Atzinums

Projekta ID
21-TA-1779
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā par mazo iestāžu vadītājiem lūdzam  I līmeni apvienot ar II, nesadalot mazās iestādes divos līmeņos un noteikt 13.mēnešalgu grupu. Pamatojums: Mazās iestādēs vadītāja darbu apjoms nav mazāks tāpēc, ka mazāks piešķirtā budžeta līdzekļu apjoms un  dažkārt tas rada vairāk problēmu un uzliek par pienākumu meklēt risinājumus. 
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām papildināt 3.saimi ar jaunu līmeni, kurā klasificētu pārvaldes direktora amatu īpaši lielās iestādēs ar plašu ģeogrāfisko izvietojumu , un kuram tiktu noteikta 13.mēnešalgu grupa.
"35.8. VIII līmenis  (pārvaldes direktors) nodrošina īpaši lielas iestādes ar plašu ģeogrāfisko izvietojumu saimniecisko un tehnisko funkciju."
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
56.7. apakšpunktā  svītrot atsauci uz “ļoti liela iestāde”, ņemot vērā to, ka CFLA kā ES fondu sadarbības iestādei 2014.-2020.gada plānošanas periodā un 2021.-2027.gada plānošanas periodā finanšu plānošanas procesi ir atšķirīgi no citu iestāžu iestāde plānošanas procesiem un ir pielīdzināmi tiem amata pienākumiem, kas ir minēti 56.7.apakšpunktā, kā arī CFLA administrējamais finanšu portfelis ir ļoti liels, nodrošinot finanšu plānošanu un izlietojuma uzskaiti ES fondu investīciju pārvaldības īstenošanai 7 apakšprogrammās, piemēram, 2022.gadā CFLA budžets ir 362 milj. euro. Uzskatām, ka darba sarežģītības apmērs nav darbinieku skaitā, bet  budžeta plānošanas specifikā, ņemot vērā dažādos finansējuma avotus un to uzskaites īpatnības - atbildība iestādē ar 400 darbiniekiem nav mazāka par atbildību iestādē ar 500 darbiniekiem, darbinieku skaits šajā gadījumā nav noteicošais, noteicošaos ir budžeta plānošanas apmērs. 
 
