Atzinums

Projekta ID
22-TA-1170
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
19.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka projekta nosaukums neatbilst Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 90.  punktam, kas noteic, ka  projekta nosaukumu veido iespējami īsu un atbilstošu likumā noteiktajam pilnvarojumam Ministru kabinetam Attiecīgi lūdzam precizēt projekta nosaukumu, pēc iespējas saīsinot projekta nosaukumu, piemēram, izvairoties no konkrētu iestāžu uzskaitījuma, tās norādot tikai projekta pamattekstā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Elektronisko sakaru likuma  109. panta desmitā daļa paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija pieprasa un elektronisko sakaru komersants nodod noslodzes datus. Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka minētā likuma 109. pantam ir tikai desmit daļas, savukārt projektā tiek veikta atsauce uz 109. panta vienpadsmito daļu, lūdzam aktualizēt un precizēt projekta izdošanas tiesisko pamatojumu.

Vienlaikus saistībā ar to, ka likumprojekts “Elektronisko sakaru likums” (N3.1216/Lp13) tika izsludināts 2022. gada 14. jūlijā, lūdzam aktualizēt projekta anotācijā, kā arī izziņā ietverto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulā (ES) 2016/679 Par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) noteiktajam pārzinis ir atbildīgs par personas datu apstrādes atbilstību datu aizsardzības pamatprincipiem.
Vēršam uzmanību, ka projekts satur tiesību normas, kas dublē norādītos Datu regulas nosacījumus, piemēram, projekta 3. punkts un 4.4. apakšpunkts. Proti normatīvie akti, kas regulē informācijas aizsardzību, tajā skaitā, personas datu regulējošie normatīvie akti, pārzinim ir jāievēro neatkarīgi no tā, vai tas papildu tiek noteikts speciālajā normatīvajā aktā. Ņemot vērā minēto, kā arī, lai novērstu tādu tiesību normu ietveršanu projektā, kas jau ir noteiktas Datu regulā, lūdzam pārskatīt projekta saturu, aktualitāti un atbilstību spēkā esošajiem tiesību aktiem un atbilstoši precizēt projektu kopumā.

Vienlaikus šajā kontekstā īpaši uzsveram, ka, ja projektā tiek saglabātas normas, kas pēc būtības dublē Datu regulā ietverto regulējumu, tad pastāv Datu regulas normu pārinterpretācijas  risks, kā arī tiek apdraudēta Datu regulas tiešā piemērošana, kas ir pretrunā Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. pantam.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Datu regulas 5. panta 1. punkta c) apakšpunktā ir noteikts datu minimizēšanas princips, kas paredz, ka datu apstrāde ir adekvāta, atbildīga un ietvert tikai to, kas nepieciešams datu apstrādes nolūkam
Pielikumā norādīts “sniegt noslodzes datus par” tālāk atstājot brīvu vietu iesniedzējam norādīt attiecīgo identificējošo informāciju, lai elektronisko sakaru komersants varētu izpildīt pieprasījumu.
Vēršam uzmanību, ka ne pielikumā, kā arī anotācijā netiek paskaidrots, kāda satura informācija būtu norādāma pielikumā pēc vārdiem “sniegt noslodzes datus par”. Ņemot vērā minēto, lūdzam attiecīgi precizēt projektu kopumā, papildu norādot, kā tiks ievērots personas datu minimizēšanas princips.
 
Piedāvātā redakcija
-