Projekta ID
24-TA-2599Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
23.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka saskaņā ar AS “Pasažieru vilciens” aplēsēm šobrīd pasažieru skaits, kuri vienlaikus izmanto gan AS “Pasažieru vilciens”, gan RP SIA “Rīgas satiksme” sniegtos pakalpojumus, ir 38 000 pasažieri gadā, kā arī tas, ka saskaņā ar veiktiem aprēķiniem potenciālais pasažieru skaita pieaugums, kas lietos jauno produktu Vienoto biļeti, tiek lēsts – 30 % (~11 000 pasažieri/mēnesī). Vienlaikus informatīvajā ziņojumā norādīts, ka šobrīd tiek plānots, ka pilotprojekta ietvaros vienotās biļetes pakalpojumus saņems apmērām 50 000 pasažieri mēnesī. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt pasažieru skaitu, kuri vienlaikus izmanto gan AS “Pasažieru vilciens”, gan RP SIA “Rīgas satiksme” sniegtos pakalpojumus, kā arī prognozēto pasažieru skaitu, kas pilotprojekta ietvaros iegādāsies vienotās biļetes pakalpojumus.
Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka AS “Pasažieru vilciens” ir nepieciešams saņemt no pasažiera nesaņemto ieņēmuma daļu 1,00 EUR apmērā, vienlaikus nav pamatots, ka, kompensējot tieši 1,00 EUR no vienotās biļetes, var visefektīvāk sasniegt noteikto mērķi. Līdz ar to lūdzam pamatot valsts kompensācijas apmēru par vienoto biļeti.
Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka šobrīd visvairāk sabiedriskais transports tiek izmantots Rīgas valstspilsētā, un RP SIA “Rīgas satiksme” ir lielākais pasažieru pārvadātājs valstī (pēc pārvadāto pasažieru skaita – 2023.gadā tie bija 11 213 180 pasažieri, bet 2024. gadā saskaņā ar prognozēm tie varētu būt 14 382 719 pasažieri), tajā pašā laikā informatīvajā ziņojumā norādīts, ka Rīgas pilsētā 2022. gadā tika pārvadāti 93,27 milj. pasažieri, 2023. gadā – 114,74 milj. pasažieri, 2024. gadā (līdz 31. augustam) – 75,86 milj. pasažieri. Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt, vai minētie dati ir norādīti patiesi.
Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka AS “Pasažieru vilciens” ir nepieciešams saņemt no pasažiera nesaņemto ieņēmuma daļu 1,00 EUR apmērā, vienlaikus nav pamatots, ka, kompensējot tieši 1,00 EUR no vienotās biļetes, var visefektīvāk sasniegt noteikto mērķi. Līdz ar to lūdzam pamatot valsts kompensācijas apmēru par vienoto biļeti.
Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka šobrīd visvairāk sabiedriskais transports tiek izmantots Rīgas valstspilsētā, un RP SIA “Rīgas satiksme” ir lielākais pasažieru pārvadātājs valstī (pēc pārvadāto pasažieru skaita – 2023.gadā tie bija 11 213 180 pasažieri, bet 2024. gadā saskaņā ar prognozēm tie varētu būt 14 382 719 pasažieri), tajā pašā laikā informatīvajā ziņojumā norādīts, ka Rīgas pilsētā 2022. gadā tika pārvadāti 93,27 milj. pasažieri, 2023. gadā – 114,74 milj. pasažieri, 2024. gadā (līdz 31. augustam) – 75,86 milj. pasažieri. Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt, vai minētie dati ir norādīti patiesi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk - VARAM) ir iepazinusies ar Satiksmes ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par pilotprojekta “Vienotā biļete AS “Pasažieru vilciens” un RP SIA “Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā īstenošanu” (turpmāk - informatīvais ziņojums) un savas kompetences ietvaros sniedz šādu priekšlikumu. Informatīvajā ziņojumā minēts, ka pilotprojekta plānotais ieviešanas termiņš ir 1 (viens) gads, sākot no dienas, kad vienoto biļeti varēs iegādāties (provizoriski no 2025.gada 1.marta), tomēr, ievērojot pilotprojektam atvēlētā budžeta iespējas, aicinām izvērtēt iespēju pilotprojekta īstenošanai paredzēt ilgāku periodu, ņemot vērā, ka piedāvātais termiņš varētu būt pārāk ierobežots, lai izdarītu secinājumus par pilotprojekta rezultātiem.
Piedāvātā redakcija
-
