Atzinums

Projekta ID
23-TA-1534
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam iesniegt MK noteikumu projektu angļu valodā nosūtīšanai saskaņošanai Eiropas Komisijai. Tāpat vēršam uzmanību uz EM nosūtīto Eiropas Komisijas aicinājumu sarunai par IPCEI programmu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt IKS nepieciešamību, ņemot vērā, ka šajā investīcijā finansējuma saņēmējs ir arī gala saņēmējs. Detalizēts apraksts par nosacījumiem attiecībā uz krāpšanas, korupcijas un IK novēršanu ir iekļauti MK noteikumu anotācijā, finansējuma saņēmēja pienākumi attiecībā uz minētajiem nosacījumiem tiek iekļauti arī CFLA un aģentūras savstarpējā līgumā. Šobrīd saskatām administratīvu slogu attiecībā uz IKS izstrādi un pārbaudi šīs investīcijas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, paredzot, ka Aģentūrai ir tiesības projektu iesniegumu vērtēšanā piesaistīt ārējos ekspertus. Ārējo ekspertu piesaiste projektu iesniegumu vērtēšanai būtu iespējams nepieciešama  specifisku aspektu novērtējumam, piemēram, projektā sasniedzamā rezultāta pēc projekta īstenošanas beigām tehnoloģiskās gatavības līmeņa noteikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vērtēšanas komisija veic projektu iesniegumu vērtēšanu atbilstoši MK noteikumu projekta 2.pielikumā paredzētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un nozares ministrijas izstrādātajai kritēriju piemērošanas metodikai, līdz ar to lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 21.punktu un nepieciešamās izvērtējuma prasības iekļaut projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos (MK noteikumu 2.pielikumā).
Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt Anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 22.punkta apakšpunktu, detalizētu un secīgu projektu atlases kārtību nosakot pēc MK noteikumu projekta 27.punkta. Vienlaikus skatīt iebildumu pie MK noteikumu projekta 27.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam zem šī MK noteikumu projekta punkta pārcelt MK noteikumu projekta 22.punkta apakšpunktā noteikto, skaidri un strukturēti paredzot projektu atlases procesu gadījumā, ja projekta iesniedzējs atsakās īstenot projektu vai atsakās īstenot projektu ar samazinātu Atveseļošanas fonda finansējumu.
Piedāvātā redakcija
27. Ja projektu iesniegumu atlases ietvaros pieejamais finansējums nav pietiekošs secīgi nākamā projekta īstenošanai, Aģentūra projekta iesniedzējam piedāvā īstenot projektu ar samazinātu finansējumu, un projekta iesniedzējs 5 darbdienu laikā sniedz Aģentūrai atbildi par piekrišanu vai nepiekrišanu īstenot projektu ar samazinātu finansējumu.
28. Ja projekta iesniedzējs atsakās īstenot projektu ar samazinātu Atveseļošanas fonda finansējumu, tad Aģentūra noraida projekta iesniegumu un piedāvā īstenot secīgi nākamo projektu, par kuru ir pieņemts lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu nepietiekama finansējuma dēļ.
29. Ja Atveseļošanas fonda finansējums sadalīts pilnā apmērā un atklāta projektu iesniegumu atlase noslēgusies, tomēr atbalsta saņēmējs projekta īstenošanas procesā atsakās turpināt projektu, Aģentūra izsludina jaunu atklātu projektu iesniegumu atlasi līdz pilnai finansējuma apguvei.
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 31.punktu un tā apakšpunktus, visus projekta iesnieguma vērtēšana aspektus iekļaut MK noteikumu projekta 2.pielikumā.
Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt Anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ka MK noteikumu projekta 34.2.apakšpunktā minēto nosacījumu atbilstība tiek vērtēta projekta iesnieguma vērtēšanas laikā, vērtējot projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, attiecīgi šo vērtēšanas aspektu iekļaujot MK noteikumu projekta 2.pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt noteikumu projekta 46. punkta apakšpunktos iekļautās atsauces uz Komisijas Regulas Nr. 651/2014 25.panta 3.punkta apakšpunktiem, jo atsevišķas atsauces tiek lietotas nekorekti un piesauktās attiecināmās izmaksas neatbilst attiecīgajā regulas normā minētajām attiecināmajām izmaksām. Lūdzam attiecīgi precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav skaidrs nodoms noteikumu punkta redakcijai, proti, nav saprotams, kādi ir nosacījumi, lai atbalsts nekvalificētos kā komercdarbības atbalsts pakalpojumiem, ko atbalsta sniedzējs iepērk kā ārpakalpojumus. Skaidrojam, ka finansējuma saņēmēja līmenī tiek piešķirts komercdarbības atbalsts (piemērojot atbilstošu komercdarbības atbalsta regulējumu) - viss 46. punktā minētais atbalsts ir komercdarbības atbalsts finansējuma saņēmējam. Savukārt, iepirkuma procedūras piemērošanas rezultātā tiek izslēgta komercdarbības atbalsta piešķiršana preču un pakalpojumu sniedzēju līmenī (nevis finansējuma saņēmēja līmenī). Attiecīgi lūdzam dzēst šo noteikumu punktu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kā aģentūra pārliecināsies par to, ka projektu ir izraudzījusies dalībvalsts? Kā arī, vai un kādi apliecinājumi tiktu pievienoti projekta iesniegumam un vai dalība šāda veida sadarbības projektā paredz vēl papildu saistības attiecībā pret šo efektīvas sadarbības projektu un IPCEI tīklu kopumā? 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīniju “Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” 60. punktam nozares ministrijas ir aicinātas “MK noteikumos un informatīvajos ziņojumos noteikt, ka AF investīciju projekti ir jāīsteno un rādītāji ir jāsasniedz, pievienojot to sasniegšanu pamatojošo dokumentāciju, vēlākais līdz 2026.gada 30.jūnijam, lai līgumslēdzējs, nozares ministrija vai Valsts kanceleja varētu veikt visas nepieciešamās pārbaudes, noslēguma maksājumus un sagatavot nepieciešamo informāciju pārvaldības deklarācijas un audita kopsavilkuma sagatavošanai…”. CFLA aicina pārskatīt izvirzītos nosacījumus par izmaksu attiecināšanu līdz 2027. gada 31. decembrim, ņemot vērā, ka CFLA funkcijas un finansējums projektu uzraudzībai beidzas 2026.gada beigās, līdz ar noslēguma ziņojuma iesniegšanu EK. Vienlaikus, nav saprotams, kā FS varētu rasties papildu izdevumi, ja pētījumu rezultātiem ir jābūt sasniegtiem līdz 2026. gada 30. jūnijam, atbilstoši 7. punkta nosacījumiem, kur paredzēti sasniedzamie rezultāti, kas var tikt sasniegti tikai jau pabeigtos projektos.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka finansējuma saņēmēji iesaistās pārrobežu sadarbības tīklā, atkārtoti lūdzam skaidrot, kā CFLA pārliecināsies, ka finansējuma saņēmējs ir izpildījis visas saistības attiecībā uz IPCEI sadarbības projektu un tā partneriem - šobrīd MK noteikumi paredz, ka finansējuma saņēmējs iesniedz sākotnējo IPCEI apliecinājumu par projekta idejas atbilstību, taču turpmākā pētniecības projekta īstenošanai netiek paredzēta sasaiste ar IPCEI sadarbības partneriem. Vispārīgi par finansējuma saņēmēja pienākumiem būt iesaistītiem IPCEI darba grupās tiek runāts 69.3 un 69.4. apakšpunktos, taču šie punkti nenosaka regularitāti vai obligātu pienākumu šajās sanāksmēs piedalīties, kā arī aģentūrai nav iespējams pārliecināties par to, vai finansējuma saņēmējs piedalās un izpilda visas uzņemtās saistības pret citiem IPCEI tīkla dalībniekiem. Atkārtoti lūdzam izvērtēt un paredzēt IPCEI apliecinājuma (vai cita veida dokumenta) nepieciešamību jau pēc projekta beigām, kas ļautu aģentūrai pārliecināties, ka sākotnēji iecerētais produkts vai tehnoloģija ir izstrādāta atbilstoši un vai finansējuma saņēmējs ir izpildījis visas uzņemtās saistības pret IPCEI tīkla sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs ir arī gala saņēmējs, lūdzam izvērtēt IKS nepieciešamību (lūdzu skatīt komentāru pie 16.5 apakšpunkta).
