Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-351
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
14.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka TAP portālā MK rīkojuma projektam nav norādīts steidzamības pamatojums, kā arī to, ka objektīvu apstākļu dēļ atzinumu nav iespējams sniegt norādītajā laikā, MK rīkojuma projekta un pavadošo dokumentu vispusīgai izvērtēšanai ir nepieciešams papildu laiks. Līdz ar to Satiksmes ministrija šajā atzinumā sniedz sākotnējo atzinumu, kuru patur tiesības papildināt, sniedzot atzinumu atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.606 “Ministru kabineta kārtības rullis” 55.1. apakšpunktam, proti, līdz 2022.gada 23.februārim.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Anotācijas 4.1.2. apakšpunktā ir teikts: “Ārvalstu pieredze liecina, ka veicot reorganizāciju ir būtiski saglabāt pievienojamās organizācijas identitāti, kas atspoguļojas nosaukumā, kas veido tās darbības lokālo un starptautisko atpazīstamību.” Tomēr šī identitātes saglabāšana nav viennozīmīgi nostiprināta rīkojuma projektā.

Lūdzam atbilstoši precizēt rīkojuma projektu, piemēram, tā 1. punkta otro teikumu izsakot šādā redakcijā: “Akadēmija, saglabājot tās nosaukumu un citas identitātes pazīmes, turpina pastāvēt kā Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienība.”
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
No rīkojuma projekta un anotācijas nav skaidrs Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas (pašlaik reģistrēta kā atsevišķa izglītības iestāde) plānotais reorganizācijas process un tiesiskais statuss pēc reorganizācijas. Jūrskolas pārņemšana ir pieminēta rīkojuma projekta 2.6. apakšpunktā, bet šis apakšpunkts nevieš pietiekamu skaidrību par minētajiem jautājumiem.

Pastāv neskaidrība arī attiecībā uz to, vai rīkojuma projektā un anotācijā ar vārdu “akadēmija” jāsaprot tikai Latvijas Jūras akadēmija vai Latvijas Jūras akadēmija kopā ar tās Jūrskolu, piemēram, vai rīkojuma projekta 10. punkts paredz arī ar Jūrskolas reorganizāciju saistītos izdevumus segt no Izglītības un zinātnes ministrijas budžeta programmas 03.00.00 "Augstākā izglītība" apakšprogrammā 03.01.00 “Augstskolas” paredzētajiem līdzekļiem.

Lūdzam atbilstoši precizēt rīkojuma projektu un anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Anotācijas 6.3. apakšpunktā ir teikts, ka Izglītības un zinātnes ministrija ir izstrādājusi risinājumu, kas nodrošina akadēmijas autonomiju Rīgas Tehniskās universitātes ekosistēmā. Tomēr, pirmkārt, nav skaidrs, kāds tieši ir šis risinājums. Otrkārt, minētā autonomija (patstāvība, neatkarība) nav viennozīmīgi nostiprināta rīkojuma projektā. Rīkojuma projekta 1. punktā minētais, ka Latvijas Jūras akadēmija būs Rīgas Tehniskās universitātes struktūrvienība un Rīgas Tehniskā universitāte būs Latvijas Jūras akadēmijas tiesību un saistību pārņēmēja, autonomiju negarantē, drīzāk pretēji – tas ļauj pašai Rīgas Tehniskajai universitātei brīvi izvēlēties struktūrvienības ietvaru un jebkurā mirklī to mainīt. Šajā sakarā vēršam uzmanību uz to, ka Augstskolu likuma 20. panta trešā daļa nosaka, ka izglītības un zinātniskā darba veikšanai augstskola var veidot akadēmiskās struktūrvienības - katedras, profesoru grupas, fakultātes (nodaļas), zinātniskās un mācību laboratorijas, institūtus u. c. Respektīvi nav līdz galam skaidrs, kāds tieši būs Latvijas Jūras akadēmijas tiesiskais statuss pēc reorganizācijas.

