Atzinums

Projekta ID
23-TA-3259
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Finanšu ministrija uztur tās 2024.gada 13.februāra atzinumā izteikto iebildumu, t.i. neatbalsta likumprojektā ietvertā 58.2 panta otro daļu, kas paredz paplašināt subjektu loku un attiecināt ilgtspējas ziņojuma sagatavošanas pienākuma prasības arī uz mazām un vidējām publiskas personas kapitālsabiedrībām un publiski privātajām kapitālsabiedrībām, ja šo sabiedrību pārvedami vērtspapīri nav iekļauti regulētajā tirgū.
Vēršam uzmanību, ka likumprojekts "Ilgtspējas informācijas atklāšanas likums" tā subjektiem, t.sk. vidējām sabiedrībām un mazām sabiedrībām, izņemot mikro sabiedrībām, ja šo sabiedrību pārvedami vērtspapīri ir iekļauti regulētajā tirgū, paredz pienākumu sagatavot vadības ziņojumu elektroniskā ziņošanas formātā, saskaņā ar Regula Nr. 2019/815 3. pantā minēto, un iezīmēt ilgtspējas ziņojumā sniegto ilgtspējas informāciju, atbilstīgi minētajā deleģētajā regulā noteiktajam elektroniskās ziņošanas formātam. Atbilstoši Regulas Nr.2019/815 3.pantā noteiktajam emitenti sagatavo visus gada finanšu pārskatus XHTML formātā. Savukārt, sagatavojot konsolidētos finanšu pārskatus saskaņā ar Starptautiskajiem grāmatvedības standartiem, emitenti iezīmē šos konsolidētos finanšu pārskatus, izmantojot XBRL iezīmēšanas valodu.
Atkārtoti norādām, ka vidējās un mazās kapitālsabiedrībās, kurām regulētajā tirgū nav iekļauti pārvedami vērtspapīri, minētā norma radītu papildus administratīvo slogu un izdevumus šādas informācijas sagatavošanai, jo ilgstpējas ziņojums ir jāsagatavo noteiktā elektroniskā ziņošanas formātā, turklāt anotācijas 2.sadaļā nav norādītas aptuvenās izmaksas, lai to īstenotu minētās kapitālsabiedrības. It īpaši vēršam uzmanību uz mazajām kapitālsabiedrībām - tām ir mazāk nekā 50 darbinieki un to apgrozījums ir krietni mazāks salīdzinājumā ar citu kategoriju kapitālsabiedrībām, līdz ar to šāda regulējuma ieviešana būtu nesamērīga no cilvēkresursu un finanšu resursu viedokļa, jo būtu jāiegādājas speciāla programmatūra, licences, jāmaina pašreizējā gada pārskatu sagatavošanas kārtība u.tml. Minētās kapitālsabiedrības un kapitāla daļu turētāji nodrošina visas normatīvajos aktos noteiktās informācijas sagatavošanu, t.sk. veic līdzdalības izvērtēšanu, ikgadējo vērtēšanu, gaidu vēstuļu izstrādi, stratēģijas izstrādi u.c., līdz ar to nepieciešamo informāciju par ilgtspēju šādas kapitālsabiedrības jau šobrīd var sniegt kapitāla daļu turētājam tādā apmērā, kādā kapitāla daļu turētājam tas ir nepieciešams.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam svītrot likumprojektā ietvertā 58.2 panta otro daļu.
 
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Priekšlikums
Aicinām anotācijas 1.5. daļā izvērtēt iespēju paredzēt šī likumprojekta pēcpārbaudes  (ex-post)  izvērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 2.3. punktu, aprēķinot plānotās administratīvās izmaksas, kas rodas informācijas sniegšanas pienākuma izpildes rezultātā, konkrēti mazām un vidējām publiskas personas kapitālsabiedrībām un publiski privātajām kapitālsabiedrībām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Priekšlikums
Attiecībā uz mazām un vidējām publiskas personas kapitālsabiedrībām un publiski privātajām kapitālsabiedrībām, lūdzam aizpildīt arī anotācijas 2.4. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-