Atzinums

Projekta ID
24-TA-685
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība
Atzinums iesniegts
29.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
2. Mēneša darba algu pedagogam, izņemot pedagogus šo noteikumu 3. un 4. punktā minētajās izglītības iestādēs, nosaka par darba laiku astronomiskajās stundās atbilstoši viņa darba slodzei. Pedagogam augstskolā vai koledžā darba samaksas kārtību nosaka attiecīgi augstskolas senāts vai koledžas dome.
Iebildums
LBAS neatbalsta metodikas slodzes sadalījumam maiņu. Metodika slodzes sadalījumam, ko piedāvā IZM, ir OECD metodika, kas paredzēta valstu salīdzināšanai savā starpā un neparedz to piemērot katrā atsevišķā valstī. Somijā un Lietuvā šobrīd mācību stunda tiek pielīdzināta astronomiskajai stundai, kas liecina par to, ka nav jāpielāgojas starptautiskajai metodikai.

LBAS norāda, ka no IZM puses nav korekti, mainot metodiku, uzskatīt, ka slodze ir sabalansēta. Mainot metodiku, šī brīža 26 mācību/astronomiskās stundas 40 stundu nedēļas slodzē (65%/35%), pārvēršas 17,33 astronomiskajās stundās (43%/57%), sakārtojot proporcijas “uz papīra”, bet faktiski realitātē nemainot noslodzi un neatvieglojot pedagoga ikdienu.
 
Piedāvātā redakcija
Izteikt 2.punktu: "2. Mēneša darba algu pedagogam, izņemot pedagogus šo noteikumu 3. un 4. punktā minētajās izglītības iestādēs, nosaka par darba laiku astronomiskajās stundās atbilstoši viņa darba slodzei. Tarificējot skolotāja darba slodzi, mācību priekšmetu stundu sarakstā noteiktās mācību stundas (tai skaitā profesionālās izglītības stundas, profesionālās ievirzes izglītības stundas, interešu izglītības stundas, nodarbības un lekcijas) un audzināšanas stundu, kā arī mācību nodarbību sarakstā noteiktās fakultatīvās stundas, konsultāciju stundas un individuālā/grupu darba stundas aprēķina kā astronomiskās (60 minūšu) stundas (ieskaitot starpbrīžus starp mācību stundām, nodarbībām vai lekcijām). Pedagogam augstskolā vai koledžā darba samaksas kārtību nosaka attiecīgi augstskolas senāts vai koledžas padome."
2.
Noteikumu konsolidētā versija
11.2 Ja izglītības iestādes bibliotekārs, skolotājs logopēds, izglītības psihologs, speciālais pedagogs, sociālais pedagogs, pedagogs karjeras konsultants vai pedagoga palīgs ir nodarbināts pašvaldības izglītības pārvaldes iestādē, tarifikāciju veic pašvaldības izglītības pārvaldes iestādes vadītājs.
Iebildums
Izteikt 11.2 punktu šādā redakcijā:
"11.2 Ja izglītības iestādes bibliotekārs, skolotājs logopēds, izglītības psihologs, speciālais pedagogs, sociālais pedagogs, pedagogs karjeras konsultants vai pedagoga palīgs ir nodarbināts pašvaldības izglītības pārvaldes iestādē, tarifikāciju veic pašvaldības izglītības pārvaldes iestādes vadītājs.";
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
15. Pedagoga darba slodzi astronomiskajās stundās un tās sadalījumu plāno izglītības iestādes vadītājs sadarbībā ar pedagogu, pamatojoties uz izglītības iestādes kārtību pedagogu slodžu sadalei, kas saskaņota ar dibinātāju, nosakot darba pienākumus gada laikā. Pedagogam noteikto darba slodzi, kas atbilst vienai mēneša darba algas likmei, nosaka saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikumu.
Iebildums
Izteikt 15. punktu šādā redakcijā:
Pedagoga darba slodzi astronomiskajās stundās un tās sadalījumu plāno izglītības iestādes vadītājs sadarbībā ar pedagogu, pamatojoties uz izglītības iestādes kārtību pedagogu slodžu sadalei, kas saskaņota ar dibinātāju, nosakot darba pienākumus gada laikā. Pedagogam noteikto darba slodzi, kas atbilst vienai mēneša darba algas likmei, nosaka saskaņā ar šo noteikumu 3. pielikumu.";
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
17. Profesionālās izglītības iestāžu pedagogiem (izņemot profesionālās ievirzes izglītības pedagogus), kuriem tarifikācijā ir noteikta darba slodze gadā, mēneša darba algu aprēķina, izmantojot šādu formulu:
 