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 81.punktu. ņemot vērā, ka nozares ministrijas pārstāvji ir vērtēšanas komisijā, tās rīcībā būs informācija par projektu atlases progresu un piešķirto atbalstu. Šāds pienākums rada lieku administratīvo slogu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 83.punktu. ņemot vērā, ka nozares ministrijas pārstāvji ir vērtēšanas komisijā, tās rīcībā būs informācija par projektu atlases progresu un piešķirto atbalstu, kā arī atlikušo pieejamo finansējumu. Šāds pienākums rada lieku administratīvo slogu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt normu, novēršot pretrunu, ņemot vērā to, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 58.panta 4.punktā noteiktais termiņš ir 2027. gada 30. jūnijs, savukārt, normā paredzēts, ka lēmumus par komercdarbības atbalsta piešķiršanu var pieņemt ne vēlāk kā līdz 2025.gada 31.martam, no kā izriet, ka pēc 2025.gada 31.marta komercdarbības atbalstu šo noteikumu ietvaros piešķirt nedrīkst. Lūdzam attiecīgi precizēt anotācijā sniegto skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai sniegtu visaptverošus komentārus par MK noteikumu projekta 2.pielikumā ietverto kritēriju kopu, lūdzam iesniegt izskatīšanai arī kritēriju piemērošanas metodikas melnrakstu. Par atsevišķiem kritērijiem ir neiespējami sniegt viedokli, nezinot vērtēšanas tvērumu, tostarp kura kritērija ietvaros tiks vērtēta:
1) projekta iesnieguma atbilsta MK noteikumos noteiktajām specifiskajām prasībām, t.sk. projekta iesniedzēja atbilstība MK noteikumos noteiktajam iesniedzēju lokam, projekta īstenošanas termiņa atbilstība MK noteikumos noteiktajam termiņam, projekta iesniedzēja atbilstība komercdarbības atbalsta nosacījumiem;
2) projektā paredzēto attiecināmo izmaksu atbilstība MK noteikumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām;
3) projekta risku izvērtējuma novērtējums
4) dubultā finansējuma neesamība un plānotā demarkācija un sinerģija ar projekta iesniedzēja īstenoto (jau pabeigto) vai īstenošanā esošo projektu atbalsta pasākumiem vai citu subjektu īstenotiem projektiem vai atbalsta pasākumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā sniegto skaidrojumu "Ja tiek pārkāptas MK noteikumu projektā noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas Regulas Nr. 651/2014, Atveseļošanas fonda atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Aģentūrai nelikumīgo projekta ietvaros saņemto komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.", nodrošinot tā atbilstību noteikumu projekta 93. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
No anotācijas izriet, ka "Projekta ietvaros ir attiecināmas izmaksas, kas radušās iepriekš noslēgtā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu ietvaros. Papildu izmaksas tiek norādītas privātā līdzfinansējuma daļā, un Aģentūra tās nepārbauda, vienlaikus minētās izmaksas attiecināmas uz atbalsta saņēmēju noslēgtajiem saimnieciskās darbības līgumiem pirms projekta sākuma, ko iespējams attiecināt no privātā līdzfinansējuma daļas. Ņemot vērā, ka Aģentūras pienākums ir pārliecināties par publiskā finansējuma izlietojumu, tad privātā finansējuma daļas pārbaude nav Aģentūras kompetence." Lūdzam precizēt šo skaidrojumu, ievērojot noteikumu projekta 49. punktu, it īpaši, ka noslēgtās vienošanās var liecināt par darba sākumu Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punkta izpratnē un, ja darbi uzsākti pirms projekta iesnieguma iesniegšanas aģentūrā, projekts kopumā nebūtu atbalstāms, jo neatbilstu Komisijas regulas Nr. 651/2014 6. panta prasībām (skat. arī noteikumu projekta 50. punktu).