Piedāvātā redakcija
V A līmenis (piemēram, finanšu direktors, pārvaldes (daļas) vadītājs) – veic IV B līmenim noteiktos pienākumus:
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā darba sarežģītību un atbildību, ierosinām 56.8. punktā minētajam līmenim noteikt 13.mēnešalgu grupu
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebildums.
Finanšu ministrija (turpmāk - FM) kā atbildīgā par valsts pārvaldes iekšējā audita politikas izstrādi, ieviešanas uzraudzību un attīstību pateicas Valsts kancelejai par 18.amata saimes “Iekšējais audits” precizētajām redakcijām amatu paraugaprakstiem pa līmeņiem, kā arī amata saimi papildinot ar IKT auditora paraugaprakstu.   Vienlaikus Finanšu ministrija uztur spēkā iebildumus attiecībā uz noteiktajām mēnešalgu grupām vairākiem 18.amata saimes “Iekšējais audits” amatu līmeņiem, kā arī sniedz jaunus priekšlikumus.
Iekšējais audits ir ministrijas un iestādes (turpmāk – iestāde) vadības instruments un padomdevējs. Iekšējam auditam ir liela nozīme visas valsts pārvaldes iekšējās kontroles sistēmas darbības, tai skaitā Eiropas Savienības fondu, ārvalstu finanšu palīdzības un Eiropas Atveseļošanas fonda vadības un kontroles sistēmas darbības novērtēšanā, pilnveidošanā un iestādes, programmu vai projektu mērķu sasniegšanas veicināšanā.
Iestāžu vadītājiem kopā ar gada pārskatu Valsts kasei (Finanšu ministrijai) ir jāiesniedz apliecinājums, tajā apstiprinot ne tikai gada pārskatā sniegtās informācijas patiesumu un pilnīgumu, bet arī visaptverošas un efektīvas iekšējās kontroles sistēmas izveidošanu un uzturēšanu. Iekšējais audits ir nozīmīgs neatkarīgs un objektīvs pārliecības sniedzējs iestādes vadītājam par izveidotās iekšējās kontroles sistēmas atbilstīgu, ekonomisku, lietderīgu un efektīvu darbību un garants apliecinājuma parakstīšanai. Tāpat arī attiecībā uz Atveseļošanās fonda apgūšanu iestādes iekšējais audits sniegs vadībai pārliecību par arī ieviesto pārvaldības, risku vadības un kontroles pasākumu atbilstīgu, ekonomisku, lietderīgu un efektīvu darbību.
Ņemot vērā iekšējā audita amata darba sarežģītību, sadarbību, vadības funkciju, atbildību par darba rezultātiem un izrietošiem lēmumiem, kā arī amata pienākumu izpildei nepieciešamo izglītību un profesionālo pieredzi, tostarp nepārtrauktu kompetenču pilnveidošanu, ir svarīgi noteikt faktiskajai situācijai atbilstošāku mēnešalgu grupu 18.amata saimes “Iekšējais audits” amatu līmeņiem, salīdzinot ar līdzīgām amata saimēm.
18.amata saime šobrīd aptver ļoti koncentrētu mērķgrupu tiešajā valsts pārvaldē, proti, 21 iekšējā audita struktūrvienība ar kopumā 81 amata vietu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebildums.
Lūdzam noteikt atbilstošāku mēnešalgu grupu - 9.mēnešalgu grupu (Amatu kataloga projekta 1.pielikumā noteiktās 8.menešalgu grupas vietā), ņemot vērā II līmeņa amatiem noteiktos pienākumus un atbildību, kā arī praksē izvirzītās kvalifikācijas prasības.
Iekšējo auditoru misija un loma ir novērtēt nozaru politiku veidotāju un politiku ieviesēju izveidotos un attīstītos procesus un iekšējās kontroles pasākumus un, sniedzot ieteikumus, sekmēt funkciju, procesu darbības likumību, efektivitāti, lietderību, kā arī veicināt inovācijas, pilnveidojumus un mērķu sasniegšanu.
II līmenī tiek klasificēti iekšējie auditori, kas patstāvīgi veic iekšējos auditus gan iestādes pamatdarbības, gan vadības un atbalsta sistēmās, līdz ar to ir jābūt plašām zināšanām par iestādes darbības specifiku. Iekšējiem auditoriem ir jābūt augstākajai izglītībai sociālajās, tiesību vai komerczinībās, kas papildināta ar speciālajām zināšanām iekšējā audita semināros un/vai profesionālās kvalifikācijas kursos, jābūt ar pieredzi valsts pārvaldē un vismaz 1 gada pieredzi iekšējā audita jomā, kā arī jāpārzina Iekšējā audita starptautiskos profesionālās prakses standartus. Jānodrošina nepārtraukta zināšanu papildināšana, profesionālā pašattīstība.
II līmeņa auditoru pienākumu un atbildības raksturojums ir līdzīgs Eiropas Savienības fondu revīzijas saimes (39.3. apakšsaime) IA un IB līmenim, turklāt arī šie iekšējie auditori veic Eiropas Savienības fondu, ārvalstu finanšu palīdzības sistēmas, kā arī Atveseļošanas fonda auditus.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebildums.
Lūdzam noteikt atbilstošāku mēnešalgu grupu - 11.mēnešalgu grupu (Amatu kataloga projekta 1.pielikumā noteiktās 10.menešalgu grupas vietā), ņemot vērā III līmeņa amatiem noteiktos pienākumus, darba sarežģītību, atbildību, nepieciešamo plašo kompetenču spektru, kā arī praksē izvirzītās kvalifikācijas prasības.
Iekšējo auditoru misija un loma ir novērtēt nozaru politiku veidotāju un politiku ieviesēju izveidotos un attīstītos procesus un iekšējās kontroles pasākumus un, sniedzot ieteikumus, sekmēt funkciju, procesu darbības likumību, efektivitāti, lietderību, kā arī veicināt inovācijas, pilnveidojumus un mērķu sasniegšanu.
III līmenī tiek klasificēti iekšējie auditori - eksperti (iekšējā audita struktūrvienību kompetences un kapacitātes kodols) ar plašām un padziļinātām kompetencēm, tostarp par resora iestāžu un valsts kapitālsabiedrību darbības specifiku, ar darba pieredzi valsts pārvaldē un vismaz 3 gadu pieredzi iekšējā auditā, turklāt profesionalitāte iekšējā audita jomā ir jāapliecina ar iekšējā auditora sertifikātu (šobrīd valsts pārvaldē iekšējie auditori ir vienīgie, kuriem ir jāiegūst un jāuztur profesionālie sertifikāti). Iekšējiem auditoriem ir jābūt augstākā izglītība sociālajās, tiesību vai komerczinībās, jāpārzina Iekšējā audita starptautiskos profesionālās prakses standartus un jānodrošina nepārtraukta zināšanu papildināšana un profesionālā pašattīstība, lai spētu veikt sarežģītus, liela apjoma vairāku iestāžu auditus vai auditus, kas prasa īpašu specializāciju, piemēram, lietderības auditu veikšana, interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas risku un kontroļu novērtēšana u.c.
III līmeņa iekšējā audita amatiem tiek vienlaikus izvirzītas prasības būt prasmēm vadīt un motivēt audita komandu/kolektīvu, koordinēt tā darbu svarīgu un atbildīgu uzdevumu risināšanā, kā arī spējām deleģēt uzdevumus un virzīt komandu uz rezultātu sasniegšanu, nodrošināt orientāciju uz attīstību.
III līmeņa iekšējo auditoru pienākumu un atbildības raksturojums un būtība ir ļoti līdzīga Eiropas Savienības fondu revīzijas saimes (39.3. apakšsaime) IIA un IIB līmenim, turklāt arī šie auditori veic ES fondu, ārvalstu finanšu palīdzības sistēmas, kā arī Atveseļošanas fonda auditus.
No otras puses III līmeņa iekšējiem auditoriem kompetences un profesionalitātes ziņā ir jābūt līdzvērtīgiem (vismaz) ar nozaru politiku plānotāju amatiem, jo iekšējā audita loma un pienākums ir veicināt pilnveidojumus, inovācijas nozarēs, sniegt ieteikumus nozaru politiku, funkciju/procesu efektivizēšanai.
Turklāt ir būtiski valsts pārvaldē celt iekšējo auditoru kompetenci un profesionalitāti un stiprināt iekšējā audita funkciju iestādē nevis praktizēt ārpakalpojumu iepirkšanu par ievērojamiem finanšu līdzekļiem.
11.mēnešalgu grupas atalgojums būtu atbilstošs šobrīd izvirzītajām kvalifikācijas prasībām, darba apjomam, sarežģītībai, plašajam profesionālo kompetenču spektram, kā arī motivētu iekšējā audita attīstību valsts pārvaldē.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebildums.
Lūdzam noteikt atbilstošāku mēnešalgu grupu - 12.mēnešalgu grupu (Amatu kataloga projekta 1.pielikumā noteiktās 11.menešalgu grupas vietā), ņemot vērā IKT iekšējam auditoram noteiktos pienākumus, darba sarežģītību, atbildību, nepieciešamās specifiskās kompetences, kā arī profesionālā sertifikāta prasību.
Ņemot vērā, ka valsts pārvalde arvien vairāk virzās uz darbības digitalizāciju, pakalpojumu pārnešanu IKT vidē, pieaugs pieprasījums pēc IKT auditiem – īpaši tādās iestādēs kā VARAM (VRAA), VID, Valsts kase, kurām ir lielas un svarīgas valsts informācijas sistēmas.
IKT auditu īstenošanai ir nepieciešamas specifiskas zināšanas un pieredze IT jomā. Turklāt IKT auditoru profesionalitāti var apliecināt starptautiskie jomas sertifikāti. Lai iegūtu un uzturētu augstu profesionalitāti, ir jāiegulda arī ievērojami personīgie finanšu resursi.
IKT auditoru zināšanām un pieredzei ir jābūt līdzvērtīgai (vismaz) ar IKT jomas speciālistu profesionalitātes līmeni, piemēram, Informācijas tehnoloģiju un informācijas sistēmu vadības saimes (21.3. apakšsaime) II līmeni (piemēram, IT nodaļas vadītājs, IKT speciālists) un Informācijas drošības saimes (21.7. apakšsaime) III līmeni (piemēram, informācijas sistēmu drošības pārvaldnieks, informācijas drošības vadītājs, vecākais eksperts (informācijas sistēmu drošības pārzinis)), jo IKT iekšējam auditoram ir jābūt pietiekamām zināšanām un prasmēm ne tikai novērtēt IT riskus un kontroles pasākumus, bet arī jāspēj sniegt pievienoto vērtību radošus ieteikumus, jāveicina inovācijas un pilnveidojumi procesos.
Turklāt īpaši būtiski ir IKT iekšējam auditoram noteikt atalgojumu līdzīgu privātajā sektorā, tādejādi nodrošinot augstu kvalitāti un profesionalitāti IKT audita pakalpojumiem valsts pārvaldē.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebildums.
Lūdzam noteikt atbilstošāku mēnešalgu grupu - 12.mēnešalgu grupu (Amatu kataloga projekta 1.pielikumā noteiktās 11.menešalgu grupas vietā).
IVB līmenī tiek klasificēti iestāžu iekšējā audita vadītāji un vadītāju vietnieki, kuru amata pienākumu sarežģītība, atbildība, vadības funkcijas, kā arī amata pienākumu izpildei nepieciešamā izglītība, darba pieredze un plašās, padziļinātās kompetences ir mērāmas līdzvērtīgi augstu ar struktūrvienību vadītājiem/direktoriem ministriju/iestāžu pamatdarbībā. Piemēram, līdzīgi kā Politikas ieviešanas saimes (36. saime) VI līmenim (piemēram, departamenta direktors, pārvaldes direktors, pārvaldes direktora vietnieks).
Papildus vēršam uzmanību, ka IVB līmenī klasificētie iestāžu iekšējā audita vadītāji un vadītāju vietnieki ir atbildīgi arī par ES fondu, ārvalstu finanšu palīdzības sistēmas un Atveseļošanas fonda auditu kvalitatīvu un profesionālu īstenošanu, jo vairākām iestādēm, piemēram, Valsts kasei, CFLA, IUB ir ļoti svarīgas funkcijas ES fondu, ārvalstu finanšu palīdzības sistēmas un Atveseļošanas fonda vadības un kontroles sistēmā. Līdz ar to nosakot mēnešalgu grupu 18.amata saimes “Iekšējais audits” IVB līmenī klasificētiem amatiem, ir jāvelk paralēles arī ar Eiropas Savienības fondu revīzijas saimes (39.3. apakšsaime) III līmeni (piemēram, departamenta direktora vietnieks).

 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām minētajam līmenim noteikt 10.mēnešalgu grupu
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Attiecībā uz IT un informācijas sistēmu (21.3.apakšsaime) vadību Iepirkumu uzraudzības birojā vadošā informācijas sistēmu administratora pienākumi aptver nodaļas/departamenta vadīšanu lielās iestādēs, bet pēc jaunā Amatu kataloga tiek klasificēts tikai kā speciālists. Tāpēc, lai spētu noturēt šos speciālistus Valsts pārvaldē aicinām to pārskatīt, attiecīgi 21.3. apakšsaimes augstākajiem līmeņiem precizēt  un dzēst “ļoti lielas iestādes” vai “īpaši lielā iestādē”.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām papildināt amatu saimes līmeni ar apakšpunktu "vada juridisko funkciju īpaši lielā iestādē", lai varētu klasificēt īpaši lielas iestādes juridiskās funkcijas veicēja amatu.
"79.6.4. vada juridisko funkciju īpaši lielā iestādē."
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām svītrot vārdus "struktūrvienībā, kuru pakļautībā ir vairāki muitas kontroles punkti"
Piedāvātā redakcija
vada un koordinē vairāku muitas struktūrvienību darbu;
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām izveidot jaunu amatu saimes līmeni, kurā tiktu klasificēts pārvaldes direktora amats, ņemot vērā minētā amata darba sarežģītību un atbildības līmeni, un noteikt 14.mēnešalgu grupu.
"83.9. IX līmenis (pārvaldes direktors) nodrošina nodokļu maksājumu un nodokļu maksātāju uzskaiti, valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu iekasēšanu īpaši lielā iestādē."
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām svītrot, jo minētais pienākums ir noteikts iepriekšejā līmenī - 85.4.1.punktā
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām papildināt minēto punktu nosakot, ka vai vada vairākas izmeklēšanas struktūrvienības
Piedāvātā redakcija
vada lielu izmeklēšanas struktūrvienību (grupu) vai vada vairākas izmeklēšanas struktūrvienības;
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam tiesību akta projekta “Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogs” 5.2.36.apakšnodaļas “Politikas ieviešana (36. saime)” 95.4. apakšpunktu papildināt ar jaunu pienākumiem, kas noteic, ka ir pienākums atbilstoši Eiropas Savienības tiesību aktiem uzraudzīt privāto tiesību subjektu darbības kvalitāti un tās atbilstību starptautisko standartu prasībām attiecīgajā jomā.

