Projekta ID
23-TA-212Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
12.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Rīgas Stradiņa universitāte atbalsta zemākās mēneša darba samaksas likmes celšanu augstskolas pedagogiem, bet vienlaicīgi norāda, ka šim mērķim tiek pārdalīti līdzekļi, kas tāpat atvēlēti augstākajai izglītībai šī gada ietvaros, taču tiek pārdalīti pēc citiem pārdales kritērijiem. Rīgas Stradiņa universitātes ieskatā ir būtiski palielināt kopējo augstākās izglītības finansējumu, nodrošinot gan finansējumu pedagogu algām, gan profesoriem, gan snieguma finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Projekta Anotācijā Izglītības un zinātnes ministrija norāda: “Lai pedagogam nodrošinātu konkurētspējīgu atalgojumu, ir jāefektivizē arī izglītības process - izglītības iestādēm jāpārskata esošais process un jāstrādā pie tā, lai iestādes ietvaros pedagogam var nodrošināt pilnas slodzes darbu”.
Rīgas Stradiņa universitāte norāda, ka ir jānodrošina pietiekams finansējuma apmērs pedagogu darba samaksas nodrošināšanai, lai atalgojums būtu konkurētspējīgs arī nepilnai slodzei, jo šo prasību nevar izvirzīt vienādi attiecībā uz visām profesijām kā efektivizācijas priekšlikumu. Veselības aprūpes, ārstniecības un zobārstniecības jomas studējošos apmāca arī nozares eksperti, kuru kompetence un kvalifikācija ir cieši saistīta ar to pieredzi, kuru speciālists iegūst, vienlaicīgi strādājot savā profesijā ārstniecības iestādē. Medicīnas jomas profesionāļu nodarbinātība tikai pedagoģiskajā darbā ne tikai negatīvi ietekmētu veselības pakalpojumu pieejamību, bet arī pazeminātu augstākās izglītības kvalitāti, jo tiktu ietekmēta saikne starp praktisko un teorētisko zināšanu mijiedarbību un atbilstošu nodošanu studējošiem.
Rīgas Stradiņa universitāte norāda, ka ir jānodrošina pietiekams finansējuma apmērs pedagogu darba samaksas nodrošināšanai, lai atalgojums būtu konkurētspējīgs arī nepilnai slodzei, jo šo prasību nevar izvirzīt vienādi attiecībā uz visām profesijām kā efektivizācijas priekšlikumu. Veselības aprūpes, ārstniecības un zobārstniecības jomas studējošos apmāca arī nozares eksperti, kuru kompetence un kvalifikācija ir cieši saistīta ar to pieredzi, kuru speciālists iegūst, vienlaicīgi strādājot savā profesijā ārstniecības iestādē. Medicīnas jomas profesionāļu nodarbinātība tikai pedagoģiskajā darbā ne tikai negatīvi ietekmētu veselības pakalpojumu pieejamību, bet arī pazeminātu augstākās izglītības kvalitāti, jo tiktu ietekmēta saikne starp praktisko un teorētisko zināšanu mijiedarbību un atbilstošu nodošanu studējošiem.
Piedāvātā redakcija
-