Projekta ID
22-TA-2058Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 1.Pielikuma 8.1.apakšpunktā (līdzīgi arī 8.2., 8.3.apakšpunktā) sadaļā "Iepirkuma līguma izpildes noteikumi" B3 punktā "Izbūves un apdares materiālu ietekme uz iekštelpu gaisa kvalitāti" norādīts, ka “Ja uzmērīto gaistošo organisko savienojumu un formaldehīdu saturs iekštelpu gaisā pārsniedz B3 kritērijam izvirzītās prasības, ZPI prasības nav izpildītas un ēka neatbilst ZPI nosacījumiem”.
Prasība ir līdzīga DGNB noteiktajai prasībai par iekštelpu gaisa kvalitāti, bet DGNB pieļauj veikt mērījumus arī pēc 4 nedēļām, un veikt atkārtotus mērījumus. Ievērojot minēto, aicinām svītrot minēto normu vai precizēt to, paredzot iespēju veikt atkārtotus mērījumus.
Prasība ir līdzīga DGNB noteiktajai prasībai par iekštelpu gaisa kvalitāti, bet DGNB pieļauj veikt mērījumus arī pēc 4 nedēļām, un veikt atkārtotus mērījumus. Ievērojot minēto, aicinām svītrot minēto normu vai precizēt to, paredzot iespēju veikt atkārtotus mērījumus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 1.Pielikuma 8.1.apakšpunkta sadaļā "Iepirkuma līguma izpildes noteikumi", A7 punktā noteikts, ka Pretendentam jāizvērtē efektīvākos pasīvās apsildes risinājumus un jāparedz realizācijai vismaz divus no tiem.
Piedāvājam minēto noteikumu svītrot, tā kā ir izvirzītas energoefektivitātes prasības A+ , līdz ar to nav nepieciešams limitēt projekta risinājumus un noteikt kā tas tiek īstenots.
Piedāvājam minēto noteikumu svītrot, tā kā ir izvirzītas energoefektivitātes prasības A+ , līdz ar to nav nepieciešams limitēt projekta risinājumus un noteikt kā tas tiek īstenots.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 1.Pielikuma 8.1.apakšpunktā sadaļā "Iepirkuma līguma izpildes noteikumi" lūdzam svītrot A4 punktā "Vizuālais kontakts ar ārtelpu" noteikto prasību, vēršam uzmanību, ka Latvijas apstākļos to būs grūti piemērot. Pilsētvidē daudzviet pirmo stāvu līmeņos šo prasību nebūs iespējams izpildīt, ja starp ēku fasādēm netiks nodrošināta 20 m distance.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 1.Pielikuma 8.1.apakšpunkta (līdzīgi arī 8.2., 8.3. apakšpunktā) sadaļā "Tehniskā specifikācija", A9 punktā "Atkārtoti izmantotu materiālu vai viegli pārstrādājamu materiālu izmantošana", noteikts:
"Pasūtītājs nosaka konkrētu materiālu(-s) un / vai būves elementu (-s), kura(-u) sastāvā jāparedz atkārtoti izmantots(-i) un / vai viegli pārstrādājams(-i) materiāls(-i) vai komponente(-s)".
Lūdzam svītrot minēto noteikumu, jo tā nav pasūtītāja kompetence - pasūtītājam var nebūt specifiskās zināšanas lai korekti definētu konkrētus materiālus vai būves elementus.
"Pasūtītājs nosaka konkrētu materiālu(-s) un / vai būves elementu (-s), kura(-u) sastāvā jāparedz atkārtoti izmantots(-i) un / vai viegli pārstrādājams(-i) materiāls(-i) vai komponente(-s)".
Lūdzam svītrot minēto noteikumu, jo tā nav pasūtītāja kompetence - pasūtītājam var nebūt specifiskās zināšanas lai korekti definētu konkrētus materiālus vai būves elementus.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumju projekta 1.Pielikuma 8.1.apakšpunktā (līdzīgi arī 8.2., 8.3.apakšpunktā) sadaļā "Tehniskā specifikācija", A7 punktā "Izbūves un apdares materiālu izvēle" norādīts: "I. Kopējie gaistošie organiskie savienojumi< 300 μg/m3 28 dienas pēc iebūves / ieklāšanasII. Formaldehīds-< 30 μg/m3"
Nepiekrītam minētajām prasībām, tās ir pārāk augstas un nav pietiekami detalizētas. Piemēram, vadoties pēc DGNB izvirzītajām prasībām, minimālais pieļaujamais līmenis ir KGOS (angliski: TVOC) ≤ 3000 un Formaldehīds ≤ 100, kā arī pieļaujams veikt mērījumus arī vairāk kā 28 dienas pēc materiālu iestrādes, par to saņemot mazāku punktu skaitu.
