Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
23-TA-588
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
02.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta nosaukumā, tekstā, anotācijā un protokollēmumā 4.3.4.specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk - SAM) nosaukumu, lai tas atbilstu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam  apstiprinātajam/ noteiktajam, t.i. 4.3.4.SAM “Sekmēt aktīvu iekļaušanu, lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas, nediskriminēšanu un aktīvu līdzdalību, kā arī uzlabotu nodarbināmību, jo īpaši attiecībā uz nelabvēlīgā situācijā esošām grupām” (ESO 4.8.).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērst noteikumu projektā norādīto mērķi un atbalstāmo darbību aprakstus, ne vien, lai sabiedrības pārstāvjiem būtu nepārprotami skaidrs plānoto pasākumu kopums, bet arī lai nodrošinātu tā sasaisti ar "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam" (turpmāk – Programmā) ietverto SAM aprakstu un mērķi, ņemot vērā, ka šobrīd ne no pasākuma mērķa, ne darbību aprakstiem sasaiste ar Programmā ietverto informāciju nav nolasāma.
Atbilstoši Programmai: Ģimenes un darba dzīves saskaņošanai, lai atbalstītu cilvēkkapitāla attīstību, sekmētu darbinieku spēju savienot darbu un ģimenes dzīvi, paredzēti izvērtējumi par dzīves kvalitātes uzlabošanas dažādiem aspektiem, sabiedrības informēšanas un izglītošanas pasākumi, sabiedriskās aptaujas, informatīvo materiālu izstrāde par elastīgā darba laika un attālinātā darba prakses iespējām, par vienlīdzīgām iespējām un diskriminācijas novēršanu, savu tiesību pārstāvībai un īstenošanai. Skolas vecuma bērnu pieskatīšanai vasaras periodā tiks organizētas nometnes.
Vienlaikus saprotam, ka pēdējais minētais (nometnes) tiks īstenotas 4.3.4.3.pasākuma 2.kārtā.
Papildus aicinām nodrošināt, ka SAM/ pasākuma mērķis atbilst SAM ietvaros sasniedzamajiem rezultātiem (skat. Programmā iekļautos attiecīgos rezultāta un iznākuma rādītājus).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja noteikumu projekts paredz ieviešanu vairākās atlases kārtās, noteikumu projektā ir jābūt noteiktam finansējumam pa atlases kārtām. Attiecīgi lūdzam ar šo informāciju papildināt noteikumu projektu un anotāciju.
 

