Atzinums

Projekta ID
22-TA-398
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
01.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
1. Noteikumi nosaka:
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100.2. apakšpunktu noteikumu projekta pirmajā punktā raksta (pārraksta) likumā noteikto pilnvarojumu. Vēršam uzmanību, ka projekta 1. punkts pilnībā neatbilst minētajam (sk., piemēram, 1.4. apakšpunktu, kurā nav norādes uz ekspluatācijas un tehniskās uzraudzības kārtību). Nav arī pilnīgi skaidrs, vai un kā projektā tiek izpildīts likuma "Par atbilstības novērtēšanu" 7. panta pirmajā un otrajā daļā paredzētais pilnvarojums, ņemot vērā projekta 1. punkta formulējumu.
Attiecīgi lūdzam precizēt projekta 1. punktu vai sniegt anotācijā skaidrojumu par likumā noteiktā pilnvarojuma izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
3. Šajos noteikumos lietotie termini atbilst terminiem, kas lietoti regulā Nr. 2017/746, kā arī uz tās pamata izdotajos īstenošanas aktos.
Iebildums
Noteikumu projektā šobrīd lietota gan frāze "regulā Nr. 2017/746, kā arī uz tās pamata izdotie īstenošanas akti", gan frāze "regulā Nr.2017/746 un uz tās pamata izdotajos tieši piemērojamajos Eiropas Savienības tiesību aktos ". Lūdzam precizēt noteikumu projektu, ievērojot konsekventu terminoloģiju.
Vēršam uzmanību arī uz to, ka Latvijas normatīvajos aktos var atsaukties tikai uz tieši piemērojamiem Eiropas Savienības tiesību aktiem. Gadījumā, ja kāds no noteikumu projekta 3.punktā minētajiem īstenošanas aktiem tiks izdots kā direktīva, tas būs jāpārņem nacionālajos normatīvajos aktos pēc būtības.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
5. Lai noskaidrotu, vai uz in vitro diagnostikas medicīnisko ierīci attiecas šie noteikumi, ņem vērā, vai konkrētā ierīce atbilst regulas Nr. 2017/746 2. panta 2. punktā minētajai definīcijai. Šie noteikumi attiecas arī uz regulas Nr. 2017/746 1. panta 4. punktā minētajiem in vitro diagnostikas medicīniskās ierīces piederumiem.
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 5. punktā ietverto atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2017.gada 5.aprīļa Regulas (ES) 2017/746 par in vitro diagnostikas medicīniskām ierīcēm un ar ko atceļ Direktīvu 98/79/EK un Komisijas Lēmumu 2010/227/ES (turpmāk - regula Nr. 2017/746) 1. panta 4. punktu, ņemot vērā, ka minētajā regulas normā nav runa par in vitro diagnostikas medicīniskās ierīces piederumiem. Vēršam uzmanību, ka domāts, šķiet, regulas 1. panta 2. punkts vai 2. panta 4. punkts. Attiecīgi lūdzam precizēt atsauci vai sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
8. Personas, kuras Latvijas Republikas teritorijā uzsāk laist tirgū B, C un D klases, kā arī A saraksta, B saraksta un pašpārbaudes in vitro diagnostikas medicīniskās ierīces, aģentūrā iesniedz aizpildītu paziņošanas veidlapu (1. pielikums) un pievieno EK (ES) atbilstības deklarācijas kopiju, kā arī spēkā esošu paziņoto struktūru izsniegto sertifikātu kopijas (turpmāk – paziņošanas procedūra). Viens paziņojums satur informāciju par viena ražotāja vienā sertifikātā iekļautajām in vitro diagnostikas medicīniskajām ierīcēm.
