Atzinums

Projekta ID
22-TA-1209
Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
22.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu 9.7.punktu, kas nosaka pienākumu atbildīgajai iestādei izstrādāt kārtību, kādā atbildīgā iestāde izvērtē iespējas specifiskā atbalsta mērķī vai tā pasākumā izmantot vienkāršotās izmaksas un izstrādāt vienkāršoto izmaksu metodikas, izteikt citā redakcijā. Ievērojot, ka vadošā iestāde šobrīd ar ārējo ekspertu (“KPMG Baltics AS” un SIA ”Oxford Research Baltics”) iesaisti veic horizontālu izvērtējumu par vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējām 2021.-2027. gada ES fondu plānošanas periodā (turpmāk- izvērtējums), vērtējot visu atbildīgo iestāžu atbildībā esošās ieguldījumu prioritātes, specifiskā atbalsta mērķu un to pasākumu plānotās darbības, kurās būtu iespējams piemērot vienkāršotās izmaksas un noteikt identificētajām darbībām prioritātēs atbilstošāko no vienkāršoto izmaksu veidiem, kā arī izstrādājot vispārējās rekomendācijas vienkāršoto izmaksu piemērošanai, tad nav lietderīgi un pamatoti radīt papildu administratīvo slogu atbildīgajām iestādēm nosakot pienākumu veikt savu izvērtējumu par vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Tādēļ rosinām skaidri noteikt, ka atbildīgo iestāžu pienākums izstrādāt iekšējo kārtību par vienkāršoto izmaksu metodiku izstrādi attiecas tikai uz prasībām noteikt atbildīgās iestādes praktiskās darbības (soļus), kā iekšēji attiecīgajā atbildīgajā iestādē tiek saskaņota metodika, ja atbildīgā iestāde ir tādu plānojusi, pirms tās iesniegšanas Finanšu ministrijā un kā tiek nodrošināta tās apstiprināšana un aktualizācija, ja nepieciešams. Attiecīgi 9.7. punktu lūdzam izteikt šādā redakcijā: [atbildīgā iestāde] izstrādā un saskaņo vienkāršoto izmaksu metodiku, ja atbildīgā iestāde plāno specifiskā atbalsta mērķa vai tā pasākuma ietvaros attiecināmām izmaksām piemērot kādu no vienkāršoto izmaksu veidiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā iebildumu pie MK noteikumu 9.7.punkta, lūdzam attiecīgi precizēt arī MK noteikumu anotācijas 1.3.punkta sadaļas “Risinājuma apraksts” 8.punktu, sniedzot skaidrojumu par šādas kārtības tvērumu un tajā ietveramo saturu.  
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumos lietot vai nu terminu “Eiropas Savienības fondu  uzraudzības komiteja” kā 12.p. vai terminu “uzraudzības komiteja” kā MK noteikumu projekta citos punktos, lai novērstu interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 12.punktā norādīt termiņu, kad nepieciešams ziņot  Eiropas Savienības uzraudzības komitejai par horizontālo pamatprincipu ievērošanu programmas ieviešanā, vai papildināt anotāciju ar atsauci, kur ziņošanas termiņš ir norādīts.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 15.punktu ar vārdiem “vai priekšlikumu”  šādā redakcijā: “15. Vadošā iestāde pēc šo noteikumu 14. punktā minētās informācijas saņemšanas izvērtē iestādes plānotās izmaiņas vadības un kontroles sistēmā un 10 darbdienu laikā tās saskaņo vai, ja vadošajai iestādei ir iebildumi vai priekšlikumi, informē par tiem iestādi.”, ņemot vērā, ka šo noteikumu 16.punkts nosaka iestādei precizēt plānotās izmaiņas atbilstoši vadošās iestādes iebildumiem un priekšlikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 16 punktu ar vārdiem “vai priekšlikumu” šādā redakcijā: “16. Iestāde 10 darbdienu laikā pēc vadošās iestādes iebildumu  vai priekšlikumu saņemšanas precizē plānotās izmaiņas tās vadības un kontroles sistēmā atbilstoši vadošās iestādes iebildumiem un priekšlikumiem un nosūta tās saskaņošanai vadošajai iestādei.”
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 23.punktu izteikt šādā redakcijā: “23. Šo noteikumu 9.1., 9.2. un 9.5. apakšpunktā minēto iekšējo procedūru aprakstu atbildīgā iestāde sagatavo līdz dienai, kad stājas spēkā tās kompetencē esošie Ministru kabineta noteikumi par attiecīgo specifisko atbalsta mērķi vai pasākumu, bet ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.”, jo atbildīgā iestāde sagatavo Ministru kabineta noteikumus specifiskā atbalsta mērķim vai atsevišķi tā attiecīgam pasākumam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam 24.punktu izteikt šādā redakcijā: “24. Šo noteikumu 9.7. apakšpunktā minēto iekšējo procedūru aprakstu atbildīgā iestāde sagatavo līdz dienai, kad stājas spēkā tās kompetencē esošie Ministru kabineta noteikumi par attiecīgo specifisko atbalsta mērķi vai pasākumu.”, jo atbildīgā iestāde sagatavo Ministru kabineta noteikumus specifiskā atbalsta mērķim vai atsevišķi tā attiecīgam pasākumam.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam “Risinājuma aprakstā” papildināt ar aprakstu par atbildīgo iestāžu funkciju par Eiropas Savienības fondu ieguldījumu tematisko izvērtēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam 7. sadaļā “Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām” 7.4. “Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru” tabulas 4.punktā “Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)”izvērtēt norādīto vērtējumu (“Nē”), ņemot vērā zemāk norādīto informāciju par jaunām atbildīgajām iestādēm un papildināt šeit vai zemāk ar atbildīgo iestāžu administratīvā sloga palielinājumu vienkāršoto izmaksu metodiku sagatavošanas, ieguldījumu tematiskās izvērtēšanas, stratēģiskās publicitātes nodrošināšanas un papildu valsts atbalsta metodiku sagatavošanas dēļ.
Piedāvātā redakcija
-