Nav noteikts cik daudz mērījumi, kādos apstākļos pēc kādiem standartiem jāveic.
Nepiekrītam minētajām prasībām, tās ir pārāk augstas un nav pietiekami detalizētas. Piemēram, vadoties pēc DGNB izvirzītajām prasībām, minimālais pieļaujamais līmenis ir KGOS (angliski: TVOC) ≤ 3000 un Formaldehīds ≤ 100, kā arī pieļaujams veikt mērījumus arī vairāk kā 28 dienas pēc materiālu iestrādes, par to saņemot mazāku punktu skaitu.
Nav noteikts cik daudz mērījumi, kādos apstākļos pēc kādiem standartiem jāveic.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 1.Pielikuma 8.1. apakšpunkta (līdzīgi arī 8.2., 8.3.apakšpunktā) sadaļā "Tehniskā specifikācija", A3 punktā noteikts: "Ēkā vai tai piegulošajā teritorijā paredz iesegtu, apjumtu un apgaismotu atkritumu glabātavu, lai ēkas lietotājiem nodrošinātu pārstrādājamu materiālu šķirošanu."
Lūdzam minēto norādīt kā rekomendējošā rakstura prasību. Lai ēkas lietotājam nodrošinātu pārstrādājamo materiālu šķirošanu, nav nepieciešams, bet ir vēlams, paredzēt iesegtu, apjumtu un apgaismotu atkritumu glabātavu. Šie jau ir labiekārtojuma elementi. Vēršam uzmanību, lai nodrošinātu atkritumu šķirošanu, būtu nepieciešams paredzēt pietiekamu konteineru skaitu un to novietošanas vietu.
Lūdzam minēto norādīt kā rekomendējošā rakstura prasību. Lai ēkas lietotājam nodrošinātu pārstrādājamo materiālu šķirošanu, nav nepieciešams, bet ir vēlams, paredzēt iesegtu, apjumtu un apgaismotu atkritumu glabātavu. Šie jau ir labiekārtojuma elementi. Vēršam uzmanību, lai nodrošinātu atkritumu šķirošanu, būtu nepieciešams paredzēt pietiekamu konteineru skaitu un to novietošanas vietu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 1.Pileikuma 8.punkta sadaļā "Alternatīva ZPI prasību piemērošanas kārtība" noteikts, ka Pasūtītājs ir tiesīgs noteikt prasību publiskā iepirkumā sertificēt būvprojektu un ēku atbilstoši kādai no starptautiski atzītām ilgtspējas sertifikācijas sistēmām (BREEAM, LEED, DGNB u.c.) un, ka šajā gadījumā Pasūtītājs nosaka sasniedzamo sertifikācijas līmeni vismaz 50% apmērā no attiecīgās sertifikācijas sistēmas maksimālo prasību līmeņa un, ja šāds rezultāts tiek sasniegts būvniecības ieceres īstenošanas rezultātā, iepirkums atbilst šo noteikumu 1. pielikuma 8. sadaļas prasībām.
Lūdzam svītrot minēto normu vai precizēt, ka sertificēšanas sistēmu pielietošana neaizvieto ZPI prasību izpildi.
Vēršam uzmanību, ka šis noteikums rada risku, ka sertificēšanas sistēma, pēc kuras kritērijiem tiek sasniegti 50 % no maksimālā punktu skaita, satur būtiski atšķirīgas prasības no ZPI izvirzītajām prasībām, kā arī ir vairākas sistēmas, kur projekta realizācija tikai pēc LBN prasībām nodrošinās vismaz 50 % (bez ZPI) (skatīt: https://gxn.3xn.com/wp-content/uploads/sites/4/2018/08/Guide-to-Green-Building-Certifications-August-2018-weblow-res.pdf).
Lūdzam svītrot minēto normu vai precizēt, ka sertificēšanas sistēmu pielietošana neaizvieto ZPI prasību izpildi.
Vēršam uzmanību, ka šis noteikums rada risku, ka sertificēšanas sistēma, pēc kuras kritērijiem tiek sasniegti 50 % no maksimālā punktu skaita, satur būtiski atšķirīgas prasības no ZPI izvirzītajām prasībām, kā arī ir vairākas sistēmas, kur projekta realizācija tikai pēc LBN prasībām nodrošinās vismaz 50 % (bez ZPI) (skatīt: https://gxn.3xn.com/wp-content/uploads/sites/4/2018/08/Guide-to-Green-Building-Certifications-August-2018-weblow-res.pdf).
Piedāvātā redakcija
-