Projekta ID
22-TA-1124Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
26.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
2.2. Eiropas digitālās inovācijas centrs – Latvijas nacionālās atlases procedūrā izraudzīta kandidātiestāde, kas ir iesniegusi pieteikumu Eiropas Komisijas uzsaukumam par Eiropas Digitālās inovācijas centru izveidi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 29. aprīļa Regulu (ES) Nr. 2021/694, ar ko izveido programmu “Digitālā Eiropa” un atceļ Lēmumu (ES) 2015/2240 vai tiesību subjekts, kas atlasīts saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 29. aprīļa Regulas (ES) 2021/694, ar ko izveido programmu “Digitālā Eiropa” un atceļ Lēmumu (ES) 2015/2240 16. pantu;
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 29. aprīļa Regulas (ES) 2021/694, ar ko izveido programmu “Digitālā Eiropa” un atceļ Lēmumu (ES) 2015/2240 16. pantam, ks nosaka, ka Eiropas Komisija veic Eiropas Digitālo inovāciju centru atlasi un šāds traktējums iespējams tikai tām iestādēm, kas kas ir tikušas nacionāli izvirzītas, pēc tam iesniegusi pieteikumu Eiropas Komisijas uzsaukumam un saņēmušas Eiropas Komisijas apstiprinājumu, nepieciešams precizēt šo punktu.
Papildus, lūdzam precizēt noteikumu projektu, ka šīs ANM programmas īstenotājs ir Eiropas Digitālo inovāciju centru Latvijas nacionālās atlases procedūrā izraudzīta kandidātiestāde, kas ir iesniegusi pieteikumu Eiropas Komisijas uzsaukumam par Eiropas Digitālās inovācijas centru izveidi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 29. aprīļa Regulu (ES) Nr. 2021/694, ar ko izveido programmu “Digitālā Eiropa” un atceļ Lēmumu (ES) 2015/2240.
Papildus, lūdzam precizēt noteikumu projektu, ka šīs ANM programmas īstenotājs ir Eiropas Digitālo inovāciju centru Latvijas nacionālās atlases procedūrā izraudzīta kandidātiestāde, kas ir iesniegusi pieteikumu Eiropas Komisijas uzsaukumam par Eiropas Digitālās inovācijas centru izveidi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 29. aprīļa Regulu (ES) Nr. 2021/694, ar ko izveido programmu “Digitālā Eiropa” un atceļ Lēmumu (ES) 2015/2240.
Piedāvātā redakcija
2.2. Eiropas digitālās inovācijas centrs – Latvijas nacionālās atlases procedūrā izraudzīta kandidātiestāde, kas ir iesniegusi pieteikumu Eiropas Komisijas uzsaukumam par Eiropas Digitālās inovācijas centru izveidi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 29. aprīļa Regulu (ES) Nr. 2021/694, ar ko izveido programmu “Digitālā Eiropa” un atceļ Lēmumu (ES) 2015/2240 un tiesību subjekts, kas atlasīts saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 29. aprīļa Regulas (ES) 2021/694, ar ko izveido programmu “Digitālā Eiropa” un atceļ Lēmumu (ES) 2015/2240 16. pantu;
2.
Noteikumu projekts
17.1. darbībām, kuras veic Ekonomikas ministrija un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, lai atbalsta programmas īstenošanas laikā novērstu interešu konfliktu, korupciju un krāpšanu, dubultfinansējuma risku;
Iebildums
Pamatojoties uz atšķirīgo tvērumu un normatīvo regulējumu attiecībā uz korupciju un krāpšanu, kas var būt gan savstarpēji saistoši, gan nesaistoši, bet, lai novērstu gan korupcijas, gan krāpšanas riskus atsevišķi nepieciešams redakcionāli precizēt šo punktu, atdalot abus jēdzienus. Lūdzam veikt precizējumus pārējos noteikumu projekta punktus, piemēram, 18.3.
Vēršam uzmanību, ka korupcija - kukuļošana vai jebkura cita valsts amatpersonas rīcība, kas vērsta uz to, lai, izmantojot dienesta stāvokli, savas pilnvaras vai pārsniedzot tās, iegūtu nepelnītu labumu sev vai citām personām (atbilstoši Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumam);
Krāpšana - skaidrojums atbilstoši Krimināllikumam, kas nosaka gadījumus kad personas, vai personu grupa saucama pie kriminālatbildības par krāpnieciskām darbībām.
Vēršam uzmanību, ka korupcija - kukuļošana vai jebkura cita valsts amatpersonas rīcība, kas vērsta uz to, lai, izmantojot dienesta stāvokli, savas pilnvaras vai pārsniedzot tās, iegūtu nepelnītu labumu sev vai citām personām (atbilstoši Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumam);
Krāpšana - skaidrojums atbilstoši Krimināllikumam, kas nosaka gadījumus kad personas, vai personu grupa saucama pie kriminālatbildības par krāpnieciskām darbībām.
Piedāvātā redakcija
17.1. darbībām, kuras veic Ekonomikas ministrija un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, lai atbalsta programmas īstenošanas laikā novērstu interešu konfliktu, korupciju, krāpšanu un dubultfinansējuma risku
3.
Noteikumu projekts
49. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai ir tiesības bez maksas pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās, datu bāzēs un reģistros tādā apjomā, kāds nepieciešams atbalsta programma īstenošanai un atbalsta sniegšanai gala labuma guvējiem šo noteikumu ietvaros.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka LIAA tiesības bez maksas pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās var nebūt īstenojama gadījumos, kad attiecīgo valsts informācijas sistēmu darbību paredz speciālais normatīvais akts, piemēram, Fizisko personu reģistra likums.
Papildus vēršam uzmanību, ka šajā punktā paredzētās LIAA tiesības var tikt īstenotas tikai atbilstoši normatīvajam aktam, kurš nosaka LIAA tiesības un pamatojumu apstrādāt personas datus, kā arī Valsts informāciju sistēmu darbību saistīto normatīvo aktu izpildes gadījumā.
Papildus vēršam uzmanību, ka šajā punktā paredzētās LIAA tiesības var tikt īstenotas tikai atbilstoši normatīvajam aktam, kurš nosaka LIAA tiesības un pamatojumu apstrādāt personas datus, kā arī Valsts informāciju sistēmu darbību saistīto normatīvo aktu izpildes gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-