M = A × st : sl, kur

M – mēneša darba alga;

A – mēneša darba algas likme;

st – tarificēto darba stundu skaits gadā;

sl – darba slodze gadā, kas atbilst vienai darba algas likmei.
Iebildums
Izteikt 17. punktu šādā redakcijā:
Profesionālās izglītības iestāžu pedagogiem (izņemot profesionālās ievirzes izglītības pedagogus), kuriem tarifikācijā ir noteikta darba slodze gadā, mēneša darba algu aprēķina, izmantojot šādu formulu:
 
= A × st : sl, kur
– mēneša darba alga;
– mēneša darba algas likme;
– tarificēto darba stundu skaits gadā;
– darba slodze gadā, kas atbilst vienai darba algas likmei.";
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
31. Izglītības iestādes vadītājs izglītības iestādei piešķirtos pedagogu darba algas fonda līdzekļus izlieto izglītības iestādes mācību plānā paredzēto pedagogu darba stundu apmaksai, pedagogu darba stundu apmaksai par atbalsta pasākumu nodrošināšanu izglītojamiem, atbalsta personāla (izglītības iestādes bibliotekārs, skolotājs logopēds, izglītības psihologs, speciālais pedagogs, sociālais pedagogs, pedagogs karjeras konsultants, pedagoga palīgs), izglītības metodiķa un izglītības iestādes administrācijas pedagoģisko darbinieku darba samaksai.
Iebildums
Izteikt 31. punktu šādā redakcijā:
Izglītības iestādes vadītājs izglītības iestādei piešķirtos pedagogu darba algas fonda līdzekļus izlieto izglītības iestādes mācību plānā paredzēto pedagogu darba stundu apmaksai, pedagogu darba stundu apmaksai par atbalsta pasākumu nodrošināšanu izglītojamiem, atbalsta personāla (izglītības iestādes bibliotekārs, skolotājs logopēds, izglītības psihologs, speciālais pedagogs, sociālais pedagogs, pedagogs karjeras konsultants, pedagoga palīgs), izglītības metodiķa un izglītības iestādes administrācijas pedagoģisko darbinieku darba samaksai.";
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
32. Pedagoga darba slodze, kas atbilst vienai mēneša darba algas likmei, ietver mācību stundas/nodarbības atbilstoši šo noteikumu 3. pielikumā norādītajam slodzes sadalījumam un visus citus pienākumus atbilstoši pedagoga amata aprakstam.”
Iebildums
Izteikt 32. punktu šādā redakcijā:
"Pedagoga darba slodze, kas atbilst vienai mēneša darba algas likmei, ietver mācību stundas/nodarbības atbilstoši šo noteikumu 3. pielikumā norādītajam slodzes sadalījumam un visus citus pienākumus atbilstoši pedagoga amata aprakstam.”";
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
35. Nosakot pedagoga slodzi un tās sadalījumu, izglītības iestādes vadītājs ņem vērā izglītojamo skaitu klasē un mācību priekšmetu, ko pedagogs māca, kā arī izglītības iestādes noteikto kārtību pedagogu slodžu sadalei, kas saskaņota ar dibinātāju.
Iebildums
Izteikt 35.punktu sekojoši:
"35. Nosakot pedagoga slodzi un tās sadalījumu, izglītības iestādes vadītājs ņem vērā izglītojamo skaitu klasē un mācību priekšmetu, ko pedagogs māca, kā arī izglītības iestādes dibinātāja noteikto kārtību pedagogu slodžu sadalei. Izglītības iestādes dibinātājs, izstrādājot kārtību pedagogu slodžu sadalei, izvērtē un piemēro Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības ieteikto pedagogu darba slodzes aprēķinu saskaņā ar šo noteikumu ... pielikumu." (pielikuma numurs jāskatās pēc noteikumu satura).