Pamatojums.
Šobrīd šāds privāto tiesību subjektu uzraudzības pienākums noteikumu projektā nav paredzēts, tomēr saskaņā ar ES Regulu Nr.537/2014 (par īpašām prasībām attiecībā uz obligātajām revīzijām SNS - sabiedriskas nozīmes struktūrās) Finanšu ministrija, kas ar Revīzijas pakalpojumu likumu ir noteikta par kompetento iestādi šīs Regulas piemērošanā, šo pienākumu veic. FM tiešā veidā uzrauga (veic kvalitātes kontroles, izmeklēšanas pārkāpumu gadījumos un sankciju piemērošanu) subjektus (zvērinātus revidentus un zvērinātu revidentu komercsabiedrības), kurām ar likumu ir uzlikts obligāts ienākums veikt revīziju (sniegt revīzijas pakalpojumus) sensitīvām struktūrām – SNS (piemēram, kredītiestādēm), no kuru darbības ir atkarīga finanšu sistēmas stabilitāte valstī. Ņemot vērā šī uzraudzības pienākuma būtiskumu, ir nepieciešams privātpersonas uzraudzības pienākumu šādos gadījumos norādīt arī noteikumu projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebilstam pret amatu apakšsaimes "Valsts fiskālās politikas plānošana un izpilde" integrēšanu amatu saimē "Politikas plānošana".
Saime “Valsts fiskālās politikas plānošana un izpilde” , kas aptver tādas valstiski būtiskas, pārnozariskas funkcijas kā valsts fiskālās politikas, valsts nodokļu politikas, valsts budžeta politikas plānošana un izstrādāšana, starpnozaru finanšu rādītāju analīze, ietekmes izvērtējums uz budžetu, makroekonomisko un fiskālo rādītāju, nodokļu prognožu izstrāde, kuras varētu definēt kā “Jumta politikas”  un būtu skaidri un nepārprotami nošķiramas no nozaru ministriju horizontālām politiku plānošanas funkcijām.  
Uzskatām, ka noteikumu projekts būtu papildināms ar jaunu saimi vai atsevišķu apakšsaimi, turklāt šai jaunajai saimei vai apakšsaimei mēnešalgu līmenis un mēnešalgu grupas nosakāmas ne zemākas kā 37.saimei.
Piedāvātā redakcija

