Atzinums

Projekta ID
21-TA-183
Atzinuma sniedzējs
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
29.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Panta otrā daļa ir pretrunā ar Paziņošanas likumu un Oficiālās elektroniskās adreses likumu. Paziņošanas likuma 9. panta pirmā prim daļa nosaka "Dokumentu paziņo uz oficiālo elektronisko adresi Oficiālās elektroniskās adreses likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā, ja adresātam ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts." Minētais pants interpretējams kopsakarā ar šā paša likuma 1. panta pirmo daļu, kas nosaka "Likuma mērķis ir nodrošināt iestādes un privātpersonas publiski tiesiskajās attiecībās savlaicīgu, kvalitatīvu un privātpersonas tiesībām un likumiskajām interesēm atbilstošu dokumentu un informācijas paziņošanu (turpmāk arī — dokumenta paziņošana) adresātam." Tātad, paziņojama gan informācija, gan dokuments.
Papildus lūdzam izvērtēt grozījumu nepieciešamību Paziņošanas likumā, lai nodrošinātu, ka visi paziņošanas gadījumi būtu apkopoti vienuviet atbilstoši labas likumdošanas praksei.
Piedāvātā redakcija
(2) Ja persona ir Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotājs, lēmumu paziņo, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmu. Vienlaikus informāciju un dokumentu par lēmumu nosūta uz elektroniskās deklarēšanas sistēmā norādīto personas elektroniskā pasta adresi un oficiālo elektronisko adresi, ja personai ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts.
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lai nodrošinātu tiesisko noteiktību, lūdzam 164. panta pirmajā daļā un 303. pantā noteikt, kuros gadījumos (pie kādiem tiesiskajiem nosacījumiem vai faktiskajiem apstākļiem) tiek pieņemts lēmums, kas balstās tikai uz automātisku datu apstrādi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
302. pantā jāparedz tiesas sprieduma obligāta paziņošana uz oficiālo elektronisko adresi, neatkarīgi no tā pieejamības e-lietas portālā. To nosaka Oficiālās elektroniskās adreses likuma 12. panta pirmā un otrā daļa, attiecīgi "Ja ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, valsts iestāde un privātpersona sazinās elektroniski un elektronisko dokumentu nosūta, izmantojot oficiālo elektronisko adresi. Ja šā likuma 5. panta otrajā daļā minētā fiziskā persona, kurai ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, lūdz izmantot citu saziņas kanālu, lūgumu īpaši pamatojot, minēto lūgumu pēc iespējas ņem vērā un izmanto fiziskās personas norādīto dokumenta paziņošanas veidu" un "Ja normatīvajos aktos tas paredzēts, valsts iestāde var sazināties elektroniski un elektronisko dokumentu nosūtīt, izmantojot atbilstošu valsts informācijas sistēmu, vienlaikus nodrošinot attiecīgās informācijas vai dokumenta pieejamību oficiālās elektroniskās adreses kontā. Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā valsts iestāde nosūta informāciju uz oficiālo elektronisko adresi, ja tā sazinās elektroniski un elektronisko dokumentu nosūta, izmantojot atbilstošu valsts informācijas sistēmu".
Papildus lūdzam izvērtēt grozījumu nepieciešamību Paziņošanas likumā, lai nodrošinātu, ka visi paziņošanas gadījumi būtu apkopoti vienuviet atbilstoši labas likumdošanas praksei.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ierosinām izvērtēt un paredzēt, vai šāda sistēma, kas pieņem lēmumus automatizēti, būtu sertificējama atbilstoši MI regulas priekšlikuma (Priekšlikums EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES REGULA KAS NOSAKA SASKAŅOTAS NORMAS MĀKSLĪGĀ INTELEKTA JOMĀ (MĀKSLĪGĀ INTELEKTA  AKTS) UN GROZA DAŽUS SAVIENĪBAS LEĢISLATĪVOS AKTUS) nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-