Atzinums

Projekta ID
21-TA-1152
Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
25.11.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 26.punktu, norādot, kādā veidā tiks plānots finansējums publicitātes nodrošināšanai. Ir norādīta informācija, ka jābūt izstrādātiem Komunikācijas plāniem, taču nav viennozīmīgi skaidrs kādi būs pamatprincipi finansējuma piešķiršanai, t.sk., cik detāliem ir jābūt Komunikācijas plāniem, ja tie būs finasējuma publicitātes nodrošināšanai piešķiršanas pamatā. Tāpat, lūdzam, norādīt vai ir indikatīvs termiņš, līdz kuram jābūt izstrādātiem Komunikācijas plāniem, lai atbilstoši MK noteikumu projekta "Noteikumi par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam tehniskās palīdzības īstenošanu." anotācijā norādītajam, finansējums ES fondu publicitātes nodrošināšnai ministriju dalījumā tiktu noteikts 2022.gada pirmajā pusē.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 14.punktā minēts, ka "ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas periodā sākumā institūciju veicamo funkciju ietvaros bija arī ES fondu 2007.-2013.gada plānošanas perioda pēcuzraudzības nodrošināšana". Vēlamies vērst uzmanību, ka atsevišķu 2007.-2013.gada plānošanas perioda projektu ikgadējā uzraudzība attiecībā par papildinošās saimnieciskās darbības/ierobežotas jomas darbības rezultātiem turpināsies arī ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā (2.1.1.3.1. apakšaktivitāte, 3.1.1.1.aktivitāte, 3.1.2.1.1.apakšaktivitāte (lūdzu, skat. MK 18.06.2019 sēdes protokols Nr.29, 11.paragr., MK 27.03.2018 sēdes protokols Nr.17., 19.paragr. un MK  26.11.2019 sēdes protokols Nr.55, 13.paragr.)). Lūdzam precizēt, ka minētā ES fondu 2007.-2013. gada plānošanas perioda projektu uzraudzība ir attiecināma TP aktivitāšu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 10.punktu, iespējami detalizēti skaidrojot, kādā veidā notiks piešķirtā Tehniskās palīdzības projekta finansējuma uzraudzība. Ņemot vērā minētajā punktā norādīto: "Finansējuma uzraudzība notiks atbilstoši šobrīd spēkā esošai kārtībai, kādā plāno finansējumu valsts budžetā", aicinām informatīvo ziņojumu papildināt, norādot būtiskāko normatīvo regulējumu. Pie kam, no esošās redakcijas nav viennozīmīgi skaidrs, vai finansējums varēs tikt plānots bāzes izdevumos vidējā termiņa budžeta ietvarā vai finansējumu varēs pieprasīt tikai kārtējam gadam (ar pārdales pieprasījumu no 80.programmas kārtējā gada sākumā). Šāda pat neskaidrība izriet no MK noteikumu projekta "Noteikumi par Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021,-2027.gadam tehniskās palīdzības īstenošanu" anotācijas 1.6. sadaļas, kur noteikts: "nodrošina attiecīga pieprasījuma iesniegšanu Finanšu ministrijā saskaņā ar MK noteikumiem par kārtību, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" (kas faktiski ir MK 17.07.2018 noteikumi Nr.421 un attiecas uz pārdali kārtējā gadā no 80.programmas). Tāpat attiecībā par uzraudzību, lūdzam skaidrot (papildinot informatīvo ziņojumu, ja nepieciešams) MK noteikumu projekta 15.punktā minēto uzraudzības kārtību: vai plānots atskaitīties par MK noteikumu projekta 8.punktā minētajām darbībām, katrai no tām atsevišķi izdalot 15.punktā minētās pozīcijas, tai skaitā kādā veidā atbilstošā atskaite tiks iesniegta FM (izmantojot KPVIS vai parastā kārtībā (piemēram, vēstule, oficiāls e-pasts)). Aicinām papildināt informatīvo ziņojumu norādot arī, kādā veidā finansējuma saņēmējam jānodrošina informācijas uzkrāšana, kā arī citu būtisku informāciju piešķirtā finansējuma izlietošanai un uzraudzībai (piemēram, par to, ka finansējuma saņēmējam būtu jābūt izstrādātai/pielāgotai, ja nepieciešams atbilstošai iekšējās kontroles sistēmai).
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot, vai un kur katrai institūcijai vienas amata vietas likmes apmērs tiks fiksēts vai arī tā ir likme, kas izmantota katrai institūcijai pieejamā finansējuma aprēķinam un tālāk uzraudzībā netiek izmantota?
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām papildināt informatīvā ziņojuma 27.punktu, norādot, kādā veidā tiks piešķirts finansējums institūcijām izvērtējumu veikšanai (vai tas plānots tāpat kā pārējās izmaksas (informatīvā ziņojuma 10.punkts) vai, piemēram, būs nepieciešami kādi papildus saskaņojumi ar Vadošo iestādi).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma 20.punktā un 5.tabulā norādīt ne tikai SAM skaitu, bet arī pasākumu skaitu. Vēršam uzmanību, ka IZM pārziņā ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā ir 37 pasākumi, kas ir būtiski vairāk nekā esošajā periodā (kopā 26 SAM/pasākumi), pie kam līdzšinējā pieredze liecina, ka katram pasākumam ir jāizstrādā savs normatīvais regulējums.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt  nepieciešamību  papildināt informatīvā ziņojuma 6.1. apakšpunktu, skaidrojot, kādā termiņā šie noteikumi regulēja TP ieviešanu, ņemot vērā, ka no esošās redakcijas  var rasties maldīgs priekšstats, ka TP aktivitātes joprojām regulē abi punktā norādītie noteikumi. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt  nepieciešamību precizēt informāciju attiecībā par informatīvā ziņojuma 6.punktā norādīto termiņu "līdz 2021.gada 31.decembrim", līdz kuram īsteno TP projekta aktivitātes, ņemot vērā veiktos grozījumus MK noteikumos Nr.562 (11.05.2021 MK noteikumi Nr.285).
Piedāvātā redakcija
-