 
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu (kas ietverts izziņā ar 408. numuru) un lūdzam papildināt tekstu (96.5.1) attiecībā uz tādiem gadījumiem, kad departaments ir veidots kā viena struktūrvienība (vada vienu struktūrvienību). Skaidrojam, ka valsts pārvaldē var būt gadījumi, kad departamentā nav izveidotas nodaļas, jo izvēlētā departamenta darba organizācija ir efektīvāka, ja nodaļas netiek veidotas, kā arī, piemēram, departamenta nacionāli plānotā nozares politika attiecas horizontāli uz daudzu citu nozaru ministriju īstenotajām nozaru politikām daudzās un dažādās atšķirīgās jomās. Izziņā minētais, ka III.līmenis paredz vienas struktūrvienības vadīšanu, ir nodaļu vadītāju līmenis, nevis departamenta vadītāju līmenis un nav sniegts pamatojums, kāpēc Valsts kanceleja uzskata, ka vienas struktūrvienības (departamenta) vadīšana, kurā ir, piemēram, 10 cilvēki, būtu atšķirīga no vairāku struktūrvienību (nodaļu) vadīšanas, kur kopējais darbinieku skaits arī ir 10 cilvēki. Mūsuprāt, ir jāļauj departamenta darbu organizēt iespējami efektīvāk, ņemot vērā departamenta direktora skatījumu, un neprasīt obligātu nodaļu izveidi.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iepriekš izteikto iebildumu (kas ietverts izziņā ar 446. numuru) un lūdzam papildināt tekstu (100.5.1) attiecībā uz tādiem gadījumiem, kad funkciju nošķirtībai iestādē ir izveidota viena struktūrvienība – departaments un šīs struktūrvienības vadītājs ir departamenta direktors. Papildus lūdzam ņemt vērā šo MK noteikumu projektā sniegto iebildumu 96.5. IV A līmenim, proti, Finanšu ministrija ir norādījusi uz apsvērumiem, kuru dēļ iestāde uzskata par būtisko struktūrvienības darba organizēšanas efektivitāti, nevis struktūrvienību skaitliskumu. Bez tam jāņem vērā, ka 39.2.apakšsaimē tikai V līmenī kā funkcijas noteiktas: nodrošina jomas (nozares) projektu uzraudzību un izstrādā priekšlikumus projektu ieviešanas pilnveidei un risku mazināšanai; īsteno kvalitātes vadības procesus un tos pilnveido; piedalās nozares attīstības stratēģijas plānošanā, institūcijas stratēģijas izstrādē. 39.2.apakšsaimes IV līmeņa funkciju aprakstā lasāmas atbalsta funkcijas struktūrvienības vadītājam, kaut faktiskā funkciju izpilde struktūrvienības vadītājam iekļauj tieši V līmeņa funkciju izpildi.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebildums.
Kopsakarā ar izteiktajiem iebildumiem un argumentiem pie šo noteikumu projekta 60. punkta (ar apakšpunktiem), lūdzam noteikt arī motivējošākas un iekšējā audita profesijas attīstību veicinošākas mēnešalgu grupas, kas sniegtu arī iespēju piesaistīt iekšējam auditam personālu no pamatdarbības funkciju veicējiem (piemēram, motivēt profesionāļus horizontālai karjeras izaugsmei).