LBAS rosina atstāt, ka kārtību izstrādā dibinātājs nevis izglītības iestāde, lai nav aptuveni 700 dažādas kārtības.
Pielikuma saturs:
1. ieteicamā pedagogu darba slodzes nedēļā aprēķināšana atbilstoši mācību priekšmetam:
1.1. no 2024. gada 1. septembra tiek noteiktas līdz 21 mācību stunda un ne mazāk kā 15 stundas citiem pienākumiem, no 2025.gada 1.septembra tiek noteiktas līdz 20 mācību stundām un ne mazāk kā 16 stundas citiem pienākumiem:
1.1.1. matemātikas mācību joma: matemātika + specializētie kursi (vidusskolā);
1.1.2. valodu mācību joma: Latviešu valoda, mazākumtautību valodas, svešvalodas + specializētie kursi (vidusskolā);
1.1.3. kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma: literatūra + specializētie kursi (vidusskolā).
1.2. no 2024. gada 1. septembra tiek noteiktas līdz 22 mācību stundām un ne mazāk kā 14 stundas citiem pienākumiem,  no 2025.gada 1.septembra tiek noteiktas līdz 21 mācību stundām un ne mazāk kā 15 stundas citiem pienākumiem:
1.2.1. sociālā un pilsoniskā mācību joma: sociālās zinības (1.–3. klase), sociālās zinības un vēsture (4.–6. klase), sociālās zinības, Latvijas un pasaules vēsture (7.–9. klase) + specializētie kursi (vidusskolā);
1.2.2. dabaszinātņu mācību joma: dabaszinības (1.–6. klase), fizika, ķīmija, bioloģija, ģeogrāfija (7.–9. klase); astronomija (vidusskolā) + specializētie kursi (vidusskolā);
1.2.3. tehnoloģiju mācību joma: dizains un tehnoloģijas, datorika (pamatskolā); dizains (vidusskolā); + specializētie kursi (vidusskolā);
1.3. No 2024. gada 1. septembra tiek noteiktas līdz 23 mācību stundām un ne mazāk kā 13 stundas citiem pienākumiem, no 2025. gada 1.spetembra tiek noteiktas līdz 22 mācību stundām un ne mazāk kā 14 citiem pienākumiem:
1.3.1. kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma: vizuālā māksla, mūzika, teātra māksla + specializētie kursi (vidusskolā);
1.3.2. tehnoloģiju mācību joma: inženierzinības (pamatskolā); programmēšana, robotika (vidusskolā); + specializētie kursi (vidusskolā);
1.3.3. veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma: sports un veselība, valsts aizsardzības mācība (vidusskolā);
1.3.4. starpdisciplinārais kurss.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
47. Noteikumi stājas spēkā 2016. gada 1. septembrī.
Iebildums
Noteikumi stājas spēkā 2024. gada 1. septembrī.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
51. Šo noteikumu 3. pielikumu piemēro ar 2025. gada 1. septembri. Līdz 2024. gada 31. augustam zemāko mēneša darba algas likmi pedagogiem, uz kuriem nav attiecināms šo noteikumu 3., 4., 5., 6. un 7. punkts, un pedagoga darba slodzi, kas atbilst vienai mēneša darba algas likmei, nosaka saskaņā ar šo noteikumu 3.1 pielikumu.
Iebildums
Papildināt ar 51. punktu šādā redakcijā:
Šo noteikumu 3. pielikumu piemēro ar 2025. gada 1. septembri. Līdz 2024. gada 31. augustam zemāko mēneša darba algas likmi pedagogiem, uz kuriem nav attiecināms šo noteikumu 3., 4., 5., 6. un 7. punkts, un pedagoga darba slodzi, kas atbilst vienai mēneša darba algas likmei, nosaka saskaņā ar šo noteikumu 3.1 pielikumu.";
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Pedagogu darba slodze un zemākā mēneša darba algas likme
Iebildums
Nepieciešama arī pašā dokumentā pielikumu numerācija, jo MK noteikumu grozījumiem ir divi pielikumi (šis ir 2.pielikums pie MK noteikumu grozījumiem).

