Atzinums

Projekta ID
21-TA-288
Atzinuma sniedzējs
Pārresoru koordinācijas centrs
Atzinums iesniegts
03.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
PKC ir izskatījis Informatīvo ziņojumu un norāda, ka ārpakalpojumā piesaistītā konsultanta (KPMG) ziņojumā ir secināts, ka scenārijs, kad visi ŠN  īpašumā un pārvaldīšanā esošie valsts nekustamie īpašumi tiek nodoti FM valdījumā un VNĪ pārvaldīšanā, ir finansiāli un saimnieciski pamatotākais, kā arī atbilstošākais valsts plānošanas dokumentiem un valsts nekustamo īpašumu apsaimniekošanas stratēģijai ilgtermiņā. LM sagatavotais informatīvais ziņojums  atspoguļo konsultanta ziņojumā minēto, vienlaikus norādot, ka LM minētā scenārija īstenošanu atzīst par nelietderīgu. Kā argumenti tiek minēti gan VNĪ pieredzes trūkums sociālās aprūpes jomas specifisko nekustamo īpašumu pārvaldībā, gan finansiālie apsvērumi, proti, potenciālais līdzekļu ietaupījums  - 44 424 euro gadā. Attiecībā  uz VNĪ kompetences trūkumu specifisko nekustamo īpašumu pārvaldībā PKC norāda, ka minēto jautājumu varētu risināt reorganizācijas procesa ietvaros pārņemot kompetentos ŠN darbiniekus (uz minēto risinājumu ir norādījis arī KPMG). Attiecībā uz aprēķināto finansiālo ieguvumu 44 424 euro apmērā PKC aicina LM atkārtoti izvērtēt šī ieguvuma samērīgumu un ŠN darbības kapitālsabiedrības statusā ilgtspējīgu pamatojumu. Informatīvā ziņojuma pielikumā norādīto ŠN deleģēto uzdevumu izmaksas gadā ir 197 788 euro, kas pret kapitālsabiedrības neto apgrozījumu (2020. gadā - 2 270 974 euro) ir vērtējamas kā būtiskas, tādejādi secināms, ka ŠN pamatdarbība nav vienīgi nekustamo īpašumu pārvaldīšana, bet arī deleģēto uzdevumu izpilde. Turklāt daļa no minētajiem uzdevumiem nav uzskatāma par kapitālsabiedrības darbībai raksturīgu un nav tieši attiecināma uz nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, bet ietilpst valsts pārvaldes iestādei raksturīgās funkcijās (piemēram, normatīvo aktu projektu izvērtēšana, dalība to izstrādē, starpinstitūciju saskaņošanā, ministrijas un tās padotības iestāžu iepirkumu plānu un to grozījumu izskatīšana, labošana, saskaņošana un apkopošana u.c.). Minētās funkcijas ir valsts pārvaldes iestādes kompetence, bet kapitālsabiedrības darbībai ir jābūt saistītai ar komercdarbību.
 
Piedāvātā redakcija
-