Atzinums

Projekta ID
21-TA-468
Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
15.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Izteikt 25. pantu šādā  redakcijā:
"25. pants.
(1) Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs veic epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu (valsts materiālās rezerves) veidošanu un uzturēšanu, tostarp, minēto resursu un to laboratorisko testēšanas pakalpojumu centralizētu iegādi. Ministru kabinets nosaka iegādājamo epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu kategorijas un apjomu.

(2) Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests uztur prioritāro institūciju un vajadzību sarakstu, kurā pēc attiecīgās ministrijas priekšlikuma iekļautas valsts iestādes, pašvaldību institūcijas un iestādes, valsts un pašvaldību kapitālsabiedrības, biedrība "Latvijas Sarkanais Krusts", reliģiskās savienības (baznīcas), Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām atbalsta izdalē iesaistītās partnerorganizācijas, ārstniecības iestādes, sociālās aprūpes centri, izglītības iestādes, ģimenes ārstu prakses, farmaceiti un mikrobioloģijas references laboratorijas.

(3) Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs nodrošina epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu izsniegšanu šā panta otrajā daļā minētajā sarakstā iekļautajām institūcijām, kā arī apgādes koordinatoriem tālākai izsniegšanai minētajām institūcijām un noteiktām fizisko personu grupām.

(4) Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centra vadītājs pieņem lēmumu par epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu, kuri iegādāti ārkārtējās situācijas, kā arī šā likuma darbības laikā, izsniegšanu - nodošanu bez atlīdzības šā panta otrajā daļā minētajā sarakstā iekļautajām institūcijām, tostarp ar apgādes koordinatoru starpniecību. Šīs mantas nodošana tiek fiksēta, parakstot pieņemšanas un nodošanas aktu. Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs savā tīmekļvietnē ievieto informāciju par mantas saņēmēju, nodotās mantas aprakstu, apjomu un bilances vērtību. Kustamo mantu, kas nodota šajā pantā noteiktajā kārtībā, bet šā likuma darbības laikā nav izlietota, nodod atpakaļ.

(41)    Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai pašvaldības šajā pantā noteiktajā kārtībā saņemtos epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursus nodod bez atlīdzības īpašumā noteiktām iesaistītajām institūcijām un fizisko personu grupām. Lēmumu par epidemioloģiskās drošības  nodrošināšanas resursu atsavināšanu pieņem attiecīgās pašvaldības lēmējinstitūcija, nenoskaidrojot publiskas personas vai tās iestāžu vajadzību pēc tiem.

(42)    Ministru kabinets nosaka šā 4.1 daļā minētās personu grupas, kā arī personai nododamo epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu apjomu.

(5) Ministru kabinets nosaka epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu veidošanas un pārvaldīšanas kārtību, kā arī kārtību, kādā tiek atjaunoti un pārvaldīti jau centralizēti iegādātie epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursi.

(6) Ministru kabinets nosaka uz piegāžu drošības kritērijiem pamatotu atvieglotu atbilstības novērtēšanas kārtību epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem, kurus ir tiesības iegādāties publisko personu organizētajos iepirkumos.

(7) Ārstniecības iestāžu reģistrā reģistrētām ārstniecības iestādēm Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanas vajadzībām ir tiesības pasūtītāja statusā iegādāties epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursus no Ministru kabineta noteiktās centralizēto iepirkumu institūcijas vai ar tās starpniecību, ja attiecīgās preces ir iekļautas Ministru kabineta noteiktajās preču un pakalpojumu grupās."
Priekšlikums
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija atbilstoši savai kompetencei ir izvērtējusi Aizsardzības ministrijas izstrādāto likumprojektu “Grozījums Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā” un vērš uzmanību uz tālāk minēto.
Likumprojekta 25. panta 41 daļā nav nenoteiktības par iesaistītajām institūcijām un fizisko personu grupām, kurām pašvaldība bez atlīdzības nodod epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursus. Vienlaikus arī noteiktais, ka lēmumu par epidemioloģiskās drošības  nodrošināšanas resursu atsavināšanu pieņem attiecīgās pašvaldības lēmējinstitūcija, ir nenoteikts. Ņemot vērā šīs tiesību normas redakciju ar vārdiem “pašvaldības lēmējinstitūcija” var saprast pašvaldības domi kā atvasinātas publiskas personas augstāko lēmējinstitūciju, kā arī domes pilnvarotu institūciju. Gadījumā, ja nav mērķis noteikt konkrētu institūciju, tad ierosinām aizstāt vārdus "pašvaldības lēmējinstitūcija" ar vārdu "pašvaldība", jo ārējos normatīvajos aktos nav lietots un skaidrots termins "pašvaldības lēmējinstitūcija", savukārt ir lietots termins "publiskas personas augstākā lēmējinstitūcija", kas ir pašvaldības dome. Ievērojot minēto, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izsaka priekšlikumu precizēt likumprojekta 25. panta 41 daļu vai papildināt likumprojekta anotāciju ar attiecīgu skaidrojumu.

 
Piedāvātā redakcija
-