Šaubāmies arī par to, vai rīkojuma projekta 2. punkts, saskaņā ar kuru principā visu pārņem Rīgas Tehniskā universitāte, nav pretrunā iepriekš minētajam apgalvojumam, ka “Izglītības un zinātnes ministrija ir izstrādājusi risinājumu, kas nodrošina akadēmijas autonomiju Rīgas Tehniskās universitātes ekosistēmā”.

Lūdzam atbilstoši precizēt rīkojuma projektu un anotāciju.  
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Iepazīstoties ar MK rīkojuma projektā un anotācijā iekļauto informāciju, kā arī iepazīstoties ar Augstākās izglītības padomes atzinumā norādīto, lūdzam izvērtēt MK rīkojuma 1.punktā norādīto reorganizācijas termiņu (2022.gada 1.augusts), tostarp MK rīkojuma projekta anotācijā izvērsti paskaidrot praktiskās iespējas iekļauties šajā termiņā. Lūdzam sniegt skaidrojumu šeit paredzētajai steidzamībai un izvērtēt iespēju paredzēt reorganizācijas termiņu 2023.gadā saiknē ar akadēmisko gadu. Ja steidzamība ir pamatojama ar finansējuma jautājumiem, lūdzam to izvērsti paskaidrot anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Rīkojuma projekta 2.1. un 2.6. apakšpunktā ir noteikts, ka līdz šim attiecīgi Latvijas Jūras akadēmijas un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas īstenotās programmas pēc reorganizācijas īstenos Rīgas Tehniskā universitāte, nenorādot, ka Rīgas Tehniskās universitātes ietvaros to darīs Latvijas Jūras akadēmija un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskola.

Šajā sakarā vēršam uzmanību uz to, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 15. decembra noteikumu Nr. 710 “Jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmu sertificēšanas, īstenošanas un uzraudzības noteikumi” 3. punktu jūrnieku profesionālās izglītības programmas var īstenot tikai jūrniecības nozarē specializēta izglītības iestāde, kura ir reģistrēta atbilstoši normatīvajiem aktiem par profesionālās izglītības iestāžu reģistrācijas kārtību. Rīgas Tehniskā universitāte nav specializēta jūrniecības izglītības programmu īstenošanā. Savukārt Latvijas Jūras akadēmijas un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas tiesiskais statuss pēc reorganizācijas joprojām nav līdz galam skaidrs.

Lūdzam atbilstoši precizēt rīkojuma projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Rīkojuma projekta 2.1. un 2.6. apakšpunktā ir noteikts, ka Rīgas Tehniskā universitāte pārņem līdz šim attiecīgi Latvijas Jūras akadēmijas īstenotās studiju programmas un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas īstenotās profesionālās vidējās izglītības programmas, bet rīkojuma projektā nav noteikta un anotācijā nav skaidrota šīs pārņemšanas detalizēta kārtība.

Lūdzam atbilstoši precizēt rīkojuma projektu vai anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 15. decembra noteikumu Nr. 710 “Jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmu sertificēšanas, īstenošanas un uzraudzības noteikumi” 21. punktu jūrnieku profesionālās izglītības programmas īstenošanas atbilstību minēto noteikumu, 1978. gada Starptautiskās konvencijas par jūrnieku sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu, Starptautiskās Jūrniecības organizācijas paraugkursu, standartprogrammu, citu jūrniecības jomu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām apliecina Satiksmes ministrijas izsniegts atbilstības sertifikāts. Ņemot vērā, ka Latvijas Jūras akadēmijas nodošanas Rīgas Tehniskajai universitātei rezultātā mainīsies Latvijas Jūras akadēmijas tiesiskais statuss un rekvizītu informācijai, no jauna būs jāsaņem arī atbilstības sertifikāti, tai skaitā jāveic arī jauns kvalitātes vadības sistēmas novērtējums.

