Atzinums

Projekta ID
23-TA-2265
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
14.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 22.1.apakšpunkta izriet, ka šīs datu kopas paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs”.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde kā valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs” un minēto ziņu pārzinis ir atbildīga par to apstrādi un drošību, precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot tiesisko pamatojumu un mērķi attiecībā uz minēto datu apstrādi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 22.1.apakšpunkta izriet, ka projekta 7.4.1. un 7.4.2.apakšpunktā norādītās datu kopas paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs”.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde kā valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs” un minēto ziņu pārzinis ir atbildīga par to apstrādi un drošību, precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot tiesisko pamatojumu un mērķi attiecībā uz projekta 7.4.1. un 7.4.2.apakšpunktā norādīto datu apstrādi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 22.1.apakšpunkta izriet, ka projekta 8.1. un 8.2.apakšpunktā norādītās datu kopas paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs”.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde kā valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs” un minēto ziņu pārzinis ir atbildīgs par to apstrādi un drošību, precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot tiesisko pamatojumu un mērķi attiecībā uz projekta 8.1. un 8.2.apakšpunktā norādīto datu apstrādi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 22.1.apakšpunkta izriet, ka projekta 10.4.1, 10.4.2., 10.4.3., 10.5.3., 10.5.6. un 10.5.7.2.apakšpunktā norādītās datu kopas paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs”.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde kā valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs” un minēto ziņu pārzinis ir atbildīgs par to apstrādi un drošību, precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot tiesisko pamatojumu un mērķi attiecībā uz projekta 10.4.1, 10.4.2., 10.4.3., 10.5.3., 10.5.6. un 10.5.7.2.apakšpunktā norādīto datu apstrādi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Precizēt projekta 14.5.5.2.apakšpunktā norādīto datu apjomu, papildinot to ar papildu adresi, ņemot vērā, ka projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumā (anotācijā) norādīts, ka papildu adrese nepieciešama administratīvā akta nosūtīšanai atbilstoši Administratīvā procesa likuma 70.panta otrajai daļai.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 22.1.apakšpunkta izriet, ka šīs datu kopas paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs”.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde kā valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs” un minēto ziņu pārzinis ir atbildīga par to apstrādi un drošību, precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot tiesisko pamatojumu un mērķi attiecībā uz minēto datu apstrādi.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šo datu kopu paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs”, kā arī ņemot vērā, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām, precizēt projekta 21.punktu, norādot, vai Valsts darba inspekcijai būs nepieciešamas ziņas tikai par personas miršanas faktu vai arī ziņas par miršanas datumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka no projektā nav norādīts, ka ziņas par personas iesniedzēju paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs”, precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Noteikumu projektā noteikts, ka ziņas par iesnieguma iesniedzēju netiek saņemtas no FPR. Lūdzam attiecīgi precizēt anotāciju, svītrojot vārdu “iesniedzēju”, kā arī atsauci uz Iesniegumu likumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai normatīvajos aktos noteikto Valsts darba inspekcijas funkciju veikšanai ir nepieciešami dati arī par aizgādības tiesību atņemšanu, pārtraukšanu.
Gadījumā, ja minētie dati ir nepieciešami, precizēt projektu un projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot nepieciešamo datu apjomu, tiesisko pamatojumu un mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Informējam, ka papildu adrese neaizstāj deklarētās dzīvesvietas adresi. Papildu adrese kalpo vienīgi kā līdzeklis, kas nodrošina to, ka valsts iestādēm ir iespēja sasniegt vai sazināties ar personu. Līdz ar to, lūdzam aizstāt projekta tekstā vārdus “vai papildu adrese" ar  vārdiem “un papildu adrese”.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Papildināt projekta 13.5.apakšpunkta ievaddaļu pirms vārda "bērnu" ar vārdu "nepilngadīgo".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Papildināt projekta 13.6.apakšpunkta ievaddaļu pirms vārda "bērna" ar vārdu "nepilngadīgā".