 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektā prasības projekta iesniedzējam. Piemēram, iztrūkst, ka:
1) Projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā.
2) Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka tiek novērsta iespējamā investīciju pārklāšanās, savstarpēji papildinošu investīciju gadījumā novēršot dubultā finansējuma risku, vai vienas un tās pašas vai līdzīgas atbalstāmās darbības nav plānots finansēt no vairākiem finanšu avotiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar anotācijā norādīto informāciju, MK noteikumu projekta 12.1. un 12.2. apakšpunktā minētajām atbalstāmajām darbībām paredzēti indikatīvi 2 835 998 EUR jeb 47% no 4.3.4.3.pasākuma 1.kārtai pieejamā finansējuma. Lūdzam skaidrot, kādām darbībām paredzēts izmantot pārējos 53% finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām piemērot Regulas Nr.2021/1060 55. panta 1.punktā noteikto iespēju, tas ir  izmantot līdz 20% vienoto likmi, ņemot vērā, ka tas samazinās administratīvo slogu visiem iesaistītajiem.
Gadījumā, ja vienotās likmes piemērošana nav iespējama, lūdzam piemērot citu vienkāršoto izmaksu veidu, attiecīgi izstrādājot metodiku un saskaņojot to ar vadošo iestādi.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt apakšpunkta redakciju, skaidri atrunājot, kas ir domāts ar iepirkumu līgumu izmaksām, nepieciešamības gadījumā atsaucoties uz 15.punktu. Vienlaikus lūdzam informāciju salāgot arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 15.1. apakšpunkta pēdējā teikuma redakciju saistībā ar darba vietas aprīkojuma izmaksu attiecināšanu, ņemot vērā, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. “Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā” 33.punktu, nosacījums “proporcionāli nodarbinātā iesaistes periodam projektā” attiecas tikai uz daļlaika noslodzi - uz nepilnu darba laiku tas neattiecas.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, ka tiks vērtēts aprīkojuma iegādes samērīgums attiecībā uz darbiniekiem, kuriem tiek piemērots daļlaika noslodzes princips.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, uz kāda tiesiska pamata tiek nodota atbalstāmo darbību īstenošana Labklājības ministrijas izveidotai uzraudzības padomei. Papildus lūdzam skaidrot, kas ir saprotams ar vārdu "pārvalda". Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.-2027.gada plānošanas perioda vadības likumu un uz tā pamata izdotiem horizontāliem noteikumiem, šāda funkciju nodošana nav paredzēta. Projekta īstenošanu nodrošina finansējuma saņēmējs, kurš drīkst projekta īstenošanā piesaistīt sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 24.2.apakšpunkts paredz no 80.00.00 programmas piešķirt līdzekļus izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu programmas projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Līdz ar to nepieciešams papildināt anotāciju, norādot pamatojumu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, kā arī norādot nepieciešamā valsts budžeta priekšfinansējuma izdevumu pozīcijas atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļas "Risinājums apraksts" sadaļas "4.3.4.3. pasākuma ietvaros paredzēto atbalstāmo darbību īstenošanas nosacījumi" 1.punkta 5.apakšpunktā "dzimumu līdztiesība" norādīt informāciju par demarkāciju ar 4.3.4.1.pasākumu “Vienlīdzīgu iespēju un nediskriminācijas veicināšana”, kura ietvaros paredzēti pasākumi darba samaksas atšķirību mazināšanai, tai skaitā izvērtējums par esošo darba samaksas praksi uzņēmumos un iestādēs, kā arī ārvalstu praksi un pieredzi.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdus "sadarbības partneriem", ņemot vērā, ka no noteikumiem neizriet, ka tādi tiek plānoti. Papildus lūdzam papildināt 1.4. apakšpunktu ar vārdiem "finansējuma saņēmējam", ņemot vērā, ka projektā ir ietvertas prasības attiecībā uz finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kas saprotams ar vārdiem "politikas veidotājiem". Papildus lūdzam arī precizēt 3.1. apakšpunktu, precīzi norādot, kādas politikas veidotāji ir pasākuma mērķa grupa, lai nerastos interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt iznākuma rādītājā vārdu "saņēmušas" uz "saņēmuši", tādējādi nodrošinot rādītāja EECO18 vienādu redakciju gan 
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam, gan Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēma, gan citur,
Piedāvātā redakcija
Nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt rādītāju. Skat. piedāvāto redakciju.
Piedāvātā redakcija
Nacionāla, reģionāla vai vietēja mēroga valsts administrācijas vai sabiedrisko pakalpojumu iestāžu un pakalpojumu skaits, kas saņēmuši atbalstu
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt MK noteikumu projekta punktu atbilstoši Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.4. "Vadlīnijas Ministru kabineta noteikumu par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu izstrādei Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā" projekta 4.punktam 
 
Piedāvātā redakcija
Pasākuma 1.kārtas  plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir 5 985 000 euro, tai skaitā ESF finansējums – 5 087 250 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 897 750 euro.
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projekta 9.punktā precizēt Eiropas Sociālā fonda finansējuma avota nosaukumu, papildinot to ar vārdu "Plus".
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar informāciju, ka gadījumos, kad izmaksas attiecināmas/ radušās pirms MK noteikumu apstiprināšanas vai līgumu un vienošanās noslēgšanas brīža, - nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības. Vienlaikus aicinām salāgot noteikumu projektā un anotācijā minēto informāciju, t.i. noteikumu projekta 10.punktā norādīts, ka izmaksas ir attiecināmas sākot ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu, savukārt anotācijā - ka "pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 5 985 000 euro un to paredzēts īstenot no 2023. gada 2. ceturkšņa līdz 2029. gada 4. ceturksnim." Tāpat lūdzam papildināt anotāciju ar pamatojumu, kādēļ 4.3.4.3. pasākuma īstenošana tiek plānota pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas.