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt sadaļa "IV Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji un atlases kārtība" atbilstoši MK noteikumu projektam un tajā izteiktajiem iebildumiem/priekšlikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 6.1. un 6.2.apakšpunktā precizēt, kāda veida saistības jāapstiprina.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā svītrot noteikumu projekta 10. punktā vārdu "komercdarbības".
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt MK noteikuma projekta 12.punktu ar atsauci, norādot MK noteikumu punktu, kurā definēti atbalsta saņēmēja sasniedzamie rādītāji.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai saistībā ar noteikto projektu iesniegšanas termiņu 2024. gada 31. decembri neveidojas pretrunas - 17. punktā tiek noteikts, ka projektu iesniegumu vērtēšana iespējama līdz šo noteikumu 5. punktā minētā finansējuma apgūšanai, attiecīgi 6.1. apakšpunktā tiek noteikts, ka mērķis (apstiprināt saistības) ir sasniedzams līdz 2025. gada 30. jūnijam.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 17.punktu, ņemot vērā, ka projektu iesniegumu vērtēšanas termiņu nosaka Administratīvā procesa likums, savukārt MK noteikumu projekta 22.punktā ir noteikts, ka Aģentūra nodrošina atklātu projektu iesniegumu atlasi līdz pilnai Atveseļošanas fonda finansējuma apguvei.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vērtēšanas komisija veic projektu iesniegumu vērtēšanu atbilstoši MK noteikumu projekta 2.pielikumā paredzētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un nozares ministrijas izstrādātajai kritēriju piemērošanas metodikai, līdz ar to lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 21.punktu un nepieciešamās izvērtējuma prasības iekļaut projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos (MK noteikumu 2.pielikumā).
Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt Anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 22.punkta apakšpunktu, detalizētu un secīgu projektu atlases kārtību nosakot pēc MK noteikumu projekta 27.punkta. Vienlaikus skatīt iebildumu pie MK noteikumu projekta 27.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 22.1. apakšpunkta redakciju - nav saprotama šī punkta būtība, un kāda ir iesaistīto pušu rīcībā, gadījumā, ja finansējuma atlikums nav pietiekams nākamā projekta atbalstīšanai. 22.2. apakšpunktā un 27.punktā noteiktais nosacījums liek secināt, ka, ja finansējums nav pietiekams, tad projekta iesniedzējam tiek piedāvāts īstenot projektu ar samazinātu finansējuma apmēru, taču 22.1. apakšpunkta redakcijā tas viennozīmīgi netiek pateikts.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam zem šī MK noteikumu projekta punkta pārcelt MK noteikumu projekta 22.punkta apakšpunktā noteikto, skaidri un strukturēti paredzot projektu atlases procesu gadījumā, ja projekta iesniedzējs atsakās īstenot projektu vai atsakās īstenot projektu ar samazinātu Atveseļošanas fonda finansējumu.
Piedāvātā redakcija
27. Ja projektu iesniegumu atlases ietvaros pieejamais finansējums nav pietiekošs secīgi nākamā projekta īstenošanai, Aģentūra projekta iesniedzējam piedāvā īstenot projektu ar samazinātu finansējumu, un projekta iesniedzējs 5 darbdienu laikā sniedz Aģentūrai atbildi par piekrišanu vai nepiekrišanu īstenot projektu ar samazinātu finansējumu.
28. Ja projekta iesniedzējs atsakās īstenot projektu ar samazinātu Atveseļošanas fonda finansējumu, tad Aģentūra noraida projekta iesniegumu un piedāvā īstenot secīgi nākamo projektu, par kuru ir pieņemts lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu nepietiekama finansējuma dēļ.
29. Ja Atveseļošanas fonda finansējums sadalīts pilnā apmērā un atklāta projektu iesniegumu atlase noslēgusies, tomēr atbalsta saņēmējs projekta īstenošanas procesā atsakās turpināt projektu, Aģentūra izsludina jaunu atklātu projektu iesniegumu atlasi līdz pilnai finansējuma apguvei.
