attīstībai no 2020.gada līdz 2027. gadam" tabulā "Atveseļošanas un noturības mehānisma finansētie projekti (ANM)" norādīto informāciju, papildinot, kuras investīcijas un pasākumu ietvaros plānotas norādītās investīcijas (66 123 888 euro apmērā). Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Atveseļošanas fonda plānam 1.1.1.1.i. investīcijas 1.1.1.1.i.2. un 1.1.1.1.i.3. pasākumu ietvaros plānotais Atveseļošanas fonda finansējums ir 72 700 000 euro (atbilstoši tam, kā ir minēts zemāk esošajā tabulā "3.3. Atveseļošanas un noturības mehānisma finansētie projekti (ANM)".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Plāna projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka izziņas 45.punktā nav sniegts pietiekams pamatojums uz Finanšu ministrijas izteikto priekšlikumu komercdarbības atbalsta kontekstā, atkārtoti lūdzam papildināt indikatīvo plānu ar informāciju komercdarbības atbalsta kontekstā. Skaidrojam, ka par publisko dzelzceļa infrastruktūru tiek uzskatīta tāda infrastruktūra, kas ir vienlīdzīgi un bez diskriminācijas pieejama visiem potenciālajiem lietotājiem un ja par piekļuvi šai infrastruktūrai ir noteikta adekvāta maksa, kas atbilst Kopienas tiesību aktiem (Direktīva 2001/14/EK), Eiropas Komisija parasti uzskata, ka infrastruktūras publiska finansēšana nav atbalsts dzelzceļa uzņēmumiem (skat., 25.punktu https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/PDF/?uri=CELEX:52008XC0722(04)&from=LV ). Attiecībā uz pasākumiem, kas kvalificēsies kā komercdarbības atbalsta pasākumi, piemēram, pasākumi 1.1.1.1.i.2., 1.1.1.1.i.3., 4.5.1.1., 1.1.1.r., kas minēti indikatīvā plāna sadaļā “Rīcības plāns 2023. – 2027.gadam”, lūdzam indikatīvajā plānā ietvert informāciju, ka, izstrādājot plānotos pasākumus, tie tiks ieviesti ievērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju precizēt vai papildināt 15.sadaļas "Rīcības plāns 2023.-2027.gadam" 1.tabulas 3.punktā norādīto mērķa vērtību 70 km, ņemot vērā, ka atbilstoši aktuālajai informācijai 1.1.1.1.i. investīcijas “Konkurētspējīgs dzelzceļa pasažieru transports kopējā Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā” ietvaros plānots veikt ieguldījumus dzelzceļa līniju infrastruktūras uzlabošanā 100 km garumā.
Lūdzam papildināt informāciju arī tabulas 5. un 6.punktā attiecībā uz plānoto īstenošanas avotu, t.sk. ņemot vērā, ka sākotnēji Atveseļošanas fonda plānā paredzēto bateriju vilcienu iegāde tiks veikta Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021-2027.gadam ietvaros, savukārt bateriju vilcienu infrastruktūras investīcijas - Atveseļošanas fonda plāna ietvaros.
Lūdzam papildināt informāciju arī tabulas 5. un 6.punktā attiecībā uz plānoto īstenošanas avotu, t.sk. ņemot vērā, ka sākotnēji Atveseļošanas fonda plānā paredzēto bateriju vilcienu iegāde tiks veikta Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021-2027.gadam ietvaros, savukārt bateriju vilcienu infrastruktūras investīcijas - Atveseļošanas fonda plāna ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Plāna projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespējas salāgot/papildināt plāna 11.4.apakšsadaļā "Investīcijas infrastruktūras modernizācijā un attīstībā" norādīto informāciju teksta daļā, kur norādīti projekti, kurus plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām. Ņemot vērā, kā šeit projekti norādīti kā tādi, kas tiks pabeigti līdz 2023.gada beigām, savukārt turpmāk tekstā minēts, ka "Sakarā ar projektu “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšana” un “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija” būvniecības līgumu termiņu pagarinājumu saistībā ar būtiskiem materiālu ražošanas un piegāžu sarežģījumiem ģeopolitiskās situācijas dēļ, plānots projektus īstenot pakāpeniski divos ES fondu plānošanas periodos, t.i. 2014.-2020. gada un 2021.-2027. gada plānošanas perioda ietvaros, nodrošinot ES fondu līdzekļu pieejamību arī pēc 2023.gada beigām.", nepieciešams precizēt informāciju, lai neveidojas pretrunas.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt informāciju par nožogojumu un gājēju pāreju ierīkošanas projektu, jo, ņemot vērā Finanšu ministrijas rīcībā esošo informāciju, šis projekts varētu potenciāli tikt pārtraukts.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt informāciju par nožogojumu un gājēju pāreju ierīkošanas projektu, jo, ņemot vērā Finanšu ministrijas rīcībā esošo informāciju, šis projekts varētu potenciāli tikt pārtraukts.
Piedāvātā redakcija
-