Lūdzam atbilstoši precizēt rīkojuma projektu.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Latvijas Jūras akadēmijas un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas īstenoto programmu statuss pēc reorganizācijas ir ļoti būtisks jautājums, it īpaši esošajiem un potenciālajiem studējošajiem un izglītojamajiem, bet anotācijā par šo jautājumu nav sniegts faktiski nekāds skaidrojums.

Lūdzam anotācijā izvērsti skaidrot pašlaik Latvijas Jūras akadēmijas un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas īstenoto programmu statusu pēc reorganizācijas.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam MK rīkojuma projekta anotācijā izvērsti skaidrot šī punkta ietekmi uz studējošajiem un interesentiem, kas plāno iestāties Latvijas Jūras akadēmijā 2022.gadā.
Lūdzam MK rīkojuma projekta anotācijā skaidrot, kāds saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir šo dokumentu statuss pēc 2022.gada 1.augusta, kad saskaņā ar MK rīkojuma projekta 1.punktu ir paredzēts reorganizācijas termiņš, kā arī, cik ilgā laikā saskaņā ar normatīvajiem aktiem pēc šo iesniegumu iesniegšanas tiek izsniegtas jaunas studiju programmu licenču un studiju virzienu akreditācijas lapas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskola ir Latvijas Jūras akadēmijas struktūrvienība, līdz ar lūdzam atbilstoši precizēt 2.6.apakšpunktu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Izglītības un zinātnes ministrijas sniegtajām prezentācijām par reorganizācijas iecerēm, kā arī sadarbības līguma projektā paredzētajam, Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskola turpina darboties Latvijas Jūras akadēmijas struktūrvienības statusā.
Turklāt lūdzam MK rīkojuma projekta anotācijā skaidrot, kāds statuss Izglītības iestāžu reģistrā pēc Latvijas Jūras akadēmijas reorganizācijas būs Latvijas Jūras akadēmijai un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolai.
Piedāvātā redakcija
2.6. pārņem Latvijas Jūras akadēmijas struktūrvienību - Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolu un turpina īstenot līdz šim īstenotās profesionālās vidējās izglītības programmas  “Jūras transports” un “Kuģu mehānika” ar piešķiramo profesionālo kvalifikāciju - Sardzes stūrmanis uz kuģiem, mazākiem par 3000BT un sardzes mehāniķis uz kuģiem ar galveno dzinēju jaudu mazāku par 3000kW.
12.
Rīkojuma projekts
Iebildums
MK rīkojuma projekta anotācijā ir norādīts, ka Akadēmijas iekļaušanās Rīgas Tehniskajā universitātē nodrošinās [..] plašākas jūrniecības izglītības attīstītības iespējas, īpaši piesaistot finansējumu attīstības un investīciju projektiem. Savukārt sadarbības līguma projektā ir norādīts, ka IZM nodrošina no tās atkarīgo darbību veikšanu, lai tiktu izpildītas valstij vai konkrēti IZM piekritīgās darbības un saistības saskaņā ar Sadarbības līgumu, tajā skaitā saistības, kas skar valsts finansējuma turpmāku nodrošinājumu RTU un LJA, Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma projekta «Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas grants» līdzekļu pieejamību, kā arī pieejamību citiem augstākās izglītības un zinātnes politikas ieviešanas finanšu instrumentiem.
Lūdzam attiecīgu punktu iekļaut MK rīkojuma projektā, jo no Izglītības un zinātnes ministrijas sniegtajām prezentācijām par reorganizācijas iemesliem, secināms, ka LJA būs pieejams attīstības finansējums, piemēram, nepieciešamajam jūrniecības aprīkojumam, kuģu simulatoriem u.c.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta 2014.gada 2.decembra noteikumiem Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” pamatnostādnes izstrādā, lai noteiktu jaunus vidēja termiņa attīstības virzienus nozaru politikās.  Pamatnostādnēs cita starpā ietver rīcības virzienus un tiem pakārtotos uzdevumus politikas mērķu un rezultātu sasniegšanai.

