Atzinums

Projekta ID
21-TA-821
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt punktu, ka noteikumi nosaka arī finansējuma saņēmēju, atbalstāmā darbības, izmaksu attiecināmības, kā arī līguma par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinu terminu "ierobežotas" nelietot, jo nav definīcijas IPIA un APIA kā tas ir Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektos. Ierosinu lietot, ka atbalstu sniedz projektu iesniedzēju lokam saskaņā ar Atveseļošanas fonda plānu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas noteiktu uzkrāt datus par kopējiem rādītājiem atbilstoši ANM regulas 27.pantam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt un aizstāt vārdu “mērķi” ar vārdu “rādītāji”, ņemot vērā MK noteikumu projekta 1.1.apakšpunktā noteikto
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot MK noteikumu projekta 9.1.apakšpunktā vārdus “Ja attiecināms”, ņemot vērā, ka ANM plāna 2.pielikumā noteiktais rādītājs ir jāsasniedz 100% apmērā, vienlaikus skaidrojot anotācijā rādītāja izpildes procesu, gadījumā, ja ne visos projektos būs pozitīvs atzinums par iekārtu virs 20 000 euro atbilstību attiecīgo valsts apmaksāto pakalpojumu sniegšanai.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt punktu ar vārdu ar ‘’ kopējā’’ pirms vārda "projektu" vai līdzvērtīgu papildinājumu, lai būtu nepārprotami skaidrs, ka domāts visu projektu kopējā budžeta izpildes kopsumma.
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt ar ‘’ ārstniecības’’ pirms vārda "iestāžu".
 
Piedāvātā redakcija
9.3. līdz 2026.gada 31.augustam - ārstniecības iestāžu skaits ar uzlabotu infrastruktūru – 10 iestādes.
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skatīt komentāru pie MK noteikumu projekta 9.2. apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt MK noteikumu projektu ar vārdu ‘’ārstniecības’’ pirms vārda "iestāžu".
 
Piedāvātā redakcija

10.2. līdz 2025.gada 31.augustam - ārstniecības iestāžu skaits ar uzlabotu infrastruktūru – 3 iestādes.
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar MK noteikumu Nr.621 8.punktu un MK noteikumu/infoziņojumu sagatavošanas vadlīnijām Atveseļošanas un noturības mehānisma kontekstā, ko sagatavojusi Finanšu ministrija, ja ir zināmi atbalsta saņēmēji, CFLA neveic projektu iesniegumu atlasi. Ņemot vērā minēto, lūdzam šajā punktā paredzēt, ka investīcijas finansējuma saņēmējs VM ieskatā nepieciešamo darba dienu laikā pēc MK noteikumu stāšanās spēkā sagatavo projektu un iesniedz to KPVIS, aizpildot definētās projekta sadaļas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumus ar izvērstāku kārtību, kādā tiks organizēta atlase un notiek projektu iesniegumu izvērtēšana.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot kāda būs rīcība, ja nozares ministrija nesaskaņos projektu. Nepieciešamības gadījumā, lūdzam precizēt punktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nepieciešams norādīt konkrēto valsts budžeta un privātā līdzfinansējuma apmēru, vienlaikus nosakot, ka valsts budžeta finansējums nepārsniedz 28 895 698 euro, attiecīgi precizējot anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas noteiktu, ka katram projektam pieejamais finansējums nav lielāks kā noteikts noteikumu projekta 1.pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nepieciešams precizēt, vārda “mazāk” vietā lietojot vārdu “vairāk”.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt, vai ņemot vērā šajā punktā noteikto MK noteikumu projektu nav nepiciešams papildināt ar MK sēdes prot. lēmuma projektu, kas nosaka šīs summas pieprasīšanu no valsts budžeta līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 17.punktu ar jaunu apakšpunktu, kas noteiktu, ka nākamo avansu var saņemt pēc tam, kad iepriekšējais ir apgūts pilnā apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt aiz vārdiem “finansējuma saņēmējs” ar vārdiem “saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu”, ņemot vēra, ka precīzāka kārtība rīcībai tiks noteikta attiecīgā līgumā. Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka no noteikumu projekta nav skaidrs, vai tā ietvaros piešķirto atbalstu drīkst kumulēt (apvienot) ar citu komercdarbības atbalstu, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas to noteiktu. Gadījumā, ja noteikumu projekta ietvaros kumulācija tiks pieļauta, atbalsta saņēmējam ir jāiesniedz visa informācija par plānoto un piešķirto atbalstu par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto/piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Skaidrojam, ka atbalstu uzskata par piešķirtu brīdī, kad uzņēmumam saskaņā ar piemērojamo valsts tiesisko regulējumu ir piešķirtas likumīgās tiesības saņemt atbalstu, neatkarīgi no datuma, kurā atbalsts uzņēmumam izmaksāts. Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar punktu, kas noteiktu, kurš brīdis tiks uzskatīts par juridiski saistošu, kad atbalsta saņēmējam radīsies likumīgas tiesības saņemt atbalstu (piem., lēmums par atbalsta piešķiršanu vai līguma parakstīšanas datums). Skaidrojam, ka atbalsta piešķiršanas brīža identificēšana ir būtisks priekšnosacījums korektai interpretācijai par datumu, uz kuru ir jānodrošina atbilstība attiecīgajam komercdarbības atbalsta regulējumam, proti, Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumam par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES).
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 20.punktu, norādot brīdi, kad jābūt noslēgtam deleģēšanas līgumam ar Nacionālo veselības dienestu, t.i. piem. pirms projekta iesniegšanas, vai pirms vienošanās noslēgšanas.

