Atzinums

Projekta ID
23-TA-1117
Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
22.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Iebildums
Datu valsts inspekcija (turpmāk - Inspekcija) uztur spēkā 05.09.2023. izteikto iebildums, kas iekļauts izziņas 11. punktā un atkārtoti norāda, ka atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk - Datu regula) 5. panta 1. punkta "a" apakšpunktā iekļautajam godprātības principam tiesību norma ir jāveido tā, lai datu subjekts varētu saprast, ka viņa personas dati tiks apstrādāti un kādam mērķim tas tiks darīts. Izziņas 10. punktā ir skaidrots, ka fizisko personu dati tiek apstrādāti tikai ar nolūku, lai veiktu šajā likumprojektā noteiktās funkcijas un kas minētas arī likumprojekta 7. panta trešajā daļā, t.i., veicot pārbaudi, revīziju, uzraudzību, izvērtēšanu un finanšu pārvaldību, līdz ar to, Inspekcija secina, ka nolūku ir iespējams skaidri definēt, jo personas datu apstrādes nolūks ir Latvijas un Šveices sadarbības programmas atbildīgo Likumprojekta 7. panta pirmās daļas noteikto vadības iesaistīto institūciju pienākumu izpildei. Pienākumi, kuriem ir nepieciešami personas datu apstrāde, ir minēti likumprojekta sekojošajos pantos un šie Likumprojekta pienākumu punkti ir jānorāda 7. panta trešajā daļā, kur ir noteikts personas datu apstrādes nolūks.
Lūgums papildināt Noteikumu projektu ar skaidru personas datu apstrādes nolūku!

Papildus jaunajā redakcijā ir norādīts, ka Šveices ieguldījuma vadībā iesaistītās institūcijas "ir tiesīgas apstrādāt citus fizisko personu datus, kuri nepieciešami minēto funkciju izpildei". Inspekcija norāda, ka tāda norāde tiesību normā ir neatbilstoša Datu regulas 5. panta 1. punkta "a" apakšpunktā iekļautajam likumīguma, godprātības un pārredzamības principam, jo nepieciešamo datu apjoms ir jāparedz jau pirms tiesību normu radīšanas. Ievērojot minēto, lūdzam skaidri noteikt kādus personas datus ir vēl plānots apstrādāt, lai datu subjekts var varētu saprast, ka viņa personas dati tiks apstrādāti un kādā nolūkā tas tiks darīts un kādi personas dati tiks apstrādāti.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts
Iebildums
Inspekcija uztur spēkā 05.09.2023 izteikto iebildumu, kurš iekļauts izziņas 16.punktā. Izziņas 15. punkta skaidrojumā Inspekcija nesaskata atbildes uz norādīto neatbilstību Datu regulas 5. panta 1. punkta "a" apakšpunktā iekļautajam pārredzamības principam. Lūgums precizēt Likumprojektu, lai datu subjektam atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta "a" apakšpunktā iekļautajam pārredzamības principam, būtu skaidrs, kādā gadījumā personas dati tiks apstrādāti un kādā apjomā tos apstrādās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts
Iebildums
Inspekcija uztur spēkā 05.09.2023. izteikto iebildumu, kurš iekļauts izziņas 19. punktā. Ņemot vērā, ka izziņas skaidrojumā teikts, ka Likumprojekta 7. panta trešajā daļā ir uzskaitīti fiziskas personas dati, kas izriet no projekta, tad atbilstoši tam lūgums 9. panta trešajā daļā arī norādīt, ka citi personas dati netiks pieprasīti un apstrādāti.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts
Iebildums
Inspekcija uztur spēkā iepriekš 05.09.2023. izteikto iebildumu, kurš iekļauts izziņas 12. punktā un atkārtoti norāda, ka Datu regulas 5.panta 1.punkta “e” apakšpunktā ietvertais glabāšanas ierobežojuma princips nosaka, ka personas dati tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjekta identifikāciju, ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā. Likumprojekta Anotācijā ir minēts, ka programmas, projekta un iepriekš noteiktā projekta īstenošanu saistīto dokumentāciju glabā līdz 2039. gada 3. decembrim bez papildus skaidrojumiem.
Lūdzam Jūs sniegt skaidrojumu un argumentāciju Likumprojekta Anotācijā, ka noteiktais personas datu apstrādes (glabāšanas) termiņš ir minimāli nepieciešamais, lai sasniegtu likumdevēja noteikto personas datu apstrādes nolūku.
Piedāvātā redakcija
-