Atzinums

Projekta ID
22-TA-1406
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
11.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ekonomikas ministrija vērš uzmanību uz to, ka no noteikumu projekta anotācijas nav saprotams pamatojums noteikumu projekta 7.punktā noteiktajiem kritērijiem “īpaši aizsargājamā biotopa platība ir vismaz 0,1 hektārs”, “īpaši aizsargājamais biotops vienlaidu platībā turpinās pēc 150 metriem”, “īpaši aizsargājamais biotops ir sastopams vismaz 10 metrus platā joslā” un “no īpaši aizsargājamā biotopa līdz nākamajam īpaši aizsargājamam biotopam nepārsniedz 75 metrus”. Lūdzam sniegt šiem kritērijiem izvērstu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Aizsargjoslu likuma 6.panta otrās daļas 1.punkta “b” apakšpunktam krasta kāpu aizsargjoslas platums ciemos nav mazāks par 150 metriem, obligāti iekļaujot tajā īpaši aizsargājamos biotopus 300 metru platā joslā, kā arī ņemot vērā vēsturisko apdzīvojuma struktūru. Likumdevējs kā patstāvīgu un līdzvērtīgu pamatu krasta kāpu aizsargjoslas platuma noteikšanai ciemos ir noteicis vēsturisko apdzīvojuma struktūru. Savukārt, no noteikumu projekta 8.punkta izriet, ka vēsturiskā apdzīvojuma struktūra jeb vēsturiskais iedzīvotāju izvietojums teritorijā, ko raksturo apdzīvotības blīvums un tā teritoriālā struktūra (visā teritorijā vai apstrādātajā, apbūvētajā teritorijā), tiek ņemts vērā tikai izņēmuma kārtā. Ekonomikas ministrijas ieskatā vēsturiskā apdzīvojuma struktūra ir ņēma vērā katrā gadījumā un tā katrā gadījumā var būt atkāpe no noteikumu 7.punktā ietvertajām prasībām krasta kāpu aizsargjoslā iekļaut īpaši aizsargājamos biotopus. Šajā sakarā vēršam uzmanību uz to, ka Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastes aizsargjosla izveidota, arī lai nodrošinātu atpūtai un tūrismam nepieciešamo resursu. Šos atpūtai un tūrismam nepieciešamo resursus nav iespējams pilnībā nodrošināt un veiksmīgi attīstīt, ja vēsturiskajās ciemu teritorijās tiek liegta vai būtiski apgrūtināta jaunu ēku un ar tām saistīto citu inženierbūvju būvniecība priekš atpūtas vai tūrisma pakalpojumu sniegšanas. Tas saistīts ar to, ka Aizsargjoslu likuma 36.panta otrās daļas 4.punktā paredzētā iespēja būvēt jaunas ēkas kāpu aizsargjoslā, kas atrodas ciemu teritorijās, ir attiecināta tikai uz iepriekšējo apbūvi. Iepriekšējā apbūve kā jēdziens pēc savas vārdiskās nozīmes (sk. Aizsargjoslu likuma 1.panta 17.punktu) ir šaurāks par likumdevēja lietoto pazīmi “vēsturiskā apdzīvojuma struktūra” Aizsargjoslu likuma 6.panta otrās daļas 1.punkta “b” apakšpunktā. Ievērojot iepriekš minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 8.punkta, lai no tā nepārprotami izrietētu, ka ciemu vēsturisko robežu ietvaros katrā konkrētā gadījumā saskaņojot ar attiecīgajām institūcijām var atkāpties no šī noteikumu projekta 7.punkta minētajām prasībām, nevis tikai izņēmumu gadījumā.
 
Piedāvātā redakcija
-