 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu skaidrību par to, kuri pārkāpumi kvalificētos kā nelikumīgs komercdarbības atbalsts, lūdzam precizēt noteikumu projekta 22.punktu, skaidri nosakot, ka tieši šajos noteikumos noteikto komercdarbības atbalsta piešķiršanas nosacījumu, kas izriet no Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmums par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES), pārkāpuma gadījumā iestājas šo noteikumu 22.punktā minētās sekas. Turklāt lūdzam papildināt noteikumu projekta 22.punktu ar skaidru norādi, ka nelikumīga komercdarbības atbalsta atmaksa veicama no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu aizstāt vārdu "atbalsta" ar vārdiem “investīcijas finansējuma”, ņemot vērā projektā lietoto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija

23. Pilnvarojuma uzlicējam un investīcijas finansējuma saņēmējam ir pienākums dokumentāciju par saņemto atbalstu glabāt 10 gadus no pilnvarojuma termiņa beigām, savukārt atbalsta sniedzējam, kas nav pilnvarojuma uzlicējs, bet piešķir komercdarbības atbalstu saskaņā ar šīs nodaļas prasībām, ir pienākums dokumentāciju, kas saistīta ar atbalsta piešķiršanu, glabāt 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, un ja nepieciešams papildināt noteikumu projektu vai anotāciju, skaidrojot no kāda finanšu avota paredzēts segt projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar MK noteikumu projekta 24.2.apakšpunktu atbalstāma ir arī iegāde un montāža. Lūgums izvērtē šajā punktā noteikto regulējumu saistībā ar MK noteikumu projekta 24.2.apakšpunktā noteikto un to precizēt, ja nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 28.punktu ar atrunu, ka darbības nedrīkst būt pabeigtas uz līguma/vienošanās slēgšanas brīdi atbilstoši vadlīniju “Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu” projektam.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar jaunu punktu, kurš noteiktu atbalsta piešķiršanas atteikuma apstrīdēšanas kārtību.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt MK noteikumu projekta 35.punktu ar atrunu, ka maksājumu pieprasījumu un izdevumus un sasniegto rādītāju pamatojošo dokumentu iesniegšanu KPVIS divas reizes gadā.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt vārdu "grafiku" uz vārdu “plāna”.
 