Lūdzam 18.amata saimes “Iekšējais audits” II līmenim noteikt 9.mēnešalgu grupu, III līmenim – 11.mēnešalgu grupu, IVA līmenim – 12.mēnešalgu grupu un IVB līmenim – 12.mēnešalgu grupu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam atbalstīt Valsts kases priekšlikumu attiecībā uz 14.saimi “Finanšu administrēšana”, nosakot mēnešalgu grupas.
Valsts kase ir nozīmīgs Latvijas finanšu sistēmas dalībnieks, un tās finanšu administrēšanas sistēmas pamatprincipi ir veidoti augstas reputācijas, drošas un mūsdienīgas valsts finanšu pārvaldības īstenošanas nolūkā. Finanšu resursu, aizdevumu un galvojumu vadība, finanšu risku vadība, valsts budžeta norēķini ir īpašas un ļoti būtiskas funkcijas valsts pārvaldē, kas prasa specifiskas kompetences, kas darba tirgū ir pieejamas ierobežotam skaitam potenciālo nodarbināto. Fontes Finanšu nozares atalgojuma pētījumā 14.saimes amati ir īpaši klasificēti un tiek lietoti tikai bankās Latvijā, kas nozīmē, ka 14.saimes amati ir tieši konkurējoši nozarē, kuras pamatbizness balstās uz finanšu pakalpojumu sniegšanu un tiek dāsni atalgoti. 2021.gada Finanšu nozares atalgojuma pētījuma parāda, ka pašreizējais atalgojuma līmeņa piedāvājums (viduspunkts) speciālistu grupās ir vismaz 25% zemāks nekā pētījumā redzamā mediāna (tikai pamatalga). Vadītāju amatiem šie paši lielumi atšķiras par vismaz 50%. Ja salīdzina kopējo gada atalgojumu starpība ir vēl ir lielāks.
Lūdzu 14.saimes apakašsaimēs amatu līmeņiem piemērot šādas atalgojuma līmeņa grupas:
14.1.
I līmenis- 10.grupa
II līmenis- 11.grupa
III līmenis- 12.grupa
IV līmenis- 13.grupa