 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt sadaļas nosaukumu, ņemot vērā, ka pasākums neparedz sadarbības partneru iesaisti, kā arī to, ka projekta iesniedzējs un finansējuma saņēmējs ir viena un tā pati persona, kurai pēc projekta iesnieguma apstiprināsanas mainās statuss.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar anotācijā norādīto informāciju, tiek paredzēts, ka finansējuma saņēmējs nodrošina izvērtējumu rezultātu izmantošanu vismaz trīs gadus pēc 4.3.4.3. pasākuma projekta īstenošanas beigām. Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt MK noteikumu projektu ar attiecīgo nosacījumu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK noteikumu projektā un anotācijā norādīt metodiku pilnos nosaukumus "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika 1 km izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam  īstenošanai" un "Vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodika iekšzemes komandējumu izmaksām darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam īstenošanai".
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju svītrot vadošās iestādes pārstāvjus no iespējamo novērotāju saraksta Labklājības ministrijas izveidotajā projekta uzraudzības padomē.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, kā tiks izvēlēts pakalpojuma sniedzējs. Attiecīgu skaidrojumu lūdzam sniegt arī par 21. punktā minēto pakalpojuma sniedzēju.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas paredz pienākumu uzkrāt un uzskaitīt nepieciešamos datus projekta rādītāju sasniegšanas progresa noteikšanai, pētījumu vajadzībām, HP datu uzkrāšanai u.c. vajadzībām.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kādas aktivitātes, projekti/ pilotprojekti ir līdzšinēji īstenotas, kādas atziņas, rezultāti un secinājumi gūti - ģimenes un darba dzīves saskaņošanas jomā Latvijā. Piemēram, laika posmā no 2015. līdz 2018.gadam Eiropas Savienības Nodarbinātības un sociālās inovācijas programmas (EaSI) līdzfinansētais projekts Nr.VS/2015/0206 „Elastīga bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšana darbiniekiem, kas strādā nestandarta darba laiku”.

*https://ppdb.mk.gov.lv/datubaze/projekta-elastiga-bernu-uzraudzibas-pakalpojuma-nodrosinasana-darbiniekiem-kas-strada-nestandarta-darba-laiku-rezultatu-izvertesana-2/
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam iekļaut anotācijā informāciju par sinerģiju, papildinātību ar ES/ EEZ un citiem atbalsta instrumentiem, piemēram, Atveseļošanas un noturības mehānisma investīcijām, norādot, kā tiks nodrošināta demarkācija un dubultfinansējuma riska novēršana gadījumos, kad no dažādiem finanšu avotiem tiks atbalstītas vienas un tās pašas atbalstāmās darbības.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam norādīt anotācijā, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta pasākuma rezultātu/ rādītāju ilgtspēja vai uzturēšana.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam noradīt anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" 4.3.4.3.pasākuma 1.kārtas plānoto un pieejamo kopējā finansējuma sadalījumu pa finansēšanas avotiem (valsts budžeta finansējums,  ESF+ finansējums). (Šī brīža redakcijā "4.3.4.3. pasākumam plānotais un pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 5 985 000 euro un to paredzēts īstenot ...")
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi", norādot (ja iespējams) vērtējumu par alternatīvām, kā arī kādas būtu sekas, ja attiecīgās investīcijas netiktu veiktas (gan pozitīvās, gan negatīvās sekas).
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 1.3.punkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi"  sadaļas "Risinājums apraksts" apakšsadaļā "4.3.4.3. pasākuma ietvaros paredzēto atbalstāmo darbību īstenošanas nosacījumi:"  1.punktā "politikas veidošanai nepieciešamo izvērtējumu par darba un ģimenes dzīves saskaņošanas un dzīves kvalitātes uzlabošanas dažādiem aspektiem īstenošana"  no teikuma daļas "[..], ka finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs veiks indikatīvi 15 izvērtējumus, kas saistīti ar darba un ģimenes dzīves kvalitātes uzlabošanas dažādiem aspektiem [..]"  dzēst vārdu "indikatīvi" vai aizstāt to ar vārdiem "ne mazāk kā", ņemot vērā, ka saskaņā ar programmas iznākuma rādītāju projekta īstenošanas rezultātā ir jābūt veiktiem 15 izvērtējumiem.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju anotācijas 1.3.apakšpunkta "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi"  sadaļas "Risinājums apraksts" apakšsadaļā  "4.3.4.3. pasākuma tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas galvenās izmaksu pozīcijas:":
1)  apvienot 1. un 4.punktu iekļauto informāciju, ņemot vērā, ka šīs izmaksas ir tieši saistītas ar projekta vadības un īstenošanas perosnālu, vai arī precizēt 1.un 4.punkta redakciju, novēršot informācijas dublēšanos par redzes korekcijas līdzekļu kompensāciju attiecināšanu;
2) precizēt 3.punktu, vārdus "komandējuma izmaksas" aizstājot ar vārdiem "iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā norādīto informāciju, ka finansējuma saņēmējs ir valsts pārvaldes iestāde – Labklājības ministrija, kura, atbilstoši tās nolikumam, organizē un koordinē darba, sociālās aizsardzības, bērnu un ģimenes tiesību, kā arī personu ar invaliditāti vienlīdzīgu iespēju un dzimumu līdztiesības politikas īstenošanu, pirmšķietami secināms, ka iestāde darbojas savu funkciju ietvaros un atbalsts netiek sniegts saimnieciskās darbības veikšanai un pasākums Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5. panta kontekstā tālāk nav jāvērtē. Attiecīgi, lai nodrošinātu skaidrību, vai 4.3.4.3. pasākumu “Pasākumi ģimenes un darba dzīves saskaņošanai” ietvaros nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi, lūdzam anotāciju papildināt ar attiecīgu informāciju komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā. 
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļas "Risinājums apraksts" sadaļas "4.3.4.3. pasākuma ietvaros paredzēto atbalstāmo darbību īstenošanas nosacījumi" 1.punkta 1.apakšpunktā precizēt izvērtējuma jomas nosaukuma daļu no "darba uzraudzība" uz "darba aizsardzība" un 4.apakšpunktā no "piekļūstamība" uz  "vides un informācijas piekļūstamība", atbilstoši anotācijas aprakstā un MK noteikumu projektā minētajam.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļas "Risinājums apraksts" sadaļā "4.3.4.3. pasākuma tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas galvenās izmaksu pozīcijas:" 1. punktā norādīto informāciju par iepirkumu līgumu izmaksām pārcelt uz 2. punktu, lai informācija par paredzētajām iepirkumu izmaksām ir norādīta vienuviet.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar Eiropas Savienības fondu pienesumu tautsaimniecībai. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Finanšu ministrijas š.g. 31.marta vēstulei Nr. 5.1-24/21/ 1076, tika norādīts, ka par investīciju īstenošanu atbildīgajām iestādēm, izstrādājot un virzot saskaņošanai normatīvo regulējumu attiecīgās investīcijas īstenošanai, ir jāizstrādā sākotnējās ietekmes novērtējums (anotācija)[1], t.sk. izvērtējot normatīvā akta ietekmi uz tautsaimniecību.
Lai pārliecinoši pamatotu un ilustrētu plānoto investīciju pienesumu tautsaimniecībai, lūdzam par investīciju īstenošanu atbildīgās iestādes normatīvā akta ietekmi uz tautsaimniecību vērtēt pēc būtības un analīzi atspoguļot anotācijā[2], norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus[3] pēc investīciju īstenošanas. Investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.