Transporta attīstības pamatnostādnēs 2021. – 2027. gadam (turpmāk - TAP2027)  ir paredzēts uzdevums “Iesaistīties transporta nozares izglītības un pētniecības attīstībā un atbalstīt inovatīvu tehnoloģiju izmantošanu” (Nr.5.1.), kuram viens no pakārtotajiem pasākumiem ir saglabāt autonomu jūrniecības izglītības sistēmu un nodrošināt optimālu jūrniecības izglītības programmu klāstu (Nr.5.1.3.).

Ņemot vērā minēto, lai nodrošinātu korektu atsauci uz TAP2027 ietverto attiecīgo pasākumu, lūdzam precizēt teikumu atbilstoši SM pedāvātajai redakcijai.
Piedāvātā redakcija
Transporta attīstības pamatnostādnēs 2021. – 2027. gadam ir paredzēts pasākums "Saglabāt autonomu jūrniecības izglītības sistēmu un nodrošināt optimālu jūrniecības izglītības programmu klāstu", ņemot vērā šā pasākuma būtisko nozīmi jūrniecības apakšnozares tālākai attīstībai.
14.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam mērķa aprakstā noteikt:
1) Integrācijas mērķi (līdzīgi kā sadarbības līguma projektā);
2) Rīkojuma mērķi - nodrošināt integrācijas procesu.
3) Lūdzam mērķa aprakstā IZM apliecināt, ka pēc LJA integrācijas RTU ekosistēmā tiks sekmētas LJA turpmākās darbības plašāka finansējuma iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Apakšsadaļā "Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?" faktiski nav aprakstīts šis izvērtējums. Tas liecina, ka attiecīgs izvērtējums nav veikt.

Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par atbilstošu izvērtējumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
1. Lūdzam sadaļu "Pašreizējā situācija" papildināt ar informāciju par pašreizējo institucionālo situāciju jūrniecības izglītībā, jo iepriekš anotācijā sniegta norāde uz Transporta attīstības pamatnostādnēm 2021-2027, kā vienu no pamatdokumentiem, kas saisīti ar šī rīkojuma izstrādi. 
Lūdzam papildināt šajā sadaļā iekļauto informāciju par Latvijas Jūras akadēmijas pašreizējo statusu, īstenotajām studiju programmām utml.