Piedāvātā redakcija

35.2. iepirkumu plāna iesniegšanas kārtību un termiņus;
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam no 35.5. apakšpunkta dzēst nozares ministriju. Uzskatām, ka līgums būtu slēdzams starp CFLA un finansējuma saņēmēju, nevis trīspusējais. Ievadāmās un uzkrājamās informācijas kārtība starp VM un CFLA būtu atrunājama starpresoru vienošanās.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
39.1. Lūdzam noteikumu projekta 39.1. apakšpunktā norādīt konkrētas darbības, kuras tiks veiktas, lai nodrošinātu principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanu, atbilstoši ANM plāna 1.pielikumā “Nenodarīt būtisku kaitējumu” noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam VM papildināt noteikumu projekta 39.5.punktu, ka līgumā/vienošanā tiek atrunāta kārtība kādā tiek nodrošināta dokumentācija par mērķu sasniegšanu, kuri noteikti noteikumu projekta 9.punktā, atbilstoši OPERATIONAL ARRANGEMENTS BETWEEN
THE EUROPEAN COMMISSION AND LATVIA
PURSUANT TO ARTICLE 20(6) OF REGULATION (EU) 2021/241 annex 1.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt termiņus, ņemot vērā to, ka Finanšu ministrijas izstrādātajās vadlīnijās par MK noteikumu un informatīvo ziņojumu sagatavošanu ir norādīts, ka projekta noslēguma dokumentācijas pārbaude un noslēguma maksājumu veikšana jānodrošina līdz 31.08.2026.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu ņemt vērā, ka projektu izdevumu veikšanas termiņš un investīciju ieviešanas termiņš ir līdz 2026.gada 31.augustam. Attiecīgi nepieciešams plānot pārbaužu un uzraudzības pasākumus, tā, lai līdz minētajam termiņam būtu iespējams gūt pārliecību par atskaites punktu un mērķu sasniegšanu, to pamatojošās dokumentācijas pietiekamību. 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Izsekojamībai pie šī punkta aicinājums papildināt ar normu, kas nosaka, ka 3K un 2F gadījumā, ja to konstatē, tiek atmaksāts šādi nepamatoti izmaksātais finansējums Atsauce nodrošinās vieglāku šī nosacījuma iekļaušanu arī līgumos.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 42.punktu, paredzot papildus komunikācijas pasākumus attiecībā uz stratēģiski svarīgā projekta īstenošanu, kā arī noteikt par šiem pasākumiem atbildīgo institūciju.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Iebilstam pret šāda punkta iekļaušanu, ņemot vērā to, ka nav nepieciešama projektu iesniegumu atlase, faktiski FS noteiks VM.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt redakciju "izmaksu pamatotību sasniegšanu" vai papildināt ar skaidrojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums papildināt punktu nosakot visus pienākumus, kas jāveic atbalsta sniedzējam, lai nodrošinātu ar šiem noteikumiem noteikto pienākumu un MK noteikumos Nr.621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" noteikto.  Attiecīgo precizējumu lūdzu veikt arī anotācijā
 
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst 46.3. apakšpunktu, ņemot vērā CFLA anotācijā izteikto iebildumu: Saskaņā ar MK noteikumu Nr.621 8.punktu un MK noteikumu/infoziņojumu sagatavošanas vadlīnijām Atveseļošanas un noturības mehānisma kontekstā, ko sagatavojusi Finanšu ministrija, ja ir zināmi atbalsta saņēmēji, CFLA neveic projektu iesniegumu atlasi un attiecīgi nepiešķir un neuzrauga piešķirto valsts atbalstu. Turklāt, šajā gadījumā, kad piešķirtā valsts atbalsta saskaņā ar EK Lēmumu Nr.2012/21/ES vispārējā pārkompensācijas kontrole ir NVD kompetencē, un nav noteikti papildus ierobežojumi valsts atbalsta piešķīrējam ANM regulā, ir nesamērīgi paredzēt dubultu valsts atbalsta uzraudzības sistēmu. Attiecīgi, aicinām precizēt MK noteikumus un anotāciju, paredzot, ka projektiem valsts atbalstu piešķir un uzrauga Veselības ministrija vai NVD ar reģionālajām slimnīcām noslēgto deleģējuma līgumu ietvaros.
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā 46. punktā norādītās CFLA pārbaudes, aicinām nedublēt funkcijas un 47. punktu dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt noteikumus ar nosacījumiem kādus vēl pienākumus veic nozares ministrija, lai nodrošinātu MK noteikumos Nr.621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" noteiktos pienākumus.  Attiecīgo precizējumu lūdzu veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūdzam papildināt Anotāciju ar aprakstu, kā tiks nodrošināta noteikumu projekta 10.2.apakšpunkta izpilde.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam saskaņot sasniedzamo rādītāja vērtību "līdz 2023.gada 31.decembrim – projektu budžeta izpilde, vērtējot pēc veiktajiem iepirkumiem klīnisko universitāšu un reģionālo slimnīcu infrastruktūras uzlabošanas projektos vismaz 20 000 000 euro apmērā." ar noteikumu projekta 10.1. apakšpunktā norādīto.