Lai nodrošinātu, ka kļūdas/pārskatīšanās dēļ piemērošanā netiek jaukti pielikumi, lūgums zem virsraksta norādīt šī pielikuma piemērošanas datumu (piemērojams no 2025.gada 1.septembra).

Rosinām palikt pie esošajām slodzēm un nepāriet uz 40 h  slodzi.
LIZDA piedāvājums 40h darba slodzes sadalījumam atspoguļots iebildumos. Ja sociālie un sadarbības partneri nevienojas par pāreju uz 40h darba slodzi nedēļā, tad slodzes sadalījums tiek pārrēķināts proporcionāli attiecīgajai pedagogu grupai noteiktajai nedēļas slodzei.

Lūdzam pārcelt no 15.rindas (nr.p.k.) uz 5.rindu pedagogu karjeras konsultantu, jo viņa amata specifika ir vairāk atbilstoša izglītības psihologa un sociālā pedagoga amata specifikai.
Lūdzam noteikt proporciju stundās līdz 25 stundām nodarbībām, kontaktam ar izglītojamiem, ne mazāk kā 15 stundas citiem pienākumiem (40 stundu slodzei nedēļā).

Pamatojums
https://www.ikvd.gov.lv/lv/media/1131/download
Metodiskās rekomendācijas psihologa profesionālajai darbībai izglītības iestādē
Atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumiem Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” izglītības psihologa darba slodze ir 30 astronomiskās (1 stunda = 60 min) stundas nedēļā. Ieteicams, ka izglītības psihologa kontaktstundas nepārsniedz 2/3 no kopējās darba slodzes, pārējā laikā psihologs strādā ar dokumentiem un citiem psihologa darba materiāliem, analizē iegūto informāciju utt. (15.lpp).
Sociālā pedagoga un pedagoga karjeras konsultanta darba specifika līdzvērtīga izglītības psihologa darba specifikai, tādēļ būtu piemērojama līdzvērtīga darba pienākumu sadale.

6.punkts tabulā. Lūdzam proporciju norādīt stundās nevis procentos un nodrošināt līdz 24 mācību stundām un ne mazāk kā 16 stundas citiem pienākumiem pie 40 stundu slodzes nedēļā, nemainot mācību stundu uzskaites metodiku (vienu mācību stundu uzskaitīt kā vienu astronomisko stundu, šajā astronomiskajā stundā iekļaujot starpbrīžus starp mācību stundām).

7. Lūdzam proporciju norādīt stundās nevis procentos un nodrošināt līdz 24 mācību stundām un ne mazāk kā 16 stundas citiem pienākumiem pie 40h slodzes nedēļā, nemainot mācību stundu uzskaites metodiku (vienu mācību stundu uzskaitīt kā vienu astronomisko stundu, šajā astronomiskajā stundā iekļaujot starpbrīžus starp mācību stundām). Ieteicamo slodzes sadalījumu pa mācību priekšmetiem skatīt pielikumā, kas aizvieto iepriekšējo 5.pielikumu, proporcionāli pārrēķinot uz 40h slodzi.

8. Lūdzam proporciju norādīt stundās nevis procentos un nodrošināt līdz 24 mācību stundām un ne mazāk kā 15 stundas citiem pienākumiem pie 40h slodzes nedēļā, nemainot mācību stundu uzskaites metodiku (vienu mācību stundu uzskaitīt kā vienu astronomisko stundu, šajā astronomiskajā stundā iekļaujot starpbrīžus starp mācību stundām). Ieteicamo slodzes sadalījumu pa mācību priekšmetiem skatīt pielikumā, kas aizvieto iepriekšējo 5.pielikumu, proporcionāli pārrēķinot uz 40h slodzi.

12. Lūdzam noteikt proporciju stundās līdz 25 stundām nodarbībām, kontaktam ar izglītojamiem, ne mazāk kā 15 stundas citiem pienākumiem (40 stundu slodzei nedēļā).