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 31.punktu un tā apakšpunktus, visus projekta iesnieguma vērtēšana aspektus iekļaut MK noteikumu projekta 2.pielikumā.
Vienlaikus lūdzam atbilstoši precizēt Anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un precizēt noteikumu projekta 33.4. apakšpunktā noteiktos izslēgšanas kritērijus atbilstoši Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 22. pantam, kas nacionāli pārņemti no Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 136.panta, attiecīgi svītrojot noteikumu projekta 33.4.1.7. un 33.4.1.8. apakšpunktu. 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam atbilstoši MK noteikumu 35.punktam 2.pielikumā iekļaut arī specifisko atbilstības kritēriju, kuru jāvērtē.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, ka MK noteikumu projekta 34.2.apakšpunktā minēto nosacījumu atbilstība tiek vērtēta projekta iesnieguma vērtēšanas laikā, vērtējot projekta iesnieguma atbilstību projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, attiecīgi šo vērtēšanas aspektu iekļaujot MK noteikumu projekta 2.pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 55.3. apakšpunktā vārdus "kas atgūstams no valsts budžeta priekšnodokļa veidā", ņemot vērā, ka Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas kā izmaksas nav attiecināmas no Atveseļošanas fonda.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kā aģentūra pārliecināsies par to, ka projektu ir izraudzījusies dalībvalsts? Kā arī, vai un kādi apliecinājumi tiktu pievienoti projekta iesniegumam un vai dalība šāda veida sadarbības projektā paredz vēl papildu saistības attiecībā pret šo efektīvas sadarbības projektu un IPCEI tīklu kopumā? 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MK noteikumu 13.punktā noteikts, ka projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika. Ja projektu efektīvā sadarbībā izstrādās vairākas dalībvalstis, lūdzam skaidrot, vai arī tādā gadījumā projekta īstenošanas vieta būs tikai Latvijas Republika.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīniju “Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” 60. punktam nozares ministrijas ir aicinātas “MK noteikumos un informatīvajos ziņojumos noteikt, ka AF investīciju projekti ir jāīsteno un rādītāji ir jāsasniedz, pievienojot to sasniegšanu pamatojošo dokumentāciju, vēlākais līdz 2026.gada 30.jūnijam, lai līgumslēdzējs, nozares ministrija vai Valsts kanceleja varētu veikt visas nepieciešamās pārbaudes, noslēguma maksājumus un sagatavot nepieciešamo informāciju pārvaldības deklarācijas un audita kopsavilkuma sagatavošanai…”. CFLA aicina pārskatīt izvirzītos nosacījumus par izmaksu attiecināšanu līdz 2027. gada 31. decembrim, ņemot vērā, ka CFLA funkcijas un finansējums projektu uzraudzībai beidzas 2026.gada beigās, līdz ar noslēguma ziņojuma iesniegšanu EK. Vienlaikus, nav saprotams, kā FS varētu rasties papildu izdevumi, ja pētījumu rezultātiem ir jābūt sasniegtiem līdz 2026. gada 30. jūnijam, atbilstoši 7. punkta nosacījumiem, kur paredzēti sasniedzamie rezultāti, kas var tikt sasniegti tikai jau pabeigtos projektos.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka līdz 2026. gada 31. augustam nepieciešams nodrošināt noteikto rādītāju sasniegšanu, investīcijas darbību veikšanu, maksājumu veikšanu, kā arī nodrošināt visu nepieciešamo pārbaužu veikšanu, lai pārliecinātos par rādītāju sasniegšanu un izdevumu attiecināmību, tāpēc aicinām noteikumu projektā noteikt, ka Atveseļošanas fonda investīciju projekts ir jāīsteno un rādītāji ir jāsasniedz, pievienojot to sasniegšanu pamatojošo dokumentāciju, vēlākais līdz 2026. gada 30. jūnijam, lai Centrālā finanšu un līgumu aģentūra un nozares ministrija varētu veikt visas nepieciešamās pārbaudes, noslēguma maksājumus un sagatavot nepieciešamo informāciju pārvaldības deklarācijas un audita kopsavilkuma sagatavošanai saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumiem Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība". Ņemot vērā minēto, lūdzam rūpīgi izvērtēt izmaksu attiecināmības termiņu noteikumu projekta 66. punktā. 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā papildināt noteikumu projekta 67. punktu, ka izmaksas tiks segtas no atbalsta saņēmēja (finansējuma saņēmēja) līdzekļiem. 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 69.10. apakšpunktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējs ir arī gala saņēmējs, lūdzam izvērtēt IKS nepieciešamību (lūdzu skatīt komentāru pie 16.5 apakšpunkta).
