Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-946
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka likumprojekta "Grozījumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā" (Nr. 1387/Lp13) 2. pants paredz papildināt Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 2. pantu ar piekto daļu, kas cita starpā noteic, ka, pieņemot pieteikumu, šajā pantā minētās institūcijas Ukrainas civiliedzīvotāju reģistrē Fizisko personu reģistrā kā pagaidu aizsardzības saņēmēju. Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kāpēc minētais regulējums netiek attiecināts uz nepilngadīgu personu pavadošo personu vai atbilstoši precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 15. marta noteikumos Nr. 172 "Noteikumi par informāciju, kas nepieciešama, lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem"" (turpmāk – projekts) 1. punktā izteikto Ministru kabineta 2022. gada 15. marta noteikumu Nr. 172 "Noteikumi par informāciju, kas nepieciešama, lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem" 2.4.1. apakšpunktu.

 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam precizēt tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 1.2. apakšsadaļu "Mērķis", ievērojot to, ka projektā netiek noteikts, ka koordinēta atbalsta sniegšanā Ukrainas civiliedzīvotājiem var tikt  izmantoti vienotie valsts un pašvaldības klientu apkalpošanas centri vai pašvaldības klientu apkalpošanas struktūrvienības, to noteic attiecīgā likuma tiesību normas. Savukārt projektā paredzēts, kāda informācija nepieciešama, lai attiecīgajās vietās nodrošinātu atbalstu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3. apakšsadaļā "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" norādīt korektas atsauces uz Ministru kabineta 2022. gada 15. marta noteikumu Nr. 172 "Noteikumi par informāciju, kas nepieciešama, lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem" attiecīgajām tiesību normām, ievērojot to, ka anotācijā netiek atrunāts saīsinājums "noteikumi".
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 140. punkts noteic, ka grozījumu Ministru kabineta noteikumu projektu nesagatavo, ja tā normu apjoms pārsniegtu pusi no spēkā esošo Ministru kabineta noteikumu normu apjoma. Šādā gadījumā sagatavo jaunu Ministru kabineta noteikumu projektu. Ievērojot minēto, kā arī projektā paredzēto Ministru kabineta 2022. gada 15. marta noteikumu Nr. 172 "Noteikumi par informāciju, kas nepieciešama, lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem" grozījumu apjomu, lūdzam izvērtēt iespēju izstrādāt jaunu projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-