Projekta ID
24-TA-348Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Redakcionāli precizējama projekta anotācija, nodrošinot tās atbilstību projektā iekļautajam regulējumam.
Projekta anotācijā norādīts: "Taktiskā analīze tiek veikta, lai identificētu likumsakarības, kas norāda uz saikni starp konkrētām personām un iespējamiem administratīviem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem." Likumprojekta 3. pantā esošais regulējums ir plašāks. Taktiskā analīze ir paredzēta, lai "identificētu likumsakarības, kas norāda uz saikni starp konkrētām personām un iespējamiem likuma pārkāpumiem korupcijas novēršanas jomā un noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, ja tie ir saistīti ar korupciju". Likuma (domājams, lietots plašākā nozīmē kā normatīvais tiesību akts) pārkāpums ir ne tikai administratīvais pārkāpums vai noziedzīgs nodarījums.
Vienlaikus, lai arī juridiskajā terminoloģijā vēl joprojām dažkārt ir sastopami tādi apzīmējumi kā "likuma pārkāpums" vai "likumpārkāpums", runājot par lēmuma vai rīcības neatbilstību tiesību normām, tomēr to pamatā ir no mūsdienu tiesību sistēmas atšķirīga tiesību normas izpratni. Proti, par saistošām uzskatīja vienīgi rakstītās tiesību normas, likumus (plašākā izpratnē) jeb normatīvos aktos. Latvijas tiesību sistēmā pazīstamais tiesību jēdziens un izmantojamais tiesību avotu klāsts ir daudz plašāks. Piemēram, amatpersonai ir jāievēro arī vispārējie tiesību principi (sal. sk. Administratīvā procesa likuma komentāri. A un B daļa. Sagatavojis autoru kolektīvs. Dr. iur. J. Briedes zinātniskajā redakcijā. Rīga: Tiesu namu aģentūra, 2013, 50.-51. lpp.). Ievērojot minēto, projektā būtu iekļaujamas norādes uz prettiesisku rīcību, tiesību normu pārkāpumiem jeb tiesībpārkāpumiem.
Projekta anotācijā norādīts: "Taktiskā analīze tiek veikta, lai identificētu likumsakarības, kas norāda uz saikni starp konkrētām personām un iespējamiem administratīviem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem." Likumprojekta 3. pantā esošais regulējums ir plašāks. Taktiskā analīze ir paredzēta, lai "identificētu likumsakarības, kas norāda uz saikni starp konkrētām personām un iespējamiem likuma pārkāpumiem korupcijas novēršanas jomā un noziedzīgiem nodarījumiem valsts institūciju dienestā, ja tie ir saistīti ar korupciju". Likuma (domājams, lietots plašākā nozīmē kā normatīvais tiesību akts) pārkāpums ir ne tikai administratīvais pārkāpums vai noziedzīgs nodarījums.
Vienlaikus, lai arī juridiskajā terminoloģijā vēl joprojām dažkārt ir sastopami tādi apzīmējumi kā "likuma pārkāpums" vai "likumpārkāpums", runājot par lēmuma vai rīcības neatbilstību tiesību normām, tomēr to pamatā ir no mūsdienu tiesību sistēmas atšķirīga tiesību normas izpratni. Proti, par saistošām uzskatīja vienīgi rakstītās tiesību normas, likumus (plašākā izpratnē) jeb normatīvos aktos. Latvijas tiesību sistēmā pazīstamais tiesību jēdziens un izmantojamais tiesību avotu klāsts ir daudz plašāks. Piemēram, amatpersonai ir jāievēro arī vispārējie tiesību principi (sal. sk. Administratīvā procesa likuma komentāri. A un B daļa. Sagatavojis autoru kolektīvs. Dr. iur. J. Briedes zinātniskajā redakcijā. Rīga: Tiesu namu aģentūra, 2013, 50.-51. lpp.). Ievērojot minēto, projektā būtu iekļaujamas norādes uz prettiesisku rīcību, tiesību normu pārkāpumiem jeb tiesībpārkāpumiem.
Piedāvātā redakcija
-