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam rūpīgi izvērtēt, vai projektu uzraudzības nolūkos nepieciešama piekļuve tik lielam datu apjomam, aicinām arī sniegt pamatojumu anotācijā. Papildus ņemot vērā no noteikumu projekta 71. punkta izrietošo informāciju, lūdzam attiecīgi papildināt arī anotācijas 8.1.13. apakšsadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 81.punktu. ņemot vērā, ka nozares ministrijas pārstāvji ir vērtēšanas komisijā, tās rīcībā būs informācija par projektu atlases progresu un piešķirto atbalstu. Šāds pienākums rada lieku administratīvo slogu.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Priekšlikums

Lūdzam dzēst MK noteikumu projekta 83.punktu. ņemot vērā, ka nozares ministrijas pārstāvji ir vērtēšanas komisijā, tās rīcībā būs informācija par projektu atlases progresu un piešķirto atbalstu, kā arī atlikušo pieejamo finansējumu. Šāds pienākums rada lieku administratīvo slogu.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai sniegtu visaptverošus komentārus par MK noteikumu projekta 2.pielikumā ietverto kritēriju kopu, lūdzam iesniegt izskatīšanai arī kritēriju piemērošanas metodikas melnrakstu. Par atsevišķiem kritērijiem ir neiespējami sniegt viedokli, nezinot vērtēšanas tvērumu, tostarp kura kritērija ietvaros tiks vērtēta:
1) projekta iesnieguma atbilsta MK noteikumos noteiktajām specifiskajām prasībām, t.sk. projekta iesniedzēja atbilstība MK noteikumos noteiktajam iesniedzēju lokam, projekta īstenošanas termiņa atbilstība MK noteikumos noteiktajam termiņam, projekta iesniedzēja atbilstība komercdarbības atbalsta nosacījumiem;
2) projektā paredzēto attiecināmo izmaksu atbilstība MK noteikumos noteiktajām attiecināmajām izmaksām;
3) projekta risku izvērtējuma novērtējums
4) dubultā finansējuma neesamība un plānotā demarkācija un sinerģija ar projekta iesniedzēja īstenoto (jau pabeigto) vai īstenošanā esošo projektu atbalsta pasākumiem vai citu subjektu īstenotiem projektiem vai atbalsta pasākumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt sadaļa "IV Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji un atlases kārtība" atbilstoši MK noteikumu projektam un tajā izteiktajiem iebildumiem/priekšlikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt sadaļa "IV Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji un atlases kārtība" atbilstoši MK noteikumu projektam un tajā izteiktajiem iebildumiem/priekšlikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums

Iesakām anotācijas 1.3.sadaļā pie teikuma - MK noteikumu projekts izstrādāts balstoties uz 2023. gada 26. septembra Ministru kabineta apstiprināto rīkojumu "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna papildinājumu" (23-TA-1103) - norādīt arī EK sagatavoto jauno CID (Padomes Īstenošanas lēmuma) pielikuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, iekļaujot tajā arī plānošanas dokumentos noteiktus kvantitatīvus rādītājus, kuru sasniegšanā ieguldījumu sniegs 5.1.1.2.i. investīcijas 4.kārta.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt atsauces uz noteikumu projekta punktiem, ņemot vērā izmaiņas punktu numerācijā.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā kā kārtējo (n) gadu norādīt 2023.gadu, attiecīgi precizējot atspoguļoto ietekmi uz budžetu, kā arī 6.punktu papildināt ar informāciju par finansējuma sadalījumu pa gadiem.   
Piedāvātā redakcija
-