14.2.
I līmenis- 10.grupa
II līmenis- 11.grupa
III līmenis- 12.grupa

14.3.
I līmenis- 10.grupa
II līmenis- 12.grupa
III līmenis- 13.grupa

14.4.
I līmenis- 8.grupa
II līmenis- 9.grupa
IIIA/IIIB līmenis- 10.grupa
IVA/IVB līmenis- 11.grupa
V līmenis-12.grupa


 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
39.3. saimes “Projektu vadība, īstenošana…ES fondu revīzija”, lūdzam noteikt šādas mēnešalgu grupas: IV līmenis – 16.mēnešalgu grupa (līdzvērtīgi kā VSV - vadošās iestādes vadītājam), jo  Revīzijas iestāde pilda neatkarīgā auditora funkcijas, kas kā pēdējā izskata Eiropas Komisijai deklarējamos izdevumus un sniedz par tiem neatkarīgu atzinumu un vadītājam jābūt līdzvērtīgam kā vadošās iestādes vadītājam.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Finanšu ministrija iepazinās ar izziņā sniegto skaidrojumu, ka amatu izvērtēšanu ir veikusi LPVA un tomēr, jāņem vērā, ka īpaši pēdējo gadu laikā ir būtiski mainījusies  personālvadības funkcija valsts pārvaldē, uzsākot jaunu procesu ieviešanu   (talantu vadība, iestādes kultūras veidošana, u.c), kā arī noteikumu 29.punktā norādīts, ka klasificējot amatus jāvērtē funkcijas ietekme uz iestādes stratēģisko attīstību. Arī izstrādājot iestāžu stratēģijas, turpmāk vismaz vienam mērķim jābūt saistībā ar cilvēkresursu attīstību. Līdz ar to maināms personāla vadības amatu līmeņu sadalījums mēnešalgu grupās, nosakot, ka IIA, IIB līmenis - 10 mēnešalgu grupa, III- 11.mēnešalgu grupa, IV- 12.mēnešalgu grupa, V- 13 mēnešalgu grupa. 

 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodalītu padomnieku, kas no piemēru uzskaitījuma pārvietots uz 47.7.punktu, no nozares padomnieka amatiem (kas atbilst IV pakāpei saskaņā ar Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumu), ierosinām piemēru uzskaitījumu papildināt ar nozares padomnieka amatu.
Piedāvātā redakcija
47.8. V A līmenis (piemēram, konsulāta vadītājs, preses sekretārs, nozares padomnieks (IV pakāpe saskaņā ar Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumu)) – veic IV A līmenim noteiktos pienākumus, kā arī:

 
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt punktu, lai skaidrāk iezīmētu Latvijas Pastāvīgās Pārstāvniecības Eiropas Savienībā (darba vieta Brisele) specifiskos amatu pienākumus.
Piedāvātā redakcija
47.8.2. izstrādā priekšlikumus divpusējo attiecību veidošanai un ārpolitisko pozīciju definēšanai konkrētajā valstī, dibina sadarbības attiecības un aktīvi sadarbojas ar Eiropas Savienības institūcijām nozares politikas jautājumos;
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai skaidrāk iezīmētu Latvijas Pastāvīgās Pārstāvniecības Eiropas Savienībā specifiskos amatu pienākumus, ierosinām papildināt punktu (skat. piedāvāto redakciju).
Piedāvātā redakcija
47.8.3. izstrādā, pārstāv un koordinē Latvijas Republikas intereses, stratēģiju un nacionālo pozīciju Eiropas Savienībā un  starptautiskajās organizācijās Eiropas Savienības jautājumos un ekonomiskās politikas jautājumos, t.sk. Latvijas Pastāvīgajā Pārstāvniecībā Eiropas Savienībā;
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Latvijas Pastāvīgās Pārstāvniecības Eiropas Savienībā nozares padomnieki organizē vizītes un tikšanās Beļģijā (Briselē), Luksemburgā un citās ES dalībvalstīs, attiecīgi ierosinām punktu piedāvātajā redakcijā. 
Piedāvātā redakcija
47.8.7. organizē un vada augstu ārvalstu amatpersonu un starptautisko organizāciju vadītāju oficiālās un darba vizītes un tikšanās Latvijas Republikā , sagatavo un vada ārvalstu ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieku akreditācijas un atvadu vizītes Latvijā, organizē Latvijas Republikā akreditētā diplomātiskā korpusa piedalīšanos Latvijas valsts svētkos un citos pasākumos;