2. Par sadaļu "Problēmas un risinājumi"
1) Gan problēma, gan risinājumi ir norādīti galvenokārt formāli, pēc būtības nenorādot objektīvi nepieciešamu informāciju, kura lēmuma pieņēmējam būtu nepieciešama, lai pieņemtu informētu lēmumu. Lūdzam attiecīgi papildināt aprakstus, identificējot atsevišķas problēmas un attiecīgus to risinājumus, tostarp izvēršot jautājumu par finansējuma pieejamību aprīkojumam, simulatoriem utml.;
2) Attiecībā uz anotācijā norādīto: “Ministrijas piedāvātais jūrniecības izglītības attīstības modelis Rīgas Tehniskās universitātes ietvarā to būs spējīgs nodrošināt daudz lielākā mērā, nekā saglabājot esošo fragmentēto monoprofila iestāžu modeli”, lūdzam izvērsti paskaidrot, kāds ir IZM piedāvātais jūrniecības izglītības attīstības modelis;
3) Aicinām anotācijā izmantot lietišķo stilu un izvairīties no pārāk vispārīga apraksta, piemēram: “Ministrija sadarbībā ar Satiksmes ministriju ir ieinteresēta attīstīt tādu jūrniecības izglītības sistēmu, kas būtu kvalitatīva, starptautiski konkurētspējīga ar augstu reputāciju un prestižu. Lai tas notiktu, ir jāmainās līdzi laikam, jāpārņem labā prakse no citu valstu pieredzes un jāmācās no citviet pieļautajām kļūdām veicot strukturālas reformas augstākajā izglītībā”;
4) Lūdzam detalizēti izvērst anotācijā pašlaik iekļauto tekstu, to precizējot arī saistībā ar iebildumu, kas izteikts par MK rīkojuma projekta 2.6. apakšpunktu: “Rīgas Tehniskajai universitātei tiek nodota Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskola, kas šobrīd ir akadēmijas struktūrvienība. Rīgas Tehniskā universitāte izstrādājot jauno Satversmi noteiks tajā jaunu struktūrvienību izveidi Tehniskai universitātei nodotās jūrniecības iestādes – akadēmija, Latvijas Jūras akadēmijas jūrskola un Liepājas Jūrniecības koledža, nostiprinot to statusu.”;
Lūdzam precizēt, kas un kāda veida rīkojumu pieņems attiecībā uz anotācijā iekļauto tekstu: “Rīkojums par Liepājas Jūrniecības koledžu tiks pieņemts atsevišķi no šī rīkojuma
.”
5) Ņemot vērā Transporta attīstības pamatnostādnēs paredzēto, lūdzam anotācijā pie problēmas apraksta ietvert sekojošu informāciju un norādīt tās paredzēto risinājumu: “Jauno tehnoloģiju ienākšana jūras transportā paaugstina ne tikai konkurences nosacījumus jūrniecības darba tirgū, bet to rezultātā tiek paaugstinātas arī starptautiskā regulējuma prasības jūrnieku profesionālās izglītības un sertificēšanas sistēmai. Svarīgs nosacījums šā uzdevuma izpildē ir jūrnieku profesionālās sagatavošanas iestāžu kapacitātes nostiprināšana un jūrniecības izglītības specifikai un jaunajām starptautiskajām prasībām atbilstošas materiāltehniskās bāzes nodrošināšana.”;
6) Attiecībā uz anotācijā iekļauto tekstu “īpaši piesaistot finansējumu attīstības un investīciju projektiem” lūdzam to papildināt un konkretizēt atbilstoši nozares pārstāvjiem sniegtajām prezentācijām. Nepieciešamības gadījumā lūdzam papildināt arī anotācijas 3.sadaļu;
7) Lūdzam anotācijā norādīt, kādās adresēs Latvijas Jūras akadēmija turpinās īstenot studiju programmas.

3. Par sadaļu "Vai ir vērtēti alternatīvi risinājumi?"
Saistībā ar anotācijā norādīto, ka “Ir analizēta Jūrniecības nozares izstrādātā koncepcija, secinot, ka būtiskākos tajā piedāvātos attīstības priekšlikumus ir iespējams īstenot ministrijas virzītajā reorganizācijas modelī”, lūdzam:
- sniegt informāciju par to, ko paredz minētā koncepcija;
- izvērst, kuri minētajā koncepcijā būtiskākie piedāvātie attīstības priekšlikumi ir tie, kurus iespējams un plānots īstenot IZM virzītajā reorganizācijas modelī.

4. Lūdzam sadaļā "Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?" paskaidrot, kas ir šeit norādītā atbalsta sistēma, kāda ir tās saikne ar reorganizācijas īstenošanu 2022.gadā.

5. Lūdzam papildināt ar informāciju par nododamo nekustamo īpašumu, ka tā sastāvs tiks precizēts pēc īpašuma reālās sadales pabeigšanas un reģistrācijas publiskajos reģistros.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Iebildums
Rīkojuma projekta, respektīvi Latvijas Jūras akadēmijas nodošanas Rīgas Tehniskajai universitātei, nepieciešamība ir pamatota tikai ar vienu izvērtējumu/pētījumu, kas analizē tikai vienu, turklāt ne primāro, Latvijas Jūras akadēmijas darbības jomu. Saskaņā ar Latvijas Jūras akadēmijas Satversmi tās primārais uzdevums ir sagatavot Starptautiskās Jūrniecības organizācijas prasībām atbilstošas profesionālās kvalifikācijas jūrniekus, kā arī speciālistus dažādām ar jūras transportu saistītām komercsabiedrībām, iestādēm un dienestiem. Iepriekš jau minētais Latvijas jūrniecības izglītības sistēmas augstais novērtējums no Starptautiskās Jūrniecības organizācijas, Eiropas Jūras drošības aģentūras, kā arī darba devēju puses liecina, ka šo uzdevumu Latvijas Jūras akadēmija pilda labi.