13. Lūdzam nodrošināt darba slodzes proporciju ne vairāk kā 30 stundas ar izglītojamiem (nevis nodarbību vadīšanai) un ne mazāk kā 10 stundas citiem pienākumiem bez izglītojamo klātbūtnes atbilstoši LIZDA piedāvājumam, kas fiksēts 2023.gada 18.aprīļa MK rīkojuma Nr.226 “Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023.gada 1.septembra līdz 2025.gada 31.decembrim” anotācijas pielikumā.
VAI
Izteikt šādā redakcijā “Ne vairāk kā 32 stundas ar izglītojamiem un ne mazāk kā 8 stundas citiem pienākumiem bez izglītojamo klātbūtnes”, papildus nosakot ieteicamo pedagoģiskā personāla minimumu pirmsskolas izglītības iestādēs, ņemot vērā izglītojamo skaitu.

​​​​​​​15. Lūdzam pārcelt pedagogu karjeras konsultantu uz 5.rindu, jo viņa amata specifika ir vairāk atbilstoša izglītības psihologa un sociālā pedagoga amata specifikai.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Pedagogu darba slodze un zemākā mēneša darba algas likme
Iebildums
Nepieciešama arī pašā dokumentā pielikumu numerācija, jo MK noteikumu grozījumiem ir divi pielikumi (šis ir 1.pielikums pie MK noteikumu grozījumiem).
Šis ir 31.pielikums.
Lai nodrošinātu, ka kļūdas/pārskatīšanās dēļ piemērošanā netiek jaukti pielikumi, lūgums zem virsraksta norādīt šī pielikuma piemērošanas datumu (piemērojams no 2024.gada 1.septembra līdz 2025.gada 31.augustam).

Lūdzam pārcelt no 15.rindas (nr.p.k.) uz 5.rindu pedagogu karjeras konsultantu, jo viņa amata specifika ir vairāk atbilstoša izglītības psihologa un sociālā pedagoga amata specifikai.
Lūdzam noteikt proporciju stundās līdz 20 stundām nodarbībām, kontaktam ar izglītojamiem, ne mazāk kā 10 stundas citiem pienākumiem.

Pamatojums:
https://www.ikvd.gov.lv/lv/media/1131/download
Metodiskās rekomendācijas psihologa profesionālajai darbībai izglītības iestādē
Atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumiem Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” izglītības psihologa darba slodze ir 30 astronomiskās (1 stunda = 60 min) stundas nedēļā. Ieteicams, ka izglītības psihologa kontaktstundas nepārsniedz 2/3 no kopējās darba slodzes, pārējā laikā psihologs strādā ar dokumentiem un citiem psihologa darba materiāliem, analizē iegūto informāciju utt. (15.lpp).
Sociālā pedagoga un pedagoga karjeras konsultanta darba specifika līdzvērtīga izglītības psihologa darba specifikai, tādēļ būtu piemērojama līdzvērtīga darba pienākumu sadale.

6. tabulas punkts. Lūdzam proporciju norādīt stundās nevis procentos un nodrošināt līdz 19 mācību stundām un ne mazāk kā 11 stundas citiem pienākumiem, nemainot mācību stundu uzskaites metodiku (vienu mācību stundu uzskaitīt kā vienu astronomisko stundu, šajā astronomiskajā stundā iekļaujot starpbrīžus starp mācību stundām).

7. Lūdzam proporciju norādīt stundās nevis procentos un nodrošināt līdz 23 mācību stundām un ne mazāk kā 13 stundas citiem pienākumiem, nemainot mācību stundu uzskaites metodiku (vienu mācību stundu uzskaitīt kā vienu astronomisko stundu, šajā astronomiskajā stundā iekļaujot starpbrīžus starp mācību stundām). Ieteicamo slodzes sadalījumu pa mācību priekšmetiem skatīt pielikumā, kas aizvieto iepriekšējo 5.pielikumu.

8. Lūdzam proporciju norādīt stundās nevis procentos un nodrošināt līdz 23 mācību stundām un ne mazāk kā 13 stundas citiem pienākumiem, nemainot mācību stundu uzskaites metodiku (vienu mācību stundu uzskaitīt kā vienu astronomisko stundu, šajā astronomiskajā stundā iekļaujot starpbrīžus starp mācību stundām). Ieteicamo slodzes sadalījumu pa mācību priekšmetiem skatīt pielikumā, kas aizvieto iepriekšējo 5.pielikumu.

