Atzinums

Projekta ID
22-TA-1197
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Precizējams MK rīkojuma projekta 4.punkts, norādot kopējo nepieciešamā finansējuma apmēru no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, t.i. 2 252 106 euro, un kopējo nepieciešamā finansējuma apmēru no budžeta programmas 13.00.00 “Finansējums augstas gatavības projektiem Covid-19 krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai”, t.i. 1 008 193 euro.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizēja situācija, problēmas un risinājumi” apakšsadaļā “Pašreizējā situācija” (5.lpp.) norādīts, ka attiecībā par SIA “Vidzemes slimnīca” projektu “Vidzemes slimnīcas A, B un C korpusa energoefektivitātes paaugstināšana” ir noslēgts līgums par kopējo finansējumu 3 587 222 euro, kas ir par 402 222 euro vairāk kā sākotnēji tika plānots (3 185 000 euro apmērā). Līdz ar to lūdzam skaidrot, no kādiem līdzekļiem paredzēts nodrošināt noslēgto līgumu pilnā apmērā, t.i. 3 587 222 euro.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijas 1.3.sadaļas “Pašreizēja situācija, problēmas un risinājumi” apakšsadaļā “Pašreizējā situācija” (3.lpp.) norādīts, ka Nacionālais veselības dienests (turpmāk – NVD) ir informējis Veselības ministriju, ka augstas gatavības projekta ietvaros netiks apgūts viss sākotnēji plānotais ar MK 18.03.2021. sēdes prot. Nr.28 42.§ (turpmāk – protokollēmums) apstiprinātais finansējums un NVD apliecina, ka  netiks apgūts finansējums 972 828 euro apmērā. Ņemot vērā, ka atbilstoši protokollēmumam NVD projektam “E-veselības jaunā kodola izveide” (turpmāk – projekts) tika paredzēts finansējums 4 510 200 euro apmērā un atbilstoši MK rīkojuma projektā paredzētajam projekta īstenošanai ir nepieciešams finansējums 2 433 315 euro apmērā, savukārt finansējums 972 828 euro apmērā tiek novirzīts VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” projekta “VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” infrastruktūras uzlabošana, palielinot veco korpusu energoefektivitāti un ventilāciju ierīkošana” īstenošanai, nepieciešams precizēt anotāciju, sniedzot detalizētu skaidrojumu par projektam neizlietoto finansējumu  1 104 057 euro  apmērā (4 510 200 euro – 2 433 315 euro – 972 828 euro), vienlaikus norādot projekta īstenošanai kopējo nepieciešamo finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Ierosinām svītrot rīkojuma projekta 3.punktu, jo:
1) attiecībā uz sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Vidzemes slimnīca” - Likuma par budžetu un finanšu vadību 27.panta pirmā daļa jau nosaka obligātu valsts budžeta līdzekļu saņemšanu un no tiem finansēto izdevumu izdarīšanu norēķinu kontā Valsts kasē, ja budžeta finansētā institūcija valsts budžeta līdzekļus saņem kā dotāciju vai mērķdotāciju;
2) attiecībā uz Nacionālo veselības dienestu – Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē Nacionālais veselības dienests ir valsts budžeta iestāde un tai līdzekļi tiek piešķirti apropriācijas kārtībā kā dotācija no vispārējiem ieņēmumiem (līdzekļi netiek ieskaitīti), kā arī konti tiek atvērti tikai Valsts kasē saskaņā ar Valsts kasē reģistrētiem finansēšanas plāniem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām svītrot no anotācijas 1.3.sadaļas pēdējās rindkopas:
1) sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Vidzemes slimnīca”, jo tā ir pašvaldības kapitālsabiedrība un paredzams, ka rīkojuma projektā paredzētos līdzekļus saņems no valsts budžeta izpildītāja kā dotāciju, līdz ar to konta atvēršanu Valsts kasē minēto līdzekļu saņemšanai un izdevumu veikšanai nosaka Likuma par budžetu un finanšu vadību 27.panta pirmā daļa;
2) Nacionālo veselības dienestu, jo tā ir valsts budžeta iestāde Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē un tai līdzekļi tiek piešķirti apropriācijas kārtībā kā dotācija no vispārējiem ieņēmumiem (nevis ieskaitīti), kā arī konti tiek atvērti tikai Valsts kasē saskaņā ar Valsts kasē reģistrētiem finansēšanas plāniem.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam korekti norādīt anotācijas 1.3. sadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” Eiropas Savienības kohēzijas politikas fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar izvērtējumu Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (KAKL) 5.panta kontekstā par finansējuma piešķiršanu Nacionālā veselības dienesta augstas gatavības projektam “E-Veselība jaunā kodola izveide”. Skaidrojam, ka attiecībā uz to netiek piemērots Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmums “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES), jo tas līdz šim veselības nozarē piemērots valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai, proti, rīkojuma projekta 1.punktā noteiktajā gadījumā, savukārt, projekts “E-Veselība jaunā kodola izveide” visdrīzāk tiek īstenots valsts pārvaldes funkciju ietvaros un tāpēc nav kvalificējams kā atbalsts saimnieciskai darbībai (un līdz ar to tālākais pazīmju izvērtējums KAKL 5.panta kontekstā nav jāveic).
 
Piedāvātā redakcija
-