Anotācijas 1.4. apakšpunkta kontekstā vēlamies vērst uzmanību arī uz to, ka izvērtēju/pētījumu, kas pamatotu Latvijas Jūras akadēmijas nodošanas Rīgas Tehniskajai universitātei nepieciešamību, trūkums nonāk pretrunā ar Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2021.-2027. gadam izvirzīto 4. mērķi “Ilgtspējīga un efektīva izglītības sistēmas un resursu pārvaldība”, it īpaši saistībā ar šo mērķi norādīts, ka “jānodrošina pētījumos pamatotas un lietotājcentrētas izglītības politikas plānošanu, īstenošanu un novērtēšanu”.  

Lūdzam rīkojuma projekta nepieciešamību pamatot ar atbilstošiem papildu izvērtējumiem/pētījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
No anotācijas 1.6. apakšpunktā sniegtā skaidrojuma izriet, ka Latvijas Jūras akadēmija tiks pievienota Rīgas Tehniskajai universitātei. Saskaņā ar rīkojuma projekta 1. punktu Latvijas Jūras akadēmija tiks nevis pievienota Rīgas Tehniskajai universitātei, bet gan nodota tai.

Lūdzam atbilstoši precizēt anotācijas 1.6. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Anotācijas 2.1. apakšpunkts rada kļūdainu iespaidu, ka rīkojuma projekts, respektīvi Latvijas Jūras akadēmijas nodošana Rīgas Tehniskajai universitātei, ietekmē vai potenciāli varētu ietekmēt tikai pašu Latvijas Jūras akadēmiju, Rīgas Tehnisko universitāti un šo augstskolu personālu. Patiesībā šī reorganizācija tiešā veidā ietekmē arī esošos un potenciālos Latvijas Jūras akadēmijas studentus un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas izglītojamos. Netiešā veidā tā ietekmē arī ikvienu jūrniecības nozares uzņēmumu – kā potenciālo darba devēju absolventiem. Turklāt minētie uzņēmumi ir ne tikai Latvijā. To apliecina, piemēram, no ārvalsts darba devēja “Stolt Tankers B.V.” – pasaules lielākā ķīmisko tankkuģu operatora – saņemtā 08.12.2021. vēstule, kurā tiek izteiktas bažas par sasteigti virzīto Latvijas Jūras akadēmijas reorganizāciju.

Lūdzam atbilstoši precizēt anotācijas 2.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Lūdzam papildināt ietekmes aprakstu attiecībā par ietekmi uz studējošajiem.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt un konkretizēt atbilstoši IZM sniegtajām prezentācijām nozares pārstāvjiem par finansējuma pieejamību LJA pēc reorganizācijas.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Anotācijas 5. sadaļā ir kļūdaini norādīts, ka rīkojuma projekts Latvijas Republikas starptautiskās saistības neskar. Patiesībā tas skar ar 1978. gada Starptautisko konvenciju par jūrnieku sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu, uzņemtās saistības.

Lūdzam aizpildīt anotācijas 5. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Lūdzam IZM apliecināt, ka LJA reorganizācija negatīvi neietekmēs Latvijas uzņemto saistību izpildi, kas izriet no STCW konvencijas.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildums
Anotācijas 6.3. apakšpunktā ir norādīts kļūdains 1978. gada Starptautiskās konvenciju par jūrnieku sagatavošanu un diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu, nosaukums.

Lūdzam atbilstoši precizēt anotācijas 6.3. apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildums
Anotācijas 6.3. apakšpunktā vairākkārt ir norādīta kļūdaina Latvijas Jūras administrācijas tiesiskā forma. Kopš 2020. gada 23. decembra Latvijas Jūras administrācijas tiesiskā forma ir nevis valsts akciju sabiedrība, bet gan valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību.