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot projekta 8. punktā minēto in vitro diagnostikas medicīnisko ierīču klasifikāciju, tostarp skaidrojot klasifikācijas avotu, īpaši ņemot vērā, ka regulas Nr. 2017/746 47. panta 1. punkts paredz A, B, C un D klases ierīces, turklāt regulā nav atrodamas "pašpārbaudes" in vitro medicīniskās ierīces. Attiecīgi lūdzam sniegt skaidrojumu anotācijā. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
10. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 9.punktā norādītās informācijas saņemšanas aģentūra savā tīmekļvietnē nodrošina publisku pieejamību vismaz paziņošanas procedūras ietvaros saņemtajiem datiem par in vitro diagnostikas medicīnisko ierīci, tās ražotāju, pilnvaroto pārstāvi (ja attiecināms) vai paziņotāju un aģentūras piešķirto paziņojuma numuru. Pēc šīs informācijas publiskošanas aģentūras tīmekļvietnē paziņošanas procedūra uzskatāma par pabeigtu.
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka ne projektā, ne regulā Nr. 2017/746 nav skaidrots, ar ko saprotams projekta 10. punktā minētais “paziņotājs”. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu, lai būtu nepārprotami skaidrs, kas domāts ar minēto terminu (piemēram, ietverot iekšēju atsauci).
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
17. Aģentūra šajos noteikumos noteiktajā kārtībā:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai nav nepieciešams, īpaši ņemot vērā projekta 31. punktu, papildināt projekta 17. punktu ar Ministru kabineta noteikumu projekta "Medicīnisko ierīču noteikumi" (22-TA-40) (turpmāk - Medicīnisko ierīču noteikumu projekts) 18.8. apakšpunktam atbilstošu normu. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu vai sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
19. Inspekcija šajos noteikumos noteiktajā kārtībā:
Iebildums
Ņemot vērā projekta 20.1. apakšpunktā ietverto norādi arī uz Veselības inspekciju, lūdzam izvērtēt, vai arī 19. punktā attiecībā uz inspekcijas kompetenci nav ietverams projekta 17.6. apakšpunktam atbilstošs apakšpunkts. Alternatīvi lūdzam precizēt projekta 20.1. apakšpunktu vai sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
22.1. iesniedzēja nosaukumu un kontaktinformāciju (adresi, tālruņa numuru, elektroniskā pasta adresi, kontaktpersonas vārdu, uzvārdu, bankas rekvizītus);
Iebildums
Projekts paredz vairāku personas datu kategoriju apstrādi (piemēram, projekta 22.1., 50.4.7. apakšpunkts, 1., 2. un 3. pielikums). Netiek apšaubīts, ka projektā minētā informācija ir nepieciešama attiecīgu funkciju veikšanai, taču, lai būtu izprotams attiecīgās informācijas (tostarp personas datu) apstrādes tiesiskais pamats, lūdzam to detalizētāk aprakstīt projekta anotācijā, norādot, kādam mērķim nepieciešams apstrādāt attiecīgās personas datu kategorijas.

Turklāt attiecībā uz projekta 23. punktu norādām, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 Par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 5.panta 1.punkts noteic tādus personas datu apstrādes principus kā nolūka ierobežojuma princips un minimizēšanas princips. Ņemot vērā minēto, aicinām projektā norādīt, kādiem nolūkiem aģentūra var pieprasīt citus dokumentus (iespēju robežās sniedzot piemērus anotācijā), kā arī papildināt anotāciju, kā tiks nodrošināta minimizēšanas principa ievērošana.

Norādām arī, ka atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta "e" apakšpunktā ietvertajam glabāšanas ierobežojuma principam, personas datus glabā tikai tik ilgi, kamēr tie ir nepieciešami nolūkiem, kuros to apstrādā. Papildus norādāms, ka Datu regulā nav noteikti konkrēti termiņi datu glabāšanai, tomēr šie termiņi ir saistīti ar pārziņa datu apstrādes nolūkiem un to sasniegšanai nepieciešamo datu apjomu. Vēršam uzmanību, ka ne projektā vai tā anotācijā nav norādīts, cik ilgi tiek glabāti personas dati, kas tiek apstrādāti projekta ietvaros. Līdz ar to aicinām papildināt projektu, norādot termiņu un tā pamatojumu datu glabāšanai.