[1] Atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumos Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 14.punktā noteiktajam
[2] Atveseļošanas fonda investīciju gadījumā informācija iekļaujama arī informatīvajos ziņojumos par Atveseļošanas fonda reformas vai investīcijas īstenošanu, ja attiecināms
[3] Papildus Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.-2027.gadam noteiktajiem rādītājiem un Ministru kabineta noteikumos par specifisko atbalsta mērķu īstenošanu iekļautajiem nacionālajiem rādītājiem, papildus Atveseļošanas un noturības mehānisma Darbības kārtībā noteiktajiem rādītājiem
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
 Aicinām ievērot Ministru prezidenta rezolūcijā[1] noteikto.

[1] Ministru Prezidenta 2021.gada 7.septembra rezolūcija Nr. 2021-1.1.1./50-50 “Izstrādājot specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumus Eiropas Savienības fondu 2021.—2027.gada plānošanas perioda atbalsta saņemšanai institūcijas atbildībā esošajās jomās, lūdzu jēgpilni iesaistīt attiecīgajā jomā strādājošās biedrības un nodibinājumus. Pēc specifisko atbalsta mērķu un to pasākumu ieviešanas nosacījumu apstiprināšanas Ministru kabinetā, lūdzu sagatavot un sniegt informāciju par sabiedrības pārstāvju iesaisti normatīvā regulējuma izstrādē Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes sekretariātam (uz e-pastu: nvo@mk.gov.lv).”
 
Piedāvātā redakcija
-
39.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, norādot, kādam mērķim paredzēts attiecīgais finansējums, kuru plānots lūgt pārdalīt.
Piedāvātā redakcija
-