Projekta ID
23-TA-1486Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas aprēķinos vienādot izmantotos pieņēmumus par vidējiem degvielas patēriņiem mašīnām, kas tiks aizstātas un attiecīgi tos izlabot (16. lpp. "rezultāti" 5. un 6. punktā). Ja pieņem, ka vidējais degvielas patēriņš ir 7l uz 100km un 1l dīzeļdegvielas sadedzināšana rada 2,348 kg CO2 (3,785l = 8,887 kg CO2), tad rodas 0,164 kg CO2/km (2,348*7/100), kas ir 1,262 reizes vairāk nekā rādītājs 0,130 kg CO2/km. Tas nozīmē, ka 0,130 kg CO2/km ir jāmaina uz 0,164 kg CO2/km vai jāpieņem, ka vidējais dīzeļdegvielas patēriņš ir 5,5l (7/1,262).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izlabot kļūdu anotācijā redzamajā aprēķinā (16.lpp. "rezultāti" 5. punktā), jo 800*20 000*0,130/1000 = 2 080 tCO2/gadā jeb 8 320 tCO2 četru monitoringa gadu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārbaudīt apgalvojumu un paskaidrojumu par "ietaupīto/aizvietoto elektroenerģijas apjomu" (anotācijā 17.lpp.), ka "aizstājot [..] automobili, kas aprīkots ar iekšdedzes dzinēju, ar elektromobili, rodas elektroenerģijas ietaupījums", jo aizstājot automobili, kas aprīkots ar iekšdedzes dzinēju, ar elektromobili, rodas papildus pieprasījums pēc elektroenerģijas, taču samazinās pieprasījums pēc degvielas (dīzeļdegvielas vai benzīna). Tas teorētiski var veidot energoresursu ietaupījumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka šo noteikumu ietvaros netiek piešķirts atbalsts ah-hoc ietvaros, kā tas izriet arī no noteikumu projekta 18.5.apakšpunkta, aicinām precizēt anotācijā sniegto skaidrojumu, dzēšot atsauci uz Regulas Nr.651/2014 6.panta 3.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Priekšlikums
Lūdzam papildināt tekstu arī ar negatīvo ietekmi "Savukārt negatīva ietekme uz automobiļu ražotājiem, kuri ražo automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem, vai to oficiālajiem pārstāvjiem "
Piedāvātā redakcija
Noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz elektromobiļu ražotājiem vai to oficiālajiem pārstāvjiem (valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" pārziņā esošajā transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā reģistrēta komersanta, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ierīkojis un reģistrējis transportlīdzekļu tirdzniecības vietu un ko elektromobiļa ražotājs ir oficiāli pilnvarojis pārstāvēt tā intereses), potenciāli veicinot pieprasījumu pēc elektromobiļu iegādes salīdzinājumā ar situāciju, kurā atbalsts elektromobiļu iegādei attiecīgajai mērķgrupai netiktu piešķirts. Savukārt negatīva ietekme uz automobiļu ražotājiem, kuri ražo automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem, vai to oficiālajiem pārstāvjiem, jo atbalsta programma sniedz priekšrocības komersantiem, kuri iegādājas elektromobiļus tālākpārdošanai, salīdzinājumā ar komersantiem, kuri tirdzniecībai elektromobiļus nepiedāvā.