Projekta ID
24-TA-3115Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
30.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā par anotācijā iekļauto papildu finansējumu priekšfinansējuma nodrošināšanai 19 426 euro apmērā:
1) uzskatām, ka nav pamatojuma aizvietošanas piemaksas noteikšanai, attiecīgi ir precizējams kopējā papildus nepieciešamā finansējuma apmērs;
2) lūdzam novērst matemātiskas neprecizitātes, ņemot vērā, ka summējot finansējumu par apakšpozīcijām netiek iegūta korekta kopsumma.
1) uzskatām, ka nav pamatojuma aizvietošanas piemaksas noteikšanai, attiecīgi ir precizējams kopējā papildus nepieciešamā finansējuma apmērs;
2) lūdzam novērst matemātiskas neprecizitātes, ņemot vērā, ka summējot finansējumu par apakšpozīcijām netiek iegūta korekta kopsumma.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 24.2. apakšpunkts paredz, ka no 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” līdzekļus var pārdalīt izņēmuma kārtā pirms Eiropas Savienības fondu projektu iesnieguma apstiprināšanas sadarbības iestādē, ja Ministru kabinets, pamatojoties uz iesniegto argumentāciju un risku analīzi, ir pieņēmis lēmumu par konkrētā plānotā projekta izdevumu priekšfinansēšanu noteiktā apjomā un izdevumu pozīcijām atbilstoši projektā izvirzītajam mērķim. Norādām, ka no šobrīd anotācijā sniegtās informācijas nav skaidrs, kāpēc pirms projekta apstiprināšanas nepieciešams finansējums 19 426 euro apmērā un kas kavē projekta savlaicīgu sagatavošanu un iesniegšanu sadarbības iestādē pēc noteikumu projekta apstiprināšanas. Tāpat lūdzam skaidrot potenciālos risinājumus gadījumam, ja izpildās kāds no uzrādītajiem riskiem un attiecīgie izdevumi netiek attiecināti no Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt noteikumu projekta 19., 27. un 28. punktu nepieciešamību, ņemot vērā, ka plānotais sadarbības partneris ir svītrots, bet finansējuma saņēmējs ir tiešās pārvaldes iestāde, kas īsteno valsts pārvaldes funkcijas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu svītrot šo nosacījumu "nepārsniedzot vidējo darba samaksas apmēru saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem par līdzvērtīgu darbu attiecīgajā nozarē", jo tas bija attiecināms uz plānoto sadarbības partneri, kas bija privāto tiesību juridiskā persona. Finansējuma saņēmējam kā tiešās pārvaldes iestādei ir saistoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteiktie principi.
Lūdzu attiecīgi precizēt informāciju anotācijā.
Lūdzu attiecīgi precizēt informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā izziņas 21.punktā sniegto skaidrojumu, aicinām izvērtēt, vai tajā uzskaitītās ārpakalpojuma izmaksas "piemēram, kultūras norišu autorus, kuru radītās kultūras norises tiks aprobētas projekta ietvaros, kā arī pakalpojuma sniedzējus, kas koordinēs darbu ar skolām kultūras norišu aprobēšanai", pēc būtības paredzētas MK noteikumu projekta 20.10. apakšpunktā minētās darbības īstenošanai vai tomēr citu MK noteikumu projektā uzskaitīto darbību īstenošanai. Vēršam uzmanību, ka plānojot projekta laikā piemērot vienkāršotās izmaksas, ir būtiski nodrošināt vienādu pieeju vienādu izmaksu attiecināšanā, attiecīgi lūdzam izvērtēt, vai finansējuma saņēmēja personāla funkcijas un izmaksas nepārklājas ar MK noteikumu projekta 22.2.5. punktā plānotajām, kam attiecīgi būtu piemērojama vienkāršoto izmaksu metodika (pēc tās apstiprināšanas) vai svītrot atsauci uz MK noteikumu projekta 20.10. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā iepriekš izteikto priekšlikumu, aicināt MK noteikumu projekta 25.punktu papildināt ar nosacījumu, ka netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā piemēro no šo noteikumu 22.1. apakšpunktā minētajām tiešajām personāla izmaksām, kas radušās uz darba līguma pamata.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Nepārprotamai izpratnei aicinām sadaļā "Risinājuma apraksts" norādīt, vai nacionālā rādītāja minētie dalībnieki - pedagogi, izglītojamie – ir plānots uzskaitīt kā unikālas personas vai jāuzskaita dalības reizes.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Risinajuma apraksts" norādīts "projekta vadītāja (39.2, III. līmenis, 11. grupa)".
Lūdzu precizēt projekta vadītāja amata klasifikāciju. Skaidrojam, ka projekta vadības un īstenošanas personāls klasificējams 39.1. apakšsaimē. 39.2. apakšsaime attiecas tikai uz ES fondu vadībā iesaistītajām institūcijām (piemēram, vadošā iestāde, atbildīgā iestāde, sadarbības iestāde u.tml.).
Lūdzu precizēt projekta vadītāja amata klasifikāciju. Skaidrojam, ka projekta vadības un īstenošanas personāls klasificējams 39.1. apakšsaimē. 39.2. apakšsaime attiecas tikai uz ES fondu vadībā iesaistītajām institūcijām (piemēram, vadošā iestāde, atbildīgā iestāde, sadarbības iestāde u.tml.).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka pasākumā vairs nav plānota sadarbības partnera piesaiste, jo visu nepieciešamo preču un pakalpojumu iegādei tiks organizēta atbilstoša iepirkuma procedūra, lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” norādīto informāciju teikumā par komunikācijas un vizuālās identitātes prasībām, svītrojot norādi par "sadarbības partneri".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto ierobežotas projektu iesniegumu atlases (IPIA) specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk - SAM) MK noteikumos ir jāparedz nepieciešamību finansējuma saņēmējam veikt projekta izmaksu un ieguvumu analīzi (IIA), ja projekta kopējās izmaksas ir lielākas par 1 miljonu, vai arī Atbildīgā iestāde SAM MK noteikumu anotācijā pamato kādēļ var nepiemērot minēto risinājumu.
Pašlaik SAM MK noteikumu projektā netiek plānots veikt izmaksu un ieguvumu analīzi un anotācijā ir norādīts, ka pasākuma ietvaros nav paredzēts gūt ieņēmumus un pasākumam ir sociāls raksturs, līdz ar to IIA nav jāveic. Norādām, ka IIA ir jāpamato tas, ka projekta sociālekonomiskie ieguvumi ir lielāki par projekta izmaksām projekta pārskata periodā.
Lai ievērotu Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto lūgums ir papildināt SAM MK noteikumus ar nepieciešamību veikt projekta IIA vai arī anotācijā pamatot sabiedrības ieguvumu no šī pasākuma īstenošanas pievienojot projekta IIA.
Pašlaik SAM MK noteikumu projektā netiek plānots veikt izmaksu un ieguvumu analīzi un anotācijā ir norādīts, ka pasākuma ietvaros nav paredzēts gūt ieņēmumus un pasākumam ir sociāls raksturs, līdz ar to IIA nav jāveic. Norādām, ka IIA ir jāpamato tas, ka projekta sociālekonomiskie ieguvumi ir lielāki par projekta izmaksām projekta pārskata periodā.
Lai ievērotu Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto lūgums ir papildināt SAM MK noteikumus ar nepieciešamību veikt projekta IIA vai arī anotācijā pamatot sabiedrības ieguvumu no šī pasākuma īstenošanas pievienojot projekta IIA.
Piedāvātā redakcija
-
