Atzinums

Projekta ID
21-TA-1566
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.12.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar React-EU finansējuma sadalījumu pa intervences kodiem. Ņemot vērā, ka atbalstāmās darbības netiek mainītas, tiek saglabāts jau esošais kods Nr.64. “Uzlaboti atbalsta pakalpojumi MVU un MVU grupām (tostarp vadības, tirgvedības,
dizaina pakalpojumi)”, tādējādi pie minētā koda jānorāda React-EU finansējuma (ERAF daļa) kopējais finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšsadaļu “Risinājuma apraksts”, papildinot to ar informāciju, ka šajā gadījumā tiks samazinātas tieši virssaistību uzraudzības rādītāju vērtības, vienlaicīgi aizvietojot tās ar React-EU rādītājiem. Vēršam uzmanību, ka no esošās redakcijas nav skaidrs, kādus rādītājus plāno koriģēt vai samazināt.    
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt par kādu tieši rādītāju samazināšanu ir runa apakšsadaļā "Problēmas apraksts". Lūdzam izvērtēt vai minētā rādītāju vērtību samazināšana neietekmēs kopēju uzraudzības rādītāju sasniegšanu?
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
1.2.2.1 pasākumā saskaņā ar spēkā esošajiem MK noteikumiem ir 2 finansēšanas avoti – publiskais finansējums (ERAF) un privātais finansējums. Uz doto brīdi KPVIS ir apstiprināti vairāki MP ar virssaistību finansējumu. ERAF finansējumam ir dažādas intensitātes (atbilstoši MKN 43.punktam), tas ir atkarīgs no gala labuma guvēja MVK kategorijas, taču intensitātes ir vienādas gan virssaistību finansējumam, gan ERAF finansējumam. Ņemot vērā, ka ar šiem MK noteikumu grozījumiem projektos esošās ERAF virssaistības tiks aizstātas ar REACT-EU finansējumu, sadalījumā 85% ERAF un 15% valsts budžets (tāda finansējuma šobrīd nav projektos), CFLA nav saprotams, pēc kādiem principiem un proporcijām būtu nepieciešams precizēt esošo projektu ERAF atbalsta intensitāti un iekļaut jaunu finansēšanas avotu- valsts budžetu. Lūdzam EM sniegt CFLA detalizētāku informāciju un aprēķinus ar katra projekta finansējuma sadalījumu pēc MK noteikumu grozījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt 7. punktu ar iznākuma rādītāju “Komersantu skaits, kuri saņem atbalstu”, kā arī tā vērtību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt 7.1 punktu ar iznākuma rādītāju “Komersantu skaits, kuri saņem atbalstu”, kā arī norādī tā vērtību.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, tā kā tajā paredzētais regulējums dublē 7.1 punktā paredzēto.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka saskaņā ar 2021. gada 8. oktobrī eWiki sistēmā saņemto Eiropas Komisijas skaidrojumu, kas atspoguļots arī anotācijā, konsultāciju izmaksas atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) 31. panta 3. punkta a) apakšpunktam, ja konsultācijas ir saistītas ar apmācību kursu īstenošanu, aicinām šo noteikumu projekta apakšpunktu precizēt, lai novērstu interpretācijas iespējas un nodrošinātu atbilstību minētajam skaidrojumam.
Piedāvātā redakcija
apmācību kursu, tai skaitā konsultāciju, kuras saistītas ar apmācību kursu īstenošanu, izmaksas:
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot, ka nav iespējams vienlaicīgi piemērot Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļu, nepieciešams labot saikli "un" starp vārdiem "IV un V nodaļu" uz saikli "vai". 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot, ka nav iespējams vienlaicīgi piemērot Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļu, nepieciešams labot saikli "un" starp vārdiem "IV un V nodaļu" uz saikli "vai". 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Nav saprotams, kādēļ ir dzēsts teikums "Minētajā gadījumā finansējuma saņēmējam ir tiesības no gala labuma guvēja saņemt kompensāciju atmaksātā nelikumīgā atbalsta (kopā ar procentiem) apmērā." Lūdzu sniegt skaidrojumu vai minēto teikumu nedzēst. 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 29. punktā ir paredzēts izteikt 3. pielikuma nosaukumu jaunā redakcijā, taču 3. pielikums ir svītrots ar MK 13.05.2021. noteikumiem Nr. 301. Lūdzam precizēt noteikumu projekta 29. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam aizvietot vārdu "apguve" ar vārdu "investēšana". 
Piedāvātā redakcija
-