Projekta ID
25-TA-1644Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
05.11.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) (turpmāk – anotācija) 1.3. apakšpunkta risinājuma aprakstā par Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumu Nr. 380 “Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem” (turpmāk – Noteikumi Nr. 380) 70.7. apakšpunkta svītrošanu, vienlaikus ir norādīts, ka projektu paredzēts papildināt ar jaunu punktu, kas noteiktu, ka grozījums Noteikumu Nr. 380 70.7. apakšpunktā stāsies spēkā 2025. gada 20. jūlijā.
Ņemot vērā, ka projekts pašreiz neparedz īpašus nosacījumus attiecībā uz Noteikumu Nr. 380 70.7. apakšpunkta svītrošanas spēkā stāšanos, aicinām precizēt projekta anotācijas 1.3. apakšpunktā norādīto informāciju.
Ņemot vērā, ka projekts pašreiz neparedz īpašus nosacījumus attiecībā uz Noteikumu Nr. 380 70.7. apakšpunkta svītrošanas spēkā stāšanos, aicinām precizēt projekta anotācijas 1.3. apakšpunktā norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
2. Tūrisma aģentam vai tūrisma operatoram izsniedz speciālo atļauju (licenci) un to reģistrē datubāzē, kā arī saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju reģistrē datubāzē, ja:
Priekšlikums
Projekta 1. punktā ietvertais Noteikumu Nr. 380 2.12. un 2.13. apakšpunkts paredz noteikt, ka tūrisma aģentam vai tūrisma operatoram izsniedz speciālo atļauju (licenci) un to reģistrē datubāzē, kā arī saistītu tūrisma pakalpojuma sniedzēju reģistrē datubāzē, ja tūrisma aģents, tūrisma operators un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzējs, pirmkārt, nav tāda kapitālsabiedrība, kurā tieša vai netieša izšķiroša ietekme ir Krievijas Federācijai vai Baltkrievijas Republikai, to pilsoņiem vai juridiskām personām, kas reģistrētas šajās valstīs, un, otrkārt, nav tāda personālsabiedrība, kuras biedri ir iepriekš minētās Krievijas Federācijai vai Baltkrievijai Republikai piederīgās personas vai kurā šīm personām ir izšķiroša ietekme.
Vēršam uzmanību, ka patiesā labuma guvēja jēdziens, kas definēts Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma 1. panta pirmās daļas 5. punktā, atšķiras no izšķirošas ietekmes jēdziena, kas definēts Koncernu likuma 3. pantā.
Ņemot vērā minēto un valsts drošības intereses, aicinām precizēt un papildināt projekta 1. punktā ietverto Noteikumu Nr. 380 2. punktu ar nosacījumu, ka speciālā atļauja (licence) nav izsniedzama un attiecīgi datubāzē nav reģistrējami arī tādi tūrisma aģenti, tūrisma operatori un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēji, kuru patiesā labuma guvējs ir Krievijas Federācijas vai Baltkrievijas Republikas pilsonis.
Vēršam uzmanību, ka patiesā labuma guvēja jēdziens, kas definēts Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma 1. panta pirmās daļas 5. punktā, atšķiras no izšķirošas ietekmes jēdziena, kas definēts Koncernu likuma 3. pantā.
Ņemot vērā minēto un valsts drošības intereses, aicinām precizēt un papildināt projekta 1. punktā ietverto Noteikumu Nr. 380 2. punktu ar nosacījumu, ka speciālā atļauja (licence) nav izsniedzama un attiecīgi datubāzē nav reģistrējami arī tādi tūrisma aģenti, tūrisma operatori un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēji, kuru patiesā labuma guvējs ir Krievijas Federācijas vai Baltkrievijas Republikas pilsonis.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
2.8. tūrisma aģents, tūrisma operators un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzējs (ja attiecīgā persona ir fiziska persona) vai tā padomes vai valdes loceklis vai pārstāvēttiesīgais biedrs (ja tūrisma aģents, tūrisma operators un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzējs ir juridiska persona) nav sodīts par tīša noziedzīga nodarījuma izdarīšanu, par ko ir paredzēta atbildība Krimināllikuma XVIII vai XIX nodaļā, 272., 274., 275., 275.1 vai 280. pantā, vai tā sodāmība ir dzēsta;
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Krimināllikuma 275.1 pants no 2024. gada 4. jūlija ir izslēgts no Krimināllikuma, taču minētajā pantā paredzētais noziedzīgais nodarījums par personu apliecinoša dokumenta iegūšanu, izmantojot citas personas datus, no 2024. gada 4. jūlija ir ietverts Krimināllikuma 281.1 panta otrajā daļā (skat. Saeimā 2024. gada 6. jūnijā pieņemto likumu “Grozījumi Krimināllikumā” (stājās spēkā 2024. gada 4. jūlijā) un tā papildināto anotāciju).
Ņemot vērā minēto, aicinām izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt projekta 1. punktā ietverto Noteikumu Nr. 380 2.8. apakšpunktu.
Ņemot vērā minēto, aicinām izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt projekta 1. punktā ietverto Noteikumu Nr. 380 2.8. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
