Projekta ID
23-TA-1068Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
07.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
LPS priekšlikums būtu ieviest ietekmes novērtējumu marķēšanas prasībām uz apsaimniekošanas tarifiem un sadzīves izdevumiem un nodrošināt tiesisko skaidrību, paredzot pārejas periodus vai izņēmumus uz līgumu darbības laiku.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Normatīvā regulējuma formulējuma sadaļā pašvaldības norāda, ka esošā 4. punkta jaunā redakcija vājinās prasību par plašu un sistemātisku dalīto savākšanu, jo vairs nav skaidri noteikts, ka konkrēti atkritumu veidi jāvāc obligāti.
LPS priekšlikums būtu atgriezt iepriekšējo normatīvā akta redakciju, kurā skaidri noteikts, kuri atkritumu veidi dalīti jāvāc obligāti un noteikt minimumu.
LPS priekšlikums būtu atgriezt iepriekšējo normatīvā akta redakciju, kurā skaidri noteikts, kuri atkritumu veidi dalīti jāvāc obligāti un noteikt minimumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Par marķējumu dizainu un krāsu kodiem, LPS ir saņēmusi pašvalsību komentārus, kas norāda uz vizuālās identitātes nozīmi un nepieciešamību pēc intuitīva krāsu un simbolu zīmes. Priekšlikums būtu nodrošināt konsekventu piktogrammu un krāsu lietojumu, lai nerastos sajaukšanas risks starp atkritumu veidiem. LPS aizicna izvērtēt atsevišķu dizainu specifiku – piemēram, riepu marķējums uz tumšpelēka vai melna fona, tekstilizstrādājumu uz zaļa, atšķirībā no BIO. Izvērtēt izstrādāt vadlīnijas par krāsu atšķirībām, īpaši atkritumu veidiem ar augstu sajaukšanas risku (piemēram, BIO vs tekstils, plastmasa vs iepakojums).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Par dalītās atkritumu vākšanas sistēmas darbību un komunikāciju iedzīvotājiem, LSP priekšlikums būtu uzlabot sabiedrības informēšanu par šķirošanas iespējām, skaidri norādot katras pašvaldības specifiku vietnē šķiroviegli.lv.
Tāpat uzmanība būtu jāpievērš vadlīnijas izstrādei, kā vienoti un saprotami komunicēt šķirošanas risinājumus, īpaši tajos novados, kur nav publisko šķirošanas punktu. Tāpat saglabāt skaidru marķējumu atšķirībai starp plastmasas iepakojumu un citiem plastmasas atkritumiem, lai nepieļautu nepareizu šķirošanu.
Tāpat uzmanība būtu jāpievērš vadlīnijas izstrādei, kā vienoti un saprotami komunicēt šķirošanas risinājumus, īpaši tajos novados, kur nav publisko šķirošanas punktu. Tāpat saglabāt skaidru marķējumu atšķirībai starp plastmasas iepakojumu un citiem plastmasas atkritumiem, lai nepieļautu nepareizu šķirošanu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
1. Noteikt pārejas periodu, kurā marķēšanas prasības attiecas tikai uz jaunajiem līgumiem vai esošajiem līgumiem, kuru termiņš pārsniedz 15 mēnešus.
2. Pieļaut izņēmumus līgumiem, kuru termiņš beidzas 12–15 mēnešu laikā, paredzot iespēju marķēšanas izdevumus integrēt tikai pēc līguma pārslēgšanas.
3. Pagarināt ieviešanas termiņu līdz 2026. gada beigām (Mārupes priekšlikums), lai optimizētu izmaksas un nodrošinātu pakāpenisku pāreju.
2. Pieļaut izņēmumus līgumiem, kuru termiņš beidzas 12–15 mēnešu laikā, paredzot iespēju marķēšanas izdevumus integrēt tikai pēc līguma pārslēgšanas.
3. Pagarināt ieviešanas termiņu līdz 2026. gada beigām (Mārupes priekšlikums), lai optimizētu izmaksas un nodrošinātu pakāpenisku pāreju.
Piedāvātā redakcija
-