12. Lūdzam noteikt proporciju stundās, t.i., līdz 21 stundai nodarbībām un ne mazāk kā 9 stundas citiem pienākumiem

13. Lūdzam nodrošināt darba slodzes proporciju ne vairāk kā 32 stundas ar izglītojamiem (nevis nodarbību vadīšanai) un ne mazāk kā 8 stundas citiem pienākumiem bez izglītojamo klātbūtnes atbilstoši LIZDA piedāvājumam, kas fiksēts 2023.gada 18.aprīļa MK rīkojuma Nr.226 “Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023.gada 1.septembra līdz 2025.gada 31.decembrim” anotācijas pielikumā.
VAI
Izteikt šādā redakcijā “Ne vairāk kā 34 stundas ar izglītojamiem un ne mazāk kā 6 stundas citiem pienākumiem bez izglītojamo klātbūtnes”, papildus nosakot ieteicamo pedagoģiskā personāla minimumu pirmsskolas izglītības iestādēs, ņemot vērā izglītojamo skaitu.

15. Lūdzam pārcelt pedagogu karjeras konsultantu uz 5.rindu, jo viņa amata specifika ir vairāk atbilstoša izglītības psihologa un sociālā pedagoga amata specifikai.

 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Pedagogu darba slodze un zemākā mēneša darba algas likme
Iebildums
Izteikt 3. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Pedagogu darba slodze un zemākā mēneša darba algas likme
Iebildums
Nepieciešama arī pašā dokumentā pielikumu numerācija, jo MK noteikumu grozījumiem ir divi pielikumi (šis ir 1.pielikums pie MK noteikumu grozījumiem).
Šis ir 31.pielikums
Lai nodrošinātu, ka kļūdas/pārskatīšanās dēļ piemērošanā netiek jaukti pielikumi, lūgums zem virsraksta norādīt šī pielikuma piemērošanas datumu (piemērojams no 2024.gada 1.septembra līdz 2025.gada 31.augustam).
Lūdzam pārcelt no 15.rindas (nr.p.k.) uz 5.rindu pedagogu karjeras konsultantu, jo viņa amata specifika ir vairāk atbilstoša izglītības psihologa un sociālā pedagoga amata specifikai.
Lūdzam noteikt proporciju stundās līdz 20 stundām nodarbībām, kontaktam ar izglītojamiem, ne mazāk kā 10 stundas citiem pienākumiem.

Pamatojums:
https://www.ikvd.gov.lv/lv/media/1131/download
Metodiskās rekomendācijas psihologa profesionālajai darbībai izglītības iestādē
Atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumiem Nr. 445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” izglītības psihologa darba slodze ir 30 astronomiskās (1 stunda = 60 min) stundas nedēļā. Ieteicams, ka izglītības psihologa kontaktstundas nepārsniedz 2/3 no kopējās darba slodzes, pārējā laikā psihologs strādā ar dokumentiem un citiem psihologa darba materiāliem, analizē iegūto informāciju utt. (15.lpp).
Sociālā pedagoga un pedagoga karjeras konsultanta darba specifika līdzvērtīga izglītības psihologa darba specifikai, tādēļ būtu piemērojama līdzvērtīga darba pienākumu sadale.

6. punkts tabulā. Lūdzam proporciju norādīt stundās nevis procentos un nodrošināt līdz 19 mācību stundām un ne mazāk kā 11 stundas citiem pienākumiem, nemainot mācību stundu uzskaites metodiku (vienu mācību stundu uzskaitīt kā vienu astronomisko stundu, šajā astronomiskajā stundā iekļaujot starpbrīžus starp mācību stundām).

7. Lūdzam proporciju norādīt stundās nevis procentos un nodrošināt līdz 23 mācību stundām un ne mazāk kā 13 stundas citiem pienākumiem, nemainot mācību stundu uzskaites metodiku (vienu mācību stundu uzskaitīt kā vienu astronomisko stundu, šajā astronomiskajā stundā iekļaujot starpbrīžus starp mācību stundām). Ieteicamo slodzes sadalījumu pa mācību priekšmetiem skatīt pielikumā, kas aizvieto iepriekšējo 5.pielikumu.