 
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzu ar nosacījumu "klīniskajās universitātes slimnīcās, kuras saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumu Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” (turpmāk MK Noteikumi – Nr.555) ir V līmeņa stacionārā ārstniecības iestādes, kuras sniedz sekundāros ambulatoros un stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus un nodrošina neatliekamo medicīnisko palīdzību;
reģionālajās slimnīcās, kuras saskaņā ar MK noteikumiem Nr.555 ir IV līmeņa stacionārās ārstniecības iestādes, kuras sniedz primāros un sekundāros ambulatoros un stacionāros veselības aprūpes pakalpojumus un nodrošina neatliekamo medicīnisko palīdzību
" papildināt arī MK noteikumu projektu, lai nodrošinātu izsekojamību atbilstoši kādiem nosacījumiem ir atlasīti konkrēti finansējuma saņēmēji.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar MK noteikumu Nr.621 8.punktu un MK noteikumu/infoziņojumu sagatavošanas vadlīnijām Atveseļošanas un noturības mehānisma kontekstā, ko sagatavojusi Finanšu ministrija, ja ir zināmi atbalsta saņēmēji, CFLA neveic projektu iesniegumu atlasi un attiecīgi nepiešķir un neuzrauga piešķirto valsts atbalstu. Turklāt, šajā gadījumā, kad piešķirtā valsts atbalsta saskaņā ar EK Lēmumu Nr.2012/21/ES vispārējā pārkompensācijas kontrole ir NVD kompetencē, un nav noteikti papildus ierobežojumi valsts atbalsta piešķīrējam ANM regulā, ir nesamērīgi paredzēt dubultu valsts atbalsta uzraudzības sistēmu. Attiecīgi, aicinām precizēt MK noteikumus un anotāciju, paredzot, ka projektiem valsts atbalstu piešķir un uzrauga Veselības ministrija vai NVD ar reģionālajām slimnīcām noslēgto deleģējuma līgumu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” sniegto informāciju, to papildinot attiecībā par Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna finansējuma pieprasīšanu atbilstoši Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā apstiprinātajai Eiropas Savienības finansējuma summai.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā “Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins” norādīto nacionālā privātā līdzfinansējuma apmēru, jo atbilstoši noteikumu projekta 1.pielikumam tas ir 2 499 301 euro, nevis 31 394 999 euro.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam papildināt tabulu ar atbilstības izvērtējumu arī attiecībā uz pārējām noteikumu projektā pārņemtajām Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (2012/21/ES) normām.
Piedāvātā redakcija
-
50.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Nepieciešams precizēt protokollēmuma projekta 2.punktu, aiz vārdiem “apmērā” lietojot skaitļus un vārdus “tai skaitā 14 851 219 euro apmērā atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 28.septembra sēdes protokola Nr.64 55.§ “Informatīvais ziņojums “Par integrētās veselības aprūpes pieejas ieviešanu SIA “Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca”” 4.punktam,”.
Piedāvātā redakcija
-
51.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā anotācijā un protokollēmuma projektā norādīto, ka ANM investīciju maksimālā PVN daļa 28 895 698 euro apmērā tiks segta no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”, nosakot maksimālo valsts budžeta līdzfinansējumu PVN segšanai 21% apmērā no attīstības izmaksām, nepieciešams precizēt protokollēmuma projekta 2.punktu, pirms skaitļa “28 895 698” lietojot vārdus “ne vairāk kā”, attiecīgi precizējot anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt skaitli “19.3” ar skaitli “19.3”. Papildus lūdzu papildināt MK noteikumu projekta deleģējumu ar atsauci uz Likuma par budžeta un finanšu vadību 19.3 panta pirmo daļu.
 
