Atzinums

Projekta ID
22-TA-391
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
01.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 5. punktā norādīts, ka investīciju pasākums sniedz tiešu ieguldījumu iedzīvotāju digitālo prasmju attīstībā, kā arī darba ar jaunatni kvalitatīvas un ilgtspējīgas sistēmas izveidē un attīstībā, nodrošinot mērķtiecīgu digitālā darba ar jaunatni attīstību visās Latvijas pašvaldībās, taču 11.2.2. apakšpunktā – pašvaldību skaits, kurās īstenotās digitālo prasmju attīstības programmas jauniešiem, kas rezultējušās ar pašvaldības vajadzībām un izvirzītajām prioritātēm atbilstošu digitālā darba ar jaunatni sistēmu – 42.

Ņemot vērā, ka kopš pagājušā gada 1. jūlija Latvijā ir 43 pašvaldības (36 novadi un 7 valstspilsētas), mūsuprāt, nepieciešams veikt korekcijas Informatīvā ziņojuma 11.2.2. apakšpunktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
22.7. (..) pašvaldību deleģētie jaunatnes darbinieki izveido plānu digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstībai savā pašvaldībā, kurā ietver esošās situācijas, resursu un vajadzību apzināšanu, kā arī papildina pašvaldībā esošo darba ar jaunatni pieeju ar digitālā darba metodēm.

Rīgas gadījumā, ņemot vērā mērogu un iesaistīto pušu spektru, nav iespējams īstenot ziņojumā piedāvāto - "Sadarbības partneri īstenos aktivitātes pašvaldībās, balstoties uz mācību laikā izstrādātajiem plāniem digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstībai, nodrošinot efektīvu esošo resursu izmantošanu un starpinstitūciju sadarbību." - jo plānam jāaptver visas ziņojuma 22.6. punktā minētās investīciju dimensijas. Vienlaikus jāņem vērā, ka šis būs attīstības plānošanas dokuments un pašvaldībā ir noteikta kārtība attīstības plānošanas dokumentu izstrādei un īstenošanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
32.6.      Sadarbības partneriem pieejamais finansējuma apjoms aktivitāšu īstenošanai tiks noteikts, balstoties uz pašvaldībā dzīvojošo iedzīvotāju un jauniešu skaita saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes sniegtajiem datiem.

Trūkst informācijas par to, kāds būs finansējuma sadales princips starp pašvaldībām (proporcionāli deklarēto jauniešu skaitam, atbilstoši tieši iesaistīto jauniešu skaitam, balstoties uz pašas pašvaldības sagatavoto pieprasījumu vai kā citādi).
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
15. Precīzi pievienotās vērtības nodokļa apmērs būs zināms projektu faktiskās īstenošanas laikā (..)

Pašvaldībām būs ļoti grūti plānot savu līdzfinansējuma apjomu, jo, kā minēts, PVN apmēru varēs pateikt tikai projekta īstenošanas laikā vai arī, precīzāk, pēc tā īstenošanas beigām, kad visi projektā attiecināmie maksājumi būs veikti.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
15. Investīciju pasākuma projektu ietvaros nav attiecināmas PVN izmaksas, bet tās šajā informatīvajā ziņojumā norādītie finansējuma saņēmēji segs no valsts budžeta līdzekļiem.
13. Investīciju pasākuma finansējuma saņēmēji ir noteikti šā ziņojuma 19. un 20. punktā.
19. Abu projektu īstenošana ir plānota no 2022.gada 1.janvāra līdz 2026.gada 31.augustam.
20. Projektu īstenošanu plāno visā Latvijas teritorijā.

Nav skaidrs, kas būs “Finansējuma saņēmēji”, jo 13.punktā minētajā atsaucē uz 19. un 20.punktu ir minēta pilnīgi cita informācija.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
16. Neattiecināmās PVN izmaksas, kas radīsies projektu sadarbības partneru (pašvaldību) aktivitāšu īstenošanas rezultātā, tiks segtas no viņu līdzekļiem un tiks uzskatītas par viņu līdzieguldījumu projektu īstenošanā.
32.4.    PVN, kas radies īstenojot projektā atbalstāmās darbības, un ir saistītas ar attiecināmām izmaksām, sadarbības partneriem sedz patstāvīgi.


Ņemot vērā plānojamo apjomu pašvaldībām būs nepieciešami ievērojami līdzekļi līdzieguldījuma nodrošināšanai, ņemot vērā, ka papildus PVN izmaksām, būs nepieciešamas projekta vadības un īstenošanas nodrošināšanas izmaksas, kas nav paredzētas Atveseļošanās fonda finansējuma ietvaros. No 24.3.punkta redakcijas neizriet, ka 22.7.punktā minētā plāna izstrādei paredzēts atsevišķs finansējums, bet vai tā būs līdz galam nav skaidrs.
Kā arī jāņem vērā no pašvaldības nepieciešamā līdzfinansējuma samērīgums. Piemēram, Rīgas gadījumā ir ļoti maz savu (no pašvaldības budžeta apmaksātu) jaunatnes darbinieku (šo funkciju pēc savas iniciatīvas veic NVO sektors). Ieviešot šo projektu, Rīga uzņemtos nodrošināt ilgtspēju 3 gadus pēc finansējuma beigām. Tas nozīmētu, kas būtu jāalgo jaunatnes darbinieki no pašvaldības budžeta, un tas būs liels finansiāls ieguldījums.
Piedāvātā redakcija
-