Projekta ID
24-TA-1490Atzinuma sniedzējs
Nodibinājums "Latvijas Dabas fonds"
Atzinums iesniegts
04.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Latvijas Dabas fonds uztur izziņas 2. punktā iekļauto iebildumu, kas pretēji izziņā norādītajam nav ņemts vērā, jo no ciršanas apjoma aprēķina nav izslēgtas juridiski neaizsargātās Eiropas Savienības nozīmes biotopu platības.
Nepiekrītam izziņā minētajam, ka “ar rīkojuma projektu nekādi nevar ietekmēt Eiropas nozīmes biotopu aizsardzību”, jo rīkojuma projekts atiecas uz valsts mežiem un 1) izslēdzot juridiski neaizsargātās Eiropas Savienības nozīmes biotopu platības no ciršanas apjoma aprēķina valsts paustu zemes īpašnieka brīvo gribu saglabāt šīs platības nenocirstas un neplānotu koksnes plūsmu no šīm platībām; 2) MK rīkojumu ir iespējams papildināt ar punktu, ka galvenā cirte netiek veikta mežaudzēs, kas atbilst ES nozīmes biotopa statusam.
Pretējā gadījumā rodas paradoksāla situācija, ka valsts, kas ir atbildīga par mežu ilgspējīgu apsaimniekošanu un ES noteikto vides aizsardzības prasību īstenošanu, totarp labvēlīga aizsardzības stāvokļa nodrošināšnu ES nozīmes biotopiem, rēķinās ar koksnes plūsmu no valsts īpašumā esošām pašlaik juridiski neaizsargātām ES nozīmes biotopu platībām (tostarp arī no tām Natura 2000 teritoriju platībām, kurās galvenā cirte ir atļauta), un jautājums, kas (ja ne Ministru kabinets) pauž īpašnieka brīvo gribu attiecībā uz valsts mežu.
Nepiekrītam izziņā minētajam, ka “ar rīkojuma projektu nekādi nevar ietekmēt Eiropas nozīmes biotopu aizsardzību”, jo rīkojuma projekts atiecas uz valsts mežiem un 1) izslēdzot juridiski neaizsargātās Eiropas Savienības nozīmes biotopu platības no ciršanas apjoma aprēķina valsts paustu zemes īpašnieka brīvo gribu saglabāt šīs platības nenocirstas un neplānotu koksnes plūsmu no šīm platībām; 2) MK rīkojumu ir iespējams papildināt ar punktu, ka galvenā cirte netiek veikta mežaudzēs, kas atbilst ES nozīmes biotopa statusam.
Pretējā gadījumā rodas paradoksāla situācija, ka valsts, kas ir atbildīga par mežu ilgspējīgu apsaimniekošanu un ES noteikto vides aizsardzības prasību īstenošanu, totarp labvēlīga aizsardzības stāvokļa nodrošināšnu ES nozīmes biotopiem, rēķinās ar koksnes plūsmu no valsts īpašumā esošām pašlaik juridiski neaizsargātām ES nozīmes biotopu platībām (tostarp arī no tām Natura 2000 teritoriju platībām, kurās galvenā cirte ir atļauta), un jautājums, kas (ja ne Ministru kabinets) pauž īpašnieka brīvo gribu attiecībā uz valsts mežu.
Piedāvātā redakcija
-