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinu punktu izteikt kā MK noteikumu projekta 1.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinu papildināt MK noteikumu projekta 4.punktu ar vārdu "atbildīgās" pirms vārda "nozares".
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt, vai termini "īstenošanu un ieviešanu" nenosaka vienu un to pašu un attiecīgi svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinu izvērtēt precizēt vārdu "starprādītāji" uz ‘’atskaites punkti’’ kā tas ir Atveseļošanas fonda plānā.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt vārdu “KPVIS” ar vārdiem “vadības informācijas sistēma”, lai nodrošinātu vienotas terminoloģijas lietošanu visos normatīvajos aktus. Attiecīgu precizējumu lūduz veikt visā Mk noteikumu projekta tekstā.
 
Piedāvātā redakcija
11. Investīcijas finansējuma saņēmējs pēc atbalsta sniedzēja uzaicinājuma sagatavo projektu un iesniedz to Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma), aizpildot definētās projekta sadaļas.
58.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdu “fondu” aiz vārda “politika”.
Piedāvātā redakcija
11. Investīcijas finansējuma saņēmējs pēc atbalsta sniedzēja uzaicinājuma sagatavo projektu un iesniedz to Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – KPVIS), aizpildot definētās projekta sadaļas.
59.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Papildus lūdzu izvērtēt, vai šis vairāk nav darba organizācijas un sadarbības jautājums starp ministriju un CFLA, jo pret FS lēmumam vajadzētu būt vienam no abām iestādēm, lai neradītu lieku administratīvo slogu.
 
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt punktu, norādot kurš vēršas pie nozares ministrijas ar plānotajām izmaiņām projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt, vārda “pievienotā” vietā lietojot vārdu “pievienotās”, attiecīgi precizējot anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 17.punkta redakcijas saturu, jo nav skaidra starpposma maksājumu veikšanas kārtība un finansējuma atmaksas % aprēķināšana.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikt maksimālo avansa apmēru un avansa dzēšanas nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt apakšpunktu, nosakot, ka var saņemt avansa maksājumu, ko atbalsta sniedzējs piešķir pamatojoties uz projektā noslēgto pakalpojumu, preču piegādes vai būvdarbu līgumiem. Papildus lūdzu izvērtēt nepieciešamību noteikt arī avansa maksājumu apjomu. Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt arī anotācijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Par avansu ir noteikts 17.1. apakšpunktā, savukārt 17.2.punkts ir par starpposma maksājumiem. Gadījumā, ja 18.punktā ir tehniska kļūda un maksimālais avansa apmērs ir paredzēts 90% apmērā, aicinām izvērtēt riskus un, iespējams paredzēt nosacījumus, kam jāizpildās, lai saņemtu maksimālo avansa maksājuma summu.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt vārdu “summa” ar vārdu “kopsumma”, ņemot vērā, ka var  būt situācija, ka tiek izmaksāts gan avansa maksājums, gan starpposma maksājums.
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skaidrot, kurā brīdī attiecīgais apliecinājums tiek iesniegts. Ja nepieciešams, lūdzu precizēt punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skaidrot vai projektā ir paredzētas projekta vadības izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums precizēt vārdu "nosacījumi" uz vārdu “nosacījumu”.
Piedāvātā redakcija
27. Šo noteikumu 24.3. apakšpunktā minētās izmaksas iekļauj neatkarīga revidenta atzinumu par projekta darbību, mērķu sasniegšanu, par interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumu  ievērošanu projektā un par dubultā finansējuma riska izslēgšanu, un ir atbalstāmas  projektos, kur saņemts nozares ministrijas saskaņojums. Projektos, kur netiek atbalstītas audita izmaksas, tiek sniegts nozares ministrijas iekšējā audita vai neatkarīga revidenta atzinums par konkrētā projekta darbību, mērķu sasniegšanu.
70.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinu izvērtēt iespēju precizēt vārdu "pēdējā" uz vārdu “iepriekšējā”.
 