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Papildināt projekta 21.punktu pirms vārda "bērnu" ar vārdu "nepilngadīgo".
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) (turpmāk - anotācija) 1.3.sadaļā norādīts, ka no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs” tiek iegūta informācija par fiziskām personām, tajā skaitā atkarībā no konkrētā pieprasījuma iemesla var tikt izgūti dati par personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, dzimumu, adresi, valstisko piederību, ziņas par personas dzimšanu vai miršanu, (dzimšanas datumus), ziņas par personas miršanu (miršanas fakts), deklarētās, reģistrētās vai norādītās dzīvesvietas adresi vai papildu un adresi, kā arī par nodarbināmo nepilngadīgo bērnu un nodarbināmā nepilngadīgā bērna vecāku vai aizbildni, norādot piezīmi par to, vai konkrētā persona ir nepilngadīgā bērna vecāks vai aizbildnis, lai varētu pārliecināties par to, kurš pārstāv bērna intereses. Nereģistrētās nodarbinātības, kurā ir iesaistīti radinieki, aizdomu gadījumā apstrādājamas ziņas par personas nepilngadīga bērna, laulātā un vecāku vārdu, uzvārdu, personas kodu un miršanas faktu.

Vēršam uzmanību, ka:
1) Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajā valsts informācijas sistēmā  “Fizisko personu reģistrs” netiek uzkrāti dati par personas faktisko adresi.
Ņemot vērā minēto, precizēt projekta anotācijas 1.3.sadaļu, svītrojot no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs” iegūstamo datu apjoma datu kopu “adrese”;
2) no projekta neizriet, ka ziņas par valstisko piederību paredzēts iegūt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas  “Fizisko personu reģistrs”.
Ņemot vērā minēto, precizēt projekta anotācijas 1.3.sadaļu, svītrojot no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošās valsts informācijas sistēmas “Fizisko personu reģistrs” iegūstamo datu apjoma datu kopu “valstiskā piederība”;
3) papildu adrese neaizstāj deklarētās dzīvesvietas adresi. Papildu adrese kalpo vienīgi kā instruments, kas nodrošina to, ka valsts iestādēm ir iespēja sasniegt vai sazināties ar personu. Līdz ar to, lūdzam aizstāt projekta anotācijas 1.3.sadaļā vārdus “vai papildu adrese" ar  vārdiem “un papildu adrese”.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
No projekta 13.5.apakšpunktā izriet, ka Valsts darba inspekcijai nepieciešami dati par nodarbināmo bērnu, vecākiem, aizbildņiem (vārds, uzvārds, personas kods). Ņemot vērā minēto, precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3.sadaļā ietverto ziņu par personas vārdu un uzvārdu saņemšanas tiesisko pamatojumu, papildinot to ar norādi uz Ministru kabineta 2002.gada 28.maija noteikumu Nr.205 “Kārtība, kādā tiek izsniegtas atļaujas bērnu-izpildītāju-nodarbināšanai kultūras, mākslas, sporta un reklāmas pasākumos, kā arī atļaujā ietveramie ierobežojumi” 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā projekta 9.5.7.2.apakšpunktā norādīto, precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3.sadaļā ietverto ziņu par deklarētās dzīvesvietas adreses un papildu adreses saņemšanas tiesisko pamatojumu, papildinot to norādi uz Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.950 “Nelaimes gadījumu darbā izmeklēšanas un uzskaites kārtība” 49.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta 13.5.3.apakšpunktā norādīts, ka Valsts darba inspekcijai nepieciešami dati par nodarbināmā bērna deklarēto dzīvesvietas adresi. Ņemot vērā minēto, precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.3.sadaļā ietverto ziņu par deklarētās dzīvesvietas saņemšanas tiesisko pamatojumu, papildinot to ar norādi uz Ministru kabineta 2002.gada 28.maija noteikumu Nr.205 “Kārtība, kādā tiek izsniegtas atļaujas bērnu-izpildītāju-nodarbināšanai kultūras, mākslas, sporta un reklāmas pasākumos, kā arī atļaujā ietveramie ierobežojumi” 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-