Atzinums

Projekta ID
22-TA-3686
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Ņemot vērā MK sēdes protokollēmumā noteikto SAM MK noteikumos ir jāparedz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi, ja projekta kopējās izmaksas ir lielākas par 1 miljonu, vai arī Atbildīgā iestāde SAM MK noteikumu anotācijā pamato kādēļ var nepiemērot minēto risinājumu. 
Pašlaik SAM MK noteikumu projektā netiek plānots veikt izmaksu un ieguvumu analīzi un anotācijā norādītais "nav iespēja veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi" nav pietiekams pamatojums.
Izvērstāks skaidrojums par ietekmi uz tautsaimniecību ietverts TA projekta anotācijas 2.  sadaļā “Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu” arī ir nepietiekams, jo nav papildināts ar detalizētu aprēķinu, ar kuriem tiktu pamatots, ka sabiedrības ieguvums ir lielāks par SAM plānotajām projekta izmaksām.
Norādām, ka vispārīgi šajā atbalsta pasākumā potenciālie ieguvumi būtu meklējami valsts pārvaldes izmaksu, kas nepieciešami funkciju veikšanai, ietaupījumā un papildus valsts budžeta papildus ieņēmumos, kas rodas mērķa grupai (gala labuma saņēmējiem), uzlabojoties sociālajam stāvoklim tam iekļaujoties darba tirgū un maksājot vairāk nodokļus valsts budžetā (salīdzinot situāciju ar projektu un bez projekta). Tā kā atbalsta pasākumā plānots īstenot pasākumus, kas mazinās bezdarbu, nav pamata argumentēt, ka pirms projekta iesniegšanas nevar izdarīt prognozes (balstoties uz pamatotiem pieņēmumiem).
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju noteikumu projektā noteikt nacionālo rādītāju un uzskaitīt informāciju par dalībniekiem, ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz mācības un seminārus aģentūras darbiniekiem par EURES tīklu, tā pieejamības nodrošināšanu un Eiropas darba mobilitātes jautājumiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 21.5.apakšpunktu aiz vārdiem "finanšu atbalsta instrumentiem" ar vārdiem "un nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz projekta personāla izmaksām aicinām izvērtēt iespēju un papildināt anotāciju, paredzot, ka projekta īstenošanas laikā tiks izvērtēta iespēja personāla izmaksām piemērot vienkāršotās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā svītrot veselības apdrošināšanas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas no pārējām attiecināmajām izmaksām. Skaidrojam, ka iepriekš izteiktais priekšlikums bija izteikts, ņemot vērā, ka personāla izmaksās ietilpstošās izmaksas ir noteiktas Vadošās iestādes  vadlīnijās Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā", nevis pārceļamas uz pārējām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.sadaļas apakšsadaļu "Juridiskās personas" ar Labklājības ministriju, un atbilstošajā apakšsadaļā "Ietekmes apraksts" norādīt, ka Labklājības ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas, savukārt Nodarbinātības valsts aģentūra pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-