Piedāvātā redakcija
31. Finansējuma saņēmējs infrastruktūras izmantošanas proporciju aprēķina, izmantojot iepriekšējā gada datus vai divu iepriekšejo gadu vidējos datus par infrastruktūras izmantošanu. Ja iepriekšējo gadu dati par infrastruktūras izmantošanu nav pieejami vai tie atšķiras no attīstāmās infrastruktūras izmantošanas prognozes, finansējuma saņēmējs izmanto plānotos infrastruktūras izmantošanas datus līdz brīdim, kad ir pieejami dati par attīstītās infrastruktūras izmantošanu.
71.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdu “vismaz” aiz vārda "kurā", ņemot vērā, ka bez šajos noteikumos noteiktajām prasībām tiks noteikti arī citi nosacījumi.
Piedāvātā redakcija

35. Finansējuma saņēmējs un atbalsta sniedzējs slēdz līgumu par projekta īstenošanu, kurā vismaz nosaka:
72.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt vārdu "Atbalsta" ar vārdu "atbalsta".
Piedāvātā redakcija
35. Finansējuma saņēmējs un atbalsta sniedzējs slēdz līgumu par projekta īstenošanu, kurā nosaka:
73.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt vārdu "Veselības"uz vārdu “nozares”.
Piedāvātā redakcija
35.4.1. šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētā investīcijas mērķa - projektu skaits, kuriem saņemts tehnoloģiju komisijas atzinums par iekārtu atbilstību attiecīgo valsts apmaksāto pakalpojumu sniegšanai, ja attiecināms, šo noteikumu 26. punktā minēto nozares ministrijas medicīnas tehnoloģiju saskaņojumu un neatkarīga revidenta vai nozares ministrijas iekšējā auditora apliecinājumu par šo noteikumu 9.1. apakšpunktā minētā investīcijas mērķa sasniegšanu un izmaksu pamatotību;
74.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skatīt komentāru pie Mk noteikumu projekta 9.2.apakšpunkta.
 
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdiem "Finanšu ministrijas kā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadošās iestādes vadlīnijām”, lai varētu identificēt attiecīgā normatīvā akta izdevēju. Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt arī anotācijā
Piedāvātā redakcija
36. Finansējuma saņēmējs nodrošina vizuālās identitātes prasības atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021.gada 12.februāra regulas Nr. 2021/241 ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu 34.panta 2.puktam noteiktajam un Finanšu ministrijas kā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadošās iestādes vadlīnijām “Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda komunikācijas un dizaina vadlīnijas Eiropas Savienības fondu finansējuma saņēmējiem” noteiktajam.
76.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdu “īstenošanas” pirms vārda "laikā".
Piedāvātā redakcija
37. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka visā projekta īstenošanas laikā tiks ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, nodrošinot vismaz šādus pasākumus:
77.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai noteikumu projekta apakšpunktā ir nepieciešams atsevišķi paredzēt, ka finansējuma saņēmējam ir jānodrošina atbilstošu iepirkuma procedūru izvēle, ņemot vērā, ka šādam noteikumam nav juridiskas slodzes, jo jau no publisko iepirkumu jomas normatīvajiem aktiem izriet pienākums katrā gadījumā izvēlēties atbilstošu iepirkuma veikšanas kārtību (procedūru).
Vienlaikus aicinām noteikumu projekta anotācijā detalizētāk skaidrot "četru acu principa" piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdu “īstenošanu” aiz vārda "ieviešanu".
Piedāvātā redakcija

38. Finansējuma saņēmējam ir pienākums sniegt atbalsta sniedzējam, nozares ministrijai un citiem Atveseļošanās un noturības mehānisma plāna uzraudzībā iesaistītajām institūcijām visu nepieciešamo informāciju saistībā ar projekta ieviešanu, īstenošanu un investīcijas mērķu sasniegšanu, nodrošināt datu un informācijas pieejamību.
79.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai tiešām uz finansējuma saņēmējiem ir attiecināmi visi 39.1.apakšpunktā minētie aspekti, kā tie tiks izvērtēti un kas to veiks?
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skatīt komentāru pie Mk noteikumu projekta 10.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
81.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu nodrošināt vienotu terminoloģiju attiecībā uz vārdu "zemesgrāmatā" visā projektā.
 
Piedāvātā redakcija
-
82.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un vārdu "rā'ditāju" precizēt uz vārdiem “atskaites punktu un mērķu”.
 
Piedāvātā redakcija
-
83.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt, vārdu saīsinājuma “VSIA” vietā lietojot vārdu saīsinājumu “SIA”, attiecīgi precizējot anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
84.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt, aiz vārda “vērtības” lietojot vārdu “nodokļa”, attiecīgi precizējot anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
85.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt vārdu "ieviešanu"uz “īstenošanas”, lai vienota terminoloģija
Piedāvātā redakcija

46.4. projekta īstenošanas progresa un sasniegto rādītāju pārbaudes;
86.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt skaitli “19.3” ar skaitli “19.3”. Papildus lūdzu papildināt MK noteikumu projekta deleģējumu ar atsauci uz likuma par budžeta un finanšu vadību 19.3 panta pirmo daļu.
Piedāvātā redakcija
-
87.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā ietverto teikumu: "Izvērtējot biedrību un nodibinājumu, kas darbojas sabiedriskajam labumam, iesaisti reformu un investīcijas ieviešanā, skaidrojam, ka biedrību un nodibinājumu, kas darbojas sabiedriskajam labumam, iesaiste tiek nodrošināta investīcijas nosacījumu un regulējuma izstrādes brīdī, kā arī tie līdzdarbojas projektos Publisko iepirkumu likuma ietvaros." No pašreizējās redakcijas nav skaidrs, kā ir saprotams minētais, ka biedrības un nodibinājumi, kas darbojas sabiedriskajam labumam, līdzdarbojas projektos Publisko iepirkumu likuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
88.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt attiecīgo nosacījumu "KPVIS datus ievadē starp atbalsta sniedzēju, nozares ministrijuun finansējuma saņēmēju" un precizēt. Vēršu uzmanību, ka līgums par projekta īstenošanu tiek noslēgts starp atbalsta sniedzēju un finansējuma saņēmēju, līdz ar to atbildības sadalījums, kas skar nozares ministrijas kompetenci, attiecīgajā līgumā nav nosakām. Attiecīgo nosacījumu aicinām noteikt VM un CFLA starpresoru vienošanās par sadarbību vai šajos noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
89.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar attiecīgo nosacījumu "Attiecināmajās izmaksās iekļauti arī dīzeļģeneratori" MK noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
90.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinu ar attiecīgām izmaksām ""būvprojekta minimālā sastāvā un būvprojekta izstrādes izmaksas, projekta ekspertīžu izmaksas, autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas un normatīvajos aktos noteiktās attiecīgo būvspeciālistu obligātās apdrošināšanas izmaksas"papildināt attiecīgo MK noteikumu projekta punktu.
Piedāvātā redakcija
-
91.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu papildināt KPVIS nosaukumu ar vārdu “fondu” aiz vārda “politikas”.
Piedāvātā redakcija
-
92.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu norādīt pilno nosaukumu "KPVIS", attiecīgi tālāk tekstā norādīt attiecīgo saīsinājumu
Piedāvātā redakcija
-
93.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu precizēt terminoloģiju "sasniedzami mērķi". Saskaņā ar MK noteikumu projekta 1.1.apakšpunktu “rādītāji”
Piedāvātā redakcija
-
94.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt vārdu “COVID” ar “COVID19”
Piedāvātā redakcija
-