Projekta ID
24-TA-1229Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
30.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā panāktās norunas saskaņošanas laikā, lūdzam pievienot jaunu protokollēmuma projekta punktu:
Piedāvātā redakcija
Tieslietu ministrijai līdz 01.05.2025. iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā jaunu Ministru kabineta noteikumu projektu, kas aizstās Ministru kabineta 2006.gada 20.jūnija noteikumus Nr 496 un atbildīs Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā noteiktajiem masveida vērtēšanas mērķim un principam ne tikai attiecībā uz neapbūvētu apbūves zemi, bet arī attiecībā uz pārējām zemēm, kā arī paredzot automatizētu datu izmantošanu no Teritorijas attīstības plānošanas sistēmas.
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt, termins 'būve' jau ietver gadījumus, kad II1 nodaļa netiek piemērota. palīgteikums: "kā arī zemes vienība netiek izmantota inženierkomunikāciju vai labiekārtojumu uzturēšanai" ir svītrojams, jo tas fakts, ka neapbūvētu, bet apbūvējamu zemi šķērso kāda inženierkomunikācija pats par sevi nenozīmē, ka zemes vienību nevar apbūvēt atbilstoši teritorijas plānojumā atļautajam. Gadījumus, kad inženorkomunikāciju esība vai jebkāds cits iemesls nepieļauj zemes vienības apbūvi, risina atzīme "nav apbūves zeme"
Piedāvātā redakcija
Neapbūvēta apbūves zeme šīs nodaļas izpratnē ir tāda, kur zemes vienība vai daļa no tās atbilstoši pašvaldības teritorijas plānojumam, lokālplānojumam vai detālplānojumam atrodas apbūves nozīmes funkcionālās zonās ("Savrupmāju apbūves teritorija", "Mazstāvu dzīvojamās apbūves teritorija", "Daudzstāvu dzīvojamās apbūves teritorija", "Jauktas centra apbūves teritorija", "Publiskās apbūves teritorija", "Rūpnieciskās apbūves teritorija", "Transporta infrastruktūras teritorija", "Tehniskās apbūves teritorija"), un uz zemes vienības neatrodas būve, izņemot transformatora ēku, kā arī zemes vienība netiek izmantota inženierkomunikāciju vai labiekārtojumu uzturēšanai.
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
lūdzam precizēt, lai ir viennozīmīgi interpretējams, ka gadījumos, ja zemes vienība atrodas, piemēram, gan teritorijas plānojuma funkcionālajā zonā "Mežu teritorija", gan "Savrupmāju apbūves teritorija", lietošanas mērķus nosaka pēc II1 nodaļas noteikumiem, bet atbilstoši 1.pielikumam jeb II noda\lai- tikai gadījumos, ja zemes vienība atrodas tikai un vienīgi "Mežu teritorijā".
Piedāvātā redakcija
Ja zemes vienība, uz kuras neatrodas būves, atrodas tikai pašvaldības teritorijas plānojuma, lokālplānojuma vai detālplānojuma funkcionālajās zonās "Dabas un apstādījumu teritorija", "Mežu teritorija", "Lauksaimniecības teritorija", "Ūdeņu teritorija", lietošanas mērķi nosaka atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam.
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot jauninājumu, ka valsts institūcijas varētu ierosināt lietošanas mērķa maiņu par to lietošanā esošu zemi, apejot zemes īpašnieku!
Piedāvātā redakcija
Lietošanas mērķa noteikšanu vai maiņu šo noteikumu 16. vai 17. punktā minētajos gadījumos mēneša laikā ierosina nekustamā īpašuma īpašnieks vai, ja tāda nav, – tiesiskais valdītājs, valsts vai vietējās pašvaldības zemei – tās lietotājs vai cita nekustamā īpašuma nodokļa jomu regulējošos normatīvajos aktos noteikta persona, kurai ir pienākums maksāt nekustamā īpašuma nodokli (turpmāk – persona). Lietošanas mērķa noteikšanu vai maiņu par īpašumā vai lietošanā esošu zemi var ierosināt arī attiecīgā valsts vai pašvaldības institūcija.
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
lūdzam precizēt, jo gadījumos, kad tiek mainīts teritorijas plānojums, ja iepriekš ir noteikts apbūves lietošanas mērķis, bet pēc grozījumiem teritorijas plānojumā, zemes vienība atrodas, piemēram, "Mežu teritorijā", lietošanas mērķis ir jāmaina.
Piedāvātā redakcija
zemes vienība atrodas tikai funkcionālās zonās "Mežu teritorija", "Lauksaimniecības teritorija", "Ūdeņu teritorija" vai "Dabas un apstādījumu teritorija" un spēkā esošais lietošanas mērķis pēc būtības atbilst funkcionālās zonas lietošanas mērķim;
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot, jo teritorijas plānojumos nav iespējama situācija, ko apraksta punkts, kad funkcionālās zonas varētu pārklāties, respektīvi nav iespējama situācija, kad, piemēram, funkcionālajā zonā "Mežu teritorija" pārklājas ar funkcionālo zonu "Tehniskās apbūves teritorija"
Piedāvātā redakcija
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
lūdzam precizēt, lai šādu dokumentu nepieprasītu no īpašniekiem
Piedāvātā redakcija
faktiskā valdījuma tiesības apliecinošs dokuments, ja zemes vienībai Zemesgrāmatā vai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā nav reģistrēts īpašnieks;
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam uzlabot juridisko tehniku, lai būtu vieglāk izprotama norma, kā arī saglabāt spēkā esošās 22.2. normas regulējumu pēc būtības, t.sk. iekavu lietojumu, pretējā gadījumā uzskaitījumu var arī netraktēt kā piemērus vienam iesniedzamam dokumentam.
