Projekta ID
22-TA-3047Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera"
Atzinums iesniegts
14.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
LTRK iebilst pret plānotajiem grozījumiem 137.161. apakšpunktā.
Norādām, ka ir problemātiski līdz mēneša piecpadsmitajam datumam sagatavot un iesniegt minētajā apakšpunktā paredzēto aprēķinu, jo pēdējie rēķini tiek gatavoti mēneša 20-25.datumos. Tāpat no minētā apakšpunkta nav skaidrs, cik detalizētu un kādā formātā minēto informāciju – aprēķinu jāiesniedz, tādēļ grūti paredzēt, vai un kādā veidā punktā minētās prasības varēsim izpildīt. Vienlaikus LTRK lūdz noteikt, ka aprēķins sagatavojams un iesniedzams ne agrāk kā mēneša 20.datumā, vienlaikus paredzot iespēju iesniegt korekcijas, lai nepieciešamības gadījumā konstatējot iesniegtā aprēķina nepilnības, tās būtu iespējas izlabot.
Norādām, ka ir problemātiski līdz mēneša piecpadsmitajam datumam sagatavot un iesniegt minētajā apakšpunktā paredzēto aprēķinu, jo pēdējie rēķini tiek gatavoti mēneša 20-25.datumos. Tāpat no minētā apakšpunkta nav skaidrs, cik detalizētu un kādā formātā minēto informāciju – aprēķinu jāiesniedz, tādēļ grūti paredzēt, vai un kādā veidā punktā minētās prasības varēsim izpildīt. Vienlaikus LTRK lūdz noteikt, ka aprēķins sagatavojams un iesniedzams ne agrāk kā mēneša 20.datumā, vienlaikus paredzot iespēju iesniegt korekcijas, lai nepieciešamības gadījumā konstatējot iesniegtā aprēķina nepilnības, tās būtu iespējas izlabot.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
LTRK iebilst pret grozījumu 137.22 punktu.
Ar šiem grozījumiem administratīvais slogs tiek nepamatoti pārlikts uz tirgotāju. Punktā paredzētā kārtība prasīs būtiskus finansiālus izdevumus un ievērojami palielinās administratīvo slogu komersantam – tirgotājam, jo aprakstītos procesus praktiski nebūs iespējams automatizēt un ik mēneša rēķina izrakstīšana būs jāveic manuāli. LTRK ieskatā nav lietderīgi noteikt tirgotāju kā starpnieku apliecinājuma iesniegšanai BVKB. Proti, daudzdzīvokļu mājas apsaimniekotājam nepieciešamo apliecinājumu par mājsaimniecību skaitu un patēriņu būtu jāiesniedz BVKB pa tiešo nevis ar tirgotāja starpniecību. Turklāt paredzētā kārtība būtu grūti realizējama, jo tirgotājam nav iespējams pārliecināties par apsaimniekotāja iesniegto datu korektumu, kā arī būtu problemātiski salīdzināt, kuri skaitītāji atbilst kuriem dzīvokļiem. Nav saprotams, kā tirgotājs varētu pārliecināties, ka apsaimniekotāja iesniegtie dati par patēriņu par katru dzīvokli ir patiesi, kā arī konkrētajā punktā nav precizēts, cik bieži apsaimniekotājam būtu jāsniedz šādi dati. Nav saprotams, vai minēta informācija klientiem būtu jāiesniedz tirgotājam katru mēnesi vai vienu reizi vidējais dzīvokļa patēriņš, attiecībā uz ko tad arī piemērotu atbalstu turpmākos mēnešus. LTRK ieskatā punktā aprakstītas darbības ir jāveic BVKB nevis tirgotājiem. Un atbalsta atskaites jākārto dzīvokļu mājas apsaimniekotājam ar BVKB, bez tirgotāja starpniecības, precizējot cik bieži jāsniedz dati par katra dzīvokļa patēriņu.
Ar šiem grozījumiem administratīvais slogs tiek nepamatoti pārlikts uz tirgotāju. Punktā paredzētā kārtība prasīs būtiskus finansiālus izdevumus un ievērojami palielinās administratīvo slogu komersantam – tirgotājam, jo aprakstītos procesus praktiski nebūs iespējams automatizēt un ik mēneša rēķina izrakstīšana būs jāveic manuāli. LTRK ieskatā nav lietderīgi noteikt tirgotāju kā starpnieku apliecinājuma iesniegšanai BVKB. Proti, daudzdzīvokļu mājas apsaimniekotājam nepieciešamo apliecinājumu par mājsaimniecību skaitu un patēriņu būtu jāiesniedz BVKB pa tiešo nevis ar tirgotāja starpniecību. Turklāt paredzētā kārtība būtu grūti realizējama, jo tirgotājam nav iespējams pārliecināties par apsaimniekotāja iesniegto datu korektumu, kā arī būtu problemātiski salīdzināt, kuri skaitītāji atbilst kuriem dzīvokļiem. Nav saprotams, kā tirgotājs varētu pārliecināties, ka apsaimniekotāja iesniegtie dati par patēriņu par katru dzīvokli ir patiesi, kā arī konkrētajā punktā nav precizēts, cik bieži apsaimniekotājam būtu jāsniedz šādi dati. Nav saprotams, vai minēta informācija klientiem būtu jāiesniedz tirgotājam katru mēnesi vai vienu reizi vidējais dzīvokļa patēriņš, attiecībā uz ko tad arī piemērotu atbalstu turpmākos mēnešus. LTRK ieskatā punktā aprakstītas darbības ir jāveic BVKB nevis tirgotājiem. Un atbalsta atskaites jākārto dzīvokļu mājas apsaimniekotājam ar BVKB, bez tirgotāja starpniecības, precizējot cik bieži jāsniedz dati par katra dzīvokļa patēriņu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Vienlaikus LTRK lūdz skaidrot, kā praksē darbotos grozījumos paredzētais 137.23 punkts, kas noteic, ka “137.22 punktā noteikto maksas samazinājumu, kas piemērojams mājsaimniecību lietotājiem, nevar vienlaikus saņemt maksas samazinājumu, kas tiek piemērots tikai lietotājiem, kas nav mājsaimniecību lietotāji”.
Vai pareizi saprotams, ka tirgotājam būtu manuāli jāaprēķina dzīvokļiem mājsaimniecību atbalsts, bet par pārējiem apsaimniekotāja objektiem (administratīvās telpas, koplietošanas telpas, siltumsūkņi u.c.) atbalsts nepienāktos un nebūtu aprēķināms?
Vai pareizi saprotams, ka tirgotājam būtu manuāli jāaprēķina dzīvokļiem mājsaimniecību atbalsts, bet par pārējiem apsaimniekotāja objektiem (administratīvās telpas, koplietošanas telpas, siltumsūkņi u.c.) atbalsts nepienāktos un nebūtu aprēķināms?
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Tāpat LTRK lūdz skaidrot 141.2 punktu.
Vai pareizi saprotams, ka atainot piemērotās atlaides drīkst tikai sākot ar decembra mēneša rēķinu un ir paredzēts ilgāks atlaides ieviešanas periods?
Vai pareizi saprotams, ka atainot piemērotās atlaides drīkst tikai sākot ar decembra mēneša rēķinu un ir paredzēts ilgāks atlaides ieviešanas periods?
Piedāvātā redakcija
-