Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka š.g. 31.oktobra Valsts sekretāru sanāksme tiek atcelta. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 7.novembrī.
Projekta ID
23-TA-1533
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
29.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums

Labklājības ministrija (LM)  lūdz skaidrot apsvērumus, ar kādiem tiek noteikts, ka “likuma 14.1 panta 2.2 daļu reģionālās nozīmes maršrutos piemēro no 2025. gada 1. jūlija līdz 2025. gada 31. decembrim pasažieri[….]”. Likumprojekta redakcija, kas tika nodota starpinstitūciju saskaņošanai no š.g. 1.-8. augustam, paredzēja, ka Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma (turpmāk -  likums) 14.1 panta 2.2 daļu piemēro no 2025. gada 1. jūlija gan reģionālās, gan pilsētas nozīmes maršrutos, vienlaikus paredzot  6 mēnešu pārejas periodu, lai pasažieri varētu sakārtot jautājumus atbilstošas ID kartes saņemšanai, kas būtu kā validācijas instruments  braukšanas maksas atvieglojuma saņemšanai sabiedriskajā transportā. No šā brīža redakcijas nav skaidri nolasāms: 1) no kura brīža likuma 14.1 panta 2.2 ( arī 2.1 daļa) daļa tiek piemērota; 2)uz ko tiek attiecināts periods no 2025. gada 1. jūlija -31. decembrim , ņemot vērā, ka normas teikums sākas ar to, kad piemērojama norma reģionālās nozīmes maršrutos, bet beidzas ar pārejas posma būtību- skatot iepriekšējās redakcijas,  var veidot pieņēmumu, ka ir paredzēts, ka piemērošana reģionālās nozīmes maršrutos sākas no 2025. gada 1. jūlija, bet no 2025. gada 1. jūlija-31. decembrim  ir paredzēts kā pārejas periods, kad var izmantot gan ID kartes, gan citus validācijas mehānismus. Aicinām izvērtēt, vai nav saglabājams normas piemērošanos pieraksts, kāds tika piedāvāts š. 1.-8. augusta saskaņošanas redakcijā;   3)  kad uzsāk piemērot minēto normu pilsētas nozīmes maršrutos , ņemot vērā, ka 2022.gada 1. janvāris ( šā brīža likuma pārejas noteikumu 32. punktā noteiktais termiņš)  ir ar būtisku laika nobīdi , un kāda  ir braukšanas maksas atvieglojumu saņemšanas kārtība pilsētas nozīmes maršrutos līdz 2025. gada 31. decembrim, t.sk. pašvaldībās, kurās pēc SM sniegtas informācijas izziņā, ir iespējams jauno validāciju nodrošināt jau š.g. beigās vai nākamā gada sākuma – vai arī šeit varēs vienlaikus izmantot gan esošo validācijās kārtību, gan jauno kārtību, vai pilsētas nozīmes maršrutos pārejas periods nav paredzēts.   

 Tāpat lūdzam izvērtē, vai normā lietotie jēdzieni kā, piemēram,  “piemēro pasažieri”, “daļu […] tiks ieviesta” ir atbilstoši lietoti, nosakot normas piemērošanu ( vai ieviesusies tehniska kļūme) . LM atkārtoti vērš SM uzmanību, ka visā valsts teritorijā ir jāpiemēro vienādi nosacījumi atvieglojuma saņemšanai, neveidojot situāciju, ka pret cilvēkiem, kuriem ir tiesības saņemt valsts noteiktos braukšanas maksas atvieglojumus, tiek piemērota atšķirīga attieksme, kas  pakārtota tam, kādu maršruta tīkla sabiedrisko transportu cilvēks izmanto. It īpaši tas attiecas uz bērniem skolas vecumā, ja ir atbilstība kādai no braukšanas atvieglojumu grupas kategorijām ( piem., daudzbērnu ģimenes) , un personām ar invaliditāti, kurām atbilstošas ID kartes ir jāiegūst, lai saņemtu braukšanas maksas atvieglojumus. 

Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam skaidrot vai precizēt likumprojekta 12. pantu, ar kuru tiek papildināts likuma 32. pārejas noteikumu punkts.
 
Piedāvātā redakcija
-