Projekta ID
24-TA-843Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
01.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
20. .... Jāvērtē nepieciešamība veikt atbilstošus grozījumus Pašvaldību likumā, stingri nosakot pašvaldības uzdevumus veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā, Ārstniecības likumā, Veselības aprūpes finansēšanas likumā, Ministru kabineta 2018. gada 28. augusta noteikumos Nr. 555 “Veselības aprūpes organizēšanas un samaksas kārtība” un citos saistošajos normatīvajos aktos.
Paplašinot pašvaldību autonomo funkciju, jānosaka arī finanšu avoti tās realizēšanai.
Paplašinot pašvaldību autonomo funkciju, jānosaka arī finanšu avoti tās realizēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
21. Valsts līdzdalības reģionālajāsslimnīcās ieguvumi (..)
Jābūt datu analīzē balstītiem ieguvumiem, jābūt izvērtētiem arī riskiem.
Esošie ieguvumi ir realizējami, nemainot kapitālsabiedrību īpašnieka statusu, veicot izmaiņas likumdošanas aktos, veicot veselības aprūpes pārvaldības sistēmas reorganizāciju un pārskatot finansēšanas modeli.
Bez tam labas pārvaldības vadlīnijas, nosaka nodalīt politikas un plānošanas funkcijas valstiskā līmenī , no realizācijas funkcijas pakalpojum sniegšanas.
Slimnīcas sniedz ne tikai valsts apmaksātos neatliekamos un stacionāros pakalpojumus, bet arī ambulatoros un maksas pakalpojumus.
Izslēgt minēto punktu.
Jābūt datu analīzē balstītiem ieguvumiem, jābūt izvērtētiem arī riskiem.
Esošie ieguvumi ir realizējami, nemainot kapitālsabiedrību īpašnieka statusu, veicot izmaiņas likumdošanas aktos, veicot veselības aprūpes pārvaldības sistēmas reorganizāciju un pārskatot finansēšanas modeli.
Bez tam labas pārvaldības vadlīnijas, nosaka nodalīt politikas un plānošanas funkcijas valstiskā līmenī , no realizācijas funkcijas pakalpojum sniegšanas.
Slimnīcas sniedz ne tikai valsts apmaksātos neatliekamos un stacionāros pakalpojumus, bet arī ambulatoros un maksas pakalpojumus.
Izslēgt minēto punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
15. Arī “Ernst & Young Baltic” 2019. gada pētījuma ziņojumā “Slimnīcu sadarbības modelis” norāda uz slimnīcu kapitāla daļu īpašuma struktūras un slimnīcu juridiskās formas nepilnībām, kas apgrūtina gan sadarbību, gan slimnīcu pārvaldību
Neveikt atsauces uz publiski nepieejamiem pētījumiem, rekomendācijām, publiskā vidē nav pieejams Ernst & Young Baltic” 2019. gada pētījums“Slimnīcu sadarbības modelis”.
Izslēgt minēto punktu
Neveikt atsauces uz publiski nepieejamiem pētījumiem, rekomendācijām, publiskā vidē nav pieejams Ernst & Young Baltic” 2019. gada pētījums“Slimnīcu sadarbības modelis”.
Izslēgt minēto punktu
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
4.lpp. 13. (..) Pašvaldības izmanto iespēju pēc saviem ieskatiem izvēlēties stacionāro pakalpojumu nepieciešamību konkrētā reģionā un nereti attīsta veselības aprūpes pakalpojumus, kas ir rentabli (rūpējoties par visas sabiedrības veselības aprūpi kopā, nereti ir jādomā par komerciāli nepievilcīgu pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem).
Nepamatots apgalvojums- - reģionālajās slimnīcās stacionārā palīdzība tiek sniegta atbilstoši līgumam ar Nacionālo veselības dienestu un likumdošanas aktiem, kas reglamentē veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas kārtību, pieejamību un kvalitāti.
Izslēgt minēto apakšpunktu
Nepamatots apgalvojums- - reģionālajās slimnīcās stacionārā palīdzība tiek sniegta atbilstoši līgumam ar Nacionālo veselības dienestu un likumdošanas aktiem, kas reglamentē veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas kārtību, pieejamību un kvalitāti.
Izslēgt minēto apakšpunktu
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
4.lpp. 12. (..) Līdz ar to pašvaldību iesaiste veselības aprūpes pieejamības nodrošināšanā katrā pašvaldībā ir autonomi atšķirīga, kā arī katra pašvaldība koncentrējas uz savas teritorijas iedzīvotāju labklājību, neskatoties uz to, ka reģionālo slimnīcu stacionārie pakalpojumi, ņemot vērā to saturu un sarežģītības pakāpi, var tikt un nereti tiek nodrošināti ne tikai sava novada iedzīvotājiem.
Nepamatots apgalvojums- reģionālajām slimnīcām nav tiesību diskriminēt citu pašvaldību iedzīvotājus un stacionārā palīdzība tiek sniegta atbilstoši līgumam ar Nacionālo veselības dienestu un likumdošanas aktiem, kas reglamentē veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas kārtību, pieejamību un kvalitāti.
Izslēgt minēto rindkopu.
Nepamatots apgalvojums- reģionālajām slimnīcām nav tiesību diskriminēt citu pašvaldību iedzīvotājus un stacionārā palīdzība tiek sniegta atbilstoši līgumam ar Nacionālo veselības dienestu un likumdošanas aktiem, kas reglamentē veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanas kārtību, pieejamību un kvalitāti.
Izslēgt minēto rindkopu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
4.lpp. 11. Slimnīcu kapitāla daļu īpašumtiesību dažādība un sadrumstalotība ir vairākkārtēju veselības aprūpes sistēmas reformu rezultāts. Īpašumtiesību sadrumstalotība ierobežo sadarbības iespējas ārstniecības iestādēm, jo tā vietā, lai optimizētu savus darbības rādītājus valsts vai vismaz reģionālā līmenī, tās ir spiestas rīkoties saskaņā ar to kapitāla daļu turētāju interesēm, kurām tās pieder .
1) Faktos nepamatots apgalvojums. Lūdzu norādīt konkrētus piemērus, kad un kādu īpašumtiesību veids ir radījis šķēršļus rādītāju optimizācijai reģionālā līmenī, lūgums veikt atsauces uz starptautisko pieredzi;
2) Lūdzu norādīt atšķirības (riskus, ieguvumus un zaudējums) starp valsts, pašvaldības un privāti pārvaldītām kapitālsabiedrībām;
1) Faktos nepamatots apgalvojums. Lūdzu norādīt konkrētus piemērus, kad un kādu īpašumtiesību veids ir radījis šķēršļus rādītāju optimizācijai reģionālā līmenī, lūgums veikt atsauces uz starptautisko pieredzi;
2) Lūdzu norādīt atšķirības (riskus, ieguvumus un zaudējums) starp valsts, pašvaldības un privāti pārvaldītām kapitālsabiedrībām;
Piedāvātā redakcija
-