 
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punktu tā, lai piederība šim līmenim būtu identificējama nozares padomniekam (IV pakāpe saskaņā ar Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumu), kas vienlaicīgi pilda departamenta direktora vietnieka pienākumus. 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt punktu (Latvijas Pastāvīgās Pārstāvniecības ES specifiskie amata pienākumi).
Piedāvātā redakcija
47.11.1. vada struktūrvienības darbu, pilnveido politiku divpusējos, daudzpusējos un administratīvajos jautājumos, sniedz priekšlikumus valsts ārpolitikas un nozaru politiku virzienu un prioritāšu īstenošanā, izstrādā priekšlikumus ārpolitikas, nozaru politiku un konsulāro jautājumu sanāksmēm;
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu Latvijas Pastāvīgās Pārstāvniecības Eiropas Savienībā specifisko amata pienākumu atspoguļošanu, lūdzam precizēt punktu (skat. redakciju) (vizītes un tikšanās tiek organizētas arī ES dalībvalstīs).
 
Piedāvātā redakcija
 47.11.3. organizē, koordinē un vada augstu ārvalstu  amatpersonu un starptautisko organizāciju vadītāju oficiālās un darba vizītes un tikšanās  Latvijas Republikā,  vada ārvalstu ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieku akreditācijas un atvadu vizītes Latvijā, nodrošina Latvijas Republikā akreditētā diplomātiskā korpusa piedalīšanos Latvijas valsts svētkos un citos pasākumos;
 
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt punktu, lai atspoguļotu Latvijas Pastāvīgās Pārstāvniecības ES specifiskos amata pienākumus. 
Piedāvātā redakcija
47.11.7. dibina un uztur kontaktus ar Eiropas Savienības institūcijām nozares politikas jautājumos, Latvijas Republikas diplomātiskajām un konsulārajām pārstāvniecībām, goda konsuliem, seko līdzi Latvijas Republikas goda konsulu darbībai;
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums.
Lūdzam II līmenim raksturīgos amatus noteikt šādi: “piemēram, auditors, vecākais auditors”.
 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Priekšlikums.
Lūdzam III līmenim raksturīgos amatus noteikt šādi: “piemēram, struktūrvienības vadītāja vietnieks, sertificēts auditors, sertificēts vecākais auditors, struktūrvienības vadītājs pašvaldības iestādē”.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinam izveidot jaunu amatu saimes līmeni, kurā tiktu klasificēts pārvades direktors un noteikta 14.mēnešalgu grupa.
"84.11. IX līmenis (pārvaldes direktors) īsteno muitas politiku"
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka veicot šajā saimē minētos pienākumus, lai profesionāli un atbilstošā kvalitātē pildītu amata pienākumus, var būt nepieciešama augstākā juridiskā izglītība un jurista kvalifikācija (pozīciju, tiesību aktu izstrāde gan nacionālā, gan arī es Eiropas Savienības līmenī), lūgums papildināt I, IIA, IIB, III,  IVA un IVB amata līmeņus ar juridiskās profesijas amata nosaukumiem pēc analoģijas ar 5.2.24. Juridiskā analīze un pakalpojumi (24. saime) amata nosaukumiem - juriskonsults, vecākais juriskonsults, jurists, galvenais jurists.
 
Piedāvātā redakcija
-