Lūdzam atbilstoši precizēt anotācijas 6.3. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Iebildums
6. punktā ir minēti tikai Latvijas Jūras akadēmijas studējošie. Ņemot vērā, ka plānots pārņemt arī Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolu, šo punktu vajadzētu attiecināt arī uz izglītojamajiem.

Lūdzam atbilstoši precizēt 6. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot MK sēdes protokollēmuma projekta 3.punktu. Satiksmes ministrijas ieskatā šāds uzdevums MK protokollēmumā nav iekļaujams, jo;
1) saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 26.panta pirmo daļu Satiksmes ministrija izsniedz atbilstības sertifikātu jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmām, kuru atbilstību starptautisko normatīvo aktu prasībām, kā arī jūrnieku profesionālās sagatavošanas īstenošanu uzrauga Latvijas Jūras administrācijas Jūrnieku reģistrs. Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā notiek atbilstības sertifikātu izsniegšana un anulēšana un jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmu uzraudzība, kā arī jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmu īstenošanas nosacījumus.
Līdz ar to saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 26.panta pirmo daļu Satiksmes ministrija izsniedz atbilstības sertifikātu jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmām, kuru atbilstību starptautisko normatīvo aktu prasībām, kā arī jūrnieku profesionālās sagatavošanas īstenošanu uzrauga Latvijas Jūras administrācijas Jūrnieku reģistrs. Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā notiek atbilstības sertifikātu izsniegšana un anulēšana un jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmu uzraudzība, kā arī jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmu īstenošanas nosacījumus.
2) saskaņā ar Ministru kabineta 2015.gada 15.decembra noteikumu Nr.710 “Jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmu sertificēšanas, īstenošanas un uzraudzības noteikumi” 3.1.apakšpunktu jūrnieku profesionālās sagatavošanas programmu īsteno jūrniecības nozarē specializēta izglītības iestāde, kura ir reģistrēta atbilstoši normatīvajiem aktiem par profesionālās izglītības iestāžu reģistrācijas kārtību. Savukārt, iepazīstoties ar Ministru kabineta rīkojuma projektu un anotāciju, nekļūst skaidrs, kāds statuss pēc Latvijas Jūras akadēmijas reorganizācijas būs Latvijas Jūras akadēmijai un Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolai;
3) nav sniegts pamatojums šī punkta iekļaušanai Ministru kabineta sēdes protokollēmumā.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam veidot atsauci uz 2.1. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Latvijas Jūras akadēmija šobrīd īsteno arī vairākus citus projektus.

Lūdzam vai nu atbilstoši papildināt rīkojuma projektu, vai anotācijā skaidrot, kāpēc attiecīgie projekti rīkojuma projektā nav minēti.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Apakšsadaļā "Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?" nav sniegts skaidrojums, kāpēc ir izvēlēts risinājums Latvijas Jūras akadēmiju nodot tieši Rīgas Tehniskajai universitātei, nevis kādai citai universitātei, it sevišķi ņemot vērā, ka jūrniecība nav tikai tehniska disciplīna.

Lūdzam atbilstoši papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību norādīt Liepājas Jūrniecības koledžu kā vienu no šī projekta izstrādē iesaistītajām institūcijām.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Priekšlikums
Lūdzam šo sadaļu strukturēt un sniegt kompaktu informāciju, lai šajā sadaļā sniegtā informācija un anotācija kopumā būtu vieglāk uztverama. Lūdzam pēc iespējas novērst informācijas dublēšanos, kā arī pārskatīt sniegto informāciju un precizēt to, lai nodrošinātu, ka tā ir pilnīga. Lūdzam norādīt korektu STCW konvencijas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Priekšlikums
Ņemot vērā 3.punktā minēto, lūdzam aizpildīt 4.punktu.
Piedāvātā redakcija
-