Projekta ID
24-TA-2157Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.02.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Informācijas sabiedrības pakalpojuma likuma 2. panta otrās daļas 1. apakšpunkts skaidri nosaka, ka šis likums neattiecas uz jomām, kuras regulē normatīvie akti par izlozēm un azartspēlēm, ja tās ietver naudas laimestu. Likumdevējs ir nepārprotami definējis likuma piemērošanas robežas, izslēdzot azartspēļu un izložu jomu no tā tvēruma.
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumu projekts “Noteikumi par nelikumīga tiešsaistes satura ierobežošanu un informācijas pieprasīšanu no starpniecības pakalpojumu sniedzējiem” ir izstrādāts, pamatojoties uz Informācijas sabiedrības pakalpojuma likuma deleģējumu, tā darbības joma nedrīkst pārsniegt likumā noteiktās robežas. Projekta attiecināšana uz azartspēļu un izložu jomu būtu pretrunā ar likuma 2. panta otrās daļas 1. apakšpunktā noteikto un pārsniegtu likumdevēja piešķirto pilnvarojumu.
Līdz ar to lūdzam izslēgt projekta nodaļas “VII. Noslēguma jautājumi” 34. punktu, kā arī attiecīgi precizēt anotāciju, nodrošinot, ka noteikumu regulējums nepamatoti neattiecas uz azartspēļu un izložu jomu.
Ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumu projekts “Noteikumi par nelikumīga tiešsaistes satura ierobežošanu un informācijas pieprasīšanu no starpniecības pakalpojumu sniedzējiem” ir izstrādāts, pamatojoties uz Informācijas sabiedrības pakalpojuma likuma deleģējumu, tā darbības joma nedrīkst pārsniegt likumā noteiktās robežas. Projekta attiecināšana uz azartspēļu un izložu jomu būtu pretrunā ar likuma 2. panta otrās daļas 1. apakšpunktā noteikto un pārsniegtu likumdevēja piešķirto pilnvarojumu.
Līdz ar to lūdzam izslēgt projekta nodaļas “VII. Noslēguma jautājumi” 34. punktu, kā arī attiecīgi precizēt anotāciju, nodrošinot, ka noteikumu regulējums nepamatoti neattiecas uz azartspēļu un izložu jomu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājuma” apakšsadaļas “Iestādes lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība” pēdējo teikumu.
Piedāvātā redakcija
Atbilstoši likuma "Par nodokļiem un nodevām" 34.4 panta devītajai daļai VID lēmumu nodokļu maksātājs var apstrīdēt VID, pēc tam pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” apakšsadaļas “Noteikumu projekta tvērums” pēdējās rindkopas otro teikumu ar norādi uz likuma "Par nodokļiem un nodevām" 34.5 pantu “Domēna vārda lietošanas tiesību nodošanas liegums saistībā ar nodokļu revīzijas (audita) veikšanu”.
Piedāvātā redakcija
Attiecīgi minētais neattiecas uz domēna vārda lietošanas ierobežošanu saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 34.5 pantu (paredz aizliegumu mainīt domēna vārda lietotāju tajos gadījumos, kad tiek veikta nodokļu revīzija (audits)).
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ievērojot anotācijas 7.2.sadaļā sniegto informāciju par iestāžu administratīvajām izmaksām, lūdzam attiecīgi anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīt, ka noteikumu projekta ieviešana tiks nodrošināta to izpildē iesaistīto iestāžu piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Priekšlikums
Kā jau bijām uzsvēruši iepriekšējā atzinumā, šobrīd saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" regulējumu visos gadījumos Valsts ieņēmumu dienesta lēmuma adresāts ir nodokļu maksātājs, attiecībā uz kuru ir konstatēti likuma pārkāpumi, un tā rezultātā pieņemts lēmums par domēna vārda atslēgšanu vai par lieguma uzlikšanu domēna vārda lietošanas tiesību nodošanai, vai par to, ka Latvijas Republikā ierobežojama piekļuve domēna vārdam vai interneta protokola (IP) adresei. Savukārt augstākā līmeņa domēna ".lv" reģistra turētājam vai elektronisko sakaru komersantam tiek nosūtīts tikai pieprasījums par Valsts ieņēmumu dienesta pieņemtā lēmuma izpildi.
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz, ka lēmuma adresāts ir elektronisko sakaru komersants, augstākā līmeņa domēna reģistra uzturētājs vai domēna vārda reģistratūra, attiecīgi būs nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus likumā "Par nodokļiem un nodevām". Pretējā gadījumā – ievērojot to, ka likumam ir augstāks spēks par Ministru kabineta noteikumiem, Valsts ieņēmumu dienestam joprojām būs saistoša likumā nevis noteikumos noteiktā lēmumu pieņemšanas kārtība.
Attiecīgi aicinām papildināt anotācijas 4.sadaļu, ka noteikumu projektam ir ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu, to papildinot ar norādi uz likumu "Par nodokļiem un nodevām".
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz, ka lēmuma adresāts ir elektronisko sakaru komersants, augstākā līmeņa domēna reģistra uzturētājs vai domēna vārda reģistratūra, attiecīgi būs nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus likumā "Par nodokļiem un nodevām". Pretējā gadījumā – ievērojot to, ka likumam ir augstāks spēks par Ministru kabineta noteikumiem, Valsts ieņēmumu dienestam joprojām būs saistoša likumā nevis noteikumos noteiktā lēmumu pieņemšanas kārtība.
Attiecīgi aicinām papildināt anotācijas 4.sadaļu, ka noteikumu projektam ir ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu, to papildinot ar norādi uz likumu "Par nodokļiem un nodevām".
Piedāvātā redakcija
-
