Projekta ID
25-TA-252Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
11.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, skaidri nosakot, ka Stabilizācijas komisija pēc pašvaldības finanšu situācijas atbilstības Likuma par budžetu un finanšu vadību 45.1 panta otrajā daļā noteiktajām pazīmēm izvērtēšanas pieņem lēmumu rosināt Ministru kabinetam pašvaldības finanšu stabilizācijas procesa uzsākšanu vai atteikumu. Pretējā gadījumā nav skaidri saprotama, bet ir tikai nojaušama Stabilizācijas komisijas kompetence lēmumu pieņemšanā, kā arī pamatojums Finanšu ministrijai nosūtīt pašvaldībai 9.punktā minēto atteikumu saskaņā ar Stabilizācijas komisijas lēmumu. Attiecīgi papildināma arī noteikumu projekta anotācija.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, skaidri nosakot, ka Stabilizācijas komisija pēc pašvaldības finanšu stabilizācijas procesa izbeigšanas pieteikuma izvērtēšanas pieņem lēmumu rosināt Ministru kabinetam pašvaldības finanšu stabilizācijas procesa izbeigšanu vai atteikumu. Pretējā gadījumā nav skaidri saprotama, bet ir tikai nojaušama Stabilizācijas komisijas kompetence lēmumu pieņemšanā, kā arī pamatojums Finanšu ministrijai nosūtīt pašvaldībai 24.punktā minēto atteikumu saskaņā ar Stabilizācijas komisijas lēmumu. Attiecīgi papildināma arī noteikumu projekta anotācija.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Ministru kabineta 03.02.2009. noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 115.punktu noteikumu projektam, ja nepieciešams, raksta noslēguma jautājumus. Noslēguma jautājumos nosaka pārejas kārtību no pastāvošā tiesiskā regulējuma uz jauno tiesisko regulējumu. Noslēguma jautājumos neietver normas, kas darbojas pastāvīgi.
Līdz ar to aicinām pastāvīgu tiesisko regulējumu iekļaut noteikumu projekta pamattekstā.
Līdz ar to aicinām pastāvīgu tiesisko regulējumu iekļaut noteikumu projekta pamattekstā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta 27.punkts paredz pašvaldības it kā “aizstāvības” mehānismu gadījumam, ja pašvaldība ir saņēmusi atteikumu uzsākt vai izbeigt finanšu stabilizācijas procesu, taču ne no noteikumu projekta, ne anotācijas neizriet kārtība, kādā pašvaldība minētās tiesības var īstenot (piemēram, kādi dokumenti iesniedzami, kādā termiņā), kā arī turpmākā VARAM un Ministru kabineta rīcība, proti, kādas darbības, izvērtējums būtu veicams VARAM, kādi dokumenti sagatavojami, kāds dokuments iesniedzams Ministru kabinetā u.tml., ņemot vērā, ka par stabilizācijas procesa uzsākšanu vai izbeigšanu Finanšu ministrija gatavo informatīvo ziņojumu, ko izskata Ministru kabinets, kas pieņem attiecīgu lēmumu. Turklāt jāņem vērā, ka saskaņā ar noteikumu projekta 3.punktu VARAM pārstāvji ir iekļauti Stabilizācijas komisijā un ir piedalījušies lēmuma pieņemšanā par pašvaldības finanšu situāciju.
Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt citus mehānismus pašvaldības finanšu situācijas pārvērtēšanai, ja Finanšu ministrijas ieskatā tādi ir nepieciešami, vai svītrot 27.punktu.
Ievērojot minēto, aicinām izvērtēt citus mehānismus pašvaldības finanšu situācijas pārvērtēšanai, ja Finanšu ministrijas ieskatā tādi ir nepieciešami, vai svītrot 27.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Pašvaldību likuma VII nodaļā ir paredzēti pašvaldības darbības kontroles mehānismi, tai skaitā viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministra kompetence pašvaldību darbības pārraudzībā (skatīt 66., 68., 69.pantu). Vienlaikus Pašvaldību likuma 64.panta otrā daļa paredz, ka valsts pārvaldes iestādēm un amatpersonām, kuras likumos paredzētajos gadījumos un noteiktajā kārtībā pārrauga pašvaldības darbības likumību, tostarp sociālās drošības un bērnu tiesību aizsardzības jautājumos, un konstatē, ka pašvaldības institūcijas vai amatpersonas nepilda vai pārkāpj ārējos normatīvos aktus vai nepilda tiesas spriedumus, ir pienākums nekavējoties par to ziņot VARAM.
Ievērojot minēto un VARAM vai viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministra kompetenci pašvaldību darbības tiesiskuma pārraudzībā, aicinām saskaņot noteikumu projekta 28.punkta redakciju ar Pašvaldību likumu vai svītrot to.
Ievērojot minēto un VARAM vai viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministra kompetenci pašvaldību darbības tiesiskuma pārraudzībā, aicinām saskaņot noteikumu projekta 28.punkta redakciju ar Pašvaldību likumu vai svītrot to.
Piedāvātā redakcija
-