Atzinums

Projekta ID
21-TA-961
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
26.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums

Nav pamata apgalavojumam "projekta darbību īstenošanai būs mazāk nekā divi gadi, taču praksē emitenti to praktiski īsteno īsākā laikā" - patlaban nav noslēdzies neviens projekts, kas ļautu izdarīt secinājumu, ka emitenti projekta darbības īstenotu īsākā laikā. Pēc mūsu rīcībā esošās informācijas no "Nasdaq Riga", process aizņem vismaz gadu un investoru atrašana un piesaistīšana ir laikietilpīgs process.  
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka ekonomiskās priekšrocības piešķiršanu preču piegādātāju un pakalpojumu sniedzēju līmenī ir iespējams izslēgt vien tad, ja tiek organizēta konkurenci nodrošinoša, pārredzama, nediskriminējoša un beznosacījumu konkursa procedūra, kas atbilst publiskā iepirkuma principiem (skat. Eiropas Komisijas Paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu ((2016/C 262/01) 89.-96.punkts), lūdzam pārliecināties, ka MK noteikumu Nr.35 22.punktā minētie normatīvie akti par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem nodrošina iepriekš minēto principu ievērošanu. Vienlaicīgi lūdzam veikt grozījumus MK noteikumu Nr. 35 22.punktā, norādot, ka iepirkums tiks veikts, ievērojot publiskā iepirkuma tiesisko regulējumu un nodrošinot pārredzamu, nediskriminējošu, beznosacījumu un konkurenci nodrošinošu procedūru.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Patlaban ir noslēgti 3 līgumi par projekta īstenošanu un sagatavošanā ir vēl 3 līgumi. Tajos norādīts, ka finansējuma saņēmējam jāuzsāk darbības 12 mēnešu laikā kopš līguma noslēgšanas. Piedāvātā redakcija neparedz nodalīt termiņus, proti, esošajiem projektiem ļauts darbības uzsākt gada laikā kopš līguma noslēgšanas. 
Papildus tam, lai varētu izsekot, ka uzņēmums ir uzsācis projektā paredzētās darbības, CFLA kā atskaites punktu līgumā iekļāva punktu, kas paredz, ka uzņēmumam viena gada laikā jāiesniedz Finanšu un kapitāla tirgus komisijas apstiprinātu emisijas prospekts vai AS “Nasdaq Riga” apstiprinātu komersanta apraksts vai vērtspapīru apraksts. Iespējama situācija, kurā kādu no šiem dokumentiem gatavo iepirkuma ceļā izvēlēts uzņēmums. Ja 23.2. plāno atstāt 4 mēnešu termiņu, tad uzņēmumam 4 mēnešu laikā ir jāpaspēj sagatavot, izsludināt un noslēgt iepirkumu, iepirkuma uzvarētājam jāspēj sagatavot nepieciešamā dokumentācija, kā arī jāsaņem Finanšu un kapitāla tirgus komisijas vai AS “Nasdaq Riga” apstiprinājums.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot to, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. panta 1. punkts un Komisijas regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punkts nosaka pienākumu dalībvalstij glabāt informāciju desmit gadus sākot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar shēmu, lūdzam precizēt MK noteikumu projektu, paredzot tajā grozījumu veikšanu MK noteikumu Nr.35 26. punktā. Aicinām atsevišķi ietvert prasību par dokumentu glabāšanu, kas ievērojama sadarbības iestādei (informāciju glabā desmit gadus sākot no dienas, kad ir piešķirts pēdējais atbalsts saskaņā ar atbalsta shēmu) un atsevišķi prasības par dokumentu glabāšanu finansējuma saņēmējam (desmit gadus no atbalsta piešķiršanas brīža).
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka 08.06.2021 stājās spēkā grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, kā arī to, ka Komisijas regulas Nr. 651/2014 pārkāpuma gadījumā nav jāatgūst viss piešķirtais atbalsts, bet tikai nelikumīgais atbalsts, lūdzam šo MKN .punktu izteikt divos punktos, piemēram, šādā redakcijā:
“... Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumi, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu saņemto nelikumīgo valsts atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļas nosacījumiem.”
“... Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 1407/2013 nosacījumi, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu saņemto valsts atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļas nosacījumiem.”
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka, piešķirot atbalstu, netiek pārkāpti atbalsta kumulācijas ierobežojumi, lūdzam papildināt MKN ar punktu, kas nosaka, ka Atbalsta saņēmējam ir jāiesniedz visa informācija par plānoto un piešķirto atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto/piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ir nepieciešams grozīt arī noteikumu 16.1 un 16.2 punktu un 17.punktu, īpaši tad, ja 11.punkts netiek grozīts. Patlaban veidojas pretruna starp termiņiem, kas norādīts 11.punktā (2023.gada 31.decembris) un 16.punktā minēto termiņu - divi gadi kopš projekta līguma noslēgšanas. 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk