Projekta ID
25-TA-1372Atzinuma sniedzējs
Latvijas Mežu sertifikācijas padome
Atzinums iesniegts
08.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Latvijas Mežu sertifikācijas padome kategoriski iebilst piedāvātajiem grozījumiem likumā “Par kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās”. Likuma grozījumos piedāvātais kompensāciju mehānisms, kas attiecas uz zemju maiņu ir pretrunā sabiedrības kopējām interesēm un ir netaisnīgs pret meža īpašniekiem. Grozījumi neparedz pilnas īpašuma vērtības kompensāciju, kas pēc būtības ir taisnīgākais kompensāciju veids zemes īpašniekam par valsts uzlikto aprobežojumu un saimnieciskās darbības aizliegumu.
Grozījumos norādīts, ka pašreiz mežsaimnieciskās darbības ierobežojumi privātajās zemēs ir noteikti 73 895 hektāros, tomēr, pamatojoties uz pašreiz Latvijā spēkā esošo normatīvo aktu regulējumu, aizsargājamo teritoriju skaits tuvāko gadu laikā var būtiski palielināties. Uzskatām, ka grozījumi likumā, ņemot vērā jau spēkā esošo problemātisko normatīvajos aktos noteikto regulējumu, veicinātu mākslīgi aizsargājamu teritoriju veidošanos. Atkārtoti uzsveram nepieciešamību veicināt un izmantot brīvprātīgu un kompensētu pieeju dabas aizsardzībai.
Ņemot vērā iepriekšminēto, aicinām Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju:
veikt kvalitatīvu sociāli-ekonomiskās ietekmes novērtējumu, sniedzot informāciju par šo grozījumu patieso (reālo, aprēķināmo) ietekmi uz tautsaimniecību;
meklēt risinājumus, kā taisnīgas kompensācijas nodrošināt no valsts budžeta līdzekļiem;
ieviest Latvijā dinamisko dabas aizsardzības sistēmu (nodrošināt dabas aizsardzību saimnieciskajos mežos ar apsaimniekošanas nosacījumiem, neveidojot dabas aizsardzības teritorijas) līdzīgi kā tas ir citās ES valstīs, mazinot nepieciešamību pēc kompensācijām. (Jāuzsver, ka pašreizējos valsts finansiālajos apstākļos, par ko neapšaubāmi ir infomēti arī VARAM darbinieki un šo grozījumu autori, tieši šāda rīcība liecinātu par ieinteresētību un līdzdalību valsts kopīgo problēmu risināšanā!)
Grozījumos norādīts, ka pašreiz mežsaimnieciskās darbības ierobežojumi privātajās zemēs ir noteikti 73 895 hektāros, tomēr, pamatojoties uz pašreiz Latvijā spēkā esošo normatīvo aktu regulējumu, aizsargājamo teritoriju skaits tuvāko gadu laikā var būtiski palielināties. Uzskatām, ka grozījumi likumā, ņemot vērā jau spēkā esošo problemātisko normatīvajos aktos noteikto regulējumu, veicinātu mākslīgi aizsargājamu teritoriju veidošanos. Atkārtoti uzsveram nepieciešamību veicināt un izmantot brīvprātīgu un kompensētu pieeju dabas aizsardzībai.
Ņemot vērā iepriekšminēto, aicinām Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju:
veikt kvalitatīvu sociāli-ekonomiskās ietekmes novērtējumu, sniedzot informāciju par šo grozījumu patieso (reālo, aprēķināmo) ietekmi uz tautsaimniecību;
meklēt risinājumus, kā taisnīgas kompensācijas nodrošināt no valsts budžeta līdzekļiem;
ieviest Latvijā dinamisko dabas aizsardzības sistēmu (nodrošināt dabas aizsardzību saimnieciskajos mežos ar apsaimniekošanas nosacījumiem, neveidojot dabas aizsardzības teritorijas) līdzīgi kā tas ir citās ES valstīs, mazinot nepieciešamību pēc kompensācijām. (Jāuzsver, ka pašreizējos valsts finansiālajos apstākļos, par ko neapšaubāmi ir infomēti arī VARAM darbinieki un šo grozījumu autori, tieši šāda rīcība liecinātu par ieinteresētību un līdzdalību valsts kopīgo problēmu risināšanā!)
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās""
Iebildums
Latvijas Mežu sertifikācijas padome kategoriski iebilst piedāvātajiem grozījumiem likumā “Par kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem aizsargājamās teritorijās”. Likuma grozījumos piedāvātais kompensāciju mehānisms, kas attiecas uz zemju maiņu ir pretrunā sabiedrības kopējām interesēm un ir netaisnīgs pret meža īpašniekiem. Grozījumi neparedz pilnas īpašuma vērtības kompensāciju, kas pēc būtības ir taisnīgākais kompensāciju veids zemes īpašniekam par valsts uzlikto aprobežojumu un saimnieciskās darbības aizliegumu.
Grozījumos norādīts, ka pašreiz mežsaimnieciskās darbības ierobežojumi privātajās zemēs ir noteikti 73 895 hektāros, tomēr, pamatojoties uz pašreiz Latvijā spēkā esošo normatīvo aktu regulējumu, aizsargājamo teritoriju skaits tuvāko gadu laikā var būtiski palielināties. Uzskatām, ka grozījumi likumā, ņemot vērā jau spēkā esošo problemātisko normatīvajos aktos noteikto regulējumu, veicinātu mākslīgi aizsargājamu teritoriju veidošanos. Atkārtoti uzsveram nepieciešamību veicināt un izmantot brīvprātīgu un kompensētu pieeju dabas aizsardzībai.
Ņemot vērā iepriekšminēto, aicinām Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju:
veikt kvalitatīvu sociāli-ekonomiskās ietekmes novērtējumu, sniedzot informāciju par šo grozījumu patieso (reālo, aprēķināmo) ietekmi uz tautsaimniecību;
meklēt risinājumus, kā taisnīgas kompensācijas nodrošināt no valsts budžeta līdzekļiem;
ieviest Latvijā dinamisko dabas aizsardzības sistēmu (nodrošināt dabas aizsardzību saimnieciskajos mežos ar apsaimniekošanas nosacījumiem, neveidojot dabas aizsardzības teritorijas) līdzīgi kā tas ir citās ES valstīs, mazinot nepieciešamību pēc kompensācijām. (Jāuzsver, ka pašreizējos valsts finansiālajos apstākļos, par ko neapšaubāmi ir infomēti arī VARAM darbinieki un šo grozījumu autori, tieši šāda rīcība liecinātu par ieinteresētību un līdzdalību valsts kopīgo problēmu risināšanā!)
Grozījumos norādīts, ka pašreiz mežsaimnieciskās darbības ierobežojumi privātajās zemēs ir noteikti 73 895 hektāros, tomēr, pamatojoties uz pašreiz Latvijā spēkā esošo normatīvo aktu regulējumu, aizsargājamo teritoriju skaits tuvāko gadu laikā var būtiski palielināties. Uzskatām, ka grozījumi likumā, ņemot vērā jau spēkā esošo problemātisko normatīvajos aktos noteikto regulējumu, veicinātu mākslīgi aizsargājamu teritoriju veidošanos. Atkārtoti uzsveram nepieciešamību veicināt un izmantot brīvprātīgu un kompensētu pieeju dabas aizsardzībai.
Ņemot vērā iepriekšminēto, aicinām Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju:
veikt kvalitatīvu sociāli-ekonomiskās ietekmes novērtējumu, sniedzot informāciju par šo grozījumu patieso (reālo, aprēķināmo) ietekmi uz tautsaimniecību;
meklēt risinājumus, kā taisnīgas kompensācijas nodrošināt no valsts budžeta līdzekļiem;
ieviest Latvijā dinamisko dabas aizsardzības sistēmu (nodrošināt dabas aizsardzību saimnieciskajos mežos ar apsaimniekošanas nosacījumiem, neveidojot dabas aizsardzības teritorijas) līdzīgi kā tas ir citās ES valstīs, mazinot nepieciešamību pēc kompensācijām. (Jāuzsver, ka pašreizējos valsts finansiālajos apstākļos, par ko neapšaubāmi ir infomēti arī VARAM darbinieki un šo grozījumu autori, tieši šāda rīcība liecinātu par ieinteresētību un līdzdalību valsts kopīgo problēmu risināšanā!)
Piedāvātā redakcija
-
