Projekta ID
21-TA-880Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Valsts ieņēmumu dienests uztur iebildumu par noteikumu 6.punkta papildināšanu ar teikumu piedāvātajā redakcijā, paredzot institūciju, kas sniedz valsts atbalstu saskaņā ar Pagaidu regulējumu, pienākumu piecu darba dienu laikā informē Valsts ieņēmumu dienestu par atbalsta izmaksu.
Tāpat aicinām papildināt anotāciju ar institūciju sarakstu, kurām ir pienākums sniegt informāciju Valsts ieņēmumu dienestam par izmaksāto atbalsta summu, lai Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā būtu informācija par atbalsta pretendentu saņemtajiem un plānotajiem valsts atbalstiem, kas sniegti saskaņā ar Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumu "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863) un varētu nodrošināt atbalsta apmēra ierobežojuma kontroli.
Minētais papildinājums nepieciešams, lai pārbaudītu atbalsta pretendentu iesniegumā norādīto informāciju. Atbilstoši šā brīža regulējumam Valsts ieņēmumu dienestam papildus jāsūta informācijas pieprasījumus par iespējamām atbalsta izmaksām institūcijām, kas varētu būt iesaistītas valsts atbalstu izmaksā, kas sniegti saskaņā ar Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumu "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863). Valsts ieņēmumu dienestam ne vienmēr ir zināms visu valsts atbalsta izmaksā iesaistīto institūciju saraksts. Normas ieviešana ļautu Valsts ieņēmumu dienestam operatīvi saņemt informāciju no atbalsta pasākumu sniedzējiem.
Tāpat aicinām papildināt anotāciju ar institūciju sarakstu, kurām ir pienākums sniegt informāciju Valsts ieņēmumu dienestam par izmaksāto atbalsta summu, lai Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā būtu informācija par atbalsta pretendentu saņemtajiem un plānotajiem valsts atbalstiem, kas sniegti saskaņā ar Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumu "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863) un varētu nodrošināt atbalsta apmēra ierobežojuma kontroli.
Minētais papildinājums nepieciešams, lai pārbaudītu atbalsta pretendentu iesniegumā norādīto informāciju. Atbilstoši šā brīža regulējumam Valsts ieņēmumu dienestam papildus jāsūta informācijas pieprasījumus par iespējamām atbalsta izmaksām institūcijām, kas varētu būt iesaistītas valsts atbalstu izmaksā, kas sniegti saskaņā ar Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumu "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863). Valsts ieņēmumu dienestam ne vienmēr ir zināms visu valsts atbalsta izmaksā iesaistīto institūciju saraksts. Normas ieviešana ļautu Valsts ieņēmumu dienestam operatīvi saņemt informāciju no atbalsta pasākumu sniedzējiem.
Piedāvātā redakcija
“Institūcijas, kas sniedz valsts atbalstu saskaņā ar Pagaidu regulējumu, piecu darba dienu laikā informē Valsts ieņēmumu dienestu par atbalsta izmaksu.”
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Par anotācijā ietverto skaidrojumu: “Ņemot vērā, ka tiesiskais regulējums attiecībā uz valsts atbalsta programmu – nodokļu samaksas termiņa pagarinājuma piešķiršana, kā arī uz atbalstu tirdzniecības un sporta centriem un atpūtas un izklaides vietām, nav stājies spēkā, bet ir tikai izstrādes procesā, aicinām noteikumu projektā ietvert noteikumu noslēgumu jautājumu normu, paredzot, ka nosacījumi par minētajiem atbalstiem stājas spēkā pēc attiecīgā atbalsta tiesiskā regulējuma spēkā stāšanās.”
Ņemot vērā, ka Ekonomikas ministrija nav ņēmusi vērā Finanšu ministrijas 2021.gada 29.oktobra atzinumā sniegto priekšlikumu noteikumu projektā ietvert grozījumu, papildinot noteikumu noslēgumu jautājumu ar jaunu normu, paredzot, ka nosacījumi attiecībā uz nodokļu samaksas termiņa pagarinājuma piešķiršanu, kā arī uz atbalstu tirdzniecības un sporta centriem un atpūtas un izklaides vietām stājas spēkā pēc attiecīgā atbalsta tiesiskā regulējuma spēkā stāšanās, attiecīgi anotācijā nebūtu ietverams Ekonomikas ministrijas skaidrojums, ka nosacījumi par minētajiem atbalstiem stājas spēkā pēc attiecīgā atbalsta tiesiskā regulējuma spēkā stāšanās.
