Atzinums

Projekta ID
24-TA-1972
Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
07.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Ņemot vērā sniegto skaidrojumu, ministrija neuztur iepriekš izteikto iebildumu, taču vienlaikus aicina likumprojekta izstrādātāju atkārtoti izvērtēt iespēju esošo normas daļas redakciju papildināt ar norādi, ka kapsētas īpašnieks vai kremācijas pakalpojuma sniedzējs aktualizē ziņas tikai par Latvijas teritorijā veiktu Fizisko personu reģistrā (turpmāk - Reģistrs) reģistrētas mirušās personas apbedīšanu, kremāciju, mirušā pārapbedīšanu, apbedīta mirušā kremāciju vai urnas pārvietošanu. Pretējā gadījumā regulējums neatbilst likumprojekta “Kapsētu likums” (23-TA-616) 14. panta pirmajā, trešajā un ceturtajā daļā noteiktajam, ka šis ziņu aktualizēšanas pienākums ir attiecināms tikai uz Latvijas teritorijā veiktajām iepriekš minētajām darbībām.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā iepriekš izteikto priekšlikumu, aicinām likumprojekta anotācijā norādīto “Līdz ar to, ziņas par Reģistrā nereģistrētas personas apbedīšanu, kremāciju, pārapbedīšanu, urnas pārvietošanu vai apbedītā mirušā kremāciju tiks iekļautas Pašvaldības kapsētu apbedījumu reģistrā” papildināt ar norādi:
“Minētajā reģistrā saskaņā ar likumprojekta "Kapsētu likums" 6. pantu tiks atspoguļoti dati tikai par pašvaldību kapsētām.”

Attiecībā uz izziņā norādīto, ka “Kapsētu likumprojekta ietvaros ir nepieciešams noteikt mehānismu, kas nodrošinātu, ka kapsētas īpašnieks vai kremācijas pakalpojuma sniedzējs var izpildīt Kapsētu likumprojekta 14. panta trešajā daļā noteikto vai padziļināti izpētīt, kādā veidā šobrīd kapsētu īpašnieki un kremācijas pakalpojumu sniedzēji saņemt informāciju par nezināmās (neidentificētās) personas identificēšanu”, aicinām Iekšlietu ministriju kā likumprojekta “Kapsētu likums” 14. panta redakcijas izstrādātāju iesniegt precizētu konkrētās normas redakciju un skaidrojumu likumprojekta anotācijai, ja Iekšlietu ministrijas ieskatā šīs normas redakcijā ir nepieciešams veikt izmaiņas.
Vienlaikus aicinām izvērtēt, vai minēto jautājumu nebūtu iespējams risināt veicot saistītos grozījumus Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr. 412 “Ziņu iekļaušanas un aktualizēšanas kārtība Fizisko personu reģistrā”, jo likumprojekta “Kapsētu likums” mērķis nav noteikt kārtību, kādā notiek ziņu aktualizēšana (tajā skaitā labošana, papildināšana) Reģistrā. Turklāt, ņemot vērā to, ka kapsētas īpašnieks un kremācijas pakalpojuma sniedzējs neidentificē mirušos, tad kapsētas īpašnieka un kremācijas pakalpojuma sniedzēja pienākums ir izpildāms tikai pēc tam, kad minētās personas saņem informāciju par mirušā identificēšanu. Tādējādi kapsētas īpašnieks un kremācijas pakalpojuma sniedzējs tikai reģistrē datus un tikai gadījumā, ja tiek saņemts institūcijas atzinums par mirušā identificēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Atkāroti norādām, ka nepieciešams lietot atbilstošu apzīmējumu - “kremācijas pakalpojumu sniedzēji” (likumprojekta anotācijas 2.1. un 7.2. apakšsadaļa). Vēršam uzmanību, ka krematorijas īpašnieks un kremācijas pakalpojuma sniedzējs var nebūt viena un tā pati persona.
Piedāvātā redakcija
-