Piedāvātā redakcija
ja zemes vienība ir apbūvēta un tai vai tās daļai ir vairākas izmantošanas, papildus zemes vienības robežu plāns un zemes platību sadalījuma attēlojums (piemēram, nomas līgums vai tā grafiskais pielikums, zemes ierīcības plāns, ēku funkcionālai uzturēšanai un apsaimniekošanai norādīto platību grafiskais materiāls (turpmāk - zemes plāns)) pa vairākām zemes vai būvju izmantošanām (turpmāk - nodalītā platība)
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Spēkā esošā punkta redakcija attiecas tikai uz pilsētām un ciemiem : "28. Ja pilsētā vai ciemā tikai daļu no zemes vienības izmanto apbūvei, lietošanas mērķi no lietošanas mērķu klases "Apbūves zeme" un tam piekrītošo zemes platību nosaka, ņemot vērā apbūves noteikumos attiecīgajai apbūvei noteiktās prasības vai faktiski apbūvei izmantojamo platību. Pārējās zemes vienības platības lietošanas mērķi nosaka kā neapbūvētai zemes vienībai atbilstoši šo noteikumu 23. un 24.punktā minētajām prasībām."
Tā kā saskaņošanas gaitā tika panākta vienota izpratne, ka lietošanas mērķu noteikumi tiks rakstīti no jauna, lai tie atbilstu Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā noteiktajam kadastrālās vērtēšanas mērķim un principiem, lūdzam šajos grozījumos saglabāt šī regulējuma attiecinājumu tikai uz pilsētām un ciemiem, vai vismaz anotācijā pamatot šīs normas attiecinājumu uz teritorijām ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī izvērtēt vai šāds regulējums nenonāktu pretrunā ar noteikumu 30.punktu.
Tā kā saskaņošanas gaitā tika panākta vienota izpratne, ka lietošanas mērķu noteikumi tiks rakstīti no jauna, lai tie atbilstu Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā noteiktajam kadastrālās vērtēšanas mērķim un principiem, lūdzam šajos grozījumos saglabāt šī regulējuma attiecinājumu tikai uz pilsētām un ciemiem, vai vismaz anotācijā pamatot šīs normas attiecinājumu uz teritorijām ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī izvērtēt vai šāds regulējums nenonāktu pretrunā ar noteikumu 30.punktu.
Piedāvātā redakcija
Ja pilsētā vai ciemā apbūves nozīmes funkcionālā zonā tikai daļu no zemes vienības izmanto apbūvei, tad zemes platībai, kuru drīkst atdalīt, ņemot vērā apbūves noteikumos noteiktās prasības, izveidojot vienu vai vairākas jaunas zemes vienības, kas izmantojamas apbūvei, lietošanas mērķi nosaka kā neapbūvētai apbūves zemei atbilstoši šo noteikumu 23. punktam, ievērojot šo noteikumu 23.1 punkta prasības, bet piemēro šo noteikumu 1. pielikumā noteikto kodējumu. Piemērojamo lietošanas mērķi nosaka pēc būtības tuvāko funkcionālās zonas lietošanas mērķim atbilstošo lietošanas mērķi no šo noteikumu 1. pielikuma, ievērojot teritorijas plānojuma noteikumus un šajā funkcionālajā zonā esošām neapbūvētām apbūves zemēm noteikto lietošanas mērķi.
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izslēgt 4.pielikumu, jo tam nav juridiskās slodzes kopš 2007.gada 1.janvāra, tādejādi uzlabojot spēkā esošo normu un pielikumu uztveramību.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Nekustamā īpašuma lietošanas mērķu klasifikācija līdz 2007.gada 1.janvārim
Iebildums
Lūdzam izslēgt 5.pielikumu, jo tam nav juridiskās slodzes kopš 2007.gada 1.janvāra, tādejādi uzlabojot spēkā esošo normu un pielikumu uztveramību.
Iebildums
Lūdzam izslēgt 5.pielikumu, jo tam nav juridiskās slodzes kopš 2007.gada 1.janvāra, tādejādi uzlabojot spēkā esošo normu un pielikumu uztveramību.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam izslēgt 6.pielikumu, jo tam nav juridiskās slodzes kopš 2007.gada 1.janvāra, tādejādi uzlabojot spēkā esošo normu un pielikumu uztveramību.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam pamatot- kāpēc atzīmi par derīgo izrakteņu vietu nevajag, ja zemes vienība atrodas funkcionālajās zonās M,L, Ū? derīgo izrakteņu ieguves vieta, kas ir izstrādē vai izstrādāta, ietekmē zemes tirgus vērtību neatkarīgi no teritorijas plānojumā esošās funkcionālās zonas, kurā tā atrodas,
Piedāvātā redakcija
-