Ņemot vērā, ka Ekonomikas ministrija nav ņēmusi vērā Finanšu ministrijas 2021.gada 29.oktobra atzinumā sniegto priekšlikumu noteikumu projektā ietvert grozījumu, papildinot noteikumu noslēgumu jautājumu ar jaunu normu, paredzot, ka nosacījumi attiecībā uz nodokļu samaksas termiņa pagarinājuma piešķiršanu, kā arī uz atbalstu tirdzniecības un sporta centriem un atpūtas un izklaides vietām stājas spēkā pēc attiecīgā atbalsta tiesiskā regulējuma spēkā stāšanās, attiecīgi anotācijā nebūtu ietverams Ekonomikas ministrijas skaidrojums, ka nosacījumi par minētajiem atbalstiem stājas spēkā pēc attiecīgā atbalsta tiesiskā regulējuma spēkā stāšanās.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Par noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu (noteikumu 7.3 punktu)
Aicinām pārskatīt tiesību normu redakcionāli.
1) Tā, piemēram, tiesību normas pirmajā teikumā tiek norādīts: “tirdzniecības un sporta centriem un sporta centriem un atpūtas un izklaides vietām”. Savukārt normas otrajā teikumā ir ietverta šāda norāde: “par valsts atbalstu tirdzniecības un sporta centriem un atpūtas un izklaides vietām”. Attiecīgi aicinām arī normas pirmo teikumu pilnveidot.
2) Tiesību normā tiek norādīts, ka “prioritāri tiek piešķirts saņemtais šo noteikumu ietvaros sniegtais atbalsts”. Tā kā darbības vārds – piešķirt – tiek lietots gadījumos, kad atbalsts vēl nav saņemts (izmaksāts), bet vārds – saņemtais – nozīmē, ka atbalsts jau ir piešķirts un izmaksāts, tad attiecīgi nav viennozīmīgi skaidrs, kas ir domāts ar vārdu salikumu "piešķirts saņemtais".
Aicinām pārskatīt tiesību normu redakcionāli.
1) Tā, piemēram, tiesību normas pirmajā teikumā tiek norādīts: “tirdzniecības un sporta centriem un sporta centriem un atpūtas un izklaides vietām”. Savukārt normas otrajā teikumā ir ietverta šāda norāde: “par valsts atbalstu tirdzniecības un sporta centriem un atpūtas un izklaides vietām”. Attiecīgi aicinām arī normas pirmo teikumu pilnveidot.
2) Tiesību normā tiek norādīts, ka “prioritāri tiek piešķirts saņemtais šo noteikumu ietvaros sniegtais atbalsts”. Tā kā darbības vārds – piešķirt – tiek lietots gadījumos, kad atbalsts vēl nav saņemts (izmaksāts), bet vārds – saņemtais – nozīmē, ka atbalsts jau ir piešķirts un izmaksāts, tad attiecīgi nav viennozīmīgi skaidrs, kas ir domāts ar vārdu salikumu "piešķirts saņemtais".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Par noteikumu projekta 1.3.apakšpunktu (noteikumu 7.3 punktu)
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2021.gada 26.oktobra sēdē pieņemtajos grozījumos noteikumi netika papildināti ar 7.3 punktu. Līdz ar to aicinām izvērtēt, vai šajā gadījumā nav nepieciešams grozījuma redakciju precizēt, nosakot, ka noteikumi tiek papildināti ar 7.3 punktu piedāvātajā redakcijā (nevis minētais punkts tiek izteikts jaunā redakcijā).
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2021.gada 26.oktobra sēdē pieņemtajos grozījumos noteikumi netika papildināti ar 7.3 punktu. Līdz ar to aicinām izvērtēt, vai šajā gadījumā nav nepieciešams grozījuma redakciju precizēt, nosakot, ka noteikumi tiek papildināti ar 7.3 punktu piedāvātajā redakcijā (nevis minētais punkts tiek izteikts jaunā redakcijā).
Piedāvātā redakcija
-