8. Lūdzam proporciju norādīt stundās nevis procentos un nodrošināt līdz 23 mācību stundām un ne mazāk kā 13 stundas citiem pienākumiem, nemainot mācību stundu uzskaites metodiku (vienu mācību stundu uzskaitīt kā vienu astronomisko stundu, šajā astronomiskajā stundā iekļaujot starpbrīžus starp mācību stundām). Ieteicamo slodzes sadalījumu pa mācību priekšmetiem skatīt pielikumā, kas aizvieto iepriekšējo 5.pielikumu.

12. Lūdzam noteikt proporciju stundās, t.i., līdz 21 stundai nodarbībām un ne mazāk kā 9 stundas citiem pienākumiem.

13. Lūdzam nodrošināt darba slodzes proporciju ne vairāk kā 32 stundas ar izglītojamiem (nevis nodarbību vadīšanai) un ne mazāk kā 8 stundas citiem pienākumiem bez izglītojamo klātbūtnes atbilstoši LIZDA piedāvājumam, kas fiksēts 2023.gada 18.aprīļa MK rīkojuma Nr.226 “Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023.gada 1.septembra līdz 2025.gada 31.decembrim” anotācijas pielikumā.
VAI
Izteikt šādā redakcijā “Ne vairāk kā 34 stundas ar izglītojamiem un ne mazāk kā 6 stundas citiem pienākumiem bez izglītojamo klātbūtnes”, papildus nosakot ieteicamo pedagoģiskā personāla minimumu pirmsskolas izglītības iestādēs, ņemot vērā izglītojamo skaitu.

15. Lūdzam pārcelt pedagogu karjeras konsultantu uz 5.rindu, jo viņa amata specifika ir vairāk atbilstoša izglītības psihologa un sociālā pedagoga amata specifikai.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Pedagogu darba slodze un zemākā mēneša darba algas likme
Iebildums
Papildināt ar 3.1 pielikumu (2. pielikums).
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Ieteicamā pedagogu darba slodzes aprēķināšana atbilstoši vidējam izglītojamo skaitam klasē/grupā un mācību priekšmetam
Iebildums
Papildināt noteikumus, atjaunojot 5.pielikumu ar šādu saturu:
pedagogu darba slodzes nedēļā aprēķināšana atbilstoši mācību priekšmetam:
2024. gada 1. septembra tiek noteiktas līdz 21 mācību stunda un ne mazāk kā 15 stundas citiem pienākumiem, no 2025.gada 1.spetembra tiek noteiktas līdz 20 mācību stundām un ne mazāk kā 16 stundas citiem pienākumiem:
mācību joma: matemātika + specializētie kursi (vidusskolā);
mācību joma: Latviešu valoda, mazākumtautību valodas, svešvalodas + specializētie kursi (vidusskolā);
izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma: literatūra + specializētie kursi (vidusskolā).
2024. gada 1. septembra tiek noteiktas līdz 22 mācību stundām un ne mazāk kā 14 stundas citiem pienākumiem,  no 2025.gada 1.septembra tiek noteiktas līdz 21 mācību stundām un ne mazāk kā 15 stundas citiem pienākumiem:
un pilsoniskā mācību joma: sociālās zinības (1.–3. klase), sociālās zinības un vēsture (4.–6. klase), sociālās zinības, Latvijas un pasaules vēsture (7.–9. klase) + specializētie kursi (vidusskolā);
mācību joma: dabaszinības (1.–6. klase), fizika, ķīmija, bioloģija, ģeogrāfija (7.–9. klase); astronomija (vidusskolā) + specializētie kursi (vidusskolā);
mācību joma: dizains un tehnoloģijas, datorika (pamatskolā); dizains (vidusskolā); + specializētie kursi (vidusskolā);
2024. gada 1. septembra tiek noteiktas līdz 23 mācību stundām un ne mazāk kā 13 stundas citiem pienākumiem, no 2025. gada 1.septembra tiek noteiktas līdz 22 mācību stundām un ne mazāk kā 14 citiem pienākumiem:
izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma: vizuālā māksla, mūzika, teātra māksla + specializētie kursi (vidusskolā);
mācību joma: inženierzinības (pamatskolā); programmēšana, robotika (vidusskolā); + specializētie kursi (vidusskolā);
un fiziskās aktivitātes mācību joma: sports un veselība, valsts aizsardzības mācība (vidusskolā);
kurss.
Piedāvātā redakcija
-