Vienlaikus, ņemot vērā Fizisko personu datu apstrādes likuma 4.panta pirmās daļas 5.punktā noteikto, lūdzam MK noteikumu projektu saskaņot ar Datu valsts inspekciju.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
36.1. ja izplatītājs uzskata, ka in vitro diagnostikas medicīniskā ierīce, kuru tas izplata Latvijas tirgū, rada nopietnu risku vai ka tā ir viltota, tas informē par to inspekciju un aģentūru, kā arī kompetentās iestādes citās dalībvalstīs, kurās šīs ierīces ir laistas tirgū, norādot uz konkrēto neatbilstību un informējot par jebkādām veiktām koriģējošām darbībām;
Iebildums
Lūdzam pārskatīt projektu un izvērtēt, vai kādas no projekta normām vismaz daļēji nedublē Regulā Nr. 2017/746 ietvertās normas (sk., piemēram, projekta 36.1. apakšpunktu un regulas 14. panta 2. punkta otrā daļa un 4. punktu). Atgādinām, ka saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288.panta otro daļu „regulas ir vispārpiemērojamas. Tās uzliek saistības kopumā un ir tieši piemērojamas visās dalībvalstīs.” Regulas ir aizliegts pārņemt nacionālajos tiesību aktos un tās automātiski kļūst par nacionālās tiesību sistēmas sastāvdaļu. Tādēļ ir prettiesiski tādi nacionālie regulas normas īstenošanas mehānismi, kas rada šķēršļus regulas tiešam efektam un apdraud vienlaicīgu un vienādu tās piemērošanu Eiropas Savienībā, bet tai pašā laikā ir jānodrošina to tiešā piemērošana katrā dalībvalstī. Tas nozīmē, ka dalībvalstij ir pienākums nodrošināt tādu normatīvo bāzi, lai regulas būtu iespējams tieši piemērot. Tātad, dalībvalsts izstrādā tiesību aktus regulas piemērošanai tikai gadījumos, ja regulā ir tieši paredzēts dalībvalstij kāds konkrēts pienākums, piemēram, jānosaka kompetentā vai atbildīgā iestāde, jāparedz sankcijas vai sods par regulas normu pārkāpumu vai nepildīšanu, jānosaka administratīvā procedūra regulā noteikto pasākumu īstenošanai u.tml.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
41. In vitro diagnostikas medicīniskās ierīces valdītājs vai turētājs, pirmo reizi uzsākot šādas ierīces ekspluatāciju, kā arī visā ierīces ekspluatācijas laikā, nodrošina:
Iebildums
Paužam bažas, ka nav pilnībā skaidrs, uz ko projekta 41. punkts attiecas, proti, vai tas attiecas arī uz fizisku personu kā galapatērētāju (sal. lūdzam sk. Medicīnisko ierīču noteikumu projekta 51. punktu, kurā ir norāde "lai sniegtu veselības aprūpes pakalpojumu").
Papildus vēršam uzmanību, ka projektā normās lietoti dažādi termini - lietotājs, valdītājs (turētājs), izplatītājs, pacients u.c. (sk. arī, piemēram, projekta 37. punktā ietverto norādi "valdītājs (turētājs) vai lietotājs"). Medicīnisko ierīču noteikumu projektā lietots arī, piemēram, termins "īpašnieks", kāds šajā projektā netiek lietots. Turklāt vēršam uzmanību, ka saturiski identiskās vai gandrīz identiskās normās abos noteikumu projektos dažviet norādīti dažādi subjekti, uz ko normas attiecas (sk., piemēram, projekta 42. punktu un Medicīnisko ierīču noteikumu projekta 54. punktu).
Attiecīgi lūdzam izvērtēt lietoto terminu konsekvenci un, ja nepieciešams, precizēt normas. Lūdzam arī anotācijā skaidrot minēto terminu, kuri netiek lietoti regulā Nr. 2017/746, izpratni un lietojumu kontekstā ar regulā lietotajiem terminiem.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
42.2. ierīces lietotāja apmācību un izsniedzot apliecinošu dokumentu, kurā norāda apmācīto personu, personu, kura veikusi apmācību, un apmācības veikšanas datumu;
Iebildums
Lūdzam projekta 42.2. apakšpunktā precizēt, kādas tieši personas datu kategorijas nepieciešams norādīt par apmācīto personu un personu, kura veikusi apmācību (piemēram, vārdu, uzvārdu), ievērojot Datu regulas 5.panta 1.punktā noteiktos personas datu apstrādes principus.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
44.2. piemērojamo standartu vai kopējo specifikāciju nepareizu piemērošanu (ja tiek apgalvots, ka piemērojamie standarti vai kopējās specifikācijas ir piemērotas);
Iebildums
Noteikumu projekta 20.8.apakšpunktā, kā arī citur noteikumu projekta tekstā minēti "piemērojamie standarti". Lūdzam skaidrot, kas ir minētie piemērojamie standarti, kā arī nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projektu, ievērojot Standartizācijas likuma IV nodaļas prasības.
Vēršam uzmanību arī uz to, ka saskaņā ar projekta 3. punktu noteikumu projektā lietotie termini atbilst terminiem, kas lietoti regulā Nr. 2017/746). Tomēr regulā Nr. 2017/746 lietots termins "“saskaņotais standarts”, nevis "piemērojamais standarts".
Noteikumu projektā arī nav ietverta Ministru kabineta 2017. gada 28. novembra noteikumu Nr. 689 "Medicīnisko ierīču reģistrācijas, atbilstības novērtēšanas, izplatīšanas, ekspluatācijas un tehniskās uzraudzības kārtība" 15. punktam analoģiska norma, kurā tika skaidrots jēdziena "piemērojamie standarti" tvērums. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu vai sniegt skaidrojumu. Ņemot vērā regulas Nr. 2017/746 8. pantu, ierosinām arī precizēt 19.6. apakšpunktu, papildinot to aiz vārda "standartiem" ar vārdiem "uz kuriem ir publicētas atsauces oficiālajā izdevumā "Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis" (turpmāk – saskaņotie standarti)".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
49. Ārstniecības iestādes pārstāvis triju dienu laikā pēc nopietna negadījuma vai varbūtēja nopietna negadījuma ar in vitro diagnostikas medicīnisko ierīci nosūta aģentūrai ierīces lietotāja negadījuma ziņojumu (turpmāk – signālziņojums), izmantojot šo noteikumu 2.pielikumā sniegto paraugu vai elektronisko ziņošanas formu, kas pieejama aģentūras tīmekļvietnē, kā arī informē ražotāju vai pilnvaroto pārstāvi, vai izplatītāju par jebkuru in vitro diagnostikas medicīniskās ierīces parametru pasliktināšanos vai darbības traucējumu, kā arī par visām neprecizitātēm uz etiķetēm vai lietošanas pamācībās, kas var izraisīt vai ir izraisījušas pacienta, lietotāja vai trešās personas nāvi vai nopietnus veselības traucējumus.
Iebildums
Ņemot vērā projekta 2. pielikuma beigās ietverto norādi par dokumentu pievienošanu lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt projektu, papildinot to ar Medicīnisko ierīču noteikumu projekta 71. punktam atbilstošu normu, vai sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
VIII. Noslēguma jautājumi
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai projekta VIII nodaļā ietverts pilnīgs pārejas regulējums (sal. sk. Medicīnisko ierīču noteikumu projekta VIII nodaļu), kā arī anotācijā sniegt skaidrojumu par paredzētajiem pārejas noteikumiem. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Ārstniecības iestādes vigilances sistēmas signālziņojums par nevēlamu notikumu, kas saistīts ar in vitro diagnostikas medicīnisku ierīci
Iebildums
Projekta 49. punktā un 52. punktā ir norādes uz nopietnu un varbūtēju nopietnu negadījumu, attiecīgi lūdzam salāgot projekta 49. un 52. punktā lietoto formulējumu ar citviet projekta pamattekstā (piemēram, 59., 60. punktā) un 2. un 3. pielikumā lietotajiem formulējumiem (sk., piemēram, pielikuma nosaukumu, 6. punktu (2. pielikumā), 7. punktu (3. pielikumā) u.c.). Vēršam turklāt uzmanību, ka portāla sadaļā "Noteikumu projekts" norādītie noteikumu projekta pielikumu nosaukumi pilnībā neatbilst nosaukumiem, kādi norādīti pašās pielikumu datnēs. Attiecīgi lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Personas, kura patstāvīgi vai pēc ārstniecības personas norādījumiem lieto in vitro diagnostikas medicīnisko ierīci, vigilances sistēmas signālziņojums par negadījumu, kas saistīts ar in vitro diagnostikas medicīnisko ierīci
Iebildums
Atbilstoši regulas Nr. 2017/746 2. panta 30. punktam “lietotājs” ir jebkurš veselības aprūpes speciālists vai neprofesionālis, kas lieto ierīci. Minētās regulas 7. panta "c" apakšpunktā lietotājs un pacients lietotas kā divas dažādas personu kategorijas (proti, "lietotājs vai pacients"). Vēršam uzmanību, ka projekta 3. pielikumā kā lietotājs, izmantojot iekavas, norādīts arī pacients. Ņemot vērā minēto, lūdzam skaidrot šādu personas kategoriju pielīdzināšanu (ar lietotāju saprotams arī pacients) vai precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 2. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Projekta anotācijas 4. sadaļā “Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu” nepieciešams sniegt izvērstu skaidrojumu par nākotnē paredzēto tiesību normu sistēmu. Vēršam uzmanību, ka šobrīd izvērstu tiesisko regulējumu par in vitro diagnostikas medicīniskajām ierīcēm paredz Ministru kabineta 2017. gada 28. novembra noteikumi Nr.689 “Medicīnisko ierīču reģistrācijas, atbilstības novērtēšanas, izplatīšanas, ekspluatācijas un tehniskās uzraudzības kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr.689). Ja ar projektu atsevišķos Ministru kabineta noteikumos tiek nodalīts tiesiskais regulējums par in vitro diagnostikas medicīniskajām ierīcēm, vienlaicīgi ir jāveic būtiski grozījumi šobrīd spēkā esošajos noteikumos Nr.689 vai arī jāizdod jauni Ministru kabineta “pamata” noteikumi par medicīniskajām ierīcēm un projekta anotācijā par šo abu projektu virzību, vēlams vienlaicīgu, jāsniedz izvērsts skaidrojums. Projekta virzība bez šāda skaidrojuma projekta anotācijā nav pieļaujama.  
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā anotācijas 1.3. sadaļā iekļauto norādi par regulas pārejas noteikumiem, tostarp atcelto direktīvu noteiktu normu piemērojamību arī pēc regulas Nr. 2017/746 spēkā stāšanās, lūdzam sniegt skaidrojumu par regulas pārejas noteikumu ieviešanu. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu. 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā izvērsti skaidrot noteikumu projektā iekļauto regulējumu un tā nepieciešamību un pilnīgi aizpildīt anotāciju, neaprobežojoties ar vispārīgu norādi, ka nepieciešams izslēgt no nacionālā regulējuma normas, kas dublē Eiropas Savienības regulu prasības, kā arī ņemot vērā, ka noteikumu projekts ir jaunu Ministru kabineta noteikumu projekts, nevis grozījumu projekts. Attiecīgi lūdzam papildināt anotāciju.

Turklāt lūdzam anotācijā (sk. 4. sadaļu) arī sniegt informāciju par saistītajiem tiesību aktu projektiem. Norādām, ka projekts saturiski ir ļoti līdzīgs un dažviet pat identisks Medicīnisko ierīču noteikumu projektam. Tādēļ nav pilnīgi skaidrs, kādēļ konkrētas Medicīnisko ierīču noteikumu projekta normām analoģiskas normas šajā projektā nav ietvertas (sk., piemēram, 20., 21., 36. punktu, 41.4. apakšpunktu, 43.-45. punktu, vairākas VI nodaļas normas, 87.4.1. apakšpunktu). Arī anotācijā nav sniegts skaidrojums par abu projektu atšķirībām. Aicinām arī izvērtēt, vai nepieciešami divi atsevišķi Ministru kabineta noteikumu projekti, ņemot vērā, ka abu projektu vairums normu ir saturiski vienādas.

Attiecīgi lūdzam izvērtēt un sniegt izvērstākus skaidrojumus anotācijā par projektā ietverto regulējumu, kā arī tā atšķirībām no Medicīnisko ierīču noteikumu projekta. Lūdzam arī anotācijā skaidrot, kādas normas un kādēļ iekļautas papildus regulējumam, kas ietverts regulā Nr. 2017/746. Attiecīgi lūdzam papildināt anotāciju.

Papildus, ņemot vērā, ka abi minētie projekti aizstās Ministru kabineta 2017. gada 28. novembra noteikumu Nr.689 “Medicīnisko ierīču reģistrācijas, atbilstības novērtēšanas, izplatīšanas, ekspluatācijas un tehniskās uzraudzības kārtība” regulējumu, aicinām nodrošināt to vienotu virzību. 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 5. sadaļas 1. tabulas aili par rīcības brīvības izmantošanu, norādot, vai kā izmantota regulas Nr. 2017/746 normās (piemēram, 5. panta 5. punkta otrajā daļā, 104. panta 1. punktā u.c.) paredzētā rīcības brīvība. Vēršam turklāt uzmanību, ka regulā Nr. 2017/746 ietvertas vairākas normas, par kurām informācija šobrīd nav ietverta tabulā vispār (piemēram, 6. panta 4. punkts, 24. panta 9. punkts, 37. panta pirmā un otrā daļa u.c.). Attiecīgi lūdzam precizēt tabulu.
Norādām vēl uz pāris neprecizitātēm vai neskaidrībām:
1) aicinām tabulā ietvert arī regulas Nr. 2017/746 10. panta 10. punkta pirmo daļu un precizēt, kurā projekta 6. punkta teikumā ir ieviesta kura regulas Nr. 2017/746 10. panta 10. punkta daļa. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu;
2) regulas Nr. 2017/746 104. panta 1. punkts ir ieviests, šķiet, nevis projekta 28. punktā, bet gan 34. punktā, attiecīgi aicinām precizēt vai sniegt skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Iebildums
Lūdzam arī pilnīgi aizpildīt 6. sadaļu, norādot projekta izstrādē iesaistītās institūcijas, kā arī aizpildot laukus par sabiedrības līdzdalību.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Iebildums
Ņemot vērā projekta regulējumu, lūdzam aizpildīt anotācijas 7. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
4. Ja pilnvarotais pārstāvis ir reģistrējis komercdarbības vietu Latvijas Republikā, tas, pirms laist tirgū in vitro diagnostikas medicīnisko ierīci, Zāļu valsts aģentūrai (turpmāk - aģentūra) sniedz šādu informāciju, kā arī nekavējoties informē par izmaiņām šajā informācijā:
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai visi projekta I nodaļā ietvertie punkti sistēmiski iederas I nodaļā "Vispārīgie jautājumi" (piemēram, projekta 4., 6. un 7. punkts). Attiecīgi aicinām izvērtēt un precizēt projektu, ja nepieciešams. Aicinām pārskatīt projektu un izvērtēt arī citu normu atrašanos konkrētās nodaļās (sk., piemēram, 18., 22. un 23. punktu, kas šobrīd ietverti III nodaļā "Valsts pārvaldes iestāžu tiesības un pienākumi").
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
4.5. informācija par šo noteikumu 4.3. apakšpunktā minētā ražotāja in vitro diagnostikas medicīniskajām ierīcēm, kuras paredzēts laist tirgū Eiropas Savienības teritorijā – nosaukums, preču zīme (ja ir), Eiropas medicīnisko ierīču nomenklatūras kods, modifikācijas (ja ir), paredzētais nolūks, specifiskie parametri (sastāvs, izmēri un cita būtiska informācija), in vitro diagnostikas medicīniskās ierīces pamata UDI-DI identifikators, kā arī ES atbilstības deklarācija un attiecīgā gadījumā saskaņā ar regulas Nr. 2017/746 51. pantu izdota attiecīga sertifikāta kopija.
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijas 5. sadaļas 1. tabulā ietverto informāciju par regulas Nr. 2017/746 11. panta 3. punkta otrās daļas "d" punkta pārņemšanu projekta 4.5. apakšpunktā, aicinām izvērtēt, vai normu nav nepieciešams precizēt, norādot valodu, kādā informācija iesniedzama. Nepieciešamības gadījumā lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
15. Aģentūra ir tiesīga pieprasīt paziņošanas procedūrā iesniegto dokumentu tulkojumus.
Priekšlikums
Aicinām precizēt projekta 15. punktu, paredzot valodu, kādā dokumenti tulkojami (proti, norādot, ka aģentūra ir tiesīga pieprasīt paziņošanas procedūrā iesniegto dokumentu tulkojumus valsts valodā).
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
19.2. veic kontroles in vitro diagnostikas medicīnisko ierīču ražotnēs, in vitro diagnostikas medicīnisko ierīču mazumtirdzniecības vietās, kā arī pie personām, kuras izplata vai importē in vitro diagnostikas medicīniskās ierīces, kā arī pie pilnvarotajiem pārstāvjiem un neatbilstību gadījumā pieprasīt attiecīgi no in vitro diagnostikas medicīniskās ierīces valdītāja (turētāja) veikt korektīvās darbības, lai nodrošinātu atbilstību;
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka projekta 19.2. apakšpunkta beigu daļa "un neatbilstību gadījumā pieprasīt attiecīgi no in vitro diagnostikas medicīniskās ierīces valdītāja (turētāja) veikt korektīvās darbības, lai nodrošinātu atbilstību", šķiet, dublē projekta 19.7. apakšpunktu. Attiecīgi aicinām svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
39.2. elektroniski uzglabā tām piegādāto in vitro diagnostikas medicīnisko ierīču unikālos identifikatorus.
Priekšlikums
Aicinām projekta 39.2. apakšpunktā precizēt, cik ilgi tiek uzglabāti piegādāto in vitro diagnostikas medicīnisko ierīču unikālie identifikatori (sal. sk. Medicīnisko ierīču noteikumu projekta 47.5. apakšpunktu).
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Paziņojums Zāļu valsts aģentūrai par in vitro diagnostikas medicīniskās ierīces laišanas Latvijas tirgū uzsākšanu
Priekšlikums
Aicinām aktualizēt ministra paraksta sadaļu, kā arī aktualizēt pielikumu augšdaļu ar norādi uz 2023. gadu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Aicinām precizēt izstrādes pamatojumu, norādot kā pamatojumu "ES dokuments". Aicinām arī to papildināt ar informāciju par 2022. gada 13. janvāra grozījumiem Ārstniecības likumā, saistībā ar kuriem izstrādāts noteikumu projekts.
Piedāvātā redakcija
-
31.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Noteikumu projekts "In vitro diagnostikas medicīnisko ierīču noteikumi"
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-