Projekta ID
22-TA-2024Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
08.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ministrija norāda, ka informatīvajā ziņojumā “Par speciālās izglītības iestāžu tīkla izvērtējumu” (turpmāk – Ziņojums) nav veikts izvērtējums, kā speciālo izglītības iestāžu reorganizācija (likvidācija, apvienošana, izglītības iestādes adreses maiņa) ietekmēs bērnu ar speciālajām vajadzībām iespējas arī turpmāk apgūt atbilstošo izglītības programmu, t.i., vai tuvumā ir cita izglītības iestāde, kura nodrošina tādu pašu speciālo izglītības programmu apguvi, vai un cik ļoti mainīsies attālums no reorganizētās izglītības iestādes uz citu izglītības iestādi, vai nokļūšanai uz citu izglītības iestādi ir nodrošināta pietiekami ērta satiksme u.c. aspektus. Lūdzam ņemt vērā, ka bērni ar īpašām vajadzībām ir īpaši atbalstāma kategorija un iespēja izglītojamam ar speciālajām vajadzībām mācīties izglītības iestādē, kas ir tuvāk tā dzīvesvietai, ir nozīmīgs iekļaujošas izglītības aspekts, un tas ir vienlīdz nozīmīgs ne tikai pašam bērnam ar speciālajām vajadzībām, bet arī bērna vecākiem un ģimenei kopumā, lai sekmīgāk organizētu dienas gaitas un nodrošinātu bērna labākās intereses.
Tāds pats redzējums ir nostiprināts Ziņojuma 1.nodaļā “Eiropas valstu pieredze”, kur sniegts Eiropas Speciālās un iekļaujošās izglītības aģentūras redzējums par iekļaujošas izglītības sistēmas īstenošanu un tās redzējums ir tāds, ka visiem jebkura vecuma izglītojamajiem tiek nodrošinātas jēgpilnas un kvalitatīvas izglītības iespējas vietējā kopienā kopā ar viņu draugiem un vienaudžiem.
Tāds pats redzējums ir nostiprināts Ziņojuma 1.nodaļā “Eiropas valstu pieredze”, kur sniegts Eiropas Speciālās un iekļaujošās izglītības aģentūras redzējums par iekļaujošas izglītības sistēmas īstenošanu un tās redzējums ir tāds, ka visiem jebkura vecuma izglītojamajiem tiek nodrošinātas jēgpilnas un kvalitatīvas izglītības iespējas vietējā kopienā kopā ar viņu draugiem un vienaudžiem.